• aan het lurken
  • aan het peinzen
  • aan het uitstellen
  • afvragend
  • boekenwurm
  • broeden
  • dromerig
  • druk bezig
  • een zoetekauw
  • gek!
  • griezelig
  • nadenkend
  • nerdy
  • nieuwsgierig
  • onderdanig
  • onschuldig
  • ontspannen
  • passief, inactief
  • schuchter
  • slapend
  • slaperig
  • spraakzaam
  • stomverbaasd
  • aapachtig
  • achterbaks
  • aggressief
  • arrogant
  • ban happy!
  • bang
  • bezorgd
  • bibberkoud!
  • bitchy
  • bleeehhh!
  • boos!
  • brak
  • cold turkey
  • cynisch
  • depressief
  • dood
  • dronken
  • duivels
  • een drama queen
  • eenzaam
  • gemeen
  • geschift
  • gestrest
  • heet!
  • het oneens
  • In de war
  • in shock!
  • in tweestrijd
  • lichtgeraakt
  • maandagmorgen ziek
  • miserabel
  • moe
  • not amused
  • Ohhhh!!
  • ondeugend
  • op rooftocht
  • paranoïde
  • pijn lijdend
  • sjagerijnig
  • slapeloos
  • sloom
  • sneaky
  • somber
  • twijfelend
  • uitgehongerd
  • verdrietig
  • verveeld
  • vervreemd
  • ziek
  • artistiek
  • brutaal
  • cool
  • creatief
  • dol enthousiast
  • een engeltje
  • een geluksvogel
  • energiek
  • evenwichtig
  • flirterig
  • geamuseerd
  • gedurfd
  • geïnspireerd
  • gelukkig
  • high!
  • hyper
  • hyper van de cafeïne
  • in de wolken
  • in een andere wereld
  • in een deuk
  • luchtig
  • muzikaal
  • OK!
  • opgetogen
  • relaxed
  • sportief
  • super blij!!
  • verliefd
  • vrolijk
  • zonnig
  • 10 van 10 1ste1ste ... 8910
    Resultaten 136 tot 142 van 142

Topic:
    Goede Vrijdag en Pasen

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard Re: Goede Vrijdag en Pasen

Re: Goede Vrijdag en Pasen
      « Reageer #127 Gepost op: Gisteren om 10:21:21 » Citeer

--------------------------------------------------------------------------------

flapuit, hieronder een gedeelte van jou stukje

Ik heb een beetje last van mensen die anderen als lager zien, of die roepen dat anderen in de hel komen of op een andere manier 'straf' krijgen. Heb in godsnaam ook respect voor mensen die anders denken.
      Ik heb helemaal geen straf verdiend, namelijk. Ik werk in de hulpverlening, doneer aan goede doelen, heb nog nooit een misdrijf begaan en doe mijn best om positief te blijven. Als er een hemel is, ga ik uit van een plekje als ik zo doorga.
      Jouw posts vind ik erg negatief, je haalt eerder het slechtste in me naar boven dan het goede, waardoor je in mijn visie helemaal geen plekje verdient...

En hier onder mijn antwoord....alleen gericht aan zyggi.... inplaats van aan jou....mijn excuses..ik was je dus niet vergeten hoor.

Goedemorgen Zyggi
      Ten 1e zie ik niemand als lager of minder dan mijzelf....ook bepaal ik niet wie er wel of niet in de hel komt of ''straf'' krijgt.
      Ik zeg wel op grond van Gods Woord de dingen die ik zeg.
      Ook denk je dat je door je goede werken geen straf verdient...maar daar gaat het helemaal niet om, al werd iemand 100 jaar en deed 100 jaar goede werken...maar hij of zij kent God niet....dan is het nog een verloren zaak....daar valt en staat alles mee.
      Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en zo niet...stel me dan maar vragen...maar ik weet ook niet alles hoor, ik raadpleeg alleen maar de bijbel.

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door flapuit
      Jij vind dat, en jij schrijft dat hier en kan dat blijkbaar, en je wilt het ook anders deed je het niet.
      Ik vind dat niet.

Ik vind de bijbel een boek vol met verhalen over iemand die 500 jaar eerder leefde, waar mooie moralen uit te halen zijn.
      Ik denk dat dat boek geschreven is door mensen. Ik geloof niet in god en niet in gods woord.

