Vrouwen in de iGaming-industrie: barrières slechten en inclusie bevorderen

,

De iGaming-industrie is booming en trekt steeds meer mensen aan die online casino’s, sportweddenschappen en meer willen uitproberen. Op het eerste gezicht lijkt het alsof iGaming vooral interessant is voor mannen of voor hen gemaakt is. Vrouwen voelen zich vaak minder aangesproken, hoewel zij ook tot de doelgroep behoren.

Toch is spelen in het casino leuk, heerlijk geschikt voor vrouwen en brengt het een kleine adrenalinekick in het dagelijks leven. Hiervoor moeten spelers wel alleen betrouwbare goksites kiezen om hun eigen veiligheid te ondersteunen. Op deze manier is het mogelijk om op een ontspannen manier te spelen en echt te genieten van een overeenkomstige uitbetaling bij winst.

De iGaming-industrie: een mannelijk domein?

iGaming verwijst naar online gokken. De iGaming-industrie omvat daarom bijvoorbeeld het hele scala aan online casino’s en het gebied van sportweddenschappen. In zijn huidige vorm is de iGaming-industrie nog vrij jong en erg populair.

Vooral als het gaat om het spelen van een spelletje in het online casino of het plaatsen van een sportweddenschap, is een digitale aanbieder vaak handig om tijdsredenen. En dan hebben we het nog niet eens over het gemak. Het is zelfs zo dat mannen een groter percentage van de gebruikers van kansspelen uitmaken dan vrouwen.

Dit is een van de redenen waarom de hele sector vaak wordt beschreven als een mannendomein en waarom gamen een mannending lijkt te zijn. Maar hiermee worden vrouwen duidelijk onderschat. Vrouwen zijn belangrijk voor de hele industrie en zijn bereid om hun geld hieraan uit te geven.

Zo ziet het er eigenlijk uit

Er zijn hier zelfs al onderzoeken geweest om dergelijke clichés te ontkrachten en uit te zoeken of vrouwen ook geïnteresseerd zijn in de gokindustrie. Daaruit bleek dat maar liefst 54 procent van alle vrouwen wel eens wil gokken. Net zoveel als mannen. Dit bewijst dat het helemaal geen puur mannelijk iets is, maar dat dit wel werd verondersteld.

Jarenlang was alles in de iGaming-industrie inhoudelijk op mannen afgestemd. Dit begint al bij de presentatie van de reclame en gaat verder met de games zelf. Toch vinden steeds meer vrouwen het leuk om tijd vrij te maken en mee te spelen. Vrouwen houden niet alleen van mode, maar ook van afwisseling en spelletjes!

In de iGaming-industrie met zijn focus op gokken en sportweddenschappen ziet het er nog extremer uit. Simpelweg omdat wordt aangenomen dat vrouwen weinig of geen interesse tonen in bijvoorbeeld sportweddenschappen. Dit komt niet overeen met de werkelijkheid, want er is wel degelijk interesse.

Het zou echter zinvol zijn om ons hier meer op vrouwen te richten om de iGaming-industrie wat spannender en aantrekkelijker te maken. Door zich te veel op mannen te richten, ontvouwen veel aanbieders niet het mogelijke economische potentieel. De reden hiervoor is simpelweg dat een deel van de mogelijke doelgroep hier wordt uitgesloten.

Barrières doorbreken: De uitdagingen van de iGaming-industrie

In tegenstelling tot andere industrieën, zoals de politiek, is het iets minder moeilijk om de vooruitgang van vrouwen in de iGaming-industrie aan te pakken. Het is zeker een sterk door mannen gedomineerde industrie. Toch zijn er veel mogelijkheden om barrières te slechten en inclusie op dit gebied verder te bevorderen. Het gaat meer om het perspectief van aanbieders die mannen als eerste doelgroep zien.

Toch is het aanbod ook interessant voor vrouwen. Zeker, veel vrouwen die in zichzelf geïnteresseerd zouden zijn, weten niet eens dat inschrijven in een online casino leuk is. Casino’s, bijvoorbeeld in Las Vegas, worden net zoveel bezocht door vrouwen als door mannen. Het verlangen om te gokken is er zeker. Het is gewoon een kwestie van een beetje afstand nemen van het idee dat vrouwen meer het mooie aanhangsel van mannen zijn.

Of minder geld of zin hebben om te spelen dan mannen. Dergelijke opvattingen zijn inmiddels duidelijk achterhaald en er is niets op tegen om het eigen geld zelfstandig voor dergelijke doeleinden te gebruiken. Misschien staat de jackpot al op je te wachten bij het volgende spel. Of in ieder geval een leuke tijd in het online casino of in het plaatselijke casino. De uitdagingen van de iGaming-industrie zijn daarom vooral te zien in het beeld zelf en in de presentatie van de spellen zelf.

Dit begint deels met de presentatie van de sites, die aantrekkelijker worden gevonden voor mannen dan voor vrouwen. Vrouwen zullen zich zeker meer richten op veilige sites als het gaat om online gokken. Niet alleen de pure belofte van winst staat op de voorgrond, maar evenzeer de veiligheid van het uitbetaald krijgen van de winst.

Aanbieders van iGaming moeten daarom aandacht besteden aan het ontwerp en de presentatie van hun site om drempels te verlagen. Tot slot zijn registratie en toegang tot het spel zelf gemakkelijk geschikt voor vrouwen. Het is niet zo dat vrouwen worden uitgesloten van dergelijke activiteiten zoals in vroegere tijden.

Content ontwerpen voor vrouwen in de toekomst

Naast het meer richten op vrouwen in marketing en het aanpassen van reclame, kan het herontwerpen van content echt een verschil maken. Met het idee om een aanbod voor vrouwen te creëren en ze te integreren, kunnen nieuwe spellen worden gemaakt. Vaak is het al voldoende om de graphics aan te passen. Er zijn veel oplossingen om vrouwen meer aan te spreken.

Een optie is bijvoorbeeld om de ene of de andere gokkast aantrekkelijker te maken voor vrouwen. Dit zou al duidelijk kunnen worden in de eerste lay-out van de pagina. Zo is het meteen duidelijk wanneer en of het voor vrouwelijke gebruikers de moeite waard is om een account te openen op de site.

Deze ene slot kan immers het verschil maken en ervoor zorgen dat de economische koopkracht van vrouwen in de toekomst meer gebruikt wordt in de iGaming industrie. Het is daarom zinvol voor aanbieders in de iGaming-industrie om content meer af te stemmen op vrouwen in termen van design en de hele presentatie.

Verder kan het interessant zijn om te kijken naar de sporten die worden aangeboden bij sportweddenschappen. Inclusie is hier vaak niet eens aanwezig, maar is heel goed mogelijk door een gerichte selectie van sporten en spellen.

Bij het ontwerp van gokkasten gaat het niet noodzakelijk om het creëren van een roze glitterwereld, maar meer om de aantrekkingskracht en de presentatie ervan. Er is immers een groot verschil tussen veel zeer mannelijke slots en een prinsessenslot

like Like