Vrouwen power: De site voor vrouwen die weten wat ze willen
Het gezelligste forum van Nederland en België:  4129374 reacties in 35963 topics door 9245 leden - Net geregistreerd: guusje38 - 31 juli 2010, 22:16:47
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Wist je dat... je VP kan steunen door sponsorlid te worden? hosted by:
Betrouwbare hosting door Nxs Internet
in   Uitgebreid zoeken in het forum!
  Home HOME   Forum FORUM   Vrouwen links WEBGIDS Koop de leukste tijdschriften nu online bij VP!! KIOSK Leuke top40 lijstjes met muziek, films en meer... STEM! Persoonlijke foto albums van onze leden FOTO ALBUMS Spelletjes spelen SPELLETJES Chatrooms CHAT Vrouwenpower kalender Kalender Leden lijst Leden Inloggen Log in Registreer Registreren  
Vrouwen Power!  |  Lifestyle  |  Spiritualiteit & religie (Moderator: *Marit*)  |  Topic: Goede Vrijdag en Pasen

Community

Nieuw!!= nieuw    Tip van VrouwenPower!!= tip!

Advertentie
Shoutbox
 Van hetzelfde Liena :-)
Vandaag om 17:56:16 door Tante Sidonia
 fijne vakantie allemaal
Vandaag om 14:16:16 door liena
 Waarom toch zoveel gasten... wordt lid!!
Vandaag om 12:44:37 door Mng83
 Whahahahahaha 
29 juli 2010, 22:59:46 door Von
 Ze smelten de kazen Stoute wenkbrouwtjes
29 juli 2010, 22:58:40 door Tante Sidonia

Shout archief

Community stats

73 gasten, 23 leden (5 verborgen)
Jane, guusje38, Von, channe, *Marit*, jennn, full focus, Vipje, franske, Ieniemienie, Zyggi, Bloemetje, esoteria, Margriet66, fem, Cath59, liena, knuffeltje02

Leden: 9245
Reacties: 4129374
Topics: 35963
Categorieën: 16
Aantal forums: 164
  Pagina's: [1] 2 3 ... 10  Alle | Omlaag 
pagina:   « vorige volgende »
  E-mail dit topic naar een vriendin.  |  Printvriendelijke versie weergeven (ook sneller surfen!)  
Auteur Topic: Goede Vrijdag en Pasen  (gelezen 4980 keer)
**

Reacties: 188 (Beginner)
OfflineMan Bekijk profiel Stats
« Gepost op: 8 maart 2010, 16:40:45 »

Geachte VP- genoten,

Ik wil jullie eens vragen wat en hoe jullie denken over Goede Vrijdag en Pasen.
Betekenen deze dagen ( nog ) iets voor jullie?
Waar denken jullie aan bij Goede Vrijdag en waar denken jullie aan bij Pasen?
Ik hoor het graag van jullie en hoop er ook weer op te reageren.
Advertentie

vleugels zien groen,maar zijn rood, van Ann
*

Reacties: 11.581 (Filmster)
OfflineVrouw Bekijk profiel Stats
« Reageer #1 Gepost op: 8 maart 2010, 16:52:42 »

Goede vrijdag doet mij herrineren aan de kruisiging van Jezus
en zijn lijdensweg voor de kruisinging in de kerk.

Pasen herrinert aan de verijzenis van Jezus, het nieuwe licht wat dan in de kerk gebracht word.
Ik zelf doe er niet veel kerkelijks mee.

Wel zie ik de pasen als het begin van de nieuwe groei en bloei in het leven.
En het palmtakje wat ik ooit nog eens haal in de kerk,
als zegening van een goed nieuw groei en bloei jaar,
dit vanuit mijn agrarische achtergrond.

