• aan het lurken
  • aan het peinzen
  • aan het uitstellen
  • afvragend
  • boekenwurm
  • broeden
  • dromerig
  • druk bezig
  • een zoetekauw
  • gek!
  • griezelig
  • nadenkend
  • nerdy
  • nieuwsgierig
  • onderdanig
  • onschuldig
  • ontspannen
  • passief, inactief
  • schuchter
  • slapend
  • slaperig
  • spraakzaam
  • stomverbaasd
  • aapachtig
  • achterbaks
  • aggressief
  • arrogant
  • ban happy!
  • bang
  • bezorgd
  • bibberkoud!
  • bitchy
  • bleeehhh!
  • boos!
  • brak
  • cold turkey
  • cynisch
  • depressief
  • dood
  • dronken
  • duivels
  • een drama queen
  • eenzaam
  • gemeen
  • geschift
  • gestrest
  • heet!
  • het oneens
  • In de war
  • in shock!
  • in tweestrijd
  • lichtgeraakt
  • maandagmorgen ziek
  • miserabel
  • moe
  • not amused
  • Ohhhh!!
  • ondeugend
  • op rooftocht
  • paranoïde
  • pijn lijdend
  • sjagerijnig
  • slapeloos
  • sloom
  • sneaky
  • somber
  • twijfelend
  • uitgehongerd
  • verdrietig
  • verveeld
  • vervreemd
  • ziek
  • artistiek
  • brutaal
  • cool
  • creatief
  • dol enthousiast
  • een engeltje
  • een geluksvogel
  • energiek
  • evenwichtig
  • flirterig
  • geamuseerd
  • gedurfd
  • geïnspireerd
  • gelukkig
  • high!
  • hyper
  • hyper van de cafeïne
  • in de wolken
  • in een andere wereld
  • in een deuk
  • luchtig
  • muzikaal
  • OK!
  • opgetogen
  • relaxed
  • sportief
  • super blij!!
  • verliefd
  • vrolijk
  • zonnig
  • 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 15 van 66

Topic:
    Familie, geeft dat altijd drama?!

is niet te peilen

Ik ben:
      stomverbaasd

Standaard Familie, geeft dat altijd drama?!

Daar zit ik dan, op de bank met een deken, omdat ik het ijskoud heb.
      De verwarming staat te loeien, maar nog zit ik te rillen van de kou.

Maar voor een groot deel is dit stress, teleurstelling.

Ik loop hier al en tijd mee, en had gisteren eindelijk besloten om er een eind aan te maken, natuurlijk niet aan mijzelf, maar aan de vragen en de dingen die mij dwars zitten mbt mijn broertje.

Onze familie was "vroeger"redelijk hecht, achteraf gezien was het mijn moeder die hier zo goed in was, maar sinds het overlijden van haar, is er enorm veel verandert.
      Sommige dingen positief, en sommige minder.

Dat ieder zijn eigen leven gaat leiden is niet erg, maar ik vind wel dat je er voor elkaar moet zijn of af en toe eens belt hoe het gaat.

Nu kan ik honderden regels gaan schrijven wat er allemaal gebeurt is, mbt mijn broertje, maar vrees dat ik er net zulke lamme vingers van krijgen als mn hersenen zullen kraken.

Neem maar aan, dat mijn vader bijna alle energie in hem heeft gestoken om het op het rechte pad te houden.

Eigenlijk ging het contact mis tussen hun, toen mijn vader een nieuwe vrindin kreeg, daar kon mijn broertje niet mee.
      Nog steeds is mijn vader bij dezelfde vrouw, en is er heel gelukkig mee.

Maar tussen hun ging het contact slechter en slechter, en ik kon daar heel moeilijk mee overweg.

Want is zeker iets wat mijn moeder niet zo gewild had, ik heb er zoveel energie in gestoken om het goed te laten verlopen, maar helaas is er tot op nu geen echt contact meer.

En dat geldt sinds vandaag ook voor mij naar mijn broertje...

Sinds ik Frank heb, hoorde ik hem praktisch niet meer, als ik geen contact legde kwam er van hem ook niks, toen werd hij voor het eerst vader van een prachtige dochter.
      Daar ben ik dus tante van, heb het meiske slechts 2 keer vluchtig gezien.
      Toen ze net geboren was, zijn we er meteen naar toe gegaan trouwens...

