VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Plat hoofdje, ervaringen en tips van harte welkom!

1.    #1
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Plat hoofdje, ervaringen en tips van harte welkom!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, Luca heeft een voorkeurshouding naar rechts. We zijn diverse keren naar de osteopaat geweest, die zag een bult op zijn schedeltje op het voorhoofd. Inmiddels krijgt Luca ook al een tijd fysiotherapie. Hij doet nu alles over 2 kanten, draaien, grijpen, kijken etc. Maar goed zijn hoofdje heeft een flinke afplatting en wij zien dat duidelijk. Het is normaal dat baby's een plat achterhoofdje krijgen of een kaal plekje maar bij Luca is het nu wel erg extreem. Het lijkt wel of hij een flapoortje heeft nu omdat die kant van zijn hoofd echt weg is gesleten... De bobbel op zijn achterhoofd verplaatst zich wel omdat we hem steeds anders voeden en in het begin steeds zijn hoofdje omdraaide in de box en bed. Nu ligt hij veel op zijn buik maar helaas zal hij de mooie ronde vorm niet terug krijgen. Mijn vraag is dan ook wie heeft er evaring met een redressie helm?? Artsen doen het niet vaak en de methode spreekt ons absoluut niet aan, het helmpje word aangemeten en de druk word steeds erger zodat het hoofdje in de juiste positie komt te staan. Ik heb gehoord dat kindjes die helm 23 uur per dag moeten dragen. Zijn ontwikkeling gaat prima en vanbinnen in zijn hoofd is er ook niets mis (op het 1ste gezicht want er is geen foto gemaakt) dus waarom zou ik Luca dit aan doen? Zal hij later gepest worden? Trekt het bij als hij meer haar krijgt? Wat vinden jullie, wat zouden jullie doen in ons geval?

Ik hoop dat iemand ervaringen kan delen en tips kan geven.

Groetjes Sabine de mama van Luca

2.    #2
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Plat hoofdje, ervaringen en tips van harte welkom!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, Luca heeft een voorkeurshouding naar rechts. We zijn diverse keren naar de osteopaat geweest, die zag een bult op zijn schedeltje op het voorhoofd. Inmiddels krijgt Luca ook al een tijd fysiotherapie. Hij doet nu alles over 2 kanten, draaien, grijpen, kijken etc. Maar goed zijn hoofdje heeft een flinke afplatting en wij zien dat duidelijk. Het is normaal dat baby's een plat achterhoofdje krijgen of een kaal plekje maar bij Luca is het nu wel erg extreem. Het lijkt wel of hij een flapoortje heeft nu omdat die kant van zijn hoofd echt weg is gesleten... De bobbel op zijn achterhoofd verplaatst zich wel omdat we hem steeds anders voeden en in het begin steeds zijn hoofdje omdraaide in de box en bed. Nu ligt hij veel op zijn buik maar helaas zal hij de mooie ronde vorm niet terug krijgen. Mijn vraag is dan ook wie heeft er evaring met een redressie helm?? Artsen doen het niet vaak en de methode spreekt ons absoluut niet aan, het helmpje word aangemeten en de druk word steeds erger zodat het hoofdje in de juiste positie komt te staan. Ik heb gehoord dat kindjes die helm 23 uur per dag moeten dragen. Zijn ontwikkeling gaat prima en vanbinnen in zijn hoofd is er ook niets mis (op het 1ste gezicht want er is geen foto gemaakt) dus waarom zou ik Luca dit aan doen? Zal hij later gepest worden? Trekt het bij als hij meer haar krijgt? Wat vinden jullie, wat zouden jullie doen in ons geval?

Ik hoop dat iemand ervaringen kan delen en tips kan geven.

Groetjes Sabine de mama van Luca

3.    #3
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Plat hoofdje, ervaringen en tips van harte welkom!

en weer omhoog...

4.    #4
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb gelukkig geen ervaring, mamavanluca. Ook niet in mijn omgeving. Ik hoop dat er anderen zijn die je wel kunnen helpen. Succes,

5.    #5
    . Dinkie76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hee lieve Sapje, ik wist helemaal niet dat het zo erg is bij Luca.

Mijn neefje heeft een heel plat achterhoofd, het loopt vanaf zijn nek recht omhoog. De arsten hebben ook voorgesteld om toen hij nog net niet 1 was een helmpje te laten aanmeten, puur voor cosmetische redenen. Zijn ouders hebben toen ervoor gekozen om geen helmpje te laten aanmeten, want (belachelijk) ze wilden niet voor *** lopen met hem. Ze hebben het dus puur om ego?stische redenen niet gedaan. Nu is hij 4 en natuurlijk heeft hij haar eroverheen, maar je ziet het heel erg goed. Ik ben ook bang, dat hij in de pubertijd daar zelf problemen mee gaat krijgen.

