• aan het lurken
  • aan het peinzen
  • aan het uitstellen
  • afvragend
  • boekenwurm
  • broeden
  • dromerig
  • druk bezig
  • een zoetekauw
  • gek!
  • griezelig
  • nadenkend
  • nerdy
  • nieuwsgierig
  • onderdanig
  • onschuldig
  • ontspannen
  • passief, inactief
  • schuchter
  • slapend
  • slaperig
  • spraakzaam
  • stomverbaasd
  • aapachtig
  • achterbaks
  • aggressief
  • arrogant
  • ban happy!
  • bang
  • bezorgd
  • bibberkoud!
  • bitchy
  • bleeehhh!
  • boos!
  • brak
  • cold turkey
  • cynisch
  • depressief
  • dood
  • dronken
  • duivels
  • een drama queen
  • eenzaam
  • gemeen
  • geschift
  • gestrest
  • heet!
  • het oneens
  • In de war
  • in shock!
  • in tweestrijd
  • lichtgeraakt
  • maandagmorgen ziek
  • miserabel
  • moe
  • not amused
  • Ohhhh!!
  • ondeugend
  • op rooftocht
  • paranoïde
  • pijn lijdend
  • sjagerijnig
  • slapeloos
  • sloom
  • sneaky
  • somber
  • twijfelend
  • uitgehongerd
  • verdrietig
  • verveeld
  • vervreemd
  • ziek
  • artistiek
  • brutaal
  • cool
  • creatief
  • dol enthousiast
  • een engeltje
  • een geluksvogel
  • energiek
  • evenwichtig
  • flirterig
  • geamuseerd
  • gedurfd
  • geïnspireerd
  • gelukkig
  • high!
  • hyper
  • hyper van de cafeïne
  • in de wolken
  • in een andere wereld
  • in een deuk
  • luchtig
  • muzikaal
  • OK!
  • opgetogen
  • relaxed
  • sportief
  • super blij!!
  • verliefd
  • vrolijk
  • zonnig
  • Resultaten 1 tot 12 van 12

Topic:
    Aantal besmette teken neemt sterk toe

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard Aantal besmette teken neemt sterk toe

WAGENINGEN - Het aantal teken dat is besmet met de Borrelia-bacterie neemt sterk toe. Een beet van een besmette teek kan bij mensen de ziekte van Lyme veroorzaken, die bij onvoldoende behandeling tot artritis en neurologische klachten leidt.

Dat blijkt uit een landelijk onderzoek, waarmee de Wageningen Universiteit een jaar geleden is gestart. Een vrijdag gepresenteerde tussenstand van het onderzoek toont aan dat een kwart tot de helft van de teken de besmettelijke bacterie bij zich draagt.

Teken worden behalve in de bossen ook opmerkelijk vaak in tuinen aangetroffen. Vooral uit Schouwen-Duiveland, Amsterdam, Ede en Apeldoorn hebben de onderzoekers veel meldingen binnengekregen.

Gevangen

Voor het onderzoek hebben vrijwilligers op 25 locaties maandelijks teken gevangen. Daarnaast kunnen mensen op www.natuurkalender.nl tekenbeten melden. Gebleken is dat het aantal besmette teken in Nederland veel hoger is dan in de rest van Europa. De Wageningse wetenschappers kunnen de alarmerende cijfers nog niet afdoende verklaren.

Op middelbare leeftijd, tussen de 45 en 65 jaar, lopen mensen de meeste kans op een tekenbeet, blijkt uit het onderzoek. Dat heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat wandelen en tuinieren, twee geliefde bezigheden onder deze leeftijdsgroep, het meeste risico opleveren. Jongeren tussen de 17 en 25 jaar worden het minst vaak gebeten.

Bron: Nu.nl

is erg GEAVANCEERD........

Ik ben:
      geamuseerd

Standaard Re: Aantal besmette teken neemt sterk toe

Ik vind die beesten doodeng....en eerlijk gezegd ga ik om die beesten haast niet meer t bos in
      Mijn vader is zijn hele leven bosarbeider geweest en heeft al heel wat collega's verloren door die krengen
      Ik ben er niet zo vatbaar voor gelukkig, maar durf mijn kids niet mee te nemen voor een heerlijke boswandeling.
      Als je ouder wordt, wordt alles slechter. Behalve het vergeten, dat wordt beter

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Ik heb ze gelukkig nog nooit bij mij, gezin of beesten aangetroffen maar idd ik vind ze ook doodeng....
      Ik weet nog wel dat een buurjongen zijn kat helemaal kaal was en ik vroeg of hij geopereed was, maar nee dat kwam ook door een teek

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Mijn hond heeft er in deze periode gemiddeld zo'n 4 per week. Als het echt lang warm weer is, soms weleens 4 per dag! Soms komt de kat ook op de hei en heeft'ie er dus ook weleens 1. Ik kijk de hond altijd na (hij is wit) en als ik een teek zie pak ik die eraf en verbrand 'em
      <br /><br />Degenen die zich het heden ook anders kunnen voorstellen,<br />hebben de toekomst.......

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Mijn broer is in tjechie gebeten door een teek, kreeg weken erna de tekenen van de ziekte van Lyme, je moet oppassen dat je niet door hoog gras loopt en veelvuldig je lichaam nachecken, maar je denkt er niet zo snel aan.

