maak je oude t-shirt weer modern

pak een oud tshirt, scheur een keer links om , scheur een keer rechtsom, en.......je bent weer helemaal 2014! http://diply.com/different-solutions/turn-that-old-shirt-into-an-awesome-fashion-statement-with/49709 bron Froot

Lees meer

Modieuze kleding kan lichamelijke klachten...

Het dragen van modieuze kleding en accessoires als halskettingen, grote tassen en hoge hakken kan soms leiden tot uiteenlopende lichamelijke klachten. http://www.nu.nl/lifestyle/3867089/modieuze-kleding-kan-lichamelijke-klachten-veroorzaken.html bron NU.nl

Lees meer

Honden herkennen geblaf van bevriende soortgenoot

Honden halen verrassend veel informatie uit elkaars geblaf, zo blijkt uit een nieuw wetenschappelijk onderzoekHonden kunnen onderscheid maken tussen het geblaf van soortgenoten die ze eerder hebben ontmoet en vreemde honden. Ook kunnen ze uit het geluid opmaken of een keffende soortgenoot alleen is, of in de nabijheid van een andere...

Lees meer

Vraag aan leden die veel via een tablet op VP...

Omdat in het team weinig mensen zitten die een tablet gebruiken, zit ik even met de volgende vraag: als jij een tablet gebruikt, kun je dan een spelletje spelen? als jij een tablet gebruikt en je speelt nooit een spelletje, wil je dan voor ons even kijken of dat wel lukt? ( de link Spelletjes aanklikken is voldoende) Als je hier melding maakt, geef dan ook even aan op welk tablet je werkt

Lees meer

Klanten Zeeman uit de kleren voor nieuwe campagne

Zeeman start vandaag een bijzondere campagne waarin geen professionele modellen, maar eigen klanten de hoofdrol krijgen. En wel in hun ondergoed. http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3733184/2014/09/01/Klanten-Zeeman-uit-de-kleren-voor-nieuwe-campagne.dhtml bron AD

Lees meer

geluksmomentje 6

Vanmorgen om 9 uur al aan het sjouwen met dozen en tafels, 2 nauwe trappen af: dochter lief komt terug uit Grunn, en wij halen alvast een auto met spullen. tafel steekt 3 keer vast in het trapgat ( zo leuk, die oude huizen )Tafelpoot maakt gaatje in de bekleding van het plafond van de auto.....hindert niet, is te repareren. We rijden een gezegende 2 en half uur: zetten de spullen zo lang in de...

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
+ Nieuwe reactie
Resultaten 1 tot 13 van 13

Topic: Kunnen ze dit maken? (uitschrijving uitzendbureau)

Standaard Kunnen ze dit maken? (uitschrijving uitzendbureau)

Ik werkte aardig wat uurtjes voor een uitzendbureau als hulp in de huishouding,niet helemaal mijn ideale,gewenste,baan maargoed,
    12 okt.werd ik ziek(grieperig)ook mijn rugklachten speelden weer erg op ,heb me netjes ziek gemeld en ook bij het UWV.
    Nu wilde ik me weer beter melden vandaag, en opeens zeggen ze dat ze niks meer voor me kunnen betekenen en mij uit gaan schrijven.

Standaard Re: Kunnen ze dit maken? (uitschrijving uitzendbureau)

IK weet niet of ze dit kunnen maken maar ik heb het wel vaker gehoord, een kennis van ons werkte ook via een uitzendburo en werd ziek een week later kon hij niet meer via het uitzendburo werken. Ik vind het wel heel raar, je kunt toch ziek worden en je had het toch netjes gemeld?

Als een klant (dus het bedrijf waar je als uitzendkracht werkt) je niet meer wil, dan kan een uitzendbureau daar niks tegen doen. Een uitzendbureau zelf wil juist graag dat jij ergens blijft werken, want dat is waar ze hun geld mee verdienen. Dat ze je meteen uitschrijven vind ik een beetje raar, ze zouden ook verder kunnen kijken voor je. Heel eerlijk gezegd denk ik daarom dat er meer aan de hand is en dat er dus een reden is waarom ze geen moeite meer voor je willen doen. Ben je bijvoorbeeld vaak ziek geweest of iets anders? Je zou het ze ook gewoon kunnen vragen

ja hoor zodra je je beter voelt en je meldt je beter mogen ze je aanzeggen.. helaas das een van de nadelen van op uitzendbasis werken..
    ik heb zelf een jaar op een uitzendbureau gewerkt en helaas maar waar hanteerde wij die tactiek ook (of we het daar nou mee eens waren of niet)
    had je een uitzendovereenkomst of een detacheringsovereenkomst?

Ik zou het inderdaad ook vragen, je hebt toch recht om het te weten?

