Vrouwen power: De site voor vrouwen die weten wat ze willen
Het gezelligste forum van Nederland en België:  4129373 reacties in 35963 topics door 9245 leden - Net geregistreerd: guusje38 - 31 juli 2010, 22:16:15
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Wist je dat... we een Actieve topics pagina hebben?
hosted by:
Betrouwbare hosting door Nxs Internet
in   Uitgebreid zoeken in het forum!
  Home HOME   Forum FORUM   Vrouwen links WEBGIDS Koop de leukste tijdschriften nu online bij VP!! KIOSK Leuke top40 lijstjes met muziek, films en meer... STEM! Persoonlijke foto albums van onze leden FOTO ALBUMS Spelletjes spelen SPELLETJES Chatrooms CHAT Vrouwenpower kalender Kalender Leden lijst Leden Inloggen Log in Registreer Registreren  
Vrouwen Power!  |  Lifestyle  |  Spiritualiteit & religie (Moderator: *Marit*)  |  Topic: Tweelingziel/soulmate

Community

Nieuw!!= nieuw    Tip van VrouwenPower!!= tip!

Advertentie
Shoutbox
 Van hetzelfde Liena :-)
Vandaag om 17:56:16 door Tante Sidonia
 fijne vakantie allemaal
Vandaag om 14:16:16 door liena
 Waarom toch zoveel gasten... wordt lid!!
Vandaag om 12:44:37 door Mng83
 Whahahahahaha 
29 juli 2010, 22:59:46 door Von
 Ze smelten de kazen Stoute wenkbrouwtjes
29 juli 2010, 22:58:40 door Tante Sidonia

Shout archief

Community stats

73 gasten, 22 leden (5 verborgen)
Von, *Marit*, full focus, Jane, jennn, channe, Vipje, franske, Ieniemienie, Zyggi, Bloemetje, esoteria, Margriet66, fem, Cath59, liena, knuffeltje02

Leden: 9245
Reacties: 4129373
Topics: 35963
Categorieën: 16
Aantal forums: 164
  Pagina's: [1] | Omlaag 
pagina:   « vorige volgende »
  E-mail dit topic naar een vriendin.  |  Printvriendelijke versie weergeven (ook sneller surfen!)  
Auteur Topic: Tweelingziel/soulmate  (gelezen 1086 keer)

Time of my life was with you
*

Reacties: 31 (Nieuweling)
OfflineVrouw Bekijk profiel Stats
« Gepost op: 17 januari 2010, 00:23:48 »

Het is wel een wezelijk verschil,maar is er iemand hier die dit herkent?Mijn vriend en ik zijn wel degelijk soulmates van elkaar,vanaf dag 1 zag ik mijzelf terug in hem en was er gelijk die hele diepe verbintenis tussen ons.

Zielsverwanten

Sommige van onze kennissen worden onze vrienden, sommigen worden hele goede vrienden en een enkele wordt een vriend voor het leven.
Met die enkelen delen we een sympathie en een gevoelsmatige verwantschap die uitstijgt boven een gewone vriendschappelijke verstandhouding.
Deze vrienden zijn zielsverwanten.
Er is vertrouwdheid en een dieper gevoel van elkaar al veel langer kennen dan alleen in dit leven. Zij zijn dus in jouw vorige levens ook al meerdere malen goede contacten van je geweest.

De term " zielsverwanten" word vaak verward met de "tweelingziel" en andersom.
Maar er is wel degelijk verschil.
nl. tweelingzielen zijn twee kanten van een ziel, terwijl zielsverwanten ondanks hun innige relatie gescheiden zielen zijn.
We hebben meerdere zielsverwanten maar slechts één tweelingziel.

Wanneer je je tweelingziel ontmoet, wat overigens bijna nooit een man - man relatie is, dan kan het best zijn dat je dat totaal niet in de gaten hebt doordat je beiden in volledig andere milieu's bent opgegroeit. Niet altijd hoeft er een relatie te ontstaan uit een tweelingziel ontmoeting, maar als het werkt.. werkt het ook geweldig met tweelingzielen. Hoe langer je naar de tweelingziel kijkt, hoe meer ze op elkaar gaan lijken. Ze maken de zelfde bewegingen, hebben de zelfde intresse's waar uiteraard ook verschil ik kan zitten. Als de tweelingziel op den duur nog verder naar elkaar toe groeit, kunnen ze elkaar feilloos leren aanvoelen, dromen delen en zelfs telepathie hebben.

