bbqen vanavond?
Het volgen van een vegetarisch dieet kan een negatief effect hebben op de sterkte van de botten. Dat blijkt uit een onderzoek van het Australische Garvan Institute for Medical Research.
Bij de studie werd de botdichtheid van 2700 mensen onderzocht. Uit een analyse blijkt dat de sterkte van botten van vegetariërs zo'n vijf procent lager is dan bij niet-vegetariërs. Vooral veganisten hebben vaak zwakkere botten, zo blijkt uit de studie.
Verschil
Bij vegetariërs die genoeg melkproducten consumeren was nauwelijks een verschil waarneembaar, zo rapporteren de onderzoekers in The American Journal of Clinical Nutrition. "Aangezien het aantal vegetariërs wereldwijd stijgt, is er meer onderzoek nodig naar het effect op de botstructuur", meldt hoofdonderzoeker Tuan Nguyen.
spitsnieuws.nl
Van veganisten verbaasd mij dit niks..... maar een vegetariër hoeft geen problemen te hebben die eten/drinken gewoon zuivel.
Weer met uitzondering van ovo-vegetariërs en lacto-vergetariërs..... waarvan de 1ste geen zuivel eten maar wel eieren, en de 2de geen eieren maar wel zuivel.
Maar voor alles geld..... je moet het goed doen, niet denken weet je wat ik wordt vegetariër (on het even makkelijk te houden want er zijn veel categoriën) en stop gewoon met het eten van vlees/vis/gevogelte en verander verder niks aan mijn eet patroon.
En trouwens wat is tegenwoordig nog wel goed voor je?
Groetjes van een Ovo-lacto-vegetariër die sinds dien nog nooit een bot in haar lijf heeft gebroken
Ik vind de titel van dit topic een beetje vreemd. Er staat namelijk dat het slecht voor je botten is om vegetarisch te eten, maar in het bericht staat dat het alleen maar slecht is om geen vlees te eten en dit niet te compenseren door bijvoorbeeld voldoende melkproducten binnen te krijgen. Eigenlijk is het gewoon zo dat een tekort aan calcium slecht is voor je botten (wat iedereen al wist) en dan maakt het niks uit of je al dan geen vlees eet.
Verder ben ik het met Miss S eens, het ligt eraan wat voor soort vegetariër je bent.
Daar ben ik het mee eens Lilian.
Het probleem is dat ze geen zuivel gebruiken of dat in ieder geval niet genoeg compenseren.
De valkuil van iedereen die een dieet volgt waarin iets word weggelaten.
Je hebt het toch nodig en dus zul je voldoende moeten compenseren al is het maar in de vorm van een tablet.
Bladwijzers