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Bientje Vitamientje
    ja hoor zodra je je beter voelt en je meldt je beter mogen ze je aanzeggen.. helaas das een van de nadelen van op uitzendbasis werken..
    ik heb zelf een jaar op een uitzendbureau gewerkt en helaas maar waar hanteerde wij die tactiek ook (of we het daar nou mee eens waren of niet)
    had je een uitzendovereenkomst of een detacheringsovereenkomst?
    Ik had een uitzendovereenkomst...
    Ik had dus 6 klanten waarvan er 1tje tijdelijk zou zijn omdat die niet lang meer thuis kon wonen,dus dat wist ik,
    dan had ik 1 klant die bezig was met een PBG dus dat zou ook niet lang meer zijn.
    Een andere klant heeft me als een hond behandelt door me op mijn knieën de vloer te laten dweilen ,
    en weer een andere klant dacht dat ik niks had afgestoft,terwijl de zon zo lekker naar binnen scheen(en ja dan wordt alles weer stoffig)
    Een andere klant beweerde dat ik niet op een huishoudtrap durfde te staan(dat liegt ze dus)
    Precies terwijl ik ziek werd raakte ik dus alle klanten kwijt,op 1 na,
    Maar ik had me nog niet beter gemeld en nu beweren ze dat ik naar die ene klant,die nog over was,dat ik daar al weer naar toe had gemoeten eergisteren.

Dus ik denk gisteren nou ik ga er eens persoonlijk heen en zeg dat ik weer beschikbaar ben,krijg ik dus dit te horen.
    Dit valt me zo tegen van ze,ik heb 2 jaar terug ook al voor dat uitzendbureau gewerkt en toen was er nooit trammelant en nu dit
    Aan de ene kant denk ik:jammer,want ik zit straks wel zonder geld ben ik bang.
    Maar anderzijds:gezien mijn rugklachten maar beter ook

Wat me opvalt in je verhaal is dat het allemaal verschillende klanten zijn met verschillende klachten.
    En het ligt dus allemaal aan de klanten?

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Indigo

Wat me opvalt in je verhaal is dat het allemaal verschillende klanten zijn met verschillende klachten.
    En het ligt dus allemaal aan de klanten?
    Nou,ik heb bij iedereen gewoon mijn best gedaan hoor,
    al was het wel even de kat uit de boom kijken natuurlijk,want als je net 2 weken bij iemand werkt,kan je nog niet echt zo alles vlekkeloos doen,je moet toch een 'band' opbouwen zeg maar.
    Maar ik had bijv.1 klant die bleef maar voor de tv zitten gaf geen instructies of niks :s

Gewoon vragen of ze ander werk hebben. Klinkt niet best al die klachten over je. Ik zou toch eens doorvragen wat precies de reden is. En schrijf je overal in dan ben je vast zo weer aan de slag.

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Sapje
    Gewoon vragen of ze ander werk hebben. Klinkt niet best al die klachten over je. Ik zou toch eens doorvragen wat precies de reden is. En schrijf je overal in dan ben je vast zo weer aan de slag.

Al het overige werk wat ze bieden,zal lastig worden,want is in de zorg en heb je een diploma voor nodig.
    Ik kan doorvragen maar of ik daar wijzer van wordt?
    Ze gaf ook als beweegreden op,omdat ik naar andere banen solliciteer,
    ja énNiet zo gek als je in de WSNP zit toch,en sollicitatieplicht hebt?

Ik werkte maandag,dinsdag de hele dag,woensdag vrij voor eventuele sollicitatiegesprekken,donderdag de hele dag,en vrijdag de ochtend,want s'middags leverde ik mijn werkbriefje in.
    Dus die woensdag was me heilig,kun je wel stellen.

Aan al de klachten te zien die er over je zijn kunnen ze dit wel maken, ja!

Ik ben nu met een ander uitzendbureau in zee gegaan,en die hebben me genoeg te bieden in ieder geval ,en zeker voor het aankomende jaar...
    Dus dat andere uitzendbureau kan de boom in

Nou,

ik schreef mijn reactie op je andere topic voordat ik deze las, dus mijn voorspelling komt sneller uit dan ik dacht.

Ik wil niet heel onvriendelijk overkomen maar verplaats je eens in dat uitzendbureau. Deze mensen zitten er echt niet vanuit het ideaal om iedereen aan het werk te krijgen, ze willen gewoon een bedrijf draaiende houden, ergo, ze willen geld verdienen. Dat kun je ze niet kwalijk nemen volgens mij.
    N
    u komt er iemand bij hun werken op uitzendbasis en die krijgt al na enkele weken medische klachten. Daarnaast zijn in ieder geval vier van de zes klanten ook nog eens ontevreden over het werk dat verricht word.

Zou jij dit personeelslid nog ergens laten werken? Ik niet.

En die mogelijkheid hebben ze inderdaad bij een uitzendbureau.

Groetjes,

Chantal

+ Nieuwe reactie

Bladwijzers

Forumrechten