+ Nieuwe reactie
1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 35

Topic: IVF van een vriendin van mij...

1. Back To Top    #1
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Standaard IVF van een vriendin van mij...

Ik weet niet zo precies of het nou wel of niet onder deze thuis hoort, maar toch wil ik het weten...

Mijn allerbeste vriendin (23) en haar man proberen al 3 jaar een kindje te krijgen. En steeds ging het niet en weten ook waarom (traag zaad dus). Nu is ze voor de derde keer begonnen met IVF en de hele rattaplan. Nu sinds 27 maart moet ze idd hormonen prikken en zo.
    Ik ben ook heeeeeel erg aan het duimen dat het lukt (sit is de derde, dus laatste poging).

Nu is mijn vraag alleen:
    Wie van jullie heeft het IVF-traject met succes doorlopen en hoe kan ik haar als beste vriendin (en nu inmiddels net zusjes) er doorheen helpen... Ik zie aan haar hoe zwaar ze het heeft en hoe bang ze is dat het weer mislukt!

2. Back To Top    #2
    Superster
    Reacties
    13.688
    Post waarderingen
    Blogposts
    6

Standaard Re: IVF van een vriendin van mij...

ik heb hier (nog) geen ervaring mee, maar ik hoop ook dat het voor hun raak zal zijn....
    dus je mag dat maar 3x doen??

3. Back To Top    #3
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Tamara

ik heb hier (nog) geen ervaring mee, maar ik hoop ook dat het voor hun raak zal zijn....
    dus je mag dat maar 3x doen??
    Nee mag zo vaak als je wil, maar dan moet je er wel geld voor hebben. Zij hebben nu de derde vergoed van het ziekenfonds en meer krijgen ze er niet vergoed en moeten dus zelf betalen. En dat kost je tegen de 3000 euro!!!

Gaat me erom hoe ik haar moet helpen/steunen... Het doet pijn om haar zo te zien als ze nu is. Ongelukkig en bang dat het weer mis gaat...

4. Back To Top    #4
    Superster
    Reacties
    13.688
    Post waarderingen
    Blogposts
    6

ja dat is heel moeilijk....
    ik ga zelf volgende maand ook de medische molen in en krijg best veel steun van iedereen, door alleen maar hier op het forum met knuffels en meelevende mensen
    en zo eigenlijk ook in mijn omgeving...
    denk dat je weinig kan doen en alleen maar zeggen dat je duimt en misschien wat afleiding geven...

ik zelf heb er weinig over hier in de omgeving, een collega van mij heeft net haar 1e ivf poging gehad en is nu in afwachting, ik stuur haar regelmatig een sms dat ik duim voor haar en vraag hoe het gaat en hoe ze zich voelt, dat vindt ze er prettig....

verschrikkelijk zo duur he.... zullen wel dure producten zijn, maar vindt het zo erg dat mensen die het zo graag willen het niet kunnen omdat ze geen geld hebben....

5. Back To Top    #5
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Ja dat geld is echt niet normaal meer. En ik ben helemaal niet blij. Ik hoop (ooit) kinderen te krijgen met mijn vriendinnetje Linda, maar zoals het er nu uitziet gaan ze IVF voor lesbische stellen uit het ziekenfonds halen, als het er al niet uit ligt. En dan komt er voor ons twee dus helemaal niets van. Dat is best wel beangstigend voor me...

6. Back To Top    #6
    geband
    Reacties
    3.081
    Post waarderingen
    Blogposts
    2

Ik denk ook dat je niet veel meer kunt doen dat er gewoon voor haar zijn op de momenten dat ze het nodig heeft!

7. Back To Top    #7
    Superster
    Reacties
    13.688
    Post waarderingen
    Blogposts
    6

er zal voor jullie eerst IUI geprobeerd worden denk ik hoor...

8. Back To Top    #8
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Citeer Oorspronkelijk geplaatst door Tamara

er zal voor jullie eerst IUI geprobeerd worden denk ik hoor...
    Euhm... Nu kom ik misschien heel erg dom over hoor, maar wat is IUI

9. Back To Top    #9
    Superster
    Reacties
    13.688
    Post waarderingen
    Blogposts
    6

niet dom, hoezo!! IUI is ook insenmintaie maar dan brengen ze zaad in de baarmoeder op de dag van de eisprong van de vrouw...
    snap je het nog??

anders even googlen!!

