• aan het lurken
  • aan het peinzen
  • aan het uitstellen
  • afvragend
  • boekenwurm
  • broeden
  • dromerig
  • druk bezig
  • een zoetekauw
  • gek!
  • griezelig
  • nadenkend
  • nerdy
  • nieuwsgierig
  • onderdanig
  • onschuldig
  • ontspannen
  • passief, inactief
  • schuchter
  • slapend
  • slaperig
  • spraakzaam
  • stomverbaasd
  • aapachtig
  • achterbaks
  • aggressief
  • arrogant
  • ban happy!
  • bang
  • bezorgd
  • bibberkoud!
  • bitchy
  • bleeehhh!
  • boos!
  • brak
  • cold turkey
  • cynisch
  • depressief
  • dood
  • dronken
  • duivels
  • een drama queen
  • eenzaam
  • gemeen
  • geschift
  • gestrest
  • heet!
  • het oneens
  • In de war
  • in shock!
  • in tweestrijd
  • lichtgeraakt
  • maandagmorgen ziek
  • miserabel
  • moe
  • not amused
  • Ohhhh!!
  • ondeugend
  • op rooftocht
  • paranoïde
  • pijn lijdend
  • sjagerijnig
  • slapeloos
  • sloom
  • sneaky
  • somber
  • twijfelend
  • uitgehongerd
  • verdrietig
  • verveeld
  • vervreemd
  • ziek
  • artistiek
  • brutaal
  • cool
  • creatief
  • dol enthousiast
  • een engeltje
  • een geluksvogel
  • energiek
  • evenwichtig
  • flirterig
  • geamuseerd
  • gedurfd
  • geïnspireerd
  • gelukkig
  • high!
  • hyper
  • hyper van de cafeïne
  • in de wolken
  • in een andere wereld
  • in een deuk
  • luchtig
  • muzikaal
  • OK!
  • opgetogen
  • relaxed
  • sportief
  • super blij!!
  • verliefd
  • vrolijk
  • zonnig
  • 1 van 2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 15 van 20

Topic:
    Balans

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard Balans

Omdat we zo off-topic gingen hierbij het nieuwe onderwerp met de laatste berichten uit het andere topic Hypnosa

Jammer Hypnosa dat het voor jou niet gaat lukken. Het zou wel een oplossing zijn misschien. Maar waarom huilt Noralie dan als je weg gaat? En slaapt ze wel in de kinderwagen?
      Het is misschien wel off-topic, maar ik vroeg het me af.
      VP-lid sinds 23 september 2004

is ziek, ziek en ziek ;(

Ik ben:
      verliefd

Standaard Re: buikdrager

[Off-topic] Waarom Noralie gaat huilen is (denk ik) omdat ze heel snel overprikkeld is. Dat merk ik steeds meer en duidelijker. Als ik haar even aan iemand anders geef, begint ze al hard te huilen en als ik haar terug neem is het meteen over. Als er veel mensen zijn, begraaft ze haar gezichtje helemaal in mij. En als ik ga winkelen of naar mensen toega, wil ze eigenlijk alleen maar tegen mij (of mijn man) geplakt zitten. Haar meenemen als het slaaptijd is, werkt averechts en haar meenemen als ze wakker is, gaat maar eventjes goed. Ook in de wagen gek genoeg. Best lastig want ik kom er weinig uit daardoor. En wat ik er ook moeilijk aan vind is dat ik haar liever niet achterlaat bij anderen omdat zij dan een hard huilend kindje hebben en ik het zielig vind voor haar. Volgens mij is ze heel gevoelig.
      Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Nog even off-topic...
      Ik kan me herinneren van Eline dat ze ook zo'n periode had, zo rond de 3 maanden. Ik zag heel erg op tegen verjaardagen, omdat ze dan eigenlijk alleen maar aan het huilen was. Tja, manlief heeft een hele grote familie, veel drukte dus.
      En tegen de tijd dat ik zei dat we niet meer naar verjaardagen zouden gaan, was het weer over. Ook een rondje om met de wagen, leverde geen slapend kindje op. Maar ook dat ging weer over na een tijdje.

