• aan het lurken
  • aan het peinzen
  • aan het uitstellen
  • afvragend
  • boekenwurm
  • broeden
  • dromerig
  • druk bezig
  • een zoetekauw
  • gek!
  • griezelig
  • nadenkend
  • nerdy
  • nieuwsgierig
  • onderdanig
  • onschuldig
  • ontspannen
  • passief, inactief
  • schuchter
  • slapend
  • slaperig
  • spraakzaam
  • stomverbaasd
  • aapachtig
  • achterbaks
  • aggressief
  • arrogant
  • ban happy!
  • bang
  • bezorgd
  • bibberkoud!
  • bitchy
  • bleeehhh!
  • boos!
  • brak
  • cold turkey
  • cynisch
  • depressief
  • dood
  • dronken
  • duivels
  • een drama queen
  • eenzaam
  • gemeen
  • geschift
  • gestrest
  • heet!
  • het oneens
  • In de war
  • in shock!
  • in tweestrijd
  • lichtgeraakt
  • maandagmorgen ziek
  • miserabel
  • moe
  • not amused
  • Ohhhh!!
  • ondeugend
  • op rooftocht
  • paranoïde
  • pijn lijdend
  • sjagerijnig
  • slapeloos
  • sloom
  • sneaky
  • somber
  • twijfelend
  • uitgehongerd
  • verdrietig
  • verveeld
  • vervreemd
  • ziek
  • artistiek
  • brutaal
  • cool
  • creatief
  • dol enthousiast
  • een engeltje
  • een geluksvogel
  • energiek
  • evenwichtig
  • flirterig
  • geamuseerd
  • gedurfd
  • geïnspireerd
  • gelukkig
  • high!
  • hyper
  • hyper van de cafeïne
  • in de wolken
  • in een andere wereld
  • in een deuk
  • luchtig
  • muzikaal
  • OK!
  • opgetogen
  • relaxed
  • sportief
  • super blij!!
  • verliefd
  • vrolijk
  • zonnig
  • 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 15 van 114

Topic:
    vooroordelen en uiterlijk gericht !?

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard vooroordelen en uiterlijk gericht !?

Ik zou bij deze graag mijn verhaal kwijt willen, iets dat me van mijn hart moet....
      Ik vind het altijd zo ontzettend jammer dat er zoveel vooroordelen bestaan over wie je bent en wat je bent
      en dan ook vaak nog uiterlijk gericht !
      vooroordelen in de zin van statussymbolen,geloof, ouderschap/ arbeidsmarkt, leefomstandigheden, levenservaringen en ga zo
      maar wb. uiterlijk, zelfverzekerdheid, kleding,uitstraling, normen en waarden die je van nature hebt mee gekregen etc etc

misschien komt het ook wel een beetje door de 17 jr. werkervaring in de gezondheidszorg waarbij je ongeacht iemands afkomst
      en buitenkant gericht bent op de mens in zijn geheel en je je hier heel bewust mee om moet kunnen gaan !?
      Dit maakt natuurlijk ook wel dat je jezelf continue moet blijven realiseren de ander in zijn eigen normen & waarden te laten
      en voor alles en iedereen open te blijven staan!

Dit is ook exact de reden waarom ik het opstarten van vrouwenpower ( het woord zegt al genoeg) een heel goed initiatief vind
      en je hier op het forum gewoon jezelf mag zijn en blijven dmv meningen en reacties te geven.
      de één onder een schuilnaam de ander wat meer open kaart......
      Hoop dat VP nog lang mag blijven bestaan

Klinkt allemaal wel erg serieus zoals ik het hier gebracht heb maar moest echt ff van mijn hart
      <br />wees jezelf er zijn al anderen genoeg !!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard Re: vooroordelen en uiterlijk gericht !?

Het is dan ook een beladen, maar erg belangrijk onderwerp (en zeker ook een discussie waard).

