Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het nu? Ja hoe gaat het? Dat is een goede vraag. Eerlijk gezegd, want ik wil graag eerlijk zijn, omdat ik daar voor mijzelf het meeste mee opschiet. Maar wat is eerlijk? Wat als er zoveel in je omgaat, dat je niet goed weet wat het is, en wat jij vind, omdat het zo tegenstrijdig voelt. De twijfel…..die het gevoel versterkt dat er misschien een niet welkome gast in je lichaam huist. En...

Lees meer

Maak kennis met de Nigeriaanse prins die jou...

regelmatig deel ik met jullie artikelen uit de Correspondent. Ze zijn lang, ze zijn goed. En wat oplichting op het wereldwijde web betreft: kan je niet goed genoeg geiinformeerd zijn! Op de eerste foto’s die ik van hem zie, kijkt hij recht in de camera. Uitdagend. Uitnodigend. Het zijn selfies, waarschijnlijk genomen met de computer waar hij een groot deel van de dag achter zit. Op één van...

Lees meer

Artikel: 3 schoonmaakproducten die je minder moet...

Je kan deze pagina zien op http://vrouwenpower.nl/content/966-3-schoonmaakproducten-die-je-minder-moet-gebruiken-voor-een-schoner-huis?

Lees meer

Datingsite geeft toe: 'Wij experimenteren met...

Datingsite OKCupid heeft onthuld dat ze heeft geëxperimenteerd met haar gebruikers. Zo zijn de 'verkeerde' mensen bijvoorbeeld aan elkaar gekoppeld om te kijken of ze toch met elkaar in contact zouden treden http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1974921/2014/07/29/Datingsite-geeft-toe-Wij-experimenteren-met-mensen.dhtml bron hln.be

Lees meer

Topless zonnen

Ga ik toch weer met de mode mee en het is nog beter voor mijn gezondheid ook :) http://www.nu.nl/lifestyle/3840723/topless-zonnen-mode.html Bron: Nu.nl

Lees meer

Artikel: Recept van de dag

Je kan deze pagina zien op http://vrouwenpower.nl/content/969-Recept-van-de-dag?

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
+ Nieuwe reactie
1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 16

Topic: Sexuele opmerkingen/verhalen op de werkvloer?

Standaard Sexuele opmerkingen/verhalen op de werkvloer?

Even denken waar te beginnen...in iedergeval zou ik van anderen (jullie) graag een mening horen Een collega van mij, uit zich regelmatig over sex /ervaringen/grappen/opmerkingen of dmv een "ruk"-beweging niet zo zeer tegen mij, maar tegen mijn collega's, hier is hij (onderling) al een paar keer op aangesproken dat het niet op prijs wordt gesteld, ik vind dat, maar dat ben ik...als je dat weet dat je collega's niet op je avontuurtjes uberhaupt niet over sex zitten te wachten en dit duidelijk aangeven, dat je dat moet respecteren.
    Eerder deze week van uit het niets meld hij dat hij op Wilders heeft gestemd Hij is daar vrij in hoor, hou me ten goede, maar wat is de doorsteek hiervan om die melding te maken tegenover 4 collega's waarvan 3 allochtoon zijn Ik zelf vond dat best provocerend. Gisteren heb ik 1 op 1 tegen hem gezegd dat het af en toe slimmer is bepaalde dingen niet te uiten omdat je er andere mee krengt, en dat hij zijn sex verhaaltjes beter voor zich kan laten. Nou ik kreeg als antwoord: Dat maak ik zelf wel uit! Ik zei, jongen denk er over na, je kan niet altijd zeggen wat je denkt.
    Later waren we al te saam, en zei mijn collega dus dat ze hoorde dat hij het sex-verhaal wat hij de dag daarvoor tegen haar had gezegd ook tegen mij had gezegd, en dat ze hem een viezerik vindt, waarop ik zei, dit neigt naar een soort van intimidatie als je dit naar "boven" (lees: leidinggevende) speel, kan hij hiervoor een (officiele) waarschuwing krijgen! Ik keek hem aan en herhaalde mijn zin dat hij echt een probleem kan krijgen hiermee. Toen kreeg ik in eens te horen: Jij moet helemaal je bek houden met je kuthoofd pardon dus ik ging mijn stem enigzins verheffen en heb gezegd dat ik dit niet pik om zo door een collega aangesproken te worden, maar ik was eigenlijk een beetje uit het veld geslagen, ik heb de gemoederen laten rusten, mijn collega's voor wie ik het eigenlijk een beetje opnam die tegen mij zeggen rustig en laat hem maar. Wat wil je nou hou je hem nu een hand boven het hoofd? Klaag dan ook niet!
    Enfin eigenlijk is mijn verhaal al weer te lang, maar ik weet niet wat ik hier mee aan moet? Waar doe ik goed aan, om dit gelijk te melden bij een leidinggevende of kijk ik het even aan hoe de dag vandaag en morgen verloopt en doe ik net of er niks aan de hand is?
    Ik wil ook niet al een verrader overkomen, maar ook ik heb mijn grenzen!