Een gelukkig leven in het hier en nu is,
de volledige acceptatie van elk moment zoals het zich aan dient

David de kabouter in wakkerdam
*

Reacties: 41.227 (PowerVrouw)
« Reageer #2 Gepost op: 8 maart 2010, 17:13:13 »

idd goede vrijdag herdenken wij dat Jezus aan het kruis gestorven is voor onze zonde en met pasen de opstanding gaan gelijk maar even door met pinksteren de uitstorting van de heilige geest en hemelvaart spreekt voor zich!Mijn dochter gaat op witte donderdag ook altijd met de hele school naar de paasviering in de kerk,hier luisteren ze naar het paasverhaal en zingen ze psalmen en andere liedjes,ze krijgen dan ook een matse op school en een narcis mee naar huis

zelf ga ik meestal met pasen naar een braderie oid en verstoppen we paaseitjes!  thumbsup

*

Reacties: 8.037 (Soapie)
« Reageer #3 Gepost op: 8 maart 2010, 18:09:44 »

Bij Goede Vrijdag denk ik aan dat veel mensen vrij zijn en op vakantie gaan. Bij Pasen denk ik aan Paasraces, eieren zoeken en heerlijke chocolade. Ik denk aan mijn moeder die vroeger heerlijke paasbrunches maakte en dat we dan eieren mochten zoeken.

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished two bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.
**

« Reageer #4 Gepost op: 9 maart 2010, 18:53:07 »

Renee en Miss Irri, wat fijn dat jullie er de betekenis van weten ( had ook niet anders verwacht van jullie natuurlijk). Ik ga dus wel naar de kerk ( altijd trouwens) om daar te horen van het lijden en sterven van Jezus en op Pasen over de opstanding uit de dood.
Wat geweldig he dat dat heeft mogen gebeuren en dat er voor ons nog een weg ter zaligheid gegeven is, want als dit nooit gebeurt zou zijn, waren we allemaal reddeloos verloren, maar nu is Hij de grote Redder waar door er nog behoud mag zijn voor allen die in Hem geloven.

Voor jou mommy, hoop ik dat het een grapje is wat je zei, maar dat je best wel weet hetgeen ik vroeg. En voor mij mag er gerust wel wat dingetjes van chocolade bij hoor maar dan alleen op de achtergrond. Want dat heeft natuurlijk helemaal niets met die dagen te maken, net zo min als de paashaas.

rust zacht lieve J, we zullen je missen

Reacties: 4.851 (Prof)
Offline Bekijk profiel Stats
« Reageer #5 Gepost op: 9 maart 2010, 19:10:09 »

Manus, je vraagt zelf hoe mensen denken over Pasen en Goede Vrijdag en wat deze dagen voor diegene betekent.
Waarom is de reactie van Mommy dan hopelijk een grapje?

Of mag je hier alleen reageren als deze dagen hetzelfde betekenen als voor jou?
Dan moet je je vraag anders formuleren.

Voor mij betekenen die dagen hetzelfde als voor mommy.

**

« Reageer #6 Gepost op: 9 maart 2010, 19:18:04 »

Inderdaad mag ieder er zijn of haar antwoord op geven!
Ik mag dan toch wel op het antw van mommy reageren door te vragen of het misschien een grapje is? Ik weet ook wel dat er door heel veel mensen een eigen invulling gegeven wordt aan christelijke feestdagen.
Maar dan nog vind ik dat dan wel jammer, want het zijn van die levensbelangrijke dingen.
Ik vind het dan van jou ook jammer minimol en ik hoop ook voor jou dat het anders mag worden.
Is het zo een beetje duidelijk?

rust zacht lieve J, we zullen je missen

Reacties: 4.851 (Prof)
Offline Bekijk profiel Stats
« Reageer #7 Gepost op: 9 maart 2010, 19:22:31 »

Ok dan ben je idd nu duidelijk, maar het zal bij mij niet veranderen hoor  laugh

Succes met je topic Wink
**

« Reageer #8 Gepost op: 9 maart 2010, 19:24:51 »

Oke, dank je wel dat ik het nu beter hebt neergezet. En zeg nooit...nooit mini  Grote lach

*

Reacties: 9.998 (Soapie)
« Reageer #9 Gepost op: 9 maart 2010, 19:45:14 »

Mij zegt het helemaal niks.  Ik hou me er dan ook nergens aan, en pasen is voor mij een verplicht nummertje familie langsgaan.
Vind het alleen leuk voor de jongens, eieren zoeken.