Een groot probleem is dat mensen van nature geneigd zijn tot vooroordelen. Dat komt voor een groot deel door groepsvorming - het wij/zij gevoel - wat een essentiëel deel van de maatschappij is. Door die groepsvorming krijg je ook catagorisering: het "in hokjes" plaatsen. Dat begint al heel groot met nationaliteiten (Nederlands vs. Duits bijvoorbeeld), maar kan ook heel klein zijn (wij vs. de buren). Ik vermoed dat iedereen, hoe ruimdenkend ook, zulke wij/zij groepjes heeft en niet ontkomt aan vooroordelen.

Dat brengt mij bij een ander punt. In feite is ons hele wereldbeeld volledig gebaseerd op vooroordelen. Ten slotte hangt een groot deel van hoe we de wereld zien af van persoonlijke perceptie en interpretatie. Ten slotte baseer je je oordeel over andere mensen op wat je van die mensen te zien krijgt (of wat ze je laten zien) en dat is maar een heel klein deel van wie die persoon daadwerkelijk is. Je kunt niet in iemand's hoofd kijken en diens gedachten lezen, voelen wat die persoon voelt, etc.

Zelfs dingen die we voor waar aannemen, kunnen toch heel anders in elkaar zitten. Daarom maken alle wetenschappen voortdurend een ontwikkeling door, omdat er steeds weer nieuwe dingen ontdekt worden over hoe de wereld eigenlijk in elkaar zit - en ook in de wetenschap heb je voortdurend te maken met vooroordelen die doorbroken moeten worden. Dat is een langzaam proces dat meer afhankelijk is van acceptatie van onderzoek en bewijs dan van het onderzoek en bewijs zelf (de "para"psychologie is een goed voorbeeld).

In wezen is de enige manier om eigen vooroordelen (over mensen, dingen, gebeurtenissen, wat dan ook) zo veel mogelijk te vermijden, zoveel mogelijk te weten te komen over alles. Of nergens een oordeel over uit te durven spreken, maar dat zou saai zijn :P

Onbekend.

Ik ben:
      ----

jah spinner, daar heb je zeker gelijk in en wat kun je dat allemaal mooi verwoorden zeg

Betrap mezelf ook natuurlijk wel ééns op een bepaalde gedachtengang (ook vooroordeel dus) bij een confrontatie

van het één of ander...... probeer dan altijd wel om me open te blijven stellen of iets meteen uit te spreken hetzij

navragen!!

gelukkig zijn we ook allemaal verschillend anders zou het idd niet werken en erg saai zijn.

Het mooie ervan vind ik dat je juist zoveel van elkaar kunt leren toch !?

Onbekend.

Ik ben:
      ----

uiteindelijk loop je er weliswaar ongewild tegenaan, maar bepaal je zelf of je ook daadwerkelijk last hebt van vooroordelen........

Wives should be kissed -- and not be heard !!!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

is ook zo

maar over uiterlijk gesproken word het soms toch wel ietsie lastiger.....
      ik mag niet echt klagen denk ik maar als je ziet dat er dus al in de kleuterklas
      gepest en bekritiseerd wordt op een bepaalde manier al bewust van verschillen
      dan vormt het ook een groot deel van je persoonlijkheid.

als je rood haar hebt, een grote , of dik/ dun bent enz. enz. ben je al snel
      een buiten beentje voor de groep, dat terwijl we er eigenlijk allemaal bij willen horen !!
      vaak worden mensen daardoor toch onzeker, twijfelen aan hun zelf, zijn getraumatiseerd
      of hebben er de rest van hun leven last van.
      Lijkt me toch niet makkelijk om je er dan niets van aan te willen trekken toch !?

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Ik heb best veel vooroordelen. Heb heel lang gedacht dat ik vooroordeelloos was, maar dat kan volgens mij toch echt niet. Ik schrik wel eens van mezelf als ik heel vriendelijk word behandeld terwijl ik dat (op basis van vooroordelen) niet had verwacht. Mijn vooroordelen zijn trouwens nauwelijks gebaseerd op uiterlijk an sich, wel op kledingstijl, verzorging en afkomst.

Onbekend.