Mijn broertje heeft mijn zoon slechts 4 keer gezien in zijn leven, en mijn boef word al 5...hij weet niet eens wie hij is.

Sinds de kleine er is hoorde we eigenlijk helemaal niks meer, tja als hij wat te zeuren had over mijn vader, of dat hij weer eens wat moest van mn pa.
      Want het ging er steeds meer op lijken dat mijn vader volgens hem alleen goed was voor het geld en matrieele.

Ik kon dat steeds minder hebben...

Elke keer als ik vroeg bel dan snel even, dan spreken we af ..
      Maar goed je snapt het...

Ik heb op een gegeven moment besloten geen contact meer te leggen en het op zijn beloop te laten, kijken of hij uit zich zelf ging bellen.
      Nu is hij in September jarig geweest, en heb hem een smsje gestuurd met: Van harte, en een fijne dag met jou Familie.

Misschien klintk dat rot, maar zo voelde dat.

Geen reactie natuurlijk...

Voor een 2 maand terug werd ik gebelt door hem, maar ik was er al zo klaar mee, dat ik de eerste keer niet op had genomen.
      Uiteindelijk maar terug gebelt...

Toen vertelde hij, helemaal blij, dat hij ging trouwen...

Ik wist niet te reageren en wenste hem veel geluk....en toen..( zucht) vroeg hij mij of ik zijn eerste getuige wilde zijn.
      Ik viel van mijn stoel, ik kan dit niet....
      Heb ook meteen gezegt dat we echt eerste eens moesten praten..

Ergens later belde zijn vrindin, wat er nu aan de hand was...
      Maar gezegt dat ik wel laten weten wanneer ik er klaar voor was om er over te praten...

En dat gevoel had ik gisteren...

Ben er voor gaan zitten, kladblok bestand gepakt..
      En begonnen met schrijven....

2 uur lang er over gedaan om een rot stukje...

Frank laten lezen...en verstuurd naar zijn mail...

Ik had vannacht om half 2 reactie....wel pas vanmorgen gelezen hoor.

Ik ben er stuk van...kapot.

Alles wat ik schreef werd als verwijt gezien, en zo is het echt niet geschreven....hij had moeite zat gedaan..
      Ik had geen moeite gedaan....
      Eigenlijk alles wat ik schreef is van tafel geveegt..

Ik weet 100% zeker, dat mijn broer dit niet geschreven heeft, daar is hij te simpel voor, want de zins opbouw is te volwassen...

Hij wilde het wel uitpraten...maar vond dat hij zelf niks verkeerd had gedaan,
      Wat valt er dan uit te praten denk ik dan...

Maar als ik geen contact meer wilde vondt hij dat ook wel prima..

En dat schoot mij verkeerd..

Het is god@#%Y&*) lekker makkelijk! Leg het maar zo aan de kant...ik heb jaren vreselijke moeite gedaan voor hem...en dit is wat je op je schoot krijgt.

Ik denk niet dat ik nog mailen..want waarom zou ik moeite gaan doen voor iemand die klaarblijkenlijk geen moeite voor mij zou doen?!

Nu ben ik echt verdrietig...telleurgesteld..

Ik heb gefaald...ik heb gefaald in het feit dat het mij niet gelukt is alles bij elkaar te houden wat zij wel kon.

Ik ben.....kapot.
      Je moet het zelf doen, een ander doet het niet voor je

is moe

Ik ben:
      aan het peinzen

Standaard Re: Familie, geeft dat altijd drama?!

Meid jij hebt hebt meer dan je best gedaan!
      En voor een hechte band moeten beide partijen wel mee werken en dat gebeurd hier dus niet.

Ik heb net zoiets,maar dan met mijn zusje en ik denk zo:

Ik deed ook veel moeite en zij leefde haar leven wel en dacht niet zoveel aan mij als ik aan haar.
      Waarom zou ik me druk maken als zij niet wil?
      Ik heb het geaccepteerd en contact verbroken,doet evenveel pijn als elke keer een teleurstelling!

Nou weet niet of je er iets aan hebt,maar sterkte meid
      Je zou maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben........

is klaar om te varen

Ik ben:
      relaxed

Lieve ML.....laat het los.....je kan iemand niet veranderen, hoe graag je het ook wil.
      Geef om degenen die jou liefhebben, dat is veel meer waard.