Kortom: Wat zou jij doen?

Standaard Re: Sexuele opmerkingen/verhalen op de werkvloer?

Als het niet naar jou gericht is Cin, zou ik me er niet mee bemoeien. Dit omdat jouw collega's schijnbaar liever met oogkleppen op lopen en jij al vaker wat over hun hebt losgelaten. Ik zou hun niet de hand boven het hoofd houden, maar als hij rechtstreeks tegen jou opmerkingen maakt, ja dan wel.

Je zult het zien, omdat jij goed wilt doen voor je collega's zit jij straks in de shit.......!!!
    Die collega's lossen het zelf maar op. Sorry, maar ik heb te vaak wat over ze gehoord

In zoverre, hij praat zo ook wel eens tegen mijn en dan zeg ik hem ook gewoon dat ik er niet op zit te wachten! En kap ik gelijk het onderwerp af.

Dat bedoel ik ook, als hij tegen jou over de scheef gaat, dan pas zou ik het aangeven hogerop. En dán EVENTUEEL ook over je collega's vertellen.

Niks meer aan toe te voegen wat Von zegt.
    Heel vaak denk je goed te doen en ben je straks zelf de pisang.
    Als het echt te erg wordt naar jou zelf toe zou ik uiteindelijk ermee naar je leidinggevende gaan, in ieder geval niet voor je collega.

Nou Cin je zit er duidelijk wel mee lijkt me. Ik zou het vanaf dit moment scherp in de gaten houden.
    Hij is duidelijk niet gecharmeerd door jou scherpe uitlatingen. In principe is zijn felle reactie naar jou toe
    meer iets van onmacht geweest op dat moment.....want zeker weten dat deze opmerking hem bang maakte.
    Misschien dat hij nu beter gaat opletten. Maar als hij nu verder gaat met zulk ontoelaatbaar gedrag zou ik toch echt melding van maken.
    En daarbij misschien handig als er iets gebeurd dat er meerderen willen getuigen.
    Ik weet niet of je samenwerking goed is met de gedupeerden? Kun je niet even met ze praten dat jullie een
    soort aanklacht met ze allen maken tegen hem?
    Het is wel te hopen dat jullie leidinggevende dit ook goed oppakt.

Mijn dochter heeft er ook mee te maken gehad met sexuele intimidatie, maar de baas zelf deed het nota bene,
    was best shocking voor toen een 17jarige. Lang verhaal maar uiteindelijk heeft de school heeft haar toen een andere stage gegeven.

De gedupeerde zeggen als het er op aan komt niks, misschien uit angst voor hun eigen positie, angst voor hem, misschien door het verschil in cultuur? Ik heb geen idee, en dus kan ik mij wel vinden in het antwoord van Von, ik zal mezelf minder moeten aantrekken/opkomen voor collega's en hun de eigen boontjes laten doppen.