**

« Reageer #10 Gepost op: 9 maart 2010, 19:54:21 »

Ik denk dat niet ene christelijke feestdag voor jou belangrijk is? Of denk ik dan verkeerd? En dat verplicht nummertje familie, daar doe ik weer niet aan. 
En dat eieren zoeken op zich is ook niks mis mee.
Maar misschien komt het bij jou ook nog eens anders.....je weet nooit he
yvonne68
"Leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt"

Petra, het kassasletje in WD
*

Reacties: 15.131 (Superster)
« Reageer #11 Gepost op: 10 maart 2010, 09:42:59 »

Brrr... een zieltjeszoeker in ons midden....

Maar om even op je vraag in te gaan... ik ben me bewust van wat Pasen betekent. Bij de Grieken is het zelfs hét belangrijkste feest, want who cares dat Christus is geboren, het gaat om zijn opstanding. Maar... ik doe er verder helemaal niets meer aan. Ik verstop eieren in de tuin, zodat ons dochtertje zoeken kan en verder zijn we gewoon lekker vrij en doen we leuke dingen.

Bronzen lid
*

Reacties: 30.357 (PowerVrouw)
« Reageer #12 Gepost op: 10 maart 2010, 09:50:38 »

Pffffffffffffffffff van (al) dat gezever komt het duivelse in mij naar boven  devil

En what about: Aswoensdag, witte Donderdag en stille Zaterdag Huh

*

Reacties: 9.998 (Soapie)
« Reageer #13 Gepost op: 10 maart 2010, 10:07:47 »

Ik denk dat niet ene christelijke feestdag voor jou belangrijk is? Of denk ik dan verkeerd? En dat verplicht nummertje familie, daar doe ik weer niet aan. 
En dat eieren zoeken op zich is ook niks mis mee.
Maar misschien komt het bij jou ook nog eens anders.....je weet nooit he

Dat zie je heel goed, geen 1 christelijke dag doet me wat.
En nee, voor mij komt het niet meer anders. Ben rooms-katholiek op gevoed, Iedere zondag verplicht mee naar de kerk. Gatverdamme wat een sekte! Zodra ik oud genoeg was en niet meer mee hoefde, heb ik er geen voet meer gezet, en ben me nu serieus aan het bedenken of ik me de moeite zal nemen om echt officieel afstand te gaan doen van de stempel.
Oh, en af en toe vertoon ik me er, maar dan ben ik alleen maar aanwezig, puur en alleen uit respect voor de dode of geborene.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb dat bij alle sektes, christenen, rk's, moslims, jehova's....enz
Mijn nekharen gaan ervan overeind staan.

Cooperbazinneke
Taste life! It's Delicious!

Gouden lid
*

Reacties: 38.036 (PowerVrouw)

Kampioen van

« Reageer #14 Gepost op: 10 maart 2010, 10:26:17 »

Ik ben katholiek opgevoed, maar ik doe er niks mee.
In mijn achterhoofd weet ik wat goede vrijdag en Pasen inhouden, maar ik associeer het ook met een lekker lang vrij weekend, file's bij de Ikea en woonboulevards, eieren zoeken en verplichte familiebezoekjes. Waar ik op geen een manier aan mee doe en dat weekend lekker mijn eigen plan trek!

JARNO 04-08-04
MARTIJN 06-04-06
  Pagina's: [1] 2 3 ... 10  Alle | Omhoog 
  E-mail dit topic naar een vriendin.  |  Printvriendelijke versie weergeven (ook sneller surfen!)  

Vrouwen Power!  |  Lifestyle  |  Spiritualiteit & religie (Moderator: *Marit*)  |  Topic: Goede Vrijdag en Pasen

Ga naar:  

Contact | Disclaimer | Gebruiksvoorwaarden | Privacy | Forum reglement | VP logo's, links etc. | powered by NXS
© 2010 sprintweb