VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 47

Onderwerp: Penvrienden

1.    #1
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Penvrienden

Zoals ik misschien al eens eerder heb geschreven heb ik een aantal penvrienden, ik had er veel meer namelijk 43 over de hele wereld maar met een zoon erbij werd dat toch moeilijk dus heb ik het ingekort en schrijf nu nog maar met een paar mensen helaas, ik ben nog wel opzoek naar nieuwe mensen om mee te schrijven. Nu zou ik aan de ene kant best willen schrijven met een prison inmate maar aan de andere kant ook weer niet, ze zitten er natuurlijk niet voor niks, ze hebben allemaal iets gedaan van minder erg tot moord maar goed dat neemt niet weg dat het ook gewoon mensen zijn die daar alleen zitten en ook behoefte hebben aan schrijven en aandacht. Lastig dus, ik vind het aan de andere kant ook wel boeiend waarom mensen zulke dingen doen, dat heeft misschien ook wel te maken met mijn opleiding die ik heb gedaan, maar goed met iemand schrijven die in deathrow zit kan ik denk ik niet. Zouden jullie het kunnen om te schrijven met iemand die vast zit in de amerikaanse gevangenis en die behoefte heeft aan een "vriend" op papier?
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Standaard Re: Penvrienden

Nee, ik niet. Ik heb ook geen behoefte om met iemand te schrijven die in deathrow zit. Ik heb ook nooit begrepen dat er vrouwen zijn die dat spannend vinden om met zo'n iemand te schrijven.

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

dat gaat natuurlijk niet perse om spannend....

ik heb er zelf nooit over na gedacht, maar zou dat wel kunnen denk ik! idd wat je zegt kimmie, het zijn ook mensen met behoeftes...
    bedoel iemand kan wel iemand vermoord hebben maar daar hebben wij niks mee te maken...
    ik zou daar iig niet over willen schrijven met zo iemand...

waar kun je dat vinden dan adressen enzo?
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

4.    #4
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Het gaat niet om spanning Bisa het gaat erom dat het ook mensen zijn en dat ze vast zitten en niks om handen hebben en daar komt bij in mijn verhaal zeg ik ook dat ik niet kan en wil schrijven met iemand in Deathrow, maar met een inmate, dus iemand die nog wel vrij kan komen, je hebt zelfs internet sites waarbij je kan zien wat iemand gedaan heeft, van moord tot diefstal. Ik zou bijvoorbeeld nooit willen schrijven met iemand die kinderen iets gedaan heeft, of iemand die bewust een ander vermoord heeft. Ik heb nu bijvoorbeel een adres van een meisje van mijn leeftijd, ze zit vast wegens veel dingen en komt voorlopig ook niet vrij, maar het is geen moord, het zijn domme dingen die ze gedaan heeft (drugsdealen, bezit van drugs, stelen en inbraak) ze heeft een kind (dochter) maar die is ze kwijtgeraakt en woont in een pleeggezin nu waar ze het adres niet van heeft kortom eigen schuld dikke bult, ik heb ook geen medelijden met haar, maar ik denk wel dat het voor haar ook fijn zou zijn om te schrijven met iemand, ze zit voorlopig nog wel even vast daar.

Tamara er zijn zo onwijs veel sites waar je kan kijken, met foto's erbij van de inmates, even op google zoeken doet wonderen. Vaak zijn de sites opgezet door de gevangenissen zelf om zo de inmates meer "vrijheid" te geven ipv een tv.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

5.    #5
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Ik zag laatst bij Kopspijkers een onderwerp hierover. Een vrouw begon met pennen met iemand die in de deathrow zat. Ze is er een paar keer geweest en is uiteindelijk met hem gaan trouwen.

Ik zou het persoonlijk niet kunnen. Ze zitter er inderdaad niet voor niets.