Ik ben:
      ----

denk dat dat wel voor iedereen herkenbaar is gogo
      voor mij ook in ieder geval

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Voor mij niet. Ik werk sinds 6 jaar met blinden en deze mensen beoordelen iemand op gedrag en voorkomen. Niet op uitstraling/ kleding/ uiterlijkheden. Ik had dat nooit al zo sterk, maar sinds ik met blinden werk helemaal niet meer.

Of je nu vreselijk alto, gothic, punker of trutje bent (qua uiterlijk), dat maakt voor hen helemaal niets uit. Voor hen is het belangrijk hoe iemand is, als mens. Ik heb in het verleden mensen wel een afkeurend naar mijn tattoo's zien kijken en je wordt dan ook meteen anders benadert; voor "mijn" klanten maakt dat helemaal niets uit, ook al zou ik van mijn kruin tot mijn tenen getattoeerd zijn, zij beoordelen mij op mijn gedrag en dat is een prachtige eigenschap van blinde mensen, daar kunnen veel zienden nog wat van leren
      <br /><br />Degenen die zich het heden ook anders kunnen voorstellen,<br />hebben de toekomst.......

Onbekend.

Ik ben:
      ----

werkt zeker ook in de gezondheidszorg ??

Onbekend.

Ik ben:
      ----

<br /><br />Degenen die zich het heden ook anders kunnen voorstellen,<br />hebben de toekomst.......

Onbekend.

Ik ben:
      ----

klinkt mischien stom en bedoel het zekers niet arrogant maar denk dat de gezondheidszorg
      je wel vaak genoeg met 2 benen op de grond zet.....
      werk zelf met kankerpatienten die (jong- en oud) allemaal te vroeg overlijden
      en praat vaak over leven en dood en vooral levenservaringen en emoties.
      Heel vaak denk ik dan bij mezelf; waar maak ik me in godsnaam druk om geniet van het leven
      en neem het hoe het komt en vooral altijd blijven lachen
      Zonde van me tijd om me druk te maken over het weer, andere mensen, mijn lijn of wat dan ook!!

is een B I T C H

Ik ben:
      verliefd

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Tingle
      Voor mij niet. Ik werk sinds 6 jaar met blinden en deze mensen beoordelen iemand op gedrag en voorkomen. Niet op uitstraling/ kleding/ uiterlijkheden. Ik had dat nooit al zo sterk, maar sinds ik met blinden werk helemaal niet meer.

Of je nu vreselijk alto, gothic, punker of trutje bent (qua uiterlijk), dat maakt voor hen helemaal niets uit. Voor hen is het belangrijk hoe iemand is, als mens. Ik heb in het verleden mensen wel een afkeurend naar mijn tattoo's zien kijken en je wordt dan ook meteen anders benadert; voor "mijn" klanten maakt dat helemaal niets uit, ook al zou ik van mijn kruin tot mijn tenen getattoeerd zijn, zij beoordelen mij op mijn gedrag en dat is een prachtige eigenschap van blinde mensen, daar kunnen veel zienden nog wat van leren
      Een voordeel op basis van uiterlijk is hier dan minder tot niet aanwezig. Maar hoe staan de mensen met wie jij werkt tov een andere afkomst en cultuur?

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Aşkım
      Een voordeel op basis van uiterlijk is hier dan minder tot niet aanwezig. Maar hoe staan de mensen met wie jij werkt tov een andere afkomst en cultuur?
      Mee eens, ze zullen idd geen vooroordeel hebben ten aanzien van zichtbare uiterlijkheden, maar iedereen heeft vooroordelen, is het niet door eigen ervaringen danwel door opgedrongen beeldvorming vanuit de maatschappij, door meningen van vrienden, collega's, medepatienten en vooral door de media.

Ik durf ervan uit te gaan dat ook blinden en/of patienten onderling spreken over hoe ze door het verzorgend personeel behandeld worden bv ??

Of zie ik vooroordelen nu in een te smal verband, gaat het echt alleen om geheel andere culturen en afkomsten, geslacht enzovoorts ??