Maar ik kan me voorstellen dat ze heel gauw overprikkelt raakt. Er gebeurt ook zoveel op straat!

is :-)

Ik ben:
      druk bezig

Hyp wat zielig voor Noralie dat ze zo moet huilen. Drukte vermijden is alleen maar goed voor zo'n ukkie hoor. Je baby elke dag meeslepen is volgens mij ook niet goed. Lekker thuis haar laten slapen en al ga je maar elke dag een blokje om of even naar een vriendin op de thee, zo probeer je het wel en ben jij er ook even uit. Mijn zoontje huilde ook uren per dag en ik durfde ook winig weg en belde bezoek af. Ik had een vriendin die er absoluut geen problemen mee had (het gehuil) en ze kwam en nam hem ook een tijdje in haar armen maar idd ook bij haar werd het erger. Toen we een ritme hadden gevonden met flesjes en slaapjes ging het al beter. Ik liet hem ook niet bij mensne achter, zodat ik kon bijslapen. Ik kon dat niet opbrengen en wilde zelf bij hem zijn. Ik hoop dat het snel beter gaat met haar gehuil en vind dat je de juiste beslissing maakt om haar niet mee te slepen de drukte in. Na een drukke dag een paar dagen rust is heel goed!!

is ziek, ziek en ziek ;(

Ik ben:
      verliefd

Noralie huilt in principe thuis niet (meer) zoveel. Het is alleen als we er opuit gaan. En ik doe dat sowieso niet zoveel hoor omdat ik dat zelf niet kan. Maar soms wil ik toch wel even tussen die 4 muren vandaan
      Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

is ziek, ziek en ziek ;(

Ik ben:
      verliefd

Ik zit trouwens wel over opvang te denken voor een halve dag per week. Dit weekend heb ik een behoorlijk terugval en ik móet soms rust hebben anders houd ik het gewoonweg niet vol. Ik vind dit heel moeilijk en blijf het liefst bij haar maar ik moet ook aan mezelf denken. Doe ik dat niet dan zorgt mijn lichaam wel dat ik niet anders kan

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Moeilijk he om die balans te vinden tussen wat je wilt en wat je (lichaam) kan. Misschien is dat nog wel het moeilijkst van moeder worden. Je wilt alles goed doen.
      Maar we gaan weer ernstig off-topic... misschien nieuw topic openen??

is ziek, ziek en ziek ;(

Ik ben:
      verliefd

Goed idee

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Standaard Re: Balans

Hoe is het inmiddels met de 'balans' Hypnosa? Heb je al een buikdragen kunnen uitproberen om eens te voelen hoe zwaar dat is?Heb je nog iemand kunnen vinden die op wil passen of breng je Noralie naar iemand toe?

Hier weer nieuwe balans-problemen. Met 2 kleintjes, waarvan de oudste nog geen 2 jaar, is het best weer lastig om de balans te vinden tussen: aandacht voor Eline, aandacht voor Marieke, aandacht voor mezelf en voor het huishouden.
      Hetgeen ik op één dag wil doen aan huishouden, kan ik zowiezo vergeten. Maar een beetje de boel netjes houden, is al heel wat, laat staan dat het eten klaar moet op een bepaald tijdstip!
      Maar met een beetje relativeren komen we een heel eind. En het is hier erg makkelijk dat er veel familieleden dichtbij wonen die allemaal erg graag oppassen. Als je nou in de buurt woonde mocht je Noralie af en toe hier brengen hoor!

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Hypnosa: ook mijn kindje was snel overprikkels als baby. Ze is nu bijna 15 maanden, maar vanaf een maand of 8 werd het beter en ondertussen kan het niet gek en druk genoeg. Ik heb toen ze tussen de 3 en 6 maanden was heel wat afspraken en verjaardagen afgebeld en ik kon haar ook helemaal neit achterlaten als het niet echt nodig was (oppas aan huis als ik werkte, door mijn moeder). Het is wel vertandig om te kijken of je haar 1 dag (deel) per week kunt laten opvangen, want het is zo belangrijk om zelf goed uit te rusten (zeker voor jou). Ik ben verder gezond, maar heb de hele winter last gehad van hartkloppingen en hyperventilatie omdat ik vond dat ik het beste voor mijn dochter kon zorgen, want bij mij huilde ze het minst.

