• aan het lurken
  • aan het peinzen
  • aan het uitstellen
  • afvragend
  • boekenwurm
  • broeden
  • dromerig
  • druk bezig
  • een zoetekauw
  • gek!
  • griezelig
  • nadenkend
  • nerdy
  • nieuwsgierig
  • onderdanig
  • onschuldig
  • ontspannen
  • passief, inactief
  • schuchter
  • slapend
  • slaperig
  • spraakzaam
  • stomverbaasd
  • aapachtig
  • achterbaks
  • aggressief
  • arrogant
  • ban happy!
  • bang
  • bezorgd
  • bibberkoud!
  • bitchy
  • bleeehhh!
  • boos!
  • brak
  • cold turkey
  • cynisch
  • depressief
  • dood
  • dronken
  • duivels
  • een drama queen
  • eenzaam
  • gemeen
  • geschift
  • gestrest
  • heet!
  • het oneens
  • In de war
  • in shock!
  • in tweestrijd
  • lichtgeraakt
  • maandagmorgen ziek
  • miserabel
  • moe
  • not amused
  • Ohhhh!!
  • ondeugend
  • op rooftocht
  • paranoďde
  • pijn lijdend
  • sjagerijnig
  • slapeloos
  • sloom
  • sneaky
  • somber
  • twijfelend
  • uitgehongerd
  • verdrietig
  • verveeld
  • vervreemd
  • ziek
  • artistiek
  • brutaal
  • cool
  • creatief
  • dol enthousiast
  • een engeltje
  • een geluksvogel
  • energiek
  • evenwichtig
  • flirterig
  • geamuseerd
  • gedurfd
  • geďnspireerd
  • gelukkig
  • high!
  • hyper
  • hyper van de cafeďne
  • in de wolken
  • in een andere wereld
  • in een deuk
  • luchtig
  • muzikaal
  • OK!
  • opgetogen
  • relaxed
  • sportief
  • super blij!!
  • verliefd
  • vrolijk
  • zonnig
  • Resultaten 1 tot 12 van 12

Topic:
    soulmate maar slechte partner?

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard soulmate maar slechte partner?

