Ik ben blij dat mijn man daar geen last van heeft... *Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou een probleem is! Hebben jullie al afgesproken hoe dat straks gaat als de kleine huilt en er iemand uit moet? Wel afspreken, hoor! Want als de regel wordt dat degene die hem hoort er ook uit gaat, ben jij steeds de klos. Wij hebben op een gegeven moment afgesproken dat we de nachten om en om verdeelden, de ene nacht ik er steeds uit en de andere nacht hij. Je slaapt dan heel anders, en wordt makkelijker wakker. Terwijl je, als je weet dat de ander het wel hoort, jezelf er volledig voor kunt afsluiten en lekker door kunt pitten. Desnoods met oordoppen in.
En als het niet werkt, en hij wil echt niet wakker worden (want het is toch echt vooral een kwestie van willen, hoor!), dan misschien afspreken dat je een keer rigoreuze maatregelen neemt? Eén keer snooze, en als hij bij de tweede niet opstaat, ga jij met pannedeksels tegen elkaar aanslaan vlak boven z'n oor? Moet je wel van te voren afspreken, maar misschien werkt het dreigement alleen al?
Bladwijzers