Pas nu ze ruim een jaar is kan ik haar wat makkelijker laten huilen, en blijkt dat ze daar echt niets van krijgt

Makkelijk praten hoor, vanachter een computerscherm, want toen ik er middenin zat kon ik ook echt niet voor mezelf kiezen.

Onbekend.

Ik ben:
      ----

jeetje hyp, lastige situatie.

Wij hebben zeker de eerste maanden geen dingen met ons zoontje gedaan die voor hem teveel of te druk zouden zijn. Hij nam ook heel veel prikkels in zich op en dan was hij de dag erna helemaal van slag. En kinderen voelen ook heel goed hoe de moeder zich voelt, en als jij misschien je rot voelt wil ze liever bij jou zijn dan bij een ander. Ik hoop dat jullie een goeie balans kunnen vinden.

succes
      <br /><br />

is ziek, ziek en ziek ;(

Ik ben:
      verliefd

Ik dacht dat dit topic al helemaal verdwenen was.
      Hoe het met de balans is. Tsja, ik heb nog geen opvang voor Noralie. Ik vind het heel moeilijk om haar weg te brengen aan de ene kant en wie is er nou goed genoeg Maar begin september komt een oppasmoeder terug van haar vakantie en misschien ga ik kennismaken met haar. Verder kan ik geen oppasmoeders vinden in de buurt behalve 2 die ik heb ontmoet en bij wie ik in ieder geval 1 van hen geen goed gevoel had. Erg jammer want zij woont letterlijk op 1 minuut loopafstand. Zou ideaal zijn geweest ook omdat ze zeer flexibel is. Ik kan gewoon aanbellen en haar achterlaten. Maar goed, daar gaat ze echt niet naartoe.
      Afgelopen zondag zijn wij naar de koopzondag geweest en het ging hardstikke goed met Noralie Het was haar slaaptijd maar het was natuurlijk allemaal veel te interessant om haar heen dus zat ze met grote ogen om zich heen te kijken Daarna haar in bed gelegd en ze sliep snel in. Het inbakeren is ideaal.
      Zelf ben ik weer net ingestort. Het gaat slecht met de bv zoals jullie misschien hebben gelezen en ik ben daar veel te gestresst over. Net was mijn moeder hier heel even met haar vriend en hij gaf mij de raad om haar gewoon iedere keer aan te leggen als ze erom vraagt en als ze onrustig blijft lekker bijvoeding geven. Mocht het dan weer beter gaan, alleen bv geven. Dat vond ik eigenlijk de beste raad die ik tot nu toe heb gehad, hoe vreemd dat misschien ook klinkt. Het geeft mij rust en ik heb toch even dat gezellige en intieme moment met mijn meisje. Heb het net meteen in de praktijk gebracht en ze was rustig na de bv. Ze kwam wel snel weer daarna, ongeveer een kleine 2 uur maar heb haar aangelegd en nu slaapt ze weer verder Zo bekijk ik het per keer en per dag. Elke dag meer bv is meegenomen.

Angie, ik kan mij voorstellen dat je opnieuw een balans moet zien te vinden. Zal niet makkelijk zijn met 2 kleine hummeltjes. Vooral het feit dat je bijna niet aan jezelf toekomt lijkt mij zo zwaar. Ik heb het geluk dat we een werkster hebben. Dat zou ik er nl echt niet ook nog bij kunnen doen. Wel heel fijn dat je opvang in de buurt hebt. Familie voelt toch het prettigst vind ik zelf. Wat ben je toch een schat Ik heb geen idee waar je woont trouwens.

Rosa, laten huilen kan ik de ene keer beter dan de andere keer. Ik laat haar bij het inslapen altijd even huilen omdat ik weet dat ze vanzelf in slaap valt. Dat duurt ook nooit langer dan een kwartier. Maar als ze in de box is bijvoorbeeld, vind ik het moeilijker. Behalve als ik hoor dat ze moe is. Dan laat ik haar even gaan en valt ze vaak vanzelf in slaap in de box. Hopelijk word ik er makkelijker in als ze wat ouder is. Doet wel pijn altijd Jij hebt flink afgezien zo te lezen. Wat gaan wij moeders toch vaak ver voor onze kindjes he? Ik merk wel hoeveel kracht je hebt als moeder. Liefde maakt sterk.

