Het bel me niet register en mijn register….
Ze zeggen dat er een bel me niet register bestaat. Wanneer ik het bandje afluister en me registreer, zal ik nooit meer gebeld worden, door opdringerige verkopers.
Geloof het maar niet. Het is een fabeltje, een sprookje. Wat zeg ik: een fabel! Een doodgewone ouderwetse leugen! Bel me niet register of niet: ik word nog steeds gebeld. En dat vind ik enorm irritant.
Daarom ben ik bezig een andere strategie te ontwikkelen. De strategie van het geven van onmogelijke antwoorden. In de hoop dat ze me in hun: “volkomen gestoord” register zetten.
Volgens mij is het “volkomen gestoord” register vele malen efficienter dan het bel me niet register
De aanzet voor deze strategie kreeg ik jaren geleden van een collega. Op een gegeven moment merkte hij dat hij in een van de vele verkoop-registers terecht gekomen was als Mevrouw S in plaats van als de heer S. Daardoor wist hij direct dat hij met een verkoper te maken had, als er iemand opbelde en naar mevrouw S informeerde. Hij was namelijk ongetrouwd en van plan dat te blijven.
Na een tijdje ontwikkelde hij een uitstekende “volkomen gestoord”-techniek.
Die ging als volgt: De telefoon gaat, de heer S neemt op. “met mijnheer S”. “Is mevrouw S thuis?” wordt er gevraagd. “Nee”, zegt mijnheer S, geheel naar waarheid. “Mag ik vragen wanneer ze thuis komt?” is standaard de volgende vraag. S laat dan zijn stem een octaaf dalen en zegt:“Nooit meer”.
Het werkt.
Mocht je net als ik, niet in dezelfde positie verkeren als mijn collega S, probeer deze: ik heb hem van de week ontwikkelt.
Telefoon gaat, ik neem op. “U spreekt met uw energieleverancier, luister mevrouw, wij hebben een geweldig aanbod, speciaal voor u”. “Wacht even”, onderbreek ik hem geagiteerd. “ Wacht even,heb ik u gebeld??” “Neee, zeker niet ”, antwoord de beller. “Oooooh , gelukkig !!”, roep ik. ”Ik heb dus geen probleem!! Dat is fijn zeg! Nou dan hangen we maar weer op he”
En dat doe ik dan
lees ook : als je wil dooreten…
Ja zo irritant die bellers. Wat ook leuk is om een verwarrend gesprek op te zetten. De opdringerige beller onderbreken en vervolgens allemaal irritante vragen stellen: mag ik uw voornaam, uw achternaam, hoe lang doet u dit werk al? Krijgt u er goed voor betaald? Dan hangen ze zo op.
geweldig!! dat doe ik volgende keer!