VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 94

Onderwerp: Kindje ligt in stuit, draaien??

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Kindje ligt in stuit, draaien??

Omdat ik al hierover schreef op verschillende plekken op dit forum en eigenlijk wel benieuwd ben naar de ervaringen van anderen, open ik toch maar even een topic hierover.
    Voor de mensen die het verhaal niet kennen volgt die hier:
    Ik ben dik 34 weken zwanger en ons kindje ligt in een onvolkomen stuit, d.w.z. met het hoofdje omhoog en de beentjes langs het hoofd en de billen beneden. Wij zijn gisteren naar de gyn. geweest om het te laten draaien maar zij vond dit nog te vroeg. Iets wat ik zelf ook vond. Nu hebben wij volgende week donderdag een nieuwe afspraak. Ligt het dan nog in stuit, dan wordt hij eventueel gedraaid. Ik vind dit geen prettig idee en laat liever de natuur zijn gang gaan. Hij kan nog uit zichzelf draaien en anders is er misschien wel een reden voor dat hij zo ligt.

Nu is mijn vraag: heeft er hier iemand ervaring met het laten draaien van je kindje. Is dat goed bevallen of juist niet?
    Ik ben benieuwd!!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . cooperbazinneke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Standaard Re: Kindje ligt in stuit, draaien??

jarno lag ook in een onvolkomen stuit
    ik weet nog precies wanneer hij zo gedraaid is, namelijk tijdens de voetbalwedstrijd nederland zweden!
    mijn buik bleef bewegen, continu stak er wel ergens iets naar buiten

maar goed, wij gingen in week 34 op controle, en toen vroeg de verloskundige wat we wilden doen, we hadden het er thuis al uitgebreid over gehad en hadden min-of meer al besloten het niet te latendraaien, dit wegens slechte ervaringen om ons heen en ik kon toen heel weinig hebben aan mijn buik (hij lag vanaf week 30 ongeveer in stuit trouwens)
    na een controle van de vk had ik altijd een hele dag nog pijn aan mijn buik, laat staan dat ze nog gingen draaien.

we zijn meteen doorgestuurd naar het zh, en dan is het de ene echo na de andere en kom je in die medische molen terecht.
    ook plan je dan een datum, heel apart. door drukte konden we nog net niet kiezen!

een natuurlijke bevalling durfde ik niet aan, wegens de risico's voor het kindje.

in de 39ste week is jarno gehaald met de keizersnede, alles is goed gegaan. ook het herstellen van mij, de mama!

3.    #3
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

jarno lag ook in een onvolkomen stuit
    ik weet nog precies wanneer hij zo gedraaid is, namelijk tijdens de voetbalwedstrijd nederland zweden!
    mijn buik bleef bewegen, continu stak er wel ergens iets naar buiten

maar goed, wij gingen in week 34 op controle, en toen vroeg de verloskundige wat we wilden doen, we hadden het er thuis al uitgebreid over gehad en hadden min-of meer al besloten het niet te latendraaien, dit wegens slechte ervaringen om ons heen en ik kon toen heel weinig hebben aan mijn buik (hij lag vanaf week 30 ongeveer in stuit trouwens)
    na een controle van de vk had ik altijd een hele dag nog pijn aan mijn buik, laat staan dat ze nog gingen draaien.

we zijn meteen doorgestuurd naar het zh, en dan is het de ene echo na de andere en kom je in die medische molen terecht.
    ook plan je dan een datum, heel apart. door drukte konden we nog net niet kiezen!

een natuurlijke bevalling durfde ik niet aan, wegens de risico's voor het kindje.

in de 39ste week is jarno gehaald met de keizersnede, alles is goed gegaan. ook het herstellen van mij, de mama!

4.    #4
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Krijg je dan meerdere echo's om telkens te kijken of hij nog in een stuit ligt? Bij mij ligt hij als zo lang als ik mij kan herinneren in een stuit.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

5.    #5
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Krijg je dan meerdere echo's om telkens te kijken of hij nog in een stuit ligt? Bij mij ligt hij als zo lang als ik mij kan herinneren in een stuit.