10. Back To Top    #10
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Hey zo blond ben ik niet
    Maar zoiets had ik ook wel verwacht dat ze doen. Je hoeft natuurlijk in principe niets met een vader of zo en we gaan er vanuit dat ik gewoon zwanger zou kunnen worden (ik ja, mijn vriendin draagt niet)... Maar ja voorlopig is mijn vriendin nog meer een puber dan de meeste meiden van 21 dus dat duurt nog wel een paar jaar...

11. Back To Top    #11
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Maar kan iemand me dan vertellen hoe het nu verder gaat met haar? Ik wil het haar niet vragen, ze is er te veel mee bezig en zo, maar ik wil weten wat er nu allemaal gaat gebeuren.
    Ze gebruikt nu dus 16 dagen die hormoonspuitjes en zo, maar nu...

12. Back To Top    #12
    Professional Avatar van Suzan76
    Reacties
    1.408
    Post waarderingen

LIANNE, ik heb zelf ICSI gedaan (en nu de trotste moeder van ESMEE) en dat heeft kwa medicijnen veelal hetzelfde verloop als ICSI. Als je ons verhaal wilt lezen dan kun je kijken op http://www.geocities.com/frankensuzan/ .

Heel in het kort is het verloop zo.........

- na menstruatie 3 weken wachten
    - dan beginnen met hormoonspuiten (ik gebruikte decapeptyl) om de cyclus stil te leggen zodat hun er mee aan de slag kunnen (gemiddeld 14 dagen)
    - daarna hormoonspuiten (ik gebruikte puregon) om de follikels te laten groeien
    - regelmatig echo´s om te kijken of de follikels groeien
    - als follikels groot genoeg zijn 1 spuit pregnyl om de follikels makkelijker aanprikbaar te maken
    - dan punctie om de eicellen uit de follikels te krijgen
    - dan bevruchting in het lab en hopen dat er een bevruchting plaatsvindt
    - uiteindelijk de terugplaatsing
    - dan 14 dagen wachten en ik moest progestan gebruiken om een grotere kans te hebben dat er een innesteling plaatsvind.

Zelf zou ik juist WEL tegen haar zeggen dat je zo erg met haar meeleeft en of zij het je uit wil leggen. Ik vond het zelf in ieder geval juist fijn als mensen dat aan me vroegen, lieten zien dat ze interesse hadden en echt mee wilden voelen. Je voelt je in zo´n poging vaak alleen (tenminste ik) het is fijn te weten als je iemand hebt waar je tegen aan mag ¨klagen¨. Want 1 ding is zeker het is niet makkelijk........

Als je meer dingen wilt weten.......dan mag je het altijd vragen !

Liefs Suzan

ps. als ik het zo lees ben je een enorm lieve vriendin !!

oh ja als je als lesbisch stel een kindje wilt dan gaat dat in eerste instantie niet via IVF. Er wordt eerst met ¨gewone¨ inseminatie geprobeerd tijdens de eisprong........

<br />

13. Back To Top    #13
    Reacties
    1.408
    Post waarderingen

Oh en als je naar de vervolgsite wilt...........dus de site van Esmee dan is het www.esmeebongers.beebiesite.nl de oude link werkt nl niet meer

<br />

14. Back To Top    #14
    Nieuweling
    Reacties
    66
    Post waarderingen

Wat een vreselijk lieve reactie zeg!!! En zij doet trouwens inderdaad ook ICSI. Maar dat wist ik tijdens het posten nog niet.

Inmiddels heeft mijn vriendin vrijdag de punctie gehad en werden/worden ze als het goed is vandaag teruggeplaatst. Die medicijnen die jij noemt heeft zij inderdaad ook gehad, alleen weet ik niet of ze die laatste na vandaag ook krijgt maar dat zal ik nog wel horen denk ik.

