Even een berichtje van mij. De berichtjes van jullie gelezen en het zijn inderdaad de verschijnselen van Hidradenitus. Kijk eens op de website van de patientenvereniging......
Ik heb ook HS, al bijna 30 jaar, in lichte mate.... Wel regelmatig bulten die na een paar vervelende en pijnlijke dagen openknappen. In mijn liezen, oksel, achter op mijn been, schaamlippen, onder mijn borst....... Vorig jaar heeft 1 ontsteking er 2 maanden over gedaan om open te springen, geen pretje. Ook regelmatig bulten laten open snijden door de huisarts, of zelf gedaan met een steriele naald (wat doet dat zeer!). Van alles geprobeerd via de huisarts: zalfjes, lotions, antibiotica.....niets hielp, of heel even. Van opereren is de huisarts geen voorstander. De laatste 2 maanden heb ik weinig last en nu komt het: ik gebruik MENTHOLGEL (had ik op een ander forum gelezen) als ik weer een bult voel opkomen....en dat voel je wel! 2x per dag opsmeren en na een dag of 2 is die hele bult verdwenen, helemaal weg.......Voor mij is dit een wondermiddel, te koop bij de drogist en het is goedkoop. Ik hoop dat het blijft helpen en wilde jullie deze tip niet onthouden.
groet, Anja

Citeer

Bladwijzers