Hallo iedereen,
      Ik zou graag even mijn verhaal kwijt kunnen bij jullie. Ik besef dat het zeker geen uniek verhaal is, ik herken bvb veel van wat Lili in haar topic heeft geschreven en ik denk dat ik wel weet welke reacties ik kan verwachten, maar om een of andere reden heb ik toch de behoefte het zelf eens te verwoorden. Het schrijven alleen kan soms al opluchten.
      Om met de deur in huis te vallen: ik ben verliefd op een collega, en dat maakt me vooral ongelukkig. Langzaamaan gegroeid, eerst enkele maanden goede vrienden geweest, en dan op zijn initiatief, een stapje verder gegaan. Het gaat echter om een zeer complexe situatie. Toen ik m’n collega leerde kennen woonde hij samen met z’n toenmalige vriendin, voor wie hij al een hele tijd geen gevoelens meer had. Hij had gepland om uit te trekken, maar moest nog enkele maanden wachten voordat z’n eigen appartement opnieuw beschikbaar zou zijn en intussen bleef hij maar bij haar wonen en gedroeg hij zich als het ideale vriendje, om geen ongemakkelijke situatie te creëren. Niettemin bedroog hij haar uitgebreid met verschillende one-night stands. Intussen had hij een nieuwe vriendin gevonden, in z’n thuisland (we zijn hier allemaal buitenlanders), die hij heel sporadisch zag maar waarmee hij van plan was zich te verloven, “omdat het een landgenote was en omdat hij er de leeftijd voor had”. Deze relatie was louter op fysieke aantrekkingskracht gestoeld en hij had me al duidelijk gemaakt dat hij z’n twijfels begon te krijgen. Terzelfdertijd was er nog een andere ex-vriendin, met wie hij op sterk aandringen van z’n familie vijf jaar geleden had gebroken, met wie hij nog intensief contact onderhield en voor wie hij al z’n latere relaties verborgen hield (ook zij woont niet hier). Volgens mij omdat hij niet kan verdragen dat z’n ex-en hem volledig loslaten, ik denk dat hij graag weet dat zij nog steeds op een of andere manier emotioneel met hem verbonden zijn. Op dat moment besloot hij mij duidelijk te maken dat hij erg in mij geďnteresseerd was en we zijn, vanaf dan als meer dan vrienden, met elkaar beginnen uit te gaan. Nu denk je wellicht, als je die hele geschiedenis kent, trap je daar toch niet meer in? Maar die kerel is echt mijn soulmate, tot op dat ogenblik was hij in mijn ogen de perfecte match voor mij, en ik was ervan overtuigd dat ik hem tot trouw zijn zou kunnen aanzetten, omdat wij wel degelijk samen pasten en alles dus anders zou zijn. Is dat onrealistisch? Dat is in elk geval ook wat hij dacht, we spraken over trouwen en kindjes krijgen en samen een gelukkige toekomst uitbouwen. De bijna-verloofde was nog wel in het spel, maar hij had me gezegd dat hij daarmee zou breken, als hij ervan overtuigd zou zijn dat het tussen ons zou werken. Uiteindelijk is dat ook gebeurd, maar eerder door haar initiatief dan door het zijne (ze had vastgesteld dat hij nog met die andere ex samenwoonde). We hebben de hemel op aarde beleefd gedurende de weken dat de ex met wie hij samenwoonde op vakantie was. Maar toen zij terugkwam en hij weer braaf elke avond naar huis ging (op dat moment was hij zijn verhuis al aan het plannen en had hij al met de toekomstige verloofde een relatie gehad en verbroken) opdat ze niet gekwetst zou worden, is de ellende voor mij begonnen. We zagen elkaar kort na het werk, maar nadien keerde hij steeds terug naar haar, ook al hadden ze op dat ogenblik dan een louter platonische relatie. Het deed vreselijk veel pijn, en hij had me gevraagd dit niet te tonen aan hem, omdat het voor hem ook een emotioneel zware periode was en hij mijn verdriet er niet nog eens bij kon nemen; anders zou hij met mij moeten breken. (klinkt als chantage, ik weet het, maar hij is geen slechte kerel, hij is oprecht beschaamd om al zijn overspel en ontrouw en is er zelf erg ongelukkig van geworden) Ik heb dat enkele weken verdragen, toen is hij op reis vertrokken en verhuisd. Op dit moment woont hij weer alleen en is hij officieel vrijgezel. Van de vroegere beloftes ("het is nog enkele weken, daarna wordt het allemaal beter") is niet echt veel in huis gekomen tot nu toe. Hij zei dat hij eerst toch wat van z’n herwonnen vrijheid wil genieten. Is dat normaal, ik weet het niet? Zou het niet zo moeten zijn dat, als je al weken verlangt om met iemand samen te kunnen zijn en het door omstandigheden niet kon, dat je er dan meteen voor gaat zodra de omstandigheden het toelaten? Omdat ik z’n hele voorgeschiedenis ken en weet hoe goed hij kan liegen, vertrouw ik hem ook niet helemaal. Hij heeft opnieuw een intensief emailcontact met de ex-bijna-verloofde, er is een collega terug hier gekomen met wie hij vorig jaar enkele losse nachten heeft beleefd en hij lijkt daar enorm verheugd over te zijn, we spenderen nu en dan een avond samen, nu en dan een nacht erbij, maar steeds op zijn initiatief, ik heb de touwtjes volledig uit handen gegeven. Enkele weken ging dat goed, omdat ik had besloten dat ik beter verdiende dan dit en hem uit m’n hart probeerde te sluiten, ik had wat afstand genomen en dat lukte. Maar nu hij weer vaker contact zoekt voel ik me weer helemaal terugglijden in emotionele afhankelijkheid van hem - onze tijd samen is nog steeds geweldig, hij voelt nog steeds als mijn beste vriend aan - en begint de geheimdoenerij van zijn kant me zwaar te wegen en ik ben als de dood erachter te komen dat hij tegelijk nog andere vrouwen ziet en/of aan het lijntje houdt. Het voelt niet alsof we een echte relatie hebben, maar toch hang ik er emotioneel helemaal aan vast. Jullie kennen me niet en zullen misschien denken dat ik een chanteerbaar, zwak persoon ben, maar dit is eigenlijk heel nieuw voor mij, ik ben meestal erg rationeel en zelfstandig, ik heb me nog nooit op deze manier laten behandelen en denk dat het komt doordat de mooie momenten samen echt alle verwachtingen overtreffen en ik in hem een droompartner en soulmate herken (ook al klinkt het hier alsof hij vreselijk is), maar dan toch niet helemaal… Misschien is niet elke soulmate een goede partner?
      Sorry dat ik hier al meteen zoveel ruimte inneem; het gewoon even op een rijtje zetten door te schrijven helpt me al!
      Liefs,
      Leah

is ...

Ik ben:
      stomverbaasd

Standaard Re: soulmate maar slechte partner?

lees je eigen lange verhaal, wat zou jij zeggen en denken als iemand anders dan jezelf dit verhaal vertelde

ik hoop in elk geval dat het je heeft opgelucht om dit verhaal te vertellen, of je me reactie wilt lezen weet ik echter niet,

ik vind dat je enorm fout bezig bent, aan zijn gedrag kan je zien dat hij niet de goede man van je is,

dus jij vind iemand een soulmate die er meer dan 3 vrouwen op nahoudt, houd jij wel van je eigen om je zo iemand je soalmate te noemen, dat klinkt gewoon ziek,

er komt niks goeds na boven in dit verhaal bij je soalmate, hij woonde samen, was in de tussentijd verliefd geworden op een vrouw in zijn moederland en rotzooit ook nog met zijn ex, en met jou en met wie dan nog meer, nu woont hij alleen en heeft alleen contact met de vrouw in zijn moederland, die bijna zijn verloofde werd en met jou en nog een collega,

DOE JE OGEN open, dit is jou soalmate niet, je moet meteen breken met hem, wat doe je eigen aan

Onbekend.