6.    #6
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

in week 32 had ik controle, na voelen twijfelde ze, dus echo bij de vk
    in week 34, nog ff om zeker te weten anders werd ik voor niets doorgestuurd
    in zh gekomen week 37, weeeeeeeer een echo, tja hij kon gedraaid zijn. (ja duuh, zal ik dat niet voelen dan?)

want stel je baby draait, daar heb je echt geen echo voor nodig dan hoor!

paar keer bloedprikken, ook nog. een buisje of tig mag je geven
    hartfilmpje, indien nodig (was bij mij niet nodig, was allemaal goed)
    we bleven heen en weer karren naar het zh in roosendaal

7.    #7
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

in week 32 had ik controle, na voelen twijfelde ze, dus echo bij de vk
    in week 34, nog ff om zeker te weten anders werd ik voor niets doorgestuurd
    in zh gekomen week 37, weeeeeeeer een echo, tja hij kon gedraaid zijn. (ja duuh, zal ik dat niet voelen dan?)

want stel je baby draait, daar heb je echt geen echo voor nodig dan hoor!

paar keer bloedprikken, ook nog. een buisje of tig mag je geven
    hartfilmpje, indien nodig (was bij mij niet nodig, was allemaal goed)
    we bleven heen en weer karren naar het zh in roosendaal

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

hallo Hyp
    vervelend zeg dat het in een stuit ligt!
    Bij mijn tweede zwangerschap lag het kindje overdwars. Dat is vanaf halverwege de zwangerschap tot aan het eind zo geweest. In week 37 stelde de gyn. voor om te draaien en ik vond het wel OK. Zoals het lag kon het niet op natuurlijke wijze geboren worden. In week 38 was de eerste poging en een paar dagen later de tweede. Beide pogingen zijn niet gelukt en dus werd besloten om een keizersnee te plannen. Drie dagen voor de uitgerekende datum is Jorick gehaald.
    Ik heb er geen spijt van gehad dat we het hebben geprobeerd, wilde nl. het liefst een natuurlijke bevalling en alleen door draaien had dat evt. gekund. ( als het niet zo'n eigenwijs kindeke was geweest. )
    Het draaien op zich gaat met veel kracht! Af en toe was het wel pijnlijk, maar volgens de gyn. kwam dat meer door de tegenreactie van het kind dan van hem en zn assistente.
    Ik weet natuurlijk niet wat jou pijngrens is en hoe jouw buik aanvoelt, maar je wilt graag ervaringen dus bij deze.
    ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!
    ben wel klaar met VP...Adios

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

hallo Hyp
    vervelend zeg dat het in een stuit ligt!
    Bij mijn tweede zwangerschap lag het kindje overdwars. Dat is vanaf halverwege de zwangerschap tot aan het eind zo geweest. In week 37 stelde de gyn. voor om te draaien en ik vond het wel OK. Zoals het lag kon het niet op natuurlijke wijze geboren worden. In week 38 was de eerste poging en een paar dagen later de tweede. Beide pogingen zijn niet gelukt en dus werd besloten om een keizersnee te plannen. Drie dagen voor de uitgerekende datum is Jorick gehaald.
    Ik heb er geen spijt van gehad dat we het hebben geprobeerd, wilde nl. het liefst een natuurlijke bevalling en alleen door draaien had dat evt. gekund. ( als het niet zo'n eigenwijs kindeke was geweest. )
    Het draaien op zich gaat met veel kracht! Af en toe was het wel pijnlijk, maar volgens de gyn. kwam dat meer door de tegenreactie van het kind dan van hem en zn assistente.
    Ik weet natuurlijk niet wat jou pijngrens is en hoe jouw buik aanvoelt, maar je wilt graag ervaringen dus bij deze.
    ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!
    ben wel klaar met VP...Adios

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Hypnosa

Annelieke lag destijds ook in een stuit. Al vanaf het begin af aan. De VK kon niet precies voelen hoe ze lag en in week 34 kreeg ik toen een echo (in zkhuis) waaruit bleek dat ze in een stuit lag.
    In week 37 is ze gedraaid door de gyn.

Dit deden ze pas bij 37 weken, omdat het draaien eventueel de bevalling kan opwekken en ze dat niet willen doen voor de 37e week (tenminste hier in Groningen)
    Het is uiteindelijk wel allemaal gelukt, maar het was niet erg prettig. De gyn had veel moeite om haar te draaien (kont op te pakken en omhoog te werken).
    Nou heb ik best een hoge pijngrens, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Als je het gaat proberen dan moet je proberen (makkelijker gezegd dan gedaan) om je goed te ontspannen. Ik had toen zelfs al wat aan de puflessen ?.
    Na die tijd heb ik nog ruim een uur aan de ctg gehangen om te kijken of alles nog goed was met de baby.

Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb en dat het ook gelukt is. Ze houden wel erg rekening met de baby en als ze ook maar het idee hebben dat het niet goed zou gaan stoppen ze meteen. Ik zou het bij een volgende dat ook meteen weer laten proberen als dat nodig mocht zijn.