Ik zeg niet dat mijn visie de enige echte waarheid is, en krijg de neiging heel recalcitrant te worden van jouw uitspraken.
      Ik heb in mijn jeugd de beginselen van het christendom, de islam, het boeddhisme, jodendom, hindoeisme en humanisme meegekregen. Allemaal visies, de één vreedzamer dan de ander, de één gebaseerd op vrezen gods, de ander op menselijke kracht. Maakt niet uit. Meerdere boeken. Kan allemaal.
      Zou zomaar kunnen dat jij het mis hebt, en dat de boeddhisten het goed hebben. Die hebben ook van alles op schrift.
      Iedereen mag van mij zo gepassioneerd als je wilt ergens in geloven, ook als ik dan geloof dat je kortzichtig bent, of je gedraagt als een sektelid. Zolang anderen er geen last van hebben, prima.

Ik heb een beetje last van mensen die anderen als lager zien, of die roepen dat anderen in de hel komen of op een andere manier 'straf' krijgen. Heb in godsnaam ook respect voor mensen die anders denken.
      Ik heb helemaal geen straf verdiend, namelijk. Ik werk in de hulpverlening, doneer aan goede doelen, heb nog nooit een misdrijf begaan en doe mijn best om positief te blijven. Als er een hemel is, ga ik uit van een plekje als ik zo doorga.
      Jouw posts vind ik erg negatief, je haalt eerder het slechtste in me naar boven dan het goede, waardoor je in mijn visie helemaal geen plekje verdient...
      Vooruit, speciaal voor jou nog een keer.
      En dan zou ik het wel fijn vinden als je op alles reageert, dus ook op het feit dat er meerdere boeken zijn en de jouwe niet de waarheid HOEFT te verkondigen.
      Daarom zijn al die uitspraken die je hier doet, voor mij (en veel anderen) niet de waarheid.

Ik krijg de indruk dat je, met uitspraken als 'het is ook voor jou nog niet te laat' wel degelijk een oordeel geeft en JOUW waarheid, niet die van de meerderheid hier, door de strotjes van de andere dames hier probeert te douwen.
      En het dwingende toontje dat je gebruikt, vind ik vervelend, je zegt niet dat je iets vindt of denkt, je zegt dat het zo is.

Wat duidelijker daarom nogmaals mijn vraag:
      Waarom heeft jouw boek gelijk, wat vind je van mijn argument dat er heel wat stromingen zijn die allemaal dingen op schrift hebben?

is een B I T C H

Ik ben:
      verliefd

@Manus: Van mij als aanvulling op de vraag van Flapuit:

Waarom een boek als uitgangspunt nemen dat historisch bewezen niet authentiek is? In diverse concilies in het begin van de jaartelling zijn er bewust allerlei delen van de oorspronkelijke tekst weggelaten omdat dat in het licht van het toenmalige politieke klimaat beter uitkwam. En stukken tekst toegevoegd om dezelfde reden? Waarbij ook vaststaat dat de hemelstand zoals die wordt beschreven ten tijde van de geboorte van Jezus niet in december is te dateren maar in het midden van de zomer?

is Aan de studie

Ik ben:
      moe

Beste manus, ik heb het topic zo eens even doorgelezen.

Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet mijn bedoeling is om je aan te vallen. Ik ben zelf ook christen, alles wat je zegt komt me heel bekend voor en tussen ons gezegd: Jezus is inderdaad de enige weg tot God.

Wat ik jammer vind is dat jij je totaal niet inleeft in de mensen met wie je over dit onderwerp spreekt. Je gebruikt woorden, taal, en argumenten die je prima kunt gebruiken bij catechisatie of een andere christelijke bijeenkomst, maar het is totaal NIET de manier waarop je een gesprek krijgt met niet-christenen. Je hebt vast al gemerkt dat je ze voor hun hoofd stoot. En dat is niet omdat jij niet mag geloven wat je gelooft, maar dat is omdat je jouw waarheid
      presenteert als de enige waarheid. Daarmee bereik je mensen niet! Ik hoop dat het je lukt om wat opener te kijken naar de mensen om je heen, hun verhaal ook serieus te nemen, en te accepteren dat niet iedereen overtuigd is van jouw waarheid.

Onbekend.