Ik ben:
      brutaal

Kijk naar het verleden, wil jij je toekomst aan iemand verbinden die al meerdere malen bewezen heeft niet trouw te kunnen zijn?
      Waarom denk je, als jullie echt bij elkaar komen, dat hij jou niet zou bedriegen?
      Nee, geen soulmate, eerder een man met een gladde tong en een stijve p*k.
      Deze man gaat jou alleen maar heel veel verdriet doen, loslaten dus!
      T.A.F.K.A.P

​the author formally known as pluismuis

is een B I T C H

Ik ben:
      verliefd

Iemand die je bedriegt noem jij een soulmate?

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Naar mijn mening is dit niet jouw soulmate! Zeker niet gezien zijn verleden, maar ook niet in de eerlijkheid naar jou toe. En volgens mij missen er een aantal belangrijke zaken die hem tot je soulmate maken: Vertrouwen en eerlijkheid!!!!! Je kunt hem niet vertrouwen en eerlijk is hij al jaren niet meer. Why would that change

Ik heb een soulmate, en die lijkt in het slechtste scenario niet op die van jou! Ik voel mij ten ALLE tijden perfect bij hem, hij is er op de juiste momenten.

Open je ogen, laat je niet gek maken door hem. Want een soulmate zal je dit NOOIT hebben aangedaan en je nooit dit gevoel hebben gegeven!
      They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door AG-TV
      Naar mijn mening is dit niet jouw soulmate! Zeker niet gezien zijn verleden, maar ook niet in de eerlijkheid naar jou toe. En volgens mij missen er een aantal belangrijke zaken die hem tot je soulmate maken: Vertrouwen en eerlijkheid!!!!! Je kunt hem niet vertrouwen en eerlijk is hij al jaren niet meer. Why would that change 

Ik heb een soulmate, en die lijkt in het slechtste scenario niet op die van jou! Ik voel mij ten ALLE tijden perfect bij hem, hij is er op de juiste momenten.

Open je ogen, laat je niet gek maken door hem. Want een soulmate zal je dit NOOIT hebben aangedaan en je nooit dit gevoel hebben gegeven! 
      Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Ayla
      Iemand die je bedriegt noem jij een soulmate? 

Juist!!!
      [font=Pristina][size=14pt]Maybe the past is like an anchor holding us back. <br />Maybe, you have to let go of who you were to become who you will be.[/size]

Onbekend.

Ik ben:
      brutaal

Liewve Leah, lees je eigen verhaal en doe alsof ik het heb geschreven.
      Ik, Woody, zit in deze situatie.
      Wat zou jij tegen mij willen zeggen?
      Zeg jij: ga ervoor of zeg jij: loslaten?
      En waarom gun je jezelf iets anders?
      T.A.F.K.A.P

​the author formally known as pluismuis

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik zie ook wel in dat jullie gelijk hebben, en ja, als iemand anders met zo’n verhaal zou afkomen zou ik ongetwijfeld hetzelfde zeggen. Het helpt me erg om het aan mezelf gericht te lezen in jullie posts.

Het is alleen niet zo makkelijk om het op mezelf toe te passen, omdat ik die diepe vriendschap met hem, die heel sterk is geworden tijdens het half jaar dat we elkaar kenden zonder romantische bijbedoelingen, nog niet eerder heb ervaren met een man (maar altijd heb gezocht), waardoor ik hem als m’n soulmate ben gaan beschouwen. Dat hij niet geschikt is om een relatie mee aan te gaan zie ik wel in, al is hij niet zo door en door slecht al het misschien klinkt uit m’n verhaal.

Ik ben niet overtuigd dat het onmogelijk is dat iemand z’n gedrag kan veranderen wanneer hij uiteindelijk bij de juiste partner belandt. En zou ik dat niet kunnen zijn voor hem?? Maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen, ik heb al zovele weken afgezien en verdriet gehad hiervan, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me voor het laatst echt vrolijk en stabiel heb gevoeld en ik wil ook niet de vrouw zijn die zich steeds zorgen moet maken wanneer haar partner onverwacht onbereikbaar is, op feestjes teveel aandacht aan andere vrouwen schenkt… M’n gemoedsrust is me daarvoor te dierbaar, ik functioneer niet meer zonder. Was mijn hart hier ook al maar van overtuigd… Zal ik die mooie dierbare vriendschap die we aanvankelijk hadden en waarop ik nu probeer terug te vallen ook volledig moeten opgeven? Ik zou het vreselijk vinden en ik ben daar nog niet aan toe, maar ik kan niet zo close met hem blijven zonder te hopen op een groter engagement van zijn kant, dat merk ik nu wel. Dus ja, loslaten waarschijnlijk…

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Vraag jezelf alleen wel af: Is het je soulmate omdat JIJ dat wil en altijd heb gezocht, of is het daadwerkelijk zo! Ik ben van mening dat het namelijk niet zo is, want dan had hij je wel anders behandeld!

