Even denken waar te beginnen...in iedergeval zou ik van anderen (jullie) graag een mening horen

Een collega van mij, uit zich regelmatig over sex /ervaringen/grappen/opmerkingen of dmv een "ruk"-beweging

niet zo zeer tegen mij, maar tegen mijn collega's, hier is hij (onderling) al een paar keer op aangesproken dat het niet op prijs wordt gesteld, ik vind dat, maar dat ben ik...als je dat weet dat je collega's niet op je avontuurtjes uberhaupt niet over sex zitten te wachten en dit duidelijk aangeven, dat je dat moet respecteren.
Eerder deze week van uit het niets meld hij dat hij op Wilders heeft gestemd

Hij is daar vrij in hoor, hou me ten goede, maar wat is de doorsteek hiervan om die melding te maken tegenover 4 collega's waarvan 3 allochtoon zijn

Ik zelf vond dat best provocerend. Gisteren heb ik 1 op 1 tegen hem gezegd dat het af en toe slimmer is bepaalde dingen niet te uiten omdat je er andere mee krengt, en dat hij zijn sex verhaaltjes beter voor zich kan laten. Nou ik kreeg als antwoord: Dat maak ik zelf wel uit! Ik zei, jongen denk er over na, je kan niet altijd zeggen wat je denkt.
Later waren we al te saam, en zei mijn collega dus dat ze hoorde dat hij het sex-verhaal wat hij de dag daarvoor tegen haar had gezegd ook tegen mij had gezegd, en dat ze hem een viezerik vindt, waarop ik zei, dit neigt naar een soort van intimidatie als je dit naar "boven" (lees: leidinggevende) speel, kan hij hiervoor een (officiele) waarschuwing krijgen! Ik keek hem aan en herhaalde mijn zin dat hij echt een probleem kan krijgen hiermee. Toen kreeg ik in eens te horen: Jij moet helemaal je bek houden met je kuthoofd

pardon

dus ik ging mijn stem enigzins verheffen en heb gezegd dat ik dit niet pik om zo door een collega aangesproken te worden, maar ik was eigenlijk een beetje uit het veld geslagen, ik heb de gemoederen laten rusten, mijn collega's voor wie ik het eigenlijk een beetje opnam die tegen mij zeggen rustig en laat hem maar. Wat wil je nou hou je hem nu een hand boven het hoofd? Klaag dan ook niet!
Enfin eigenlijk is mijn verhaal al weer te lang, maar ik weet niet wat ik hier mee aan moet? Waar doe ik goed aan, om dit gelijk te melden bij een leidinggevende of kijk ik het even aan hoe de dag vandaag en morgen verloopt en doe ik net of er niks aan de hand is?
Ik wil ook niet al een verrader overkomen, maar ook ik heb mijn grenzen!
Kortom: Wat zou jij doen?
Bladwijzers