Ik, maar dat is mijn mening, zou het zeer waarschijnlijk wel doen. Dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe erg het is h??

Een kennisje heeft het een paar jaar geleden ook laten doen bij haar kindje en het is heel mooi geworden. Hij had nergens last van en was echt snel aan het helmpje gewend.

Succes met jullie beslissing!

6.    #6
    . Suzan76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Lieve Sap, ook ik wist niet dat het zo erg was meis !! Wat moeilijk dat je de beslissing moet maken he !! Je kunt helaas niet in de toekomst kijken of het uit zichzelf recht zou trekken ofzo.......ik heb helaas ook geen ervaringstips voor je........maar wel een dikke kus hoor !!

[url=http://www.9maand.com][img]http://ncban.9maand.com/105643.png[/img][/url]<br />[url=http://www.9maand.com][img]http://ncban.9maand.com/74364.png[/img][/url]

7.    #7
    . Mammalie's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Lieve Sapje, ik heb het vorige week eerlijk gezegd niet gezien bij Luca. De tips die wij hebben gekregen van het CB, zijn oa:

-Veel op de buik laten liggen
    -Rosalie proberen te stimuleren om op de andere zijkant te gaan liggen, als ze op haar rug liggen, door het been van verkeerde kant over het andere been te doen
    -Voorwerpen in de box aan de andere kant leggen

Gelukkig is de afvlakking al een stuk minder bij Rosalie. Maar Sap ik zou ook wel even vragen als je de volgende keer naar het Cb gaat, of het ook geen gevolgen heeft voor de bekken. Die kunnen door een voorkeurshouding op iets scheef zijn.

Indien bij Rosalie zou blijken dat ze een helmpje moet, dan doe ik dat. Het staat niet leuk, maar als blijkt dat ze er een mooi gevormd hoofdje door krijgt, ben ik de laatste die er niet alles aan zou doen.
    Het kan me geen Rugg schelen dat ik nep-Uggs heb

8.    #8
    . Mammalie's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Inge, ik vind het ook erg egoistisch dat de ouders van je neefje hem geen helmpje hebben laten dragen. Ze zijn waarschijnlijk bang geweest dat als mensen dat zouden zien, dat mensen vast zouden denken dat het slechte ouders waren, omdat ze hem niet gestimuleerd hadden.

Of ze vinden het ?berhaupt voor *** staan.

Jammer dat ze niet in het belang van het kind hebben gedacht.
    Het kan me geen Rugg schelen dat ik nep-Uggs heb

9.    #9
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

MamavanLuca, de dochter van mijn vorige manager had ook een voorkeursligging. Zij hebben er toen wel voor gekozen om haar een helmpje op te laten zetten......ik heb haar afgelopen Sinterklaas gezien en ze heeft nu echt een perfect rond koppie.... nu vindt zo'n uk het nog niet zo erg en als je er een boel ellende mee kan voorkomen is het wellicht toch een goede optie...

Groetjes,

Sipie
    Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

10.    #10
    . Dinkie76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Sharon, was het maar waar dat dat de erden was.... Nee ze wilden letterlijk niet voor *** lopen. Niet met de gedachte dat ze slechte ouders zijn, maar gewoon echt omdat ze zich voor *** voelde lopen. Ze zegt ook altijd... als ik een gehandicapt kind krijg dan doe ik het weg......

11.    #11
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

12.    #12
    . Leaze's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Sabine,

Mijn dochter had ook een erge voorkeurshouding.
    We werden naar een kinderarts gestuurd en hij moest bekijken of Gwen een helmpje zou moeten. Toen was Gwen 3 maanden. Hij wilde het tot 5 maanden aankijken (het beste is als ze een helm moeten, dat dit voor 6maanden gebeurd ivm de vormbaarheid van de schedel) een wij moesten haar dan inderdaad goed stimuleren met kijken enzo. Wij hebben toen ook een Safe 'T Sleep gekocht. Dit wikkel je om het bedje heen, daaraan vast zit een lap stof die je weer om je kind heen vast maakt. Zo kan je dus je kind op zijn zijkant laten liggen. Dit hebben wij ook bij Gwen gedaan en het resultaat was perfect! Met 5 maanden was het al grotendeels weggetrokken en hoefde ze geen helm meer.
    We hebben dit tot 9 maanden gebruikt en nu is er zo goed als niets meer van te zien!
    Hopelijk heb je hier wat aan!