Wat ik me afvraag is of er tegenwoordig ook nog echt geschreven wordt. Ik persoonlijk kan niet lange brieven schrijven. Na een paar zinnen heb ik het gehad en gaat mijn handschrift verslechteren. Daarintegen kan ik weer wel heel goed lange brieven tikken. Gaat een stuk sneller en je hebt geen last van verslechterd handschrift.

Op zich lijkt het me wel leuk om te schrijven met mensen die in Nederland hebben gewoond en zijn gaan emigreren. Die hebben meestal behoefte om in hun eigen taal hun emoties kwijt te raken en dat kan dan.
    Maar heb er nooit echt naar gezocht.

Heeft iemand misschien een site o.i.d. waar je dat kan vinden want op het woord Penvrienden bij Google vind je zo een hoop
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

6.    #6
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Je kunt je brieven toch gewoon typen en dan opsturen Army Girl
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

7.    #7
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Ja maar het idee penvrienden wat ik nog heb is dat het nog echt met de hand geschreven is. Dus vandaar dat ik me afvroeg of het nog steeds zo gaat.
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

8.    #8
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik schrijf al mijn penpals met snailmail, dus met papier en pen, dit zegt meer over iemand dan een stukje getypt uit een printer. Ik vind het persoonlijker en leuker om te lezen. Armygirl typ eens in bij google wat je zoekt bijv "penpals usa" zo kan je een beetje gericht zoeken

9.    #9
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Weet je wat het is. Mijn Engels is niet opperbest. En dan zit ik enorm lang op zoiets. Ik ben al gaan googlen maar dan kom ik op sites waar niet mijn interesse ligt helaas.

Dus mocht iemand een leuke tip hebben waar ik mensen kan vinden van ongeveer mijn leeftijd die in het buitenland verkeren dan hoor ik het graag.

10.    #10
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik zal het wel even in de gaten houden voor je als ik wat tegen kom hoor je het van mij. Maar het is trouwens wel een goede manier om je engels op te krikken. Ik heb nu een nieuwe penvriendin uit Japan erbij, die kan niet echt goed engels maar is het wel aan het leren, leuk om te lezen ook hoe het daar allemaal gaat en hoe hun leven en wonen, heel anders als wij natuurlijk. Maar goed, zo ben ik ook steeds beter engels gaan leren schrijven, ik zit ook veel op buitenlandse fora, nu net een nieuwe, het USA sharpei forum, erg gezellig en erg leuk om met andere mensen over dezelfde passie te schrijven

11.    #11
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Ik heb ook al jaren penvrienden in het buitenland. Met een aantal schreef ik maar een paar maanden, met een aantal ondertussen ook al jaren en zij zijn dan ook echte vrienden geworden. Wat me wel opvalt, is dat (tenminste zo geldt dat voor mij) het contact met penvrienden uit landen als Amerika, Canada, Australi? etc langdurigere is dan met penvrienden uit de armere landen. Vaak hopen die mensen toch geld of geschenken te krijgen en als dat niet lukt stoppen ze er naar verloop van tijd mee. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik heb het toch al een altijd keren meegemaakt!

De laatste jaren ben ik met een aantal penvrienden ook overgeschakeld op e-mail. Gaat inderdaad sneller en je hebt vaker contact met elkaar, maar toch blijft het ook O zo leuk om een dikke brief op te deurmat te hebben liggen!

Ik denk niet dat ik zou gaan schrijven met mensen uit de gevangenis. Ik denk dat ik altijd bang zou zijn dat ze als ze eenmaal uit de gevangenis zijn, ineens bij mij voor de deur zullen staan...

12.    #12
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Die kans zit er inderdaad in Konijntje al denk ik dat je ook een echte band kan op bouwen met iemand. Iemand die toch een doel voor ogen heeft, iemand die zijn straf wel inziet en zijn/haar leven wil beteren. Maar goed het blijft een gok en risico natuurlijk.