En echt, ik gun je het van harte, want een soulmate hebben is echt geweldig! Maar verlies jezelf niet in iets wat zo lijkt maar niet waar is.

They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Misschien heb je wel gelijk. Ik was absoluut niet op zoek naar een nieuwe liefde toen ik naar hier kwam, tenslotte ben ik hier maar voor twee jaren en wil ik daarna terug naar België, dus het heeft geen zin een lange afstandsrelatie te starten. Bovendien was de relatie met m’n vriend nog maar kort voor ik vertrok geëindigd, na vier jaren, omdat hij had laten weten dat hij nog steeds niet klaar was om te trouwen en een gezin te stichten, terwijl we al zolang samen waren en allebei over de 30 zijn. Ik voel niets voor iets wat niet op toekomstplannen gebouwd kan worden, dus ik had het opgegeven (ergens hopend dat hij daardoor misschien wel over de brug zou komen, wat niet is gebeurd). Laat dit nu net het grote verschil zijn met m’n collega hier. Hij had het meteen over een gelukkig leven samen, kinderen enz, zodra hij z’n verleden zou hebben opgekuist. Ik dacht dat dit met het cultuurverschil te maken had.

Die eerste weken en maanden hier waren soms moeilijk en een beetje eenzaam, dus naar een vriend was ik zeker op zoek, niet naar een partner. Maar ik heb me misschien te hard aan hem vastgeklampt, bij gebrek aan andere vrienden hier op dat moment, waardoor ik hem ben gaan idealiseren. Ik weet het niet, je hebt me hier iets gegeven om nog wat over na te denken AG-TV, erg bedankt hiervoor!

Al is het maar een illusie die ik moet opgeven, het doet pijn. In een ander land wonen (Duitsland) en geen oude vertrouwde vrienden in de buurt hebben met wie ik in m'n eigen taal kan praten valt me op zo'n momenten wel wat zwaar. Ik ben blij dat ik even hier terecht kan om wat nuchtere en eerlijke meningen te horen. Thanks!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Ik wil graag nog s even mn hart luchten hier…

Wat een rotsituatie!! Ik geraak hier maar niet uit, elke keer als ik denk, nu gaat het beter, ik heb me wat van hem losgemaakt, is hij daar weer, lief en attent en alles wat ik maar wil, alsof hij doorheeft dat ik net goed bezig was hem los te laten. En dan weer afstand en emailen met de ex-en enzovoort. Ik weet niet eens zeker of hij me wel bedriegt – t is ook niet dat we echt een relatie hebben, dus ik heb ook geen verwachtingen en eisen te stellen. Ik zou zelfs willen dat het wel zo was dat hij tegelijk nog andere relaties heeft én dat ik het dan te weten zou komen, dan zou ik erg afzien maar dan zou ik het misschien ook beter kunnen afsluiten. Nu is alles mogelijk, verbetering van zijn gedrag of niet, engagement of niet… Ik kan die hoop precies niet opgeven maar daar word ik juist helemaal gek van… Loslaten is zo vreselijk moeilijk… t Wordt tijd dat m'n verstand het weer overneemt van m'n gevoel...

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Je zegt het zelf in je laatste zin....sterkte!

Gerelateerde topics

1. Noem 1 slechte eigenschap van je partner!
      Door Miss Donutsje! in forum Relaties & vriendschap
      Reacties: 247
      Laatste reactie: 03-03-12, 16:39
    2. Tweelingziel/soulmate
      Door MissAngel0805 in forum Spiritualiteit & religie
      Reacties: 33
      Laatste reactie: 19-08-10, 18:38
    3. Scheiden, maar hoe breng ik het slechte nieuws?
      Door Anders in forum Anonieme onthullingen
      Reacties: 37
      Laatste reactie: 07-10-08, 21:37
    4. slechte adem
      Door compu in forum Baby's & kinderen
      Reacties: 8
      Laatste reactie: 16-06-07, 17:16
    5. Slechte adem
      Door dharma1982 in forum Overige gezondheid
      Reacties: 20
      Laatste reactie: 02-09-06, 12:08

Zoektermen die bezoekers gebruikten om op deze pagina te komen: