Het forum voor vrouwen die weten wat ze willen

+ Nieuwe reactie
1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 330

Topic: Traktatie's

Standaard Traktatie's

Heeft er iemand leuke tips voor een traktatie op het kinderdagverblijf? Het is de bedoeling dat het een 'gezonde' traktatie is voor kinderen van 3 maanden tot ongeveer 15 maanden.

Standaard Re: Traktatie's

Toen Eline 1 werd, hebben we getrakteerd op Fruitrepen van Nestlé en Kapitein Koek. Dat samen in een mandje gedaan, ziet er leuk uit en erg makkelijk! Rozijntjes vallen vaak ook in de smaak, maar dat hebben wij niet gedaan omdat Eline ze zelf niet lust.

Rozijntjes worden hier ook regelmatig getrakteerd, koekjes en zo ook. De traktaties zijn meestal erg uitgebreid, met af en toe een klein speeltje of boekjes en meestal ook nog wat te eten. Ik weet niet of ik daar aan mee ga doen, of iets simpelers doe, met een leuk knutselwerkje of zo.

Helemaal niet wat je vroeg, maar ik (o nee, mijn kind ) vind een traktatie in de vorm van een knutselwerkje altijd heel leuk om te krijgen... Laatst kregen we een lieveheersbeestje van een rondje karton (met zwart en roos geschilderd; witte stippen had de jarige job zelf geplakt) geplakt op een wasknijper. Daarvoor kreeg ik (foei mijn zoontje) fruithap, liga of kinderbueno (waar hij niks aan had met 6 maanden oud...)...

Ik had voor Lief op de muziekles een doosje rozijntjes met een papieren bloem er op geplakt. Een vriendin van mij had mandarijntjes ingepakt met een papiertje en een papieren puntmuts erop gezet.

Voor wat grotere kinderen is een staaf stoepkrijt met een bloem of vlinder er op ook een leuk idee. (om de tips uit te breiden tot lagere schoolkinderen).

Bordje, dat lieveheersbeestje is een leuk idee! Ik zat al te denken aan een nijntje of teletubbie, maar dit lijkt me nog leuker. Ook de bloem op het doosje rozijntjes is een leuk idee.

Tips voor traktaties voor oudere kinderen zijn ook leuk om hier neer te zetten, daar hebben we in de toekomst iets aan.

Ik heb op internet ook een leuke gevonden, heel simpel, maar wel leuk. Soepstengels met een vingerpoppetje er op. Wij kunnen deze niet gebruiken omdat niet alle kinderen er tegelijkertijd zijn en de traktaties wel eens wat langer blijven liggen, maar ik vond het wel een idee om te onthouden.

...toevallig zag ik in de ouders van nu ook een leuke: lange vingers met het topje door de boter en door de hagelslag/muisjes etc. Voor de echte kleintjes kan het weer niet (of misschien een kale lange vinger wel??), maar vooral die met die muisjes zijn wel leuk als er een broertje/zusje is gekomen...

Bordje, dat is zeker een tip om te onthouden

Wat ben ik goed he

Ik heb deze site maar meteen bij mijn favorieten gezet! Leuke ideeën staan er op
    Mama van Stefan (14 juni 2004) en Thomas (14 januari 2009)

krentebolletjes/ danoontjes zelf eten/ appelmoes in vrolijke bekertjes met een koekje erbij.....
    ik zal nog even nadenken.

www.kleineolifant.web-log.nl
    Riejanne Jasmijn (2007) en Robin Camille (2004)

Kijk ook eens op www.party-kids.nl
    <br /><br /><br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

Ben je er al uit Bertje?
    !

+ Nieuwe reactie
1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forumrechten