Zwarte lijst artsen incompleet en vol fouten

Het systeem om artsen en andere zorgverleners die in de fout zijn gegaan te registreren, functioneert slecht. Dat zeggen onderzoekers van het televisieprogramma Altijd Wat Monitor van de NCRV. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3732812/2014/08/31/Zwarte-lijst-artsen-incompleet-en-vol-fouten.dhtml bron Volkskrant

Lees meer

Katzen Hobbes Turns Herself Into Tiger Woman

sorry, maar de Engelse versie is de enige met beeld! vrouw tatoeert zich-zelf tot tijger http://www.huffingtonpost.com/2014/08/31/katzen-hobbes_n_5717833.html?utm_hp_ref=weird-news bron Huffington post

Lees meer

Mijn vriend heeft het na 3,5 jaar uitgemaakt.

Hallo allemaal, Na 3,5 jaar heeft mijn vriend het afgelopen vrijdag uitgemaakt ik ben heel de week al aan het huilen omdat ik het zo erg vind. Dacht echt dat ik oud zou worden met hem en wil zo graag dat hij zich bedenkt. Nu wilt hij wel contact blijven houden. Aanstaande zondag wilt hij ook naar het bos als goede vrienden om een rondje te lopen en wat te praten. Wat moet ik nu doen contact...

Lees meer

Artikel: Het leven is onzeker, maar er zijn...

Je kan deze pagina zien op http://vrouwenpower.nl/content/1016-Het-leven-is-onzeker-maar-er-zijn-dingen-die-je-zeker-weet

Lees meer

Knapperige wraak op ex

Een Amerikaanse vrouw heeft wraak proberen te nemen op haar ex met behulp van spek. Dat is gebleken tijdens de voorgeleiding van Cameo Crispi. http://www.telegraaf.nl/buitenland/23028583/__Knapperige_wraak_op_ex__.html bron Telegraaf

Lees meer

Twintigduizend kilo zwerfvuil van stranden gehaald

Vrijwilligers hebben deze maand 20.078 kilo afval van het gehele Noordzeestrand gehaald. Dat is twee keer meer dan bij de opruimactie vorig jaar, zo heeft de Stichting De Noordzee vandaag bekendgemaakt. Het record van vorig jaar werd half augustus...

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
+ Nieuwe reactie
2 van 4 1ste1ste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van 59

Topic: Het ellende zomerverlof aanvragen op het werk

Standaard Re: Het ellende zomerverlof aanvragen op het werk

Iedereen heeft recht op vakantie, maar ik vind wel dat mensen met kinderen die gebonden zijn aan een bepaalde periode, voorrang mogen hebben. Ik kan tenslotte als single bijv ook makkelijk buiten het hoogseizoen vakantie nemen.

Ik vind het overigens hoe dan ook een lastige situatie: sommige hebben een partner die gebonden is aan de bouwvak periode, anderen kunnen met kleine kinderen onder de 4 jaar niet anders vanwege de oppas door grootouders of gastouders. De mensen met schoolgaande kinderen moeten ook een hoop plannen. Kan je die eerste 2 weken wel, kan je partner niet vanwege de bezetting, kan hij de laatste 2 weken, kun jij niet vanwege de bezetting. Het vergt gewoon een totale planning. Maar dat weet je van te voren als je kinderen krijgt, en de ene werkgever is daar makkelijker in dan de andere.

Wij zijn behoorlijk vrij, maar doordat we rekening houden met elkaar, gaat het als vanzelf en geven we uit onszelf voorrang aan de mensen die kinderen hebben.

Ik heb zelfs de verbouwing en mijn vrije dagen aangepast aan de hele periode. Ik ben namelijk niet alleen afhankelijk van mijn eigen team, maar ook moet ik rekening houden met 2 andere teams. Nadeel van allround zijn denk ik Val ik niet in voor het ene team, val ik wel in voor het andere team.

They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje
    Dus als al mijn collega's zomervakantie willen met hun kinderen, moet ik hun maar voorrang geven? Nou sorry, ik ben het daar niet mee eens.
    Bij ons hebben we nu dus allemaal een week ingeleverd, zodat we allemaal in de schoolvakantie op vakantie kunnen, diegene die dat willen dan althans. Er zijn er twee of drie geloof ik die al in juni gaan.