Ik heb het zelf niet ervaren met mijn vriendin, maar het is mij verteld dat bij ontmoeting van tweelingzielen de energiebanen van de 2 personen om elkaar heen draait als een wervelwind en de 2 banen 1 worden.

Hoeveel zielsverwanten kunnen we ontmoeten in ons leven?
Men zegt vaak dat het aantal goede vrienden op een hand te tellen is.
We mogen dus van geluk spreken als we inderdaad enkele zielsverwanten terugvinden.

Ik ben erg erg benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen.

groetjes

Wie parels wil vinden zal diep moeten duiken!!
Advertentie

pootje drukken

Reacties: 722 (Gemiddeld)
« Reageer #1 Gepost op: 17 januari 2010, 11:42:15 »

Ik ken de uitspraak wel ,dat ze zeggen: We dragen dezelfde broek. Dan zie ik het beeld voor mij, dat ik gezien heb in de winkelstraat, waar je dan zo'n hele grote lange broek ziet hangen, waarvan ik denk: Hoeveel zouden daar in passen? unsure

Drukfouten vallen dikwijls den lezer meer op dan denkfouten.

*

Reacties: 9.998 (Soapie)
« Reageer #2 Gepost op: 17 januari 2010, 12:14:10 »

Ik herken er wel iets in, meer in dat zielsverwanten zijn dan tweelingziel.

Mijn collega en ik dus. Ik ken hem nu bijna 2jaar, en het is soms gewoon eng. We lijken in zoveel dingen zo sterk op elkaar, dat zelf onze mannen (zijn vriend en mijn vriend) heel erg sterk op elkaar lijken in hun doen en laten, maar vooral in hun karakter.
We bellen elkaar dan ook heel vaak en heel veel. En kwamen tot de conclusie dat het misschien maar goed is dat we niet bij elkaar in de buurt wonen  laugh

David de kabouter in wakkerdam
*

Reacties: 41.227 (PowerVrouw)
« Reageer #3 Gepost op: 17 januari 2010, 14:19:44 »

ik ben mn tweelingziel nog niet tegengekomen,maar dat er nog eentje is die bij mij hoort weet ik zeker!

we zijn tijdens ons ontstaan niet voor niets in 2en gesplitst!  thumbsup

pootje drukken

Reacties: 722 (Gemiddeld)
« Reageer #4 Gepost op: 18 januari 2010, 11:50:57 »

Nog een bekende uitspraak: Twee zielen één gedachte, dus nog steedts samen in een broek, maar niet in dezelfde schoenen.
,

Drukfouten vallen dikwijls den lezer meer op dan denkfouten.

Wuppie In Wakkerdam..
*

Reacties: 7.753 (Soapie)
« Reageer #5 Gepost op: 18 januari 2010, 16:52:38 »

ik geloof wel dat er iemand rond loopt die precies dezelfde als ik ben, hoef dan natuurlijk niet qau uiterlijk op me te lijken
maar wel iemand die dezelfde denkt of voelt als ik en dingen ervaar bedoel ik dus,  Smile!

Dyslexie: leesblindheid. Bij mensen die eraan lijden beter bekend als lexysdie.

Een pad ontstaat door er op te lopen
**

Reacties: 211 (Beginner)
« Reageer #6 Gepost op: 23 juli 2010, 09:37:46 »

Je tweelingziel ontmoeten brengt je spirituele groei in een versnelling . Maar betekend niet altijd dat jullie voor altijd samenblijven hier in de materie
Een soulmate kan ook een levenspartner(s) zijn waarmee je bepaalde lessen doormoet . Waardoor je in een relatie met bepaalde aspecten van jezelf
wordt geconfronteerd . Alles is als doel om jezelf beter te leren kennen . De manier hoe jij de buitenwereld ervaart weerspiegeld hoe jij jezelf innerlijk
ervaart en beleeft . Het leven is een wereldreis binnenin jezelf . Soulmates en je tweelingziel zijn onze leraars in het leven

Er is een kracht, een levensdynamiek, een energie, een sprankeling die via jou in een actie wordt vertaald

Juvat inconcessa voluptas

Reacties: 410 (Gemiddeld)
« Reageer #7 Gepost op: 23 juli 2010, 18:38:21 »

Ja ik ben ervan overtuigd, dat er iemand rondloopt, die mij begrijpt en dezelfde ideeën en gedachtes heeft.
Misschien kom ik die persoon tegen of misschien wel nooit.
De tijd zal het leren.
Ik zie wel dat moment van herkenning met verlangen tegemoet.