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Goe dhoor Hypnosa, dat je wat relaxter in het borstvoeden staat. Het is natuurlijk fijn als je het vol kunt houden, maar als het echt ten koste van jezelf gaat kan je ook bijv. 1 flesje per dag doen en de rest lekker borst. Ik denk namelijk niet dat dat echt zo'n verschil maakt. Dat dacht ik wel toen Lois nog borst kreeg, maar daardoor heb ik mezlef zo uitgeput dat ik met 4,5 maand moets stoppen omdat de productie drastisch terug liep. Goed voor jezelf en je rust zorgen is echt essentieel. (wat heerlijk dat ik het achteraf allemaal zo goed weet te vertellen, ben benieuwd wat ik roep als de 2e er is )

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Da's inderdaad een hele goede tip Hypnosa, van het aanleggen en bij onrust een flesje.
      Eerlijk gezegd, zo doen wij dat ook en het bevalt me prima. Wat fijn toch he dat die kunstvoeding er is om ons moeders te redden voordat we de bv afschaffen!

Ik woon trouwens in Haarlem en je bent zelf ook een schat! Al was het maar omdat je zo onwijs goed voor je dochter zorgt.
      En wat fijn dat je een werkster hebt. Ik denk dat als ik straks weer 4 dagen in de week werk, we er ook eentje gaan zoeken. Zorgt voor wat rust in de tent, omdat ik weet dat m'n vent het al druk zat heeft met de 2 meiden en boodschappen en koken.

Ik hoop dat het wat wordt met de oppasmoeder die nog van vakantie terug moet komen, zal je goed doen als je af en toe wat voor jezelf kan doen, al was het maar een dutje zonder op geluidjes te letten...

Onbekend.

Ik ben:
      ----

Hoi! ik herinner me dit ook als een moeilijke periode, Hyp! Volhouden, want volgens mij doe je het heel erg goed!! Borstvoeding is idd iets om je niet al te druk over te maken; als het met jou wat beter gaat, zou je weer wat vaker aan kunnen leggen om de boel weer wat te stimuleren. Maar ja dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan; ik heb dat bij j rond deze tijd als behoorlijk onzeker ervaren; hij was zo onrustig aan de borst en zo snel afgeleid en bij de gedachte aan stoppen met bv (al is het maar 1 voeding) werd ik zo verdrietig. Ik herken ook je onzekerheid over opvang; het is een heel proces en uiteindelijk zul je merken dat die kleintjes zo flexibel zijn en dat het eigenlijk heel goed is dat ze andere ervaringen hebben en het leuk kunnen hebben met anderen, maar dat is idd lastig en tegennatuurlijk als ze zo klein zijn... En het leeuwinneninstinct maakt dat we door het vuur gaan voor ze en tja, vaak gaat dat ten koste van onszelf. Heb je niet een vriendin of een opa/oma met wie je zou kunnen afspreken dat die een paar uurtjes langskomt zodat jij het rustig aan kunt doen? Misschien is het voor Noralie wel het fijnste als ze went aan iemand anders maar dan wel in haar eigen omgeving...

Nou ja, ik denk dat ik eigenlijk wil zeggen dat ik vind dat je het heel goed doet en dat dit soort zaken gewoon hun tijd nodig hebben... Uiteindelijk wordt het echt allemaal makkelijker, zonder iets te forceren en terwijl je gewoon lekker doet wat je (leeuwinnen* ) hart je ingeeft...

1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gerelateerde topics

1. Boek in Balans uit Balans
      Door Epi in forum Boeken & tijdschriften
      Reacties: 0
      Laatste reactie: 02-09-09, 12:04
    2. Ik heb innerlijke balans gevonden
      Door dharma1982 in forum Interviews
      Reacties: 20
      Laatste reactie: 03-08-09, 15:15

Zoektermen die bezoekers gebruikten om op deze pagina te komen:

Niemand is nog via een zoekmachine op deze pagina gekomen.

Bladwijzers

Forumrechten