over spam

Elke website en elk forum krijgt er mee te maken : spam. Mensen die hun tekst en vooral hun link op jouw forum of site geplaatst willen zien. Dat ze dat willen heeft twee redenen; goedkoop hun producten onder de aandacht brengen. En/of een link plaatsen. In de wereld van geld verdienen met internet zijn linken van het grootste belang. Het is een van de manieren waarop Google beoordeelt hoe...

Lees meer

Keuze stress

Een tijdje terug had ik me opgegeven als bloeddonor. Ik werd daarop aangesproken, en als ik de mensheid kan redden, dan zal ik het niet laten. Dus ik gaf me op, ook al word ik lichtelijk onpasselijk van naalden die in aderen ( mijn aderen) worden geprikt. Maar goed, je wordt niet zomaar een held. Vorige week werd ik gebeld: ze...

Lees meer

Ontslag om liefdadigheidsactie

In de Verenigde Staten is een topvrouw van de Fox Entertainment Group ontslagen omdat ze een liefdadigheidsactie op touw wilde zetten. Darlene Tipton wilde geld inzamelen voor nabestaanden van Amerikaanse slachtoffers van het ongeluk met vlucht MH370 van Malaysia Airlines. http://nos.nl/artikel/637982-ontslag-om-liefdadigheidsactie.html bron NOS

Lees meer

20 maanden cel voor PGB-fraude

Yvonne B., die jarenlang heeft gefraudeerd met persoonsgebonden budgetten (pgb's), is veroordeeld tot 20 maanden gevangenisstraf, waarvan zes maanden voorwaardelijk. http://www.telegraaf.nl/binnenland/22527706/__20_maanden_cel_voor_PGB-fraude__.html bron Telegraaf

Lees meer

en wat deed jij met de paasdagen?

Paasontbijt, paas brunch? eieren verstoppen? met de familie op pad? het is natuurlijk niet dat ik nieuwsgierig ben..............

Lees meer

Zo zou een zonsondergang er uitzien op de...

Nooit werd er een meer aarde-achtige planeet ontdekt dan Kepler-186f, zo meldde de NASA gisteren. Dat zorgt voor veel enthousiasme bij sterrenliefhebbers. In die mate dat er al visualisaties opduiken van hoe het er daar zou kunnen...

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
+ Nieuwe reactie
1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 27

Topic: schoolverlof, grrrrrrrrrrr

Standaard schoolverlof, grrrrrrrrrrr

Hai Dames!

Ik heb netjes op school voor ons gezin 5 dagen verlof gevraagd voor in september, oma wil ons allemaal meenemen naar disneyland parijs,
    dus geef ik allemaal redenen op om vrij te krijgen,uitslag; Geen verlof, omdat het luxeverlof zou zijn.... Nou, er is niks luxe aan, we willen gewoon vieren dat
    ik en mijn man zoveel jaar getrouwd zijn, dat mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn. en bovendien werkt mijn moeder in de horeca daarom gaan we in september, en het feit dat we (nog) allemaal gezond zijn, en dit (once in a lifetime) mee mogen maken, zou ook voor iets moeten tellen. De direkteur van de school geeft als advies dat ik bij mijn nieuwe aanvraag (die ga ik doen) een uitgebreide brief moet doen met al mijn redenen, maar voor mijn gevoel hebben die leerplichtambtenaren niks aan welke 'gevoels'redenen ik opgeef, want zij houden zich toch aan de feiten...
    Ik kan wel 1001 redenen bedenken waarom we Wel op vakantie kunnen gaan met zun allen, maar ik moet die leerplichtmuts overtuigen, er werdt meteen al gedreigd dat ik geen waarschuwing maar meteen een boete zou krijgen, ben ik gek of ben ik een vliegtuig?
    Help !! Angel1402
    You owe me nothing for giving the love that I give<br />You owe me nothing for caring the way that I have<br />I give you thanks for receiving it&#39;s my privilege<br />And you owe me nothing in return

Standaard Re: schoolverlof, grrrrrrrrrrr

Tja, tis dat je het al aangevraagt hebt.. Ik zou mijn kind 'ziek'thuis houden.
    *oh ik lees net dat je meer kids hebt? * dan word het moeilijk

Wat een bullshit... voor 5 dagen mag de school bij mijn weten zelf beslissen (sterker nog, tot maximaal 10 dagen mogen ze dat) en heeft de leerplichtambtenaar daar niet eens wat mee te maken. Ik heb namelijk 2 jaar terug hetzelfde bij de hand gehad, mbt onze vakantie die buiten de zomervakantie viel.
    Wij werden door school doorverwezen naar de leerplichtambtenaar, die ons vervolgens terug verwees naar school, omdat het minder dan 10 schooldagen betrof.

Ik weet overigens niet of dat per gemeente verschilt, maar volgens mij zou dat niet zo moeten zijn?!

Dat is inderdaad per gemeente verschillend, en ze worden steeds strenger.... Ze zullen dus vinden dat je 'gewoon' in de herfstvakantie zult moeten gaan.
    Mama van Stefan (14 juni 2004) en Thomas (14 januari 2009)

Waaaat? verlof aanvragen? Leerplichtambtenaar? Hier bestaat zoiets gewoon niet :P

je kunt ook de gemeente vragren en dan met de uitslag van de gemeente naar de school gaan

Wat Pippi zegt lijkt me de enigste manier om boetevrij verlof te krijgen. Vraag aan de directeur het postadres van de leerlingambtenaar in de gemeente en stel een brief op. Nu zijn de boetes trouwens niet zo heel hoog . Maar een directeur kan het zich niet meer veroorloven (of hoe je het schrijft) om iedereen een paar dagen extra vrij te geven, omdat hij zich tegen deze leerlingambtenaar moet verantwoorden, en ze hebben op het moment regelmatig onaangekondigd controle.

