Absurde bedrijfsnamen, een trend ?
Er heerst al een poosje een nieuwe trend: marketeers hebben bedacht dat het een goed idee is je bedrijf een belachelijke naam te geven. Ik moet ze nageven, die namen blijven wel hangen, dus qua naamsbekendheid zit het wel goed. Echter wil je als bedrijf natuurlijk wel een beetje serieus genomen worden zou ik denken. Dus waarom dan een belachelijke bedrijfsnaam?
Nou dat zie ik dus blijkbaar helemaal fout, want mijn hypotheekverstrekker, niet echt een bedrijf met gevoel voor humor zou je zeggen, heet tegenwoordig Brand New Day. Toen ik voor het eerst een mail van ze kreeg heb ik voor de zekerheid even hun website bezocht en even gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Wie noemt een bank nou Brand New Day, dat kun je toch niet verzinnen.
Echt rare bedrijfsnaam….
Nou ze hebben het verzonnen en ze staan er niet eens alleen in. Mijn warmte wordt geleverd door Ennatuurlijk! Ze leveren restwarmte van een kolencentrale, dus wat er natuurlijk aan is, is mij volkomen onduidelijk en wat dat rare lidwoord ervoor moet, dat wil je niet eens snappen. Modern doen, maar niet modern zijn dat is Ennatuurlijk. Ik krijg nog steeds acceptgirokaarten van ze, maar ze heetten wel heel modern Ennatuurlijk, lekker vaag en belachelijk.
Een paar weken terug stond er hier op het parkeerterrein een auto met daarop in koeienletters Totmaandag. Ik was nieuwsgierig genoeg (en daar reken die marketingjongens op natuurlijk) om op te zoeken wat het was. Het blijkt een detacheringsbedrijf te zijn. Totmaandag, voor iedereen die ook zo’n hekel aan het weekend heeft!
Je gaat mij niet wijsmaken dat Ennatuurlijk, Brand New Day en Totmaandag de enige bedrijven zijn met absurde namen. Het is een trend!
Het voordeel van een trend is dat het vaak snel weer overwaait. Ennatuurlijk heet binnenkort gewoon De Warmteleverancier, Brand New Day wordt De Bank en Totmaandag…
Totmaandag gaat gewoon failliet, van al dat flexwerken wordt ten slotte niemand wijzer.
lees ook : geef het een naam
Haha heel leuk om dit te lezen ;)
Dank je wel Lisanne.
De snackbar Hans en Frietje was toch wel het hoogtepunt haha.
Die vind ik wel weer grappig!
haha mijn zus werkt via Maandag, ik vond het ook wel een vreemde naam toen ik het voor het eerst hoorde. Maar ik hoor wel veel positiefs over het bedrijf zelf, dus dan vergeven we ze die naam maar…
Ben ik wel met je eens hoor, ik weet helemaal niets over dit bedrijf, behalve dat er blijkbaar iemand in mijn straat werkt.
Maar je onthoud die absurde namen wel! Dus misschien dat het daarom gaat…
Dat is ongetwijfeld de gedachte erachter en ik moet toegeven dat het ook werkt.
Ja die namen… Ik sta af en toe ook echt verteld van hoe mensen hun kinderen noemen…
Wij kijken momenteel Sillicon Valley op tv en daar zijn de absurde namen ook zo aanwezig, je leest af en toe best wel dat je denkt, rare naam, maar er zal gerust een heel marketing team achter zitten.
Het zal in Sillicon Valley ongetwijfeld ook een trend zijn :)
Maandag (want zo heet dat detacheringsbureau) gaat volgens mij al best een poosje mee. Wij hebben er nu ook iemand van ingehuurd. Vind het altijd nog een betere naam dan Miss Moneypenny (ander uitzendbureau).
Maar verder kan ik maar beter mijn mond houden, want ik heb ook een absurde naam voor mijn blog, haha!
Miss Moneypenny is ook wel een hele mooie :)