Wat betreft de verschillende landen, daar zit inderdaad heel veel verschil in, ik heb gemerkt dat landen als japan en china heel vrijgevig zijn, zonder het er over te hebben krijg je hele pakketten thuis, dit heb ik ook mee gemaakt uit amerika, hele dozen met snoepjes en andere leuke dingen. Daar is het mij allemaal niet om te doen, het is wel leuk natuurlijk maar het gaat mij om het leuke schrijven wat je met mensen kan doen, ervaringen delen en gewoon gezellige kletsen. Ik heb mensen over de hele wereld geschreven, van schotland, australie, ghana, japan, china, usa (een hele hoop!!) nederland, zuid-afrika enzv leuk dus

13.    #13
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Het is mij ook niet om cadeautjes te doen, hoewel het natuurlijk best leuk is om eens iets uit een andere kultuur te krijgen. Zo kreeg ik ooit eens van een penvriend uit Litouwen op valentijsdag een hele grote knuffel cadeau! Dat was toch wel leuk hoor toen!
    Ik heb ook een tijd met iemand uit Ghana geschreven, maar die was echt alleen maar op geld uit. Op een gegeven moment vroeg hij daar gewoon om in zijn brieven. Hij had altijd wel een reden, er was iemand ziek in zijn familie etc. Ik kan goed begrijpen dat ze in Ghana niet veel geld hebben en daarom best wat hulp kunnen gebruiken, maar er echt om vragen vind ik toch iets te ver gaan. Nadien heb ik ook niet zo heel lang contact meer met hem gehad. Toen ik niet snel genoeg geld opstuurde, liet hij ook niets meer van zich horen.

Er zijn natuurlijk genoeg mensen in de gevangenis die hun leven willen beteren, maar ik vind het risico toch iets te groot. We krijgen in het ziekenhuis ook regelmatig gevangenen over de vloer en ik moet zeggen dat ik me nooit echt op mijn gemak voel als ik hun onderzoek. En dat terwijl er dan soms maar liefst 5 politie-agenten bij zijn! Ik denk dat ik datzelfde gevoel zou hebben, als ik met een in-mate zou schrijven, ook al zou die op dat moment aan de andere kant van de wereld zitten. Gewoon het idee dat diegene jouw adres heeft. Brrr....

14.    #14
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Je hebt helemaal gelijk hoor konijntje, en als je het niet wilt moet je het zeker niet doen natuurlijk, genoeg anderen waar je mee kan schrijven, maar ook die kunnen ineens voor je deur staan en iets op hun kerfstok hebben natuurlijk. Zo heb ik al eens geschreven met een jongen uit Schotland die in 1e instantie erg aardig leek, ik kreeg foto's van waar hij woonde, foto's van hem, kleine kado's enzv... maar op een gegeven moment werd duidelijk dat hij me leuk vond, en de brieven werden dus ook schunniger, echt dingen die je NIET wilt lezen.. wat hij allemaal wel niet met me wou doen enzv. Ik ben er dus meteen mee gestopt want ik had daar geen zin in. Heb hem netjes alles terug gezonden en nooit meer wat van hem gehoord, maar in zijn brieven kwam dus ook naar boven dat hij wel even langs zou komen enzv... nou nee dank je wel.

Ik heb ook een tijdje een vriend uit Amerika gehad, leuke jongen en die belde mij dus ook elke dag... hij wou ook langs komen enzv... maar ja dat is er nooit van gekomen helaas.

15.    #15
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Dat risico hou je inderdaad altijd. Zo lang je iemand niet in levende lijve hebt ontmoet, weet je natuurlijk niet om wie het gaat! Gelukkig heb ik tot nu toe nog nooit meegemaakt dat ze gaan bellen of plotseling voor de deur staan. Ik heb wel een griekse penvriend die al herhaalde malen heeft aangegeven mij heel erg leuk te vinden. Ik heb hem toen teruggeschreven dat ik in hem een goede penvriend zag, maar verder ook niets en daar heeft hij gelukkig heel erg positief op gereageerd.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Penvrienden
    Door olifantje in forum Oproepjes / contact gezocht
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 18-03-10, 10:08

Bladwijzers

Forum Rechten