Verwacht niets van anderen, dan wordt je ook niet teleurgesteld.

is looking for fun.

Ik ben:
      stomverbaasd

Hai ML ik begrijp je wel een beetje; het is ook niet makkelijk natuurlijk dat je alles bij elkaar wilt houden en dat het dan zo uit elkaar valt.
      Maar je kunt niet meer doen dat wat in je vermogen ligt. Je kunt jezelf niet steeds wegcijferen en weer de hele tijd achter anderen aan lopen.
      Best wel raar dat je broer zo uit het niets dan weer belt en jou zijn getuige wilt laten zijn. Ik zou ook denken; waarom? Eerst kijk je niet naar me om en dan dit......
      Dat is wel de druppel.....Misschien had je even moeten vragen waarom hij jou als getuige wilde. Heeft hij ook een reden gegeven?
      Ja je bent zijn zus, maar dat is toch niet een goeie reden als je te weinig contact hebt, voor jouw gevoel.
      Ik vraag me echt af, wat zijn echte reden is dan......

is Faye in Wakkerdam, verslonden
      door de wolven :(

Ik ben:
      flirterig

Morgen, geef me moed
      Toon me je zacht gezicht
      Lieve morgen, geef me moed en licht

is niet te peilen

Ik ben:
      stomverbaasd

Dankje....(K) Het is altijd fijn dat je dingen van je af kan praten of hier het geval tikken.
      Diamantje...tuurlijk heb ik er wat aan! Thnx meis

Cath Dat is het meest frustrerende, dat ik hier ind niks aan kan veranderen, mensen zijn zoals ze zijn...en zeker moet ik los laten, maar op het moment ga ik door heel veel emotionele dingen en gevoelens heen, dat dit eigenlijk niet zo enorm uitkomt, maar goed.

Blossom, mja ik denk dat hij het doet omdat hij denkt dat het hoort Ik heb er geen flauw idee van...Misschien snapt hij het werkelijk niet

Sus...XX!

is Faye in Wakkerdam, verslonden
      door de wolven :(

Ik ben:
      flirterig

Er gaan vele woorden door mijn hoofd, maar ik kan ze niet ordenen en op papier krijgen. Thinking of you!
      Morgen, geef me moed
      Toon me je zacht gezicht
      Lieve morgen, geef me moed en licht

is Blij te weten dat Babybel een
      meisje is

Ik ben:
      dol enthousiast

Sterkte ermee ML

Jij hebt genoeg moeite gedaan, als het maar 1 richtingsverkeer blijft dan houdt het op natuuurlijk, wie weet gaat hij ooit ineens het licht zien en dan hoor je misschien vanzelf weer wat. (heeft z'n vriendin hier geen rol in, heeft zij de broek aan in huis?)
      Ik zou me er even niet mee bezig houden, en aan mezelf denken en degenen die wel in je omgeving een actieve liefhebbende rol spelen
      Laatst gewijzigd door Fromage; 02-02-12 om 19:08.
      life was much easier when apple and blackberry were just fruits

is vrolijk

Ik ben:
      OK!

Sterkte!
      anyone can catch your eyes, but it takes someone special to catch your heart

Onbekend.

Ik ben:
      schuchter

Heel veel sterkte!
      Hoop dat het je lukt het los te laten. Weet hoe lastig het kan zijn als de relatie niet goed is met je broer (tje). Dat kan heel veel energie kosten. En dan moet je soms keuzes maken.

is her en der :)

Ik ben:
      creatief

Lastige situatie ML
      Ik herken wel wat in je verhaal...lastig als je energie investeert en er niks van terug ziet.
      Ik kan me daar ook moeilijk of niet bij neerleggen...

Ben je toevallig de oudste thuis? Ik heb een idee dat dat ook bijdraagt. Vanuit verantwoordelijkheids gevoel. Je neemt een verantwoordelijke taak van je moeder over. En je faalt hierin niet, het wordt niet op prijs gesteld blijkbaar hoe zuur ook.

sterkte meis!
      Laatst gewijzigd door natas; 02-02-12 om 22:01.
      "I should ignore the words you say, ‘Cause they can hurt but won’t kill me" Racoon~Laugh About It

is niet te peilen

Ik ben:
      stomverbaasd

Dat heb je goed natas, ben oudtse..

