modebloopers

Ze staan weer voor joker! 15 modebloopers van de sterrenzo fijn, de fouten van een ander! en nu mag mijn gevoel voor mode niet hoog ontwikkelt zijn: een aantal van deze fouten zou ik toch echt niet...

Lees meer

Liefste geldautomaat bezorgt klanten tranen van...

Een Canadese bank heeft als stunt een bijzondere manier gevonden om klanten die zich dag in dag uit inzetten voor anderen, een ontroerende blijk van waardering te geven. Voor een keer worden de flappentappen omgetoverd tot attente bedankmachines. http://vrouwenpower.nl/forum/newthread.php?do=newthread&f=55 bron AD

Lees meer

dit heb je altijd willen weten: hoe snel zou jij...

http://nl.what-character-are-you.com/d/nl/101/result/485.html als derde Je sterft als derde. Je bent een typische grapjas en neemt waarschuwingen niet serieus. Mensen die in monsters geloven vind je belachelijk. Eigenlijk is dit verstandig maar in dit filmpje zijn ze reŽel. Het monster is helaas humorloos en jij wordt onthoofd.

Lees meer

Alternatieven voor OV-chipkaart vaak onbekend

De NS informeert reizigers onvoldoende over alternatieven voor de OV-chipkaart. Dat vinden de Consumentenbond en reizigersorganisatie Rover. De organisaties krijgen dagelijks klachten van treinreizigers over het feit dat zij deze alternatieven, zoals de eenmalige chipkaart of het e-ticket, niet kennen. Dat schrijven beide organisaties donderdag in een brief aan de...

Lees meer

Zo onthoud je je 18-cijferige IBAN

ik hoop dat het helpt, want persoonlijk heb ik de grootst mogelijke moeite met IBAN http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/zo-onthoud-je-je-18-cijferige-iban bron RTL

Lees meer

Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het nu? Ja hoe gaat het? Dat is een goede vraag. Eerlijk gezegd, want ik wil graag eerlijk zijn, omdat ik daar voor mijzelf het meeste mee opschiet. Maar wat is eerlijk? Wat als er zoveel in je omgaat, dat je niet goed weet wat het is, en wat jij vind, omdat het zo tegenstrijdig voelt. De twijfelÖ..die het gevoel versterkt dat er misschien een niet welkome gast in je lichaam huist. En...

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
+ Nieuwe reactie
2 van 2 1ste1ste 12
Resultaten 16 tot 30 van 30

Topic: Ander werk

Carlijn
    Gast

Standaard Re: Ander werk

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Webrunner
    Ik vind het sowieso geen goed begin eerlijk gezegd, ik zou je niet uitnodigen hiermee.
    Je komt een beetje te zeker/arrogant over op deze manier.

het heeft natuurlijk wel een beetjhe met de functie te maken.
    Jammer dat je dat niet kunt/durft neer te zetten, dan zou ik wel een mooie openingszin voor je kunnen bedenken.
    Ik heb de functie vermeld, dus als je nog een mooie zin voor me hebt, graag

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Levini
    Dit is misschien ook wel een voorbeeld ik hoe ik een solliciatiebrief maak. Misschien kan je het een beetje aanpassen.
    Op zich leent deze zich wel tot uitnodigingen zoals ik zelf heb vernomen.

Geachte heer, mevrouw

Na aanleiding van een verhuizing vanuit een andere regio, en een periode van oriŽntatie, ben ik inmiddels opzoek naar een dienstbetrekking tussen 24 en 32 uur per week. Daarom heb ik de vrijheid genomen na een gesprek met xxxxx van het CWI te xxxx, te solliciteren naar de functie van Pedagogisch Mederwerkster binnen uw instelling..

Mijn werkervaring strekt zich breed uit binnen de detailhandel als verkoop medewerkster en bedrijfsleidster van ťťn foto/multimedia keten, alwaar ik de dagelijkse leiding had over 12 personeels leden en alle bij deze functie behorende aspecten, evenals de reÔntegratie van mensen die na lange periode van werkloosheid weer de arbeidsmarkt op wilden.
    Tevens heb ik tijdens mijn mbo agogisch werk opleiding een jaar lang gewerkt met moelijk opvoedbare jongeren in internaat Klein Borculo te Borculo.