Het klopt dat je geen schoolverlof meer krijgt tegenwoordig als de leerlingen leerplichtig zijn. Er wordt teveel een 'loopje' mee genomen (voorbeeld, weekendjes Center Parcs en dan vrijdag en maandags wegblijven, of eerder op wintersport gaan dan met de voorjaarsvakantie om goedkoper uit te zijn of de files te vermijden, e.d.).

[size=10pt]We vinden comfort bij degenen die het met ons eens zijn, en groei bij degenen die dat niet zijn.[/size]

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Zeester
    Dat is inderdaad per gemeente verschillend, en ze worden steeds strenger.... Z
    En terecht vind ik Sommige ouders houden hun kinderen veel te vaak thuis en ja...nu moeten de goede onder de kwade lijden.

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Lunatic
    En terecht vind ik Sommige ouders houden hun kinderen veel te vaak thuis en ja...nu moeten de goede onder de kwade lijden.
    Dat is vaak het ergste, er zijn altijd dezelfde mensen die het elke keer gewoon flikken om op vakantie te gaan wanneer het hun uitkomt en iemand die zijn kinderen altijd braaf op school heeft en een keer zoiets bijzonders heeft wordt daar nu de dupe van.
    [size=10pt]We vinden comfort bij degenen die het met ons eens zijn, en groei bij degenen die dat niet zijn.[/size]

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Zloty
    Dat is vaak het ergste, er zijn altijd dezelfde mensen die het elke keer gewoon flikken om op vakantie te gaan wanneer het hun uitkomt en iemand die zijn kinderen altijd braaf op school heeft en een keer zoiets bijzonders heeft wordt daar nu de dupe van.
    Ja da's vervelend idd.

Ik kan me zelfs wel voorstellen dat een school het verlof weigert wanneer de kinderen een lichte leerachterstand hebben. Dan kunnen ze gewoon niets missen. Wanneer alles prima gaat en je houdt je kinderen normaal gesproken niet voor elk wisse wasje thuis, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over die 5 dagen.

Verder heb je zelfs recht op verlof wanneer het om huwelijksjubilea gaat.

ik zou gewoon de leerplichtambtenaar opbellen, ik heb hier ook eens een accefietje gehad, schat van een mens

misschien nog wel soepeler als de school zelf

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door -Sharon-
    Tja, tis dat je het al aangevraagt hebt.. Ik zou mijn kind 'ziek'thuis houden.
    *oh ik lees net dat je meer kids hebt? * dan word het moeilijk
    Bij ons op school is er laatst een heel gezin (3 kinderen) ziekgemeld wegens een voedselvergiftiging, jammer voor moeder dat kindjes altijd willen vertellen wat voor leuks ze gedaan hebben.
    Angel wat rot dat het zo moeizaam gaat. Aan de andere kant begrijpelijk, bij ons op school is het verzuim tegenwoordig flink onder de lope genomen door de leerplicht en moeten wij dus echt heel kritisch kijken of kinderen wel terecht afwezig zijn. Dat is rot voor situaties als deze, bij mensen die normaal dus niet zomaar hun kind thuis houden en een once of a life time hebben.
    Is oma eigen baas, of werkt ze voor een baas? Bij ons op school wil een bazen-verklaring helpen. Als een baas verklaard dat iemand echt niet in een vakantie vrij kan krijgen en dat er daarom buiten de schoolvakaties een vakantie gepland wordt. Verder kan je nakijken bij welke trouw hoeveelheid je kinderen wel vrij krijgen. Dan zijn dat ook al 2 dagen in die week.
    Succes

Wat Heerlijk al die reakties, en zo snel!!
    Super Meiden!!!

Oma werkt voor een baas, misschien moet ik maar vragen of die baas een verklaring wil afgeven...?
    Mijn dochters zijn allebei de hele voorjaarsvakantie ziek geweest, en gingen weer naar school toen ze beter waren,
    mijn ouddste dochter was in de kerstvakantie ziek in 2007, ziekenhuisopname zelfs, dus weer een vakantie "verpest"ik vind dat mijn meiden wel recht hebben op een midweekje een droom beleven, ws doen we dit nooit meer, ze doen het allebei goed op school, al zou de oudste iets sneller mogen zijn, maar of ze nou langzamer wordt als ze een week school mist...? Ik heb mun twijfels.en de jongste presteert zelfs iets boven het gemiddelde op het moment, dus maak me gek, ik weet niet wat zo'n ambtenaar wil horen om een beetje toe te geven, ik ben niet emotioneel incontinent, heb mijn hart niet op de tong liggen, maar misschien helpt het wel als ik emotionele chantage pleeg? ik denk nl van niet.
    Ik had gisteren de leerplichtambtenaar gesproken, maar zij is er zo een van; regels zijn regels, ze ging vanaf het begin van het gesprek al niet voor of achter-uit, om moedeloos van te worden, er wordt je geen woord teveel gezegd en men hangt liever meteen op dan om een gesprek met je te beginnen, blegh...
    Dus misschien is het een idee om mijn andere verlof in te trekken, en vrij te vragen voor 3 dagen (2x jubileum,wij en die van mijn ouders),
    dan Niet vermelden dat we weg gaan, alleen te zeggen dat we het gaan vieren... en die laatste 2 dadgen, tja.... klaag me maar aan zou ik zeggen....
    Angel
    You owe me nothing for giving the love that I give<br />You owe me nothing for caring the way that I have<br />I give you thanks for receiving it&#39;s my privilege<br />And you owe me nothing in return

zou ik ook een andere leerplichtambtenaar kunnen benaderen ipv deze halve gare die ik nu heb toegewezen?

+ Nieuwe reactie
1 van 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forumrechten