En je collega hoeft het in feite ook nog niet aan te vragen, als je het pas voor 1 april hoeft in te dienen wanneer je vakantie zou willen. Dat betekent alleen niet dat je collega zich dan maar aan jou aan moet passen, omdat jij het al wel aangevraagd hebt. Ik denk dat een ieder gelijke kansen verdiend wat dat betreft. Mits je natuurlijk veel later als 1 april aanvraagt....
    Ik geef je gelijk , met 1 kantteken: wanneer het gezin geen toestemming krijgt om in de vakantie 2 weken aaneengesloten vakantie te nemen en jij wel , betekent het voor het gezin , einde vakantie het hele jaar of men moet in de winter willen met kerst ( maar dan zijn gezinnen vaak liever thuis).
    Jij zou eventueel nog direct na die 6 weken kunnen , ook nog in het naseizoen of direct als zij terug is, of in het voorseizoen.
    Voor gezinnen met schoolgaande kinderen is dit uitgesloten ( 2 weken aan een gesloten) laat staan 3.

En als ik dus geen toestemming krijg, moet ik het daar dus maar gewoon mee doen? Mijn mening is dat iedere collega gelijk is, wel of geen kinderen. Dus iedereen heeft ook gelijke kansen/rechten om op vakantie te gaan wanneer hij/zij dat wil.

Moet ik dan maar buiten de schoolvakantie gaan en drie weken van mijn eigen opleiding missen?

Bovendien ga ik ook niet alleen op vakantie. Mijn vriend moet me ook aanpassen.
    Maar omdat ik geen kinderen heb, moet ik dat maar slikken dus.

Nou nee, sorry hoor. Ben ik het niet mee eens.
    Het leven is een droom, maar dromen is geen leven

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Margreetje
    Zij is dus WEL gebonden! Ik neem aan dat zij graag samen met haar vriend op vakantie wil.
    Je spreekt jezelf tegen, je vind dus WEL dat gezinnen met kinderen voorrang hebben. Ik vind dat zo'n onzin, iedereen heeft recht op vakantie, of het nou in het hoofd seizoen is of niet. En als ik het goed begrijp ben jij degene die haar vakantie afwijst omdat jij in die periode vakantie wil? Dat vind ik niet eerlijk, op die manier is zij dus sowieso de de l*l.

Ik hoef gelukkig maar met 1 collega te overleggen, wij nemen het werk van elkaar over.
    Nee ik spreek me zelf niet tegen (eigenlijk wel ) maar als er echt een keuze zou gemaakt moeten worden vind ik wel dat iemand met kids dan voor zou kunnen gaan.
    Men kan als gezin nl niet buiten de zomervakantie 2 of 3 weken aaneengesloten vakantie nemen en iemand die single is wel.
    En het laatste zinnetje i van je dat zij dan zowiezo de *** is , is niet waar . Het is erg problematisch voor mij omdat ik DAT NIET OP MIJN GEWETEN WIL HEBBEN. Het gaat er om wat IK zou doen als ik er niet bij betrokken was.
    Daarom heb ik deze situatie ook uit handen gegeven aan mijn vestigingshoofd omdat hier een eigen belang in speelt.
    Je bent dan geneigt om te zeggen : oke ik trek me wel terug omwille van, maar dat zou ook niet eerlijk zijn want waarom zou ik het onderspit moeten delven omdat ik toevallig de planning doe?
    Dus het is tweedelig.

En als ik dus geen toestemming krijg, moet ik het daar dus maar gewoon mee doen? Mijn mening is dat iedere collega gelijk is, wel of geen kinderen. Dus iedereen heeft ook gelijke kansen/rechten om op vakantie te gaan wanneer hij/zij dat wil.

Moet ik dan maar buiten de schoolvakantie gaan en drie weken van mijn eigen opleiding missen?

Bovendien ga ik ook niet alleen op vakantie. Mijn vriend moet me ook aanpassen.
    Maar omdat ik geen kinderen heb, moet ik dat maar slikken dus.

Nou nee, sorry hoor. Ben ik het niet mee eens.
    Maar hoe zou jij het vinden dat je collega met kinderen verder geen mogelijkheden heeft om op vakantie te gaan 2 of 3 weken aaneengesloten?
    Jij zegt dan doei ik ga lekker 2 weken en werkse xxxx jij kan lekker het hele jaar niet??
    Wat zou voor jou de reden moeten zijn dan om dat gezin niet te laten gaan terwijl jij naast die 3 weken van haar alle dagen zou kunnen omdat je niet gebonden bent aan de vakantie?

Ik vind het in ieder geval erg lastig en ik gun iedereen zijn periode wanneer hij of zij op vakantie wil.
    Kids of geen kids.
    Mijn collega heb ik gebeld en zij vind het ook erg naar .
    Dus we hebben een gezamelijk standpunt ingenomen naar het hoofd toe.
    De verandering van back up is nog maar 4 weken van kracht en bij de planning met anderen in februari hebben we er geen rekening mee gehouden omdat die back up er nog niet was.
    We gaan het hoofd voorstellen om dit jaar de drie weken door een andere planner te laten doen en dat we de volgende vakantie er rekening mee zullen houden.
    Gelukkig kon ik met haar overleggen

Ik heb al eerder gezegd dat ook ik aan de vakanties gebonden ben door mijn eigen opleiding.

Ik neem het hele jaar al geen vakantie in schoolvakanties, terwijl mijn collega's dat wel doen. Niet erg, prima zelfs.
    Mag ik dan ook tenminste 1x per jaar in de schoolvakantie vakantie nemen?

Niet om flauw te doen, maar ik mag iedere keer de piekperiodes werken, omdat mijn collega's vakantie hebben.
    Toeval of niet, heb een aantal keren in de september vakantie gehad, en alleen maar regen gezien, terwijl mijn collega in augustus zon had.

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dat makkelijk zou vinden, om dan maar te zeggen, ik ga op vakantie en voor jou werk ze.
    Maar omdat die collega kinderen heeft, moet ik me dus maar altijd opofferen?

Ik zeg ook niet dat jij je terug moet trekken, jullie hebben allebei recht op vakantie, kinderen of geen kinderen. Goed dat je het uit handen hebt gegeven, dat bleek niet uit je 1e post.

What we do for ourselves dies with us. What we do for others and the world, remains and is immortal.

Nee ik vind niet dat je je moet opofferen omdat jij ook een andere geldige reden hebt: je opleiding .
    Maar ja zou je dan lootjes moeten trekken?
    En ik zou verliezen dan kan ik apart op vakantie
    terwijl mijn collega het hele jaar nog zou kunnen.

Als ik kijk naar mijn werk, dan gaan we om de tafel zitten, komen we er niet uit, gaan we nogmaals om de tafel zitten. Met het hele team.
    Ieder zijn we eruit gekomen, nu niet. Althans, niet om allemaal 3 weken te krijgen. Wij krijgen nu maar twee weken. Ook niet alles, maar goed, het is in elk geval iets.

Als je er echt niet uit zou komen, ja dan zou lootjes trekken misschien wel de eerlijkste oplossing zijn. Ik ben van mening dat er overal over te praten is, dus ik vind het idee wel vergezocht. Aan de andere kant ben ik wel van mening dat een ieder gelijke rechten heeft, of hij/zij nou single is, een relatie heeft met of zonder kinderen.

Knorretje: Je hebt gelijk als je zegt dat iedereen gelijke kansen zou moeten krijgen.
    Maar in de praktijk betekent het dan vaak problemen en schuldgevoelens.

Sinds jaar en dag is het bekend dat ouders met schoolgaande kinderen, gebonden zijn aan de vakanties van hun kroost. Degenen die geen schoolgaande kinderen hebben, gaan juist al buiten het hoogseizoen "omdat het dan nog te betalen is". Sterker nog, ouders van schoolgaande kinderen die gebonden zijn aan die vakanties vinden het vreselijk om in het hoogseizoen te moeten, want dan is alles 2x zo duur

Soms is het niet eens een kwestie van echt op vakantie gaan, maar ook een oppas issue: De oppas gaat op vakantie, grootouders zijn er niet etc. Maar die kinderen moeten wel 6 weken lang vermaakt worden.

Mijn nicht heeft er 3 waarvan 1 naar de crèche gaat en 2 naar de basisschool. Ze heeft geen keus om haar 2 oudsten (10 en bijna 9) hele dagen thuis te laten en voor de jongste hele dagen crèche te betalen simpelweg omdat ze een alleenstaande ouder is die het maar met max 3 weken aaneengesloten moet doen.

Zij is verplicht gesteld (lees VERPLICHT) om 3 weken aaneengesloten te nemen (ze werk in de zorg) ondanks dat ze liever kiest om bijv 3 keer een week te nemen. En dat alles omdat haar collega's met kinderen in de zelfde leeftijd echt op vakantie gaan en die vakantie al een jaar geleden vast hebben gelegd.
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

Als ik kijk naar mijn werk, dan gaan we om de tafel zitten, komen we er niet uit, gaan we nogmaals om de tafel zitten. Met het hele team.
    Ieder zijn we eruit gekomen, nu niet. Althans, niet om allemaal 3 weken te krijgen. Wij krijgen nu maar twee weken. Ook niet alles, maar goed, het is in elk geval iets.

Als je er echt niet uit zou komen, ja dan zou lootjes trekken misschien wel de eerlijkste oplossing zijn. Ik ben van mening dat er overal over te praten is, dus ik vind het idee wel vergezocht. Aan de andere kant ben ik wel van mening dat een ieder gelijke rechten heeft, of hij/zij nou single is, een relatie heeft met of zonder kinderen.
    Hier kan ik wel in meegaan met die 2 weken dan , die andere week zou je dan ergens anders kunnen doen als compromis.
    Morgen hebben we vergadering erover zal het eens voorstellen.

Wij mogen inderdaad die andere week elders opnemen, maar dat betekent wel voor de meeste dat ze ook alleen vakantie hebben. En dat geldt ook voor mij in principe. Mijn vriend heeft 3 weken vakantie, waarvan 2 weken met mij. Nu zijn ze bij hem op het werk niet zo moeilijk, dus ik denk dat we dus twee weken nemen in augustus en dan samen een week in september ofzo.
    Maar dat betekent wel dat ik een die week gewoon naar school moet. Ook niet alles, als je lekker vakantie hebt. Nu moet ik eerlijk zeggen dat een dag missen niet een heel groot probleem is, maar toch.

@AG Ik zou het zelf ook niet makkelijk doen nee, maar ik heb er dit jaar wel voor moeten vechten (bij wijze van spreken) om in augustus vakantie te krijgen. En het is niet makkelijk als je het over schuldgevoelens hebt. Maar als je al 5 jaar buiten het seizoen vakantie neemt, wil ik de 6e keer wel een keertje in augustus.

En ik werk ook in de zorg, maar bij ons is het zeker wel mogelijk dat je drie keer een week opneemt. Graag zelfs.
    Die vakanties die al een jaar geleden zijn vastgelegd.....tsja, bij ons moet uiterlijk 1 december de vakantie al aangevraagd zijn. 15 december is alles rond. Tot die tijd boekt er niemand.

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Levini
    Hier kan ik wel in meegaan met die 2 weken dan , die andere week zou je dan ergens anders kunnen doen als compromis.
    Morgen hebben we vergadering erover zal het eens voorstellen.
    Ik zou, als ik jou was, niet vertellen dat jullie al geboekt hebben. Dat zou weleens heel slecht kunnen vallen. Succes met 'onderhandelen'.
    What we do for ourselves dies with us. What we do for others and the world, remains and is immortal.

Ik denk misschien te simpel maar dit is mijn mening.

Iedereen op het werk krijgt hetzelfde salaris uitgekeerd voert hetzelfde werk uit en heeft dus ook allemaal recht op hun vakantie.
    Kinderen of geen kinderen..Ik heb al meerdere discussies daarover gevoerd omdat altijd de mensen met kinderen voorgaan.
    Ik vind dat dat onzin is en zal mij daarvoor ook niet aanpassen.
    met het zomerverlof weten de gezinnen met kinderen al van te voren wanneer de schoolvakantie is dus opgelost.
    En daarbij ik heb een vent om rekening mee te houden het is niet dat omdat ik geen kinderen heb ik nergens rekening mee te houden heb.

+ Nieuwe reactie
2 van 4 1ste1ste 1234 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forumrechten