Ik heb haar inderdaad van de week gewoon ronduit gevraagd of ze het mij nou van voor af aan wilde uitleggen hoe het allemaal werkt en zo. Dus heeft het me allemaal uitgelegd en snap ik wat er allemaal gebeurd met haar.

Dat het niet makkelijk is merk ik inderdaad heel erg aan haar. Ken dat meisje nu 5 jaar en zo heb ik haar nog niet mee gemaakt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het best moeilijk is om haar zo te zien. Het ergste is voor haar (en haar man) dat dit de laatste kans is. Bij de eerste keer was er geen bevruchting, bij de tweede keer was het na 5 weken miskraam dus dit is de laatste keer dat ze het nog vergoed krijgt. Dus we zijn met ons alleen heel erg voor haar aan het duimen!

Ik ben best trots om te horen dat je mij een lieve vriendin vindt. Dat is iets waar ik heel erg naar streef om dat te zijn. Ik heb maar een handje vol vrienden en daar ga ik heel ver voor. En zij voor mij. Ik weet dat zij net zo met mij mee zou leven als ik het zou zijn geweest...

Kus,
    LiAnne

15. Back To Top    #15
    Reacties
    1.408
    Post waarderingen

Lieve LIANNE,

Wat goed dat je het haar gewoon gevraagd hebt ! En wat fijn dat zij het je heeft uitgelegd. Ik kon je natuurlijk alleen maar zeggen wat IK fijn vond en ik wist natuurlijk niet hoe jou vriendin in elkaar zit.

Wat spannend dat de terugplaatsing al is.........en dan komt de zwaarste tijd........het wachten. Tenminste dat vond ik. Als je met een poging bezig bent dan DOE je tenminste iets. Als de TP (terugplaatsing) heeft plaatsgevonden dan is het alleen maar wachten, wachten en wachten. Zelf ben ik gewoon 2 weken ¨plat¨ gaan liggen. Dat wil zeggen ik heb practisch niks gedaan. Niet dat het uitmaakt als je wat doet, maar ik wilde er voor mezelf gewoon zeker van zijn dat ik alles had gedaan om het goed te laten gaan.

Wat vreselijk dat de eerste keer geen bevruchting was. En de 2e keer een miskraam. Je zou zeggen het lichaam kan dus wel zwanger raken dus hopelijk lukt het dan deze keer. Het is idd balen dat je maar 3x vergoed krijgt. Ik bedoel wat zijn nou 3 pogingen........echt heel weinig. Hoeveel mensen raken niet later als 3 maanden zwanger als ze ¨gewoon¨ zwanger kunnen raken. Deze pogingen duren nu dan wel langer, maar het is maar 3 kansen ! Ik ga heel hard met je meeduimen dat ze deze keer zwanger mag zijn !!

Weet zij trouwens van het bestaan van FREYA af Anders zou ze eens kunnen kijken op www.freya.nl . Dat is de patiëntenvereniging voor onvruchtbaarheid en daar vindt ze natuurlijk veel lotgenoten !

Een kinderwens hebben en hem (nog) niet in vervulling zien gaan is heel moeilijk. Er is zoveel om te doen geweest ook in Den Haag met die bollebozen. Ze wilden niks meer vergoeden omdat het geen ziekte is, omdat het een luxe probleem is........ik snap daar dus helemaal niks van..........

Ik vind jou echt een hele lieve vriendin en dat mag gezegt worden. Er zijn weinig mensen die zo mee willen (kunnen) leven met een stel (vriendin) die vruchtbaarheidsproblemen hebben. Ik heb daarmee ook echt gemerkt wat je ECHTE vrienden zijn en wie niet.........zo is het leven........ik ben blij dat jou vriendin iemand heeft zoals jij !!

Liefs Suzan

<br />

+ Nieuwe reactie
1 van 3 123 LaatsteLaatste

Gerelateerde topics

1. CONTACT GEZOCHT vriendin
    Door jose12 in forum Oproepjes / contact gezocht
    Reacties: 0
    Laatste reactie: 28-10-11, 14:43
  2. Vriendin gezocht
    Door Viooltje in forum Drenthe
    Reacties: 0