Ik ben:
      slaperig

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Manus57
      Nee Meduza, zo zwart op wit is het niet want er zijn ook al miljoenen mensen gestorven waar nooit Gods woord is geweest en die het dus ook niet hebben kunnen weten. Ook al is het zo dat ze wel een geweten hebben en kunnen voelen of iets goed of kwaad is, en dan bedoel ik niet allerlei kleine futseltjes maar zoal moord, diefstal, verkrachting en zulk soort dingen.
      Maar dat zijn verder zaken waar wij niets mee te maken hebben hoe God hun leven beziet.
      Hier in Nederland en de verdere zgn. beschaafde wereld heeft iedereen wel God gehoord en/of gelezen.
      Jij weet bijvoorbeeld ook dat God er is, want ook jij hebt er van gehoord....het is alleen, wat doe je er mee?
      vind dit wel een erg aparte post van je manus,je zegt dat mensen die die niet in God geloven niet in de hemel komen,hoe goed deze mensen ook zijn!wel een beetje lullig voor een mens die ergens in een oerwoud woont en nog nooit van God heeft gehoord,dus die daar dus niets aan kan doen volgens jou geen plekje in de hemel krijgt

manus we krijgen ALLEMAAL een plekje in de hemel!voor de een is het iets eerder dan voor de ander,maar uiteindelijk komen we er ALLEMAAL geen mens uitgezonderd

Onbekend.

Ik ben:
      duivels

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Miekje
      Beste manus, ik heb het topic zo eens even doorgelezen.

Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet mijn bedoeling is om je aan te vallen. Ik ben zelf ook christen, alles wat je zegt komt me heel bekend voor en tussen ons gezegd: Jezus is inderdaad de enige weg tot God.

Wat ik jammer vind is dat jij je totaal niet inleeft in de mensen met wie je over dit onderwerp spreekt. Je gebruikt woorden, taal, en argumenten die je prima kunt gebruiken bij catechisatie of een andere christelijke bijeenkomst, maar het is totaal NIET de manier waarop je een gesprek krijgt met niet-christenen. Je hebt vast al gemerkt dat je ze voor hun hoofd stoot. En dat is niet omdat jij niet mag geloven wat je gelooft, maar dat is omdat je jouw waarheid
      presenteert als de enige waarheid. Daarmee bereik je mensen niet! Ik hoop dat het je lukt om wat opener te kijken naar de mensen om je heen, hun verhaal ook serieus te nemen, en te accepteren dat niet iedereen overtuigd is van jouw waarheid.

Om je dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden

Onbekend.

Ik ben:
      slaperig

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door ~~MISS IRRI~~
      vind dit wel een erg aparte post van je manus,je zegt dat mensen die die niet in God geloven niet in de hemel komen,hoe goed deze mensen ook zijn!wel een beetje lullig voor een mens die ergens in een oerwoud woont en nog nooit van God heeft gehoord,dus die daar dus niets aan kan doen volgens jou geen plekje in de hemel krijgt

manus we krijgen ALLEMAAL een plekje in de hemel!voor de een is het iets eerder dan voor de ander,maar uiteindelijk komen we er ALLEMAAL geen mens uitgezonderd
      en daarbij zou ik nu ook kunnen zeggen:manus aub blijf niet zo denken,wat IK WEET dat het niet zo is,als het jouw tijd straks is dan zul je nog raar op je neus kijken dat je helemaal niet naar de plek gaat die jij in gedachten hebt!je zal vast niet in de hel komen,maar in een plek met allemaal gelijkgestemden,mensen die er zo heilig van overtuigd zijn dat ze gelijk bij God kunnen aanschuiven!en dat ze ineens ergens zijn en God niet kunnen zien!Tja en dan......dan komt hopelijk het besef dat wat er allemaal in de Bijbel staat niet waar is en dat je nog een lange weg te gaan hebt voor je je plekje naast God kunt innen!

10 van 10 1ste1ste ... 8910

Gerelateerde topics

1. Pasen? Wat ga jij doen?
      Door verdi in forum Lifestyle algemeen
      Reacties: 159
      Laatste reactie: 25-03-08, 13:25
    2. Pasen 2007
      Door ForumFox in forum De humor-hoek
      Reacties: 7
      Laatste reactie: 03-04-07, 08:02
    3. Vrijdag!!!
      Door JGuz in forum Vergaarbak