+ Nieuwe reactie
2 van 3 1ste1ste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van 38

Topic: Dochter (5) heeft clitoris ontdekt?

1. Back To Top    #16
    Gemiddeld Avatar van lunap
    Reacties
    457
    Post waarderingen

Standaard Re: Dochter (5) heeft clitoris ontdekt?

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door hypnosa
    Heeft daar niets mee te maken hoor lunap. Ik was er zelf ook heel vroeg bij maar was met echt sexueel contact juist laat.

Ik zou nooit boos worden hierom. Gewoon zeggen dat dat inderdaad een lekker plekje is maar dat dat alleen van haar is en privé. Dat ze dat beter kan doen als ze alleen is.
    Nee, denk het eigenlijk ook niet als ik dit lees. Ik was zelf
    vroeger (voor zover ik me kan herinneren) daar best laat mee.
    Maar zoals ik al zei, ik heb geen kids, dus ik kan er verder
    ook weinig van zeggen. Was gewoon wat het eerste bij me
    op kwam.

2. Back To Top    #17
    geband
    Reacties
    3.560
    Post waarderingen
    Blogposts
    2

Niet verbieden of er boos om worden!! Dat werkt averechts.
    Het beste kan je zeggen dat ze dat mag doen als ze alleen is, op haar kamertje bijv.

3. Back To Top    #18
    Soapie Avatar van yvonne68
    Reacties
    2.451
    Post waarderingen

Mijn dochter heeft al heel lang geleden ontdekt dat dat plekje tussen haar benen lekker voelt als je er aan zit. Soms duwt ze zelfs mijn hand tussen haar benen. Tja, wat moet ik daar mee. Ik haal hem gewoon weer weg onder het mom van ik moet even wat doen. Ik word niet boos. Ik zeg alleen dat ze het moet doen als ze alleen is en dat niemand anders behalve wij dan eraan mogen komen. Ik verwacht dat er nog wel vragen gaan komen als ze wat ouder is, maar dat zien we dan wel weer.
    Ik had zelf ook al vrij jong door dat een bepaalde wrijving een lekker gevoel opwekte, maar dat heeft zeker niet betekent dat ik op mijn elfde al met jongens tussen de lakens lag. Integendeel. Ik denk dat het gewoon ontdekken van het lichaam is. De een is daar wat vlotter mee dan een ander. Net als met praten of met lopen.

4. Back To Top    #19
    Nieuweling
    Reacties
    37
    Post waarderingen

Daar is volgens mij helemaal niets mis mee. Is gewoon een ontwikkeling die elk kind ondergaat. En het ene kind gaat daar anders mee om als de andere. Ik zou vooral niet boos over worden. Het lijkt me dat je later het stukje seksualiteit open met je kind wil bespreken. Daarom gewoon grenzen aangeven. Op je eigen kamer mag het, daar buiten niet. En ik persoonlijk zou duidelijk maken dat het niet gek is wat ze doet. Maar iets heel gewoons, wat wel privé hoort te zijn. Succes ermee

5. Back To Top    #20
    Filmster Avatar van mamavan1
    Reacties
    6.489
    Post waarderingen

heftig, heb zelf geen kinderen, maar kan begrijpen dat je als ouder dan wel even afvraagt wat je nu moet doen, hoop dat je genoeg advies heb gekregen van de vrouwen hier op de forum, want meer kan ik er ook niet aan toevoegen

6. Back To Top    #21
    Nieuweling
    Reacties
    3
    Post waarderingen

Tja...

het zoontje van mijn vriendin had al vrij snel ontdekt dat z'n piemeltje meer kan dan alleen plassen, en zat er op 4 jarige leeftijd steeds aan, en keek er dan heel gluiperig bij, ergens weten ze dat het iets "niet normaals" is, maar bij hem ging het gewoon weer over.
    Bij jou kleine meid ook wel, denk gewoon even een ontdekking.
    Geen zorgen hoor, al snap ik je wel.

7. Back To Top    #22
    Filmster
    Reacties
    9.273
    Post waarderingen
    Blogposts
    9

Kinderen ontdekken per ongeluk dat lekkere gevoel. En het is ook lekker. Alleen een kindje van 5 die daar mee bezig is, is raar.
    Wees inderdaad niet boos op haar en besteed er geen aandacht aan. Als ze bv gaat wrijven als jij erbij bent, stel dan voor om samen een spelletje te doen of een stukje te gaan wandelen. Haal haar aandacht ervan af zonder dat ze het in de gaten heeft.
    Het gaat vanzelf over.

Mijn meisje moest ivm een infectie zalf op haar plasser. Ik maakte haar plassen dan ook altijd schoon met een billen doekje. Een keer zei ze: Mamma doe dat nog eens dat vind ik fijn. Ik schrok me rot en wist niet waar ik kijken moest. Ik stamelde Nee en heb haar aangekleed.

