Wat is de trend op Google ?

trend

Op zoek naar de trend van het moment, kom ik de bekende weg tegen.

Het zijn, lieve lezers, roerige tijden. Er gebeurt van alles en het meeste is niet leuk: oorlog om de hoek, gemorrel aan het recht op abortus en een windhoos in Zierikzee. Om maar eens een paar dwarsstraten te noemen. Er zijn er natuurlijk moeiteloos meer te bedenken: stikstof teveel, boze boeren en corona wil niet echt van ophouden weten. En de mode kleuren zijn fel groen en roze ( tenminste hier in Parijs) en dat is behoorlijk lelijk.

Er is teveel aan de hand, er zijn te veel trends: in welke moet ik me gaan verdiepen.
Bij zo’n aarzeling is het verstandig Google te raadplegen. Je wil met je site toch een zo groot mogelijk publiek bereiken. Dus voor ik me ga uitleven op een stukje over de modekleuren groen-roze, kan ik beter even controleren of deze trend ook leeft bij jullie.

Op zoek naar de trend

Ik tik in: trends en krijg het de suggestie: “What is the most Googled thing” te openen. Nou dat is mooi, precies wat ik zoek. Ik ben een muisklik verwijderd van het inzicht wat jullie mijn lieve lezers op Google massaal opzoeken,
ik klik, een lijst opent zich en wat zie ik:

RankingKeywordGlobal volume
1youtube1225900000
2Facebook1102800000
3Whatsapp web607900000
4Google548200000

Willen jullie echt allemaal weten waar je You tube kan vinden? En waar facebook zit?
Of hoe whatsapp installeert?  Hoezo, dat weet je toch zeker allang, dat gebruik je toch dagelijks?

Er is een lijst van de honderd meest gezochte woorden en verderop wordt het er niet beter op, kan ik je vertellen, want we willen ook graag weten waar Gmail en hotmail zitten en waar je Google translate kan vinden. En natuurlijk willen we weten wat voor weer het wordt…

Lieve lezers, daar zijn apps voor, die installeer je  op je foon, drie minuten werk en in het vervolg heb je met een klik je facebook te pakken en open.

Waarom zoeken we deze simpele zaken

Weet je nog dat als je vroeger iets aan je moeder vroeg wat je heel goed wist, je moeder zei – terwijl ze gewoon doorging met de ramen lappen, “niet zo naar de bekende weg vragen!!” En dan kon je nog een geïrriteerde blik krijgen ook.

Google is niet zo, Google lapt sowieso al nooit de ramen en is nooit geïrriteerd. En daarom vragen we keer op keer naar de bekende weg…

Lees ook eens: Tom Tom

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye:  :good:  :negative:   :scratch:  :wacko:   :yahoo:  B-)  :heart:  :rose:    :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:    :-(      :unsure:   ;-)