Nama-Rupa
*

Reacties: 31.858 (PowerVrouw)
« Reageer #8 Gepost op: 23 juli 2010, 18:44:57 »

Ik heb ook een soulmate. Dit ging zelfs zo ver, dat ik mij beroerd voelde terwijl hij met 40 graden op bed lag.

Door omstandigheden is het contact enorm verwatert, en heb ik met pijn in mijn hart aangegeven dat we onze eigen weg in moeten gaan, en misschien dat we elkaar op een ander moment weer treffen. Makkelijk is het niet, want ik heb nog steeds ergens een onbestemd gevoel. Alsof het niet klopt.

Komt ook wel weer goed, nu misschien even niet, maar straks weer wel.   

They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

Juvat inconcessa voluptas

Reacties: 410 (Gemiddeld)
« Reageer #9 Gepost op: 24 juli 2010, 08:35:20 »

Ik heb ook een soulmate. Dit ging zelfs zo ver, dat ik mij beroerd voelde terwijl hij met 40 graden op bed lag.

Door omstandigheden is het contact enorm verwatert, en heb ik met pijn in mijn hart aangegeven dat we onze eigen weg in moeten gaan, en misschien dat we elkaar op een ander moment weer treffen. Makkelijk is het niet, want ik heb nog steeds ergens een onbestemd gevoel. Alsof het niet klopt.

Komt ook wel weer goed, nu misschien even niet, maar straks weer wel.   

Lijkt me een heerlijk gevoel.....als je je soulmaatje gevonden hebt.

Nama-Rupa
*

Reacties: 31.858 (PowerVrouw)
« Reageer #10 Gepost op: 24 juli 2010, 17:52:40 »

Stukken minder als je hem "kwijt" bent  Wink   

They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

swing it out, baby!

Reacties: 1.719 (Expert)
Online Bekijk profiel Stats
« Reageer #11 Gepost op: 25 juli 2010, 20:38:36 »

ik denk dat ik mijn soulmate wel heb ontmoet.  Toen ik hem tegenkwam dacht ik: die herken ik... het had wel een broer van me kunnen zijn, ook fysiek, dezelfde krullen bijv.  Voelde elkaar haarfijn aan,  of we belden elkaar precies op het zelfde moment.. Maar allebei precies hetzelfde karakter hebben is in mijn geval geen pretje...  Grote lach

Go with the flow!

Een pad ontstaat door er op te lopen
**

Reacties: 211 (Beginner)
« Reageer #12 Gepost op: 25 juli 2010, 21:08:32 »

ik denk dat ik mijn soulmate wel heb ontmoet.  Toen ik hem tegenkwam dacht ik: die herken ik... het had wel een broer van me kunnen zijn, ook fysiek, dezelfde krullen bijv.  Voelde elkaar haarfijn aan,  of we belden elkaar precies op het zelfde moment.. Maar allebei precies hetzelfde karakter hebben is in mijn geval geen pretje...  Grote lach

Ja dat kan best zo zijn Franske . Onze levenslessen zijn ( wat we ook ervaren of ondergaan ) steeds onszelf (aspecten) te ontmoeten
Meestal doen we dit via relaties ( soulmates) Soms moeilijk te vatten hé  Smile!

Een Chinese gezegde : Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Er is een kracht, een levensdynamiek, een energie, een sprankeling die via jou in een actie wordt vertaald
  Pagina's: [1] | Omhoog 
  E-mail dit topic naar een vriendin.  |  Printvriendelijke versie weergeven (ook sneller surfen!)  

Vrouwen Power!  |  Lifestyle  |  Spiritualiteit & religie (Moderator: *Marit*)  |  Topic: Tweelingziel/soulmate

Ga naar:  

Contact | Disclaimer | Gebruiksvoorwaarden | Privacy | Forum reglement | VP logo's, links etc. | powered by NXS
© 2010 sprintweb