8. Back To Top    #23
    geband
    Reacties
    3.560
    Post waarderingen
    Blogposts
    2

Kan me voorstellen dat dat erg schrikken is!

9. Back To Top    #24
    Gevorderd Avatar van Féline
    Reacties
    968
    Post waarderingen

Waar ik hier niemand over hoor, is het feit dat een 5jarig kind dit niet als iets sexueels ervaart, want dat kennen ze niet.
    Het is een fijn gevoel, wat haar veiligheid geeft, het klinkt gek, maar je moet het zien als iets wat je doet als je bv moe bent. Zoals duimen, draaien met je haar enz.
    Pas veel later zal ze dat "lekkere veilige gevoel" herkennen als iets sexueels.
    Het zijn wij, volwassenen, die er een punt van maken...(omdat wij het dus wel als iets sexueels zien).
    Goede vrienden zijn lastig te vinden, moeilijk te verlaten, en onmogelijk te vergeten!

10. Back To Top    #25
    Filmster
    Reacties
    9.273
    Post waarderingen
    Blogposts
    9

ik geloof wel dat dat door sommige is bedoeld. zeker door mij.

11. Back To Top    #26
    Reacties
    968
    Post waarderingen

Oke, ik heb dat er niet uit kunnen halen, maar dat geeft niet, ik weet het nu, hahahaha
    Goede vrienden zijn lastig te vinden, moeilijk te verlaten, en onmogelijk te vergeten!

12. Back To Top    #27
    Professional
    Reacties
    1.093
    Post waarderingen

Inderdaad, voor hen is het nog niets seksueels. De dochter van een vriendin van mij heeft een stapelbed met een trap. Die klemt haar benen om die stang en roept dan dat het zo fijn voelt. Nou ja, big deal; als het jou een fijn gevoel geeft meid, dan moet je dat maar lekker doen. Het is niet eng, niet erg, maar het is wel haar gevoel, dus dat hoeft ze niet met iedereen te delen. Ik heb haar nog nooit gezegd dat ze dat alleen op haar eigen kamer mag doen ofzo, omdat iik het dan weer zo vindt dat je zegt dat het eigenlijk best wel fout is.

Overigens was mijn neefje vier jaar ofzo, toen hij op controle kwam bij de schoolarts. Die moest ook even zijn piemeltje bekijken, waarop mijn neefje riep; 'ik kan hem ook groter maken hoor!'. Zonder te beseffen dat dat iets seksueels was, hij kon het gewoon

13. Back To Top    #28
    Reacties
    968
    Post waarderingen

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Guin
    Inderdaad, voor hen is het nog niets seksueels. De dochter van een vriendin van mij heeft een stapelbed met een trap. Die klemt haar benen om die stang en roept dan dat het zo fijn voelt. Nou ja, big deal; als het jou een fijn gevoel geeft meid, dan moet je dat maar lekker doen. Het is niet eng, niet erg, maar het is wel haar gevoel, dus dat hoeft ze niet met iedereen te delen. Ik heb haar nog nooit gezegd dat ze dat alleen op haar eigen kamer mag doen ofzo, omdat iik het dan weer zo vindt dat je zegt dat het eigenlijk best wel fout is.

Overigens was mijn neefje vier jaar ofzo, toen hij op controle kwam bij de schoolarts. Die moest ook even zijn piemeltje bekijken, waarop mijn neefje riep; 'ik kan hem ook groter maken hoor!'. Zonder te beseffen dat dat iets seksueels was, hij kon het gewoon
    Hahaha, ja dat ken ik ook wel van mijn jongens!!! Ze kijken erbij alsof ze kunnen toveren, hahahaha!

14. Back To Top    #29
    Anoniem
    Gast

mijn vriend denkt als je een baby de borst geeft, dat ook seksueel is.
    en dat denk die ook over het kindje in de was doen.

15. Back To Top    #30
    Soapie Avatar van yvonne68
    Reacties
    2.451
    Post waarderingen

Ik neem aan dat je bedoeld "het kindje wassen". Bij "in de was doen" krijg ik toch iets andere associaties.
    Ik vind wel dat jouw vriend er rare ideeën op na houdt.

+ Nieuwe reactie
2 van 3 1ste1ste 123 LaatsteLaatste

Gerelateerde topics

1. NIEUWS Vrouw ontdekt dat echtgenoot drie andere eega's heeft
    Door felice in forum Nieuws
    Reacties: 5
    Laatste reactie: 19-08-14, 13:49
  2. Nerida heeft een dochter!!
    Door Sabrina1980 in forum Felicitaties en gelukwensen
    Reacties: 40
    Laatste reactie: 30-10-10, 13:13
  3. Pluismuis heeft een dochter!!!!