Persoonlijk zou ik ook die collega's erop wijzen dat als zij het niet toelaatbaar vinden ze zelf stappen moeten ondernemen en niet tegen jou moeten klagen, dat jij niet de aangewezen persoon daarvoor bent. Wat jezelf betreft: misschien zou ke bij de leidinggevende eens een balletje op kunt gooien en vragen of die misschien eens het taalgebruik van die collega in de gaten wil houden.

Het gaat altijd zo cin....
    de collega's gaan lopen mekkeren tegen een collega die wel haar mond open durft te trekken.
    puntje bij paaltje als het erop aan komt ga jij er wat van zeggen en hun zwijgen als het graf.
    of zeggen juist dat het niet zo erg is.
    Waardoor jij de gebeten hond lijkt.

Als er wat met jou is zou ik het zeggen.. is er wat met hun zeg dan tegen hun dat ze het zelf moeten zeggen of desnood een anonieme brief.

Ik wil er even aan toevoegen, dat je jezelf niet te kort moet doen. Het is om het behoud van de werksfeer, dus je moet nooit denken in termen als "ik wil hem niet veraden".....Hij is degene die fouten maakt en de sfeer verziekt.
    Maar in ieder geval sterkte op je werk. Hopelijk loopt het los.

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door CindyS Bekijk reacties
    Toen kreeg ik in eens te horen: Jij moet helemaal je bek houden met je kuthoofd
    Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar zoiets zou ik nooit pikken en als het nodig zou zijn zou ik zelfs richting de leiding stappen...... want zulk soort belachelijke taal zou ik nooit accepteren, en als hij dan een reprimande krijgt laat hij het wel een 2de keer uit zijn hoofd.

Wat betreft je collega's en het probleem met hem, dat zou ik lekker hun probleem laten.
    Je kan ze altijd zeggen wat ze zouden kunnen doen, maar als jij je er niet aan ergert moet je er ook niks mee doen, ze zijn neem ik aan oud en wijs genoeg.

Wat Miss S zegt, zo'n opmerking is niet acceptabel. En sexueel getinte opmerkingen ook niet, vooral niet als je hebt aangegeven naar hem toe dat hij daarmee jouw grenzen overschrijdt. Daar heeft hij rekening mee te houden.

Wat hij tegen anderen zegt is hun zaak; daar moet jij hem niet op aanspreken. Maar wat hij tegen jou zegt is wel degelijk jouw zaak, en als ik dit zo lees is het al even bezig.

Wat ik je als tip kan geven is alles goed op te schrijven. Houd bij wanneer hij iets vervelends tegen je zei, hoe hij dat zei, hoe jij reageerde, en wie er bij waren. Mocht hij dan nog eens écht over de schreef gaan (en eigelijk vind ik dat dat al is gebeurd), dan stap je daarmee naar je leidinggevende. Op die manier kun je laten zien dat het niet een éénmalig iets was, maar een structureel probleem.
    Mama van Stefan (14 juni 2004) en Thomas (14 januari 2009)

Dank voor jullie meningen en tips

Vandaag heb ik het nog eens rustig besproken met desbetreffende, hij heeft zijn excuses aangeboden naar mij toe en ook naar de andere collega, dan ben ik ook de rotste weer niet, en heb dat aanvaard, maar wel duidelijk gemaakt dat als het nu nog een x voorkomt dat ik er dan wel melding van gaat maken, Hij heeft het na zijn zeggen niet eens in de gaten, nu dan wordt het tijd om eerst na te denken wat je (wilt zeggen) zegt. Geeft toch een prettiger gevoel om het samen te bespreken.

goed opgelost cindyS!!
    Ik zal mezelf niet snel voorbij rennen, daar is mijn conditie veel te slecht voor!

+ Nieuwe reactie
1 van 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forumrechten