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Je voelt het namelijk ook niet als ze erin gaan. Ze spuiten eerst een soort verdovende vloeistof in de huid, zodat ze ongestoord naar binnen kunnen. Struikgewas, hoog gras, laaghangende takken, heistruikjes....allemaal plekken die geliefd zijn voor teken. Als je met je hond loopt, doe dat dan vooral op plaatsen waar veel gelopen wordt; de kans dat je hond of jijzelf dan een teek oploopt is kleiner. Op stille plekjes heeft mijn hond er weleens 7 tegelijk gehad! Ik kon ze er gelukkig nog snel af slaan

Als je een teek ziet lopen kun je hem het beste verbranden, die krengen zijn anders haast niet kapot te krijgen!

En het is net als met muggen; de 1 is er veel gevoeliger voor dan de ander. Ik loop al zo'n 35 jaar 3 x daags op de hei en in het bos (niet aan 1 stuk door en met dezelfde hond natuurlijk :P) en heb er nog nooit 1 gehad.

Wat je ook nog kunt doen als je met de hond hebt gelopen is hem even afborstelen voordat je in huis gaat. Het duurt nl wel even voordat een teek de huid in gaat, soms zelfs wel een uur of 4, dus meestal borstel je ze er wel af.
      <br /><br />Degenen die zich het heden ook anders kunnen voorstellen,<br />hebben de toekomst.......

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Een collega van mij had der laatst een bij der hond, maar ze vertelde dat ze het wou weghalen maar ze heeft pas een jonge hond en wist niet hoe dat moest.... iig had ze uiteindelijk het lijf van de romp en na horen zeggen gaat het hoofd van een teek dan verder zijn weg zoeken

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Meestal zweert het er vanzelf wel uit. Het ding is dood, dus kan niets meer. Ze moet alleen opletten dat het er echt uitkomt, dus bij vermoeden dat het er nog inzit, het wondje open houden.

Bij het uittrekken van een teek is het zaak om de tang goed om het lijf te doen en desnoods de klemmetjes met je vingers dicht te houden (als ik dat niet doe, schiet'ie er altijd af en is de kans groot dat de teek afbreekt). Tegelijkertijk een flink rukje geven en een kwartslag draaien en voila...geelimineerd Nog belangrijk is dat als de teek er net in zit, je beter een aantal uren tot een dag kunt wachten met uittrekken. Als'ie er net inzit is het lijf te klein om grip te hebben en breekt'ie sneller af.

is Uitzoeken hoe ik mijn naam
      verander...

Ik ben:
      gek!

brrrr vindt het ook zo eng...

dacht dat augustus de tijd hier was voor teken?

ik voel nooit mijn hond vergeet dat eigenlijk en mezelf voel ik ook nooit na....

Onbekend.

Ik ben:
      ----

ik vind dat zulke vieze enge beesten......ik denk dat ik heel hard ga gillen als ik zo´n beest bij mij zie!

Ik heb ze weleens bij mijn hond weggehaald, maar laat het liefst door iemand anders doen brrrrr enge dingen

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Ik ben als de dood voor die beesten, vooral omdat Angel elke vrijdag in een omgeving zit waar het stikt van die dingen. Ze heeft er vorig jaar een gehad en die heeft er behoorlijk lang ingezeten voor we ontdekten dat het een teek was, dus ik ben erg geschrokken. Ik dacht ook dat ze er pas weerin augustus of zo zouden zitten, maar ik ga vrijdag meteen beginnen met haar elke week nakijken. Ik heb ook zo'n tekenpincet gekocht.

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Momenteel zijn er heel veel teken, door het warme weer ineens.

Tamara, als je net met je hond uit bent geweest voel je zo ook nog niet, want ze lopen dan nog ergens in het haar. Dus borstelen is een optie, omdat je ze er dan afborstelt. Je gaat ze meestal pas voelen als ze al een dag in de hond zitten.

Lilian, mijn dochter heeft er als baby ook eens twee gehad. Ik zag natuurlijk direkt wat het was, maar ik vond het ook zo smerig. Die dingen waren vanaf het bos met de hond meegekomen, er thuis afgevallen en omdat zij natuurlijk op de grond speelde waren ze in haar gegaan . Ik heb ze er direkt uit getrokken en goed in de gaten gehouden of het niet rood erom heen werd. Het uittrekken schijnt trouwens best pijnlijk te zijn, omdat ze zich met die pootjes als weerhaakjes vasthouden in de huid. Mijn hond gaat er altijd snel vandoor als hij mij met die tang aan ziet komen......

Gerelateerde topics

1. Aantal gedumpte dieren neemt toe
      Door liena in forum Nieuws
      Reacties: 1
      Laatste reactie: 04-11-10, 20:49
    2. Groot en Sterk
      Door Grace in forum Column archief
      Reacties: 12
      Laatste reactie: 02-03-10, 19:04
    3. Ik ben toch wel sterk nu
      Door Denise in forum Relaties & vriendschap
      Reacties: 13
      Laatste reactie: 16-04-09, 14:29
    4. Alcoholmisbruik jongeren stijgt sterk
      Door Chantal in forum Nieuws
      Reacties: 5
      Laatste reactie: 17-08-07, 10:26
    5. Reacties: 12
      Laatste reactie: 21-02-07, 18:41

Zoektermen die bezoekers gebruikten om op deze pagina te komen:

Niemand is nog via een zoekmachine op deze pagina gekomen.

Bladwijzers

Forumrechten