Kijk even op www.safetsleep.nl

Groetjes Ramona

13.    #13
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Bedankt voor de reacties. We hebben besloten om in iedre geval weer naar de osteopaat te gaan misschien dat hij nog iets kan doen met zijn handen. Ik heb er nooit resultaat van gezien maar goed het is wer het proberen waard. Luca is te bewegelijk om in een safe t sleep vast gemaakt te worden. Natuurlijk hebben we hem andersom gevoed en steed szijn hoofd gedraaid maar hij draait in zijn slaap altijd weer naar rechts. Hij ligt hele dagen op zijn buik te spelen maar wat weg is gesleten komt noot meer terug. Omdat wij hem hele dagen zien is het voor ons duidelijk dat zijn hoofd niet mooi rond is. Omdat hij haar heeft is het moeilijker te zien voor anderen maar het is wel zihtbaar. Aan de andere kant van zijn gezicht zit ook een bobbeltje wat aan de rechterkant weg is gesleten, het klinkt heel vaag maar ik weer niet hoe ik het moet beschrijven allemaal. Een helmpje is misschien wat overdreven, de fysio vertelde gewoon dat dat ook mogelijk is. Maar we zijn er nog niet uit, daar komt ook nog bij dat de zomer eraan komt en Luca heeft al last van eczeem plekjes dus als daar ook nog een iritatie bij komt van een helmpje...als het echt noodzakelijk is doen we het uiteraard wel maar de meningen zijn erg verdeeld. Ik las op een site dat deze vorm van therapie nog niet lang bestaat en de wetenschap weet dus niet of er nadelige gevolgen zijn die zich later kunnen voordoen, daar is geen onderzoek naar gedaan. een helm kan dan wel voor cosmetische doeleinden gebruikt worden om het hoofd in vorm te krijgen maar wat gebeurd daar binnen in het hoofd?

Groetjes Sabine

http://www.grootgezin.nl/frames.php?vragenB10b.php

14.    #14
    . cooperbazinneke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

sapje,
    het was me wel opgevallen vorige week, maar ik kijk heel erg naar hoofdjes omdat jarno ook een plat hoofd heeft. op zich vond ik het meevallen bij luca, maar je ziet het wel.
    zou een helmpje echt nodig zijn joh?

bij mij hebben de kinderarts en de fysiotherapeute beide gezegd, dat als jarno zo doorging, hij aan de helm moest.
    Ik raakte toen lichtelijk in paniek, maar toen eenmaal de paniek gezakt was, had ik zoiets van, al jarno daardoor een mooier hoofdje krijg, waarom dan niet. ok, het is een raar zicht, maar ik denk dat moeders het er moeilijker mee zou hebben dan het kindje zelf.
    gelukkig slaat de fysio bij jarno goed aan en zijn zijn bewegingen allemaal goed. inmiddels zitten er al 6 weken tussen de behandelingen.
    idd worden zijn heupjes en bekken goed gecontroleerd door de peut, die kunnen idd scheef gaan. ook masseert ze zijn ruggetje en nogsteeds zijn hals/nek.
    de eerste behandelingen had ie met 3 maanden oud al te pakken, maar met 2 maanden had ie al doorgestuurd moeten worden zei de peut. zo jong liggen ze nog goed stil, of vallen zelfs in slaap...
    heel jammer dat ze bij luca zo laat begonnen zijn met de behandelingen.

jarno zijn bedje staat nu heel raar, maar hij kijkt nu naar het licht op de bolle kant. dan bukken wij maar wat meer onder de balk door! meer kunnen we nu niet meer doen heb ik het idee, we moeten de natuur zijn werk laten doen zegt de peut.
    maar doen dan he!
    zijn hoofdje zal plat blijven, maar wel symmetrisch plat. nu maar hopen dat ie niet de haargrens van zijn papa heeft, die was met 21 jaar al kalend.....

sapje, heel veel suc6 met de behandelingen van luca!

doeidoei
    liefs, mo!

15.    #15
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Onze Senna heeft ook een enorme voorkeurshouding gehad.
    Door de snelle bevalling kwamen de bovenste twee werveltjes wat knel te zitten.
    Zij kon duidelijk haar nek daardoor niet soepel bewegen.
    We zijn toen via de kinderarts bij de manueel therapeut terecht gekomen. Senna was 3 maanden toen we met de behandeling zijn gestard en 7 maanden toen we het laatste bezoek brachten.
    De vervorming is niet helemaal weg maar door het haar nauwelijks meer zichtbaar.
    Maar haar voorkeurshouding was al na 3 behandelingen weg omdat zij zich weer vrij uit kon bewegen.
    Dat wat Senna heeft noemt met KISS-syndroom en wordt meer en meer door kinderartsen erkent.
    Senna had het maar in lichte mate maar er zijn zware gevallen bekend.
    Je kunt er erg veel op internet over vinden.

succes met Luca,

groetjes, mups

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 385
    Laatste Bericht: 04-03-15, 14:23
  2. Tips en ervaringen met Musea
    Door moederjes in forum Uitgaan
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 29-01-12, 10:31
  3. Boerkini nu van harte welkom in Zwolle
    Door Roger in forum Nieuws
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 28-02-08, 07:53
  4. Ik moet 't ff kwijt, tips altijd welkom :-)
    Door AnAngel in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 26-03-07, 11:36

Bladwijzers

Forum Rechten