Enige steekwoorden met betrekking tot mijzelf, initiatiefrijk, leiding gevende capaciteiten, kennis van administratieve werkzaamheden, motiverend, sociaal en ik sta open voor een ruime blik binnen een werk, leef , speel en kind omgeving.

Ik hoop dan ook dat ik een positieve inbreng binnen uw onderneming kan leveren, en u een dienstbetrekking heeft waarvoor ik in aanmerking kom.

Hopelijk kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en doorzettingsvermogen uw team versterken, en zou ik graag mijn motivatie met u in een persoonlijk gesprek nader toelichten.
    Voor verdere informatie over ervaringen en opleidingen verwijs ik U naar mijn bijgesloten cv.

Met vriendelijk groet,

xxxxxxxxxx
    Bijlage:
    CV.

Bijlage: Curriculum Vitae

Ik zou toch in ieder geval "naar aanleiding van" gebruiken en niet "na aanleiding van"

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Lilian
    Ik zou toch in ieder geval "naar aanleiding van" gebruiken en niet "na aanleiding van"
    Maar voor de rest is deze sollicitatiebrief duidelijk en correct en daar draait het om.

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Carlijn
    In afwachting van u reactie verblijf ik met vriendelijke groet,

Ik vind dit een rare zin. Alsof je met vriendelijke groet verblijft in afwachting van hun reactie

Verder vind ik: "dit kan geen toeval meer zijn" niet meer passen nu je dat wat je eerst hebt bedacht, hebt weggelaten.

En ik zou wat ideetjes uit de brief van Levini halen, want ik vind dat wat je over jezelf verteld nog heel summier.

Carlijn
    Gast

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door joyce
    Ik vind dit een rare zin. Alsof je met vriendelijke groet verblijft in afwachting van hun reactie

Verder vind ik: "dit kan geen toeval meer zijn" niet meer passen nu je dat wat je eerst hebt bedacht, hebt weggelaten.

En ik zou wat ideetjes uit de brief van Levini halen, want ik vind dat wat je over jezelf verteld nog heel summier.
    Die zin is ABN, niets geks aan, misschien niet meer van deze tijd, maar dat ben ik ook niet

Maar voor de geinteresseerden, de sollicitatie is al 3 dagen de deur uit, met hier en daar wat aanpassingen, ook heb ik over mijn zelf verteld, het ging mij uiteindelijk om de aanhef.

Bedankt allemaal, wish me luck

Ik lees dit nu net allemaal en wens je heel veel geluk hiermee!
    Ik zal voor je duimen!
    Kijk met het oog, zie met het hart

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Carlijn
    Die zin is ABN, niets geks aan, misschien niet meer van deze tijd, maar dat ben ik ook niet
    Met een punt er tussen waren het 2 goede ABN zinnen geweest inderdaad.

What ever.... ik wil je succes wensen!

Euhm, als werkgever zou ik me afvragen of je die functie wil om die functie of omdat het toevallig lekker dichtbij is.
    Kijk jij bent een overgemotiveerde wat ze dan ook zoeken, maar wat vooral belangrijk is, waarom zouden ze JOU moeten uitnodigen. Wat kan jij met jou kwaliteiten voor ze betekenen?
    Succes (ow en ik vond die 'stop maar met zoeken,..' wel heel leuk! Als dat bij jou past dan zou ik dat zeker erin laten. Je wilt tenslotten een wederzijdse klik en dus moet je brief zoveel mogelijk reflecteren wie jij bent en hoe jij in het leven staat)

