Een nieuwsbrief maken, hoe doe je dat?

Een tijdje terug schreef ik een artikel waarin ik uitlegde dat het niet eenvoudig is om van je hobby je werk te maken. Dat je goed na moet denken, voor je daar aan begint.
Ik liet ook wat tips zien, die mensen die ik ken hebben toegepast. Zet een boekhouder aan het werk en laat die eens voor je uitrekenen hoeveel klanten je nodig hebt.
Volg cursussen op gebieden waar je – nog – geen ster in bent.
Maar er is natuurlijk nog veel meer over te zeggen, te denken en te doen.

Bijvoorbeeld: waar maak je je werkplek, hoeveel kan en wil je investeren, hoe maak je een nieuwsbrief, om maar eens een paar onderwerpen te noemen.
Vandaag wil ik het eens hebben over het maken van een nieuwsbrief.
Een nieuwsbrief is vaak een ondergeschoven kindje in de marketing.  Dat is jammer. En vooral: dat is een gemiste kans.

Niet iedereen is namelijk altijd maar online. En je ziet je nieuwste blogs, je mooie Instagramfoto’s en je leuke posts op Facebook.
Een nieuwsbrief is dus een heel goede manier om je laatste nieuws onder de aandacht te brengen, op een moment dat mensen hun e-mail aan het lezen zijn.

Uit onderzoek blijkt ook dat mensen hun social- media vooral voor de gezelligheid willen gebruiken en marketing het liefst in hun mailbox ontvangen.

Maak een mailinglist, klinkt makkelijker dan het is. Klikte mensen vroeger makkelijk JA, als ze werd gevraagd of ze een nieuwsbrief wilden ontvangen, tegenwoordig zijn mensen veel behoedzamer waar ze ja op zeggen. Dat is ook niet erg. Jij wil namelijk helemaal niet iedereen op je email lijst. Jij wil mensen op je lijst die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst


Hoe krijg je een killer e-mail list?

Daarvoor hoef je zelf het wiel niet uit te vinden ( met het niet denkbeeldige risico, dat je het wiel niet uitgevonden krijgt…)
Je maakt gewoon gebruik van Newsletter2go!
Daar vind je de niet alleen tips voor je nieuwsbrief, maar ook de mogelijkheid je nieuwsbrieven te versturen en….prachtige templates om je nieuwsbrief vorm te geven.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik, toen ik 7 jaar geleden met BabyenKind begon, gewoon een gezellig mailtje typte met een gezellig plaatje erbij. Als ik dat nu zou doen, dan zou mijn nieuwsbrief razendsnel in de digitale prullenbak belanden, vrees ik. Maar dat hoeft ook helemaal niet! Met veel gemak, maak je de mooiste nieuwsbrieven. En zeg nou zelf, dat ben je toch gewoon waard?

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye:  :good:  :negative:   :scratch:  :wacko:   :yahoo:  B-)  :heart:  :rose:    :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:    :-(      :unsure:   ;-)