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Hoe naar het ook is, die vooroordelen zullen er waarschijnlijk altijd wel blijven!!

Ik merk dat ik ze zelf heb (helaas) en ik merk dat mensen ze ook naar mij toe hebben. Ik ben altijd vrij open over wat ik heb meegemaakt en over het feit dat ik bv. therapie volg, maar soms wordt me die openheid 'betaald' gezet! Nou ja.. daar moet ik dan maar me leven (al heeft dat een tijdje geduurd voor dat ik dat kon!!)

Wb mijn eigen vooroordelen..... Ik heb ze ook. Bv. ik heb samen met mijn vriend een seizoenskaart voor FC Zwolle, maar ik kom niet bij de harde kern in de buurt omdat dat 'allemaal vechtersbazen' zouden zijn. Onzin natuurlijk, maar zo zit 't in mijn koppie!!
      Dit is natuurlijk maar één voorbeeld er zijn er nog zovele te benoemen.

Helaas zijn er altijd mensen die de vooroordelen voor een bepaalde 'groep' in stand houden! De meeste mensen weten wel dat dat dan niet voor iedereen geldt, maar (té) vaak wordt er over één kam geschoren....
      When your life flashes before your eyes,<br />make sure you have plenty to watch!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Ellechim77

Hoe naar het ook is, die vooroordelen zullen er waarschijnlijk altijd wel blijven!!

Ik merk dat ik ze zelf heb (helaas) en ik merk dat mensen ze ook naar mij toe hebben. Ik ben altijd vrij open over wat ik heb meegemaakt en over het feit dat ik bv. therapie volg, maar soms wordt me die openheid 'betaald' gezet! Nou ja.. daar moet ik dan maar me leven (al heeft dat een tijdje geduurd voor dat ik dat kon!!)

Wb mijn eigen vooroordelen..... Ik heb ze ook. Bv. ik heb samen met mijn vriend een seizoenskaart voor FC Zwolle, maar ik kom niet bij de harde kern in de buurt omdat dat 'allemaal vechtersbazen' zouden zijn. Onzin natuurlijk, maar zo zit 't in mijn koppie!!
      Dit is natuurlijk maar één voorbeeld er zijn er nog zovele te benoemen.

Helaas zijn er altijd mensen die de vooroordelen voor een bepaalde 'groep' in stand houden! De meeste mensen weten wel dat dat dan niet voor iedereen geldt, maar (té) vaak wordt er over één kam geschoren....
      Sommige vooroordelen beschermen je dus schijnbaar....of houden je ontwikkeling tegen...?? Zoals in het voetbalsupportergebeuren zoals je het omschrijft ??

Voor wat betreft het leren leven met dat anderen je kunnen raken dankzij je openheid..... BRAVO!!!
      Jouw persoonlijke groei is dan dus vele malen groter geweest inmiddels dan dat van hun !!!

Het besef alleen al dat je zelf vooroordelen hebt is een zeer wijze levensles, naar mijn idee. Hoe ooit slechte vooroordelen bestrijden als je zelf niet weet dat je ze hebt of zelf van hun bestaan weet ??

Zo... en van mij krijg je er gelijk een karma' tje bij !!

1 van 8 123 ... LaatsteLaatste

Gerelateerde topics

1. Is onze maatschappij te prestatie gericht?
      Door hypnosa in forum Maatschappij
      Reacties: 15
      Laatste reactie: 25-03-10, 11:09
    2. Tantra ( stroming gericht op bewustzijn )
      Door Kim_M in forum Spiritualiteit & religie
      Reacties: 2
      Laatste reactie: 28-02-10, 23:00
    3. Vooroordelen betreft mannen en vrouwen en auto's
      Door Bozzie in forum De humor-hoek
      Reacties: 16
      Laatste reactie: 10-08-07, 14:50
    4. Ben nieuw hier: wat een vooroordelen
      Door MrHawkeye in forum Vraag het een man
      Reacties: 425
      Laatste reactie: 15-01-07, 03:06
    5. In hoeverre heb jij vooroordelen?