Mijn broertje was van vroeger af aan al anders, en werd ook zo behandelt..

En daarmee zeg ik vaak voorgetrokken, want hij was anders..zo werd me dat ook altijd gezegt...brr..

Dat heb ik mijn moeder heel lang kwalijk genomen ook..

is :-)

Ik ben:
      druk bezig

Jij maakt hem ook verwijten. Hij is anders en werd voorgetrokken naar jouw idee. Daar kan hij niets aan doen!!
      Broers (lees mannen) ervaren dit soort zaken totaal anders. Vaak zal de partner van een broer denken aan een kaartje, smsje of bloemetje met je verjaardag niet de broer zelf.
      Die vergeten dat gerust weet ik uit ervaring. En dat doen ze niet om ons zussen pijn te doen.
      Hij zal ongetwijfeld van je houden en niet inzien wat hij in jouw ogen verkeerd heeft gedaan. Dat hij jou vraagt als zijn getuige is in mijn ogen juist erg bijzonder.
      Weet je wel wat dit voor hem betekend? Hij kiest jou uit eventuele vrienden of schoonfamilie. Hij wil JOU als getuige, zijn zus. Kan dit ook zo eens bekijken?
      Natuurlijk is het jammer dat jullie elkaar weinig zien en je mag best zeggen dat je graag hebt dat hij een oom is voor jouw zoon.
      Ik ben ook een zus van een broer. We hoeven elkaar niet wekelijks te spreken en er zijn jaren geweest dat we elkaar maar 1 of 2 x zagen maar we houden van elkaar.
      Misschien voelde hij jouw email als een aanval en reageerde hij impulsief terug zonder dit na te lezen.

Ik begrijp je frustratie en verdriet maar probeer het anders te zien (positief) en te genieten van de momenten dat er wel contact is.
      Jammer dat iedereen meteen het advies geeft het los te laten ipv te investeren.
      Laatst gewijzigd door Sapje; 03-02-12 om 10:08.

is looking for fun.

Ik ben:
      stomverbaasd

Ik moet zeggen dat Sapje daar wel een punt heeft. Ik heb ook een broer en ook wij spreken elkaar alleen als het zo uitkomt. En heb ik meer contact met zijn vrouw dan met hem, eigenlijk. Ik maak er ook totaal geen punt van. Mijn broer en ik zijn nu eenmaal verschillend en hij heeft andere interesse's. Daarentegen respecteren we elkaar wel en als er iets is kunnen we op elkaar rekenen. Misschien zijn je verwachtingen te hoog. En misschien wel hoger dan een gemiddeld persoon, omdat je vindt dat het gezin bij elkaar moet blijven, door de dood van je moeder.

is her en der :)

Ik ben:
      creatief

Daar heb je zeker een punt Sapje! Dat heb ik inmiddels ook wel zo ervaren.
      Ik weet niet hoe het klikt tussen ML en haar schoonzus? Want ook dat hoeft niet altijd te klikken
      "I should ignore the words you say, ‘Cause they can hurt but won’t kill me" Racoon~Laugh About It

1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Gerelateerde topics

1. NIEUWS Familie vindt fortuin op zolder...en geeft het terug
      Door liena in forum Nieuws
      Reacties: 4
      Laatste reactie: 22-05-11, 15:07
    2. familie drama.
      Door Een forumlid in forum Anonieme onthullingen
      Reacties: 26
      Laatste reactie: 29-12-10, 10:09
    3. Schoonmoeder-drama
      Door Rowan in forum Familie
      Reacties: 340
      Laatste reactie: 07-11-06, 16:19
    4. Moeder-drama
      Door Angie in forum Familie
      Reacties: 89
      Laatste reactie: 21-08-06, 13:58
    5. Waarom zeggen vrouwen altijd "altijd" ?
      Door R(emco)1 in forum Vraag het een man
      Reacties: 36
      Laatste reactie: 11-01-06, 16:41

Zoektermen die bezoekers gebruikten om op deze pagina te komen:

Niemand is nog via een zoekmachine op deze pagina gekomen.

Bladwijzers

Forumrechten