Motorrijder crasht, maakt salto en landt...

Dit filmpje van een verkeersongeval doet aanvankelijk het ergste vermoeden, maar de afloop is op zijn zachtst gezegd spectaculair te noemen. Een Russische automobilist filmde met zijn dashcam een aanrijding van een motorrijder die in volle vaart inrijdt op een invoegende...

Lees meer

Zomaar een geluksmomentje 4

gisteravond ging ik de hond het laatste rondje geven, ik denk dat het tegen 10 uur was, manlief zat nog geboeid naar Zomergasten te kijken. Zo geboeid dat hij niet eens zei: oo het regent wel heel erg. Zodat ik kon zeggen dat ik toch wel weer reuze flink en dapper was. Je begrijpt: ik had echt geen zin in dat laatste rondje: veel hondenbezitters zullen dit gevoel herkennen denk ik. Enfin: ik doe...

Lees meer

16 geredde en getransformeerde honden

altijd op zoek naar iets leuks, interessants, ontroerends, kwam ik deze serie tegen, die ik wel een mooie aanvulling vind op onze discussie over ""huur" honden http://diply.com/omg-facts/16-incredible-transformations-neglected-dogs/48098 bron diply.com/

Lees meer

7 low-budget must-do ervaringen voor op je...

7 low-budget ervaringen voor op je bucketlist op een rij. vanuit persoonlijke ervaring kan ik nr 6 aanbevelen! http://www.froot.nl/posttype/froot/7-low-budget-must-do-ervaringen-voor-op-je-bucketlist/ bron Froot

Lees meer

Zeventig procent Nederlanders heeft slechte...

Zo'n 70 procent van de Nederlanders weet niet dat melk en vleeswaren suiker bevatten. De helft van hen weet bovendien niet dat hartige snacks suiker bevatten. http://www.nu.nl/gezondheid/3856731/zeventig-procent-nederlanders-heeft-slechte-suikerkennis.html bron :NU.nl

Lees meer

Artikel: Leuke webshop tip: Knutselchrisje

Je kan deze pagina zien op http://vrouwenpower.nl/content/1004-Leuke-webshop-tip-Knutselchrisje

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

Poll: wassen jullie je kipfilet ?

Dit is een open poll: andere gebruikers kunnen uw keuze(s) zien.

+ Nieuwe reactie
1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 74

Topic: kipfilet wassen

Standaard kipfilet wassen

op de reactie in het koken topic ben ik benieuwd wie zijn kipfilet wast voordat die de pan in gaat

Standaard Re: kipfilet wassen

ik heb NEE moet dat dan ingevuld

wist werkelijk niet dat dat moest

ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen

Ik doe t ook niet hoor?
    Nog nooit gedaan ook en we eten best vaak kip

Ik doe dat ook nooit.. was alleen altijd de spullen die ik heb gebruikt heel goed af.

Ik heb ja gezegd, ik doe het altijd. Waarom? Geen idee, heb het zo geleerd

Ja ik was hem ook altijd en wrijf hem dan droog. Geen idee waarom, in het restaurant waar ik ooit werkte deden de koks het ook, vandaar denk ik.

Ik spoel kipfilet altijd af voor gebruik en dep het dan droog met keukenpapier. Ik snijd het ook altijd op een andere plank dan de rest van het eten dat ik gebruik. Ik heb dit zo geleerd in verband met salmonella besmetting.

Ik wist echt niet dat je kipfilet moest wassen Wel snijd ik de kipfilet altijd op een andere plank en met een ander mes dan de rest dat gesneden moet worden voor een maaltijd...
    Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Frenchie
    Ik spoel kipfilet altijd af voor gebruik en dep het dan droog met keukenpapier. Ik snijd het ook altijd op een andere plank dan de rest van het eten dat ik gebruik. Ik heb dit zo geleerd in verband met salmonella besmetting.
    Ik ook, altijd oppassen met vlees en daarna groenten op ťťn plank snijden, altijd na het vlees de plank afwassen en je handen.

Ik was de kip ook

Ik raak kipfilet niet eens aan met m'n handen, laat staan dat ik het nog was!

Nog nooit gedaan. En het moet omdat.........?
    <br />

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door miepie
    Nog nooit gedaan. En het moet omdat.........?
    Salmonella, vooral gevaarlijk voor kinderen en ouderen.

Door het wassen van de kip verwijder je geen salmonella, hiervoor moet je voldoende verhitten.
    Juist door het snijden van kip komt de bacterie vrij, als die al aanwezig is, niet elke kip is salmonella besmet.
    Dus daarvoor hoef je een kip niet te wassen.

+ Nieuwe reactie
1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forumrechten