Carlijn
    Gast

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door vief25
    Euhm, als werkgever zou ik me afvragen of je die functie wil om die functie of omdat het toevallig lekker dichtbij is.
    Kijk jij bent een overgemotiveerde wat ze dan ook zoeken, maar wat vooral belangrijk is, waarom zouden ze JOU moeten uitnodigen. Wat kan jij met jou kwaliteiten voor ze betekenen?
    Succes (ow en ik vond die 'stop maar met zoeken,..' wel heel leuk! Als dat bij jou past dan zou ik dat zeker erin laten. Je wilt tenslotten een wederzijdse klik en dus moet je brief zoveel mogelijk reflecteren wie jij bent en hoe jij in het leven staat)
    De functie sluit perfect aan bij wat ik doe, en ook het opleidingsniveau, en ja, ik heb op dit moment een geweldige baan, alleen de afstand staat mij tegen, overigens onstaan door een fusie, dus niet zelf voor gekozen.
    En te veel poeha in een brief stoppen doe ik niet, ik vertel gewoon de feiten zoals ze zijn in mijn cv, die kort en bondig is.
    Net zoals ik, geen gedraai, gewoon de feiten.

Ik heb niks te verliezen op dit moment alleen te winnen. ( en dat is een baan dichter bij huis)

Het viel mij op dat je best veel onzekere woorden had in je brief; ik hoop, mischien enz...
    Je moet zekerheid uitstralen, geen arrogantie natuurlijk maar zekerheid.
    hier mijn brief die ik 2 jaar geleden heb verstuurd naar mijn huidige baan ( oftewel ben aangenomen mede dankzij deze brief )

Betreft: Sollicitatie Commercieel medewerker (binnendienst)

plaats, 12 april 2006

Geachte xxxxx,

Commerciele en communicatieve vaardigheden en beheersing van de engelse taal. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op de functie
    commercieel medewerker binnendienst die u plaatste in de Metro van 12 april j.l

In mijn huidige functie als salesmedewerker heb ik bewezen communicatief erg sterk te zijn en elke dag weer doorzettingsvermogen te tonen.

Wat mij het meest aanspreekt is de bedrijfspsychologie van xxxxxx.
    Onafhankelijk, servicegericht, flexibel en meedenkend zijn de woorden waar ik elke dag mee te maken heb en veel ervaring mee heb opgedaan in mijn huidige functie.Ervaring die ik nu graag wil inzetten voor xxxx.

Gezien mijn opleiding en werkervaring denk ik deze stap vol vertrouwen te kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
    [font=Pristina][size=14pt]Maybe the past is like an anchor holding us back. <br />Maybe, you have to let go of who you were to become who you will be.[/size]

Carlijn
    Gast

"Ik hoop" heb ik niet gebruikt.
    Alleen misschien.
    Maar erg aardig alle tips, maar de brief is al weg dus aanpassen lukt niet meer.
    Maar het uiteindelijke resultaat daar ben ik tevreden over.

Ik houd jullie op de hoogte.

Sorry, ik lees dit nu pas weer.
    Een zin zou mostert na de maaltijd zijn dus ik ga mijn hersens er niet meer over breken.
    Waarschijnlijk had ik gespeeld met het woord kwaliteit: zo iets van: Zoekt u kwaliteit in kwaliteitsbeheersing? ...

Carlijn
    Gast

Waarschijnlijk hebben ze haast, er lag vandaag al een afwijzing in de bus, andere sollicitanten passen beter in het profiel.
    Nou helaas, maar niet geschoten is altijd mis, toch?

Wat een slechte brieven heb ik hier voorbij zien komen. Misschien eens even beter de regels nalezen op het internet en hulp vragen bij een CWI. Zo'n brief verdwijnt meteen onder het bureau.

de vries
    Gast

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Sapje
    Wat een slechte brieven heb ik hier voorbij zien komen. Misschien eens even beter de regels nalezen op het internet en hulp vragen bij een CWI. Zo'n brief verdwijnt meteen onder het bureau.
    Ipv van verwijzen naar internet kun je misschien aangeven hoe het wel moet.
    Er staan brieven tussen waarop mensen aangenomen zijn, dus zo slecht zijn ze niet.
    En er wordt ook om advies gevraagd, dus misschien kun je een zinnig steentje bijdragen.

+ Nieuwe reactie
2 van 2 1ste1ste 12

Bladwijzers

Forumrechten

• Je mag nieuwe topics plaatsen
  • Je mag reacties plaatsen
  • Je mag bijlagen toevoegen
  • Je mag je berichten niet wijzigen
  •