Veel sterkte met jullie beslissing.

Margit
    mama van Annelieke (20-10-03) en Twan (24-02-06)

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Hypnosa

Annelieke lag destijds ook in een stuit. Al vanaf het begin af aan. De VK kon niet precies voelen hoe ze lag en in week 34 kreeg ik toen een echo (in zkhuis) waaruit bleek dat ze in een stuit lag.
    In week 37 is ze gedraaid door de gyn.

Dit deden ze pas bij 37 weken, omdat het draaien eventueel de bevalling kan opwekken en ze dat niet willen doen voor de 37e week (tenminste hier in Groningen)
    Het is uiteindelijk wel allemaal gelukt, maar het was niet erg prettig. De gyn had veel moeite om haar te draaien (kont op te pakken en omhoog te werken).
    Nou heb ik best een hoge pijngrens, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Als je het gaat proberen dan moet je proberen (makkelijker gezegd dan gedaan) om je goed te ontspannen. Ik had toen zelfs al wat aan de puflessen ?.
    Na die tijd heb ik nog ruim een uur aan de ctg gehangen om te kijken of alles nog goed was met de baby.

Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb en dat het ook gelukt is. Ze houden wel erg rekening met de baby en als ze ook maar het idee hebben dat het niet goed zou gaan stoppen ze meteen. Ik zou het bij een volgende dat ook meteen weer laten proberen als dat nodig mocht zijn.

Veel sterkte met jullie beslissing.

Margit
    mama van Annelieke (20-10-03) en Twan (24-02-06)

12.    #12
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi,

zoals je weet ligt mijn kindje toch niet in een stuit, gelukkig. Ik weet ook niet of ik het had willen laten draaien als dat gekund had. Het is toch weer een soort ingreep, maar ja, een "gewone" bevalling is ook wat waard.

Ik wil je in elk geval vast ??n advies geven: mocht je baby in een stuitligging blijven en je gaat voor een keizersnede, laat dan 's ochtends of in elk geval voor ze beginnen nog even een echo maken (als ze dat niet vanzelf al doen).
    Want ik zat een keer bij een bevriende gynaecoloog op de kamer, komt er een collega van hem binnen, helemaal in de war. Wat was er namelijk gebeurd? Hij deed een keizersnede in verband met een stuitligging, maakt hij de buik open en ligt het kindje plotseling goed! Dus dat was een onnodige keizersnede. Gelukkig vonden de ouders het niet erg, maar hij wel! Tja, de laatste controle was de avond tevoren gedaan en kennelijk was het kindje die nacht nog gedraaid!

Ik heb trouwens van meerdere kinderen gehoord die op de valreep nog in de goede houding draaiden, nog na de 36 weken. Dus er is hoop!

Groetjes,
    Annemarie.
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

13.    #13
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi,

zoals je weet ligt mijn kindje toch niet in een stuit, gelukkig. Ik weet ook niet of ik het had willen laten draaien als dat gekund had. Het is toch weer een soort ingreep, maar ja, een "gewone" bevalling is ook wat waard.

Ik wil je in elk geval vast ??n advies geven: mocht je baby in een stuitligging blijven en je gaat voor een keizersnede, laat dan 's ochtends of in elk geval voor ze beginnen nog even een echo maken (als ze dat niet vanzelf al doen).
    Want ik zat een keer bij een bevriende gynaecoloog op de kamer, komt er een collega van hem binnen, helemaal in de war. Wat was er namelijk gebeurd? Hij deed een keizersnede in verband met een stuitligging, maakt hij de buik open en ligt het kindje plotseling goed! Dus dat was een onnodige keizersnede. Gelukkig vonden de ouders het niet erg, maar hij wel! Tja, de laatste controle was de avond tevoren gedaan en kennelijk was het kindje die nacht nog gedraaid!

Ik heb trouwens van meerdere kinderen gehoord die op de valreep nog in de goede houding draaiden, nog na de 36 weken. Dus er is hoop!

Groetjes,
    Annemarie.
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

tjeempie dat is ook wat, goeie tip dus!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

tjeempie dat is ook wat, goeie tip dus!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Stuitligging en draaien?
    Door Micha777 in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 17-02-09, 21:02
  2. Glaasje draaien met Lunatic
    Door lunatic in forum De humor-hoek
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 17-05-08, 22:58
  3. MPEG filmpje draaien
    Door Amber in forum Fotografie & film