VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Onderwerp: Even vraagje over baby-eten..

1.    #1
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Standaard Even vraagje over baby-eten..

Hoi!

Net een fruithap voor Rick gemaakt van banaan, liga en sinaasappel. Maar ik denk een beetje teveel. Zou je dat kunnen bewaren een dag ofzo?

En weet iemand hoe je borstvoeding in kunt dikken? Rick is een erg slechte flesdrinker maar van een lepel lust ie wel graag. Indikken van gekolfde borstvoeding met rijstbloem werkt niet, het blijft dan toch dun. Iemand anders een idee om het dik te maken?

Tess
    Geluk is mooi als het naar je lacht

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Even vraagje over baby-eten..

Heb je het al met bambix geprobeerd? Ik roep maar wat, heb ook geen idee eerlijk gezegd. En de fruithap kan je wel een dag bewaren, doe er een paar druppels citroensap over en dek het dan af, wordt het ook niet zo bruin. Na een dag zou ik het weggooien, hoewel ik heb gehoord dat je het wel 2 dagen kan bewaren ook, maar dan wordt het zo'n kleffe hap, lijkt me. :blushsmiley:

3.    #3
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Moppie: bv indikken is heel erg moeilijk! Het lukte mij alleen met een vierdubbele dosis nutrix ofzo.

Fruit hap heb ik nooit bewaard maar de restjes zelf opgegeten (kwam ik ook aan mijn fruit).

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Moppie,

Fruithapjes bewaar ik maximaal 24 uur in de koelkast. Wel maak ik vaak meerdere porties in 1 keer (zonder liga) en die vries ik dan in. Ik heb een aantal kleine bakjes waar een fruithap of avondeten voor Ruud goed in gaan.

Bereide groentenhapjes kun je 48 uur in de koelkast bewaren, of ook invriezen.

Meer informatie over het maken en bewaren van babyvoeding en zo kun je ook vinden op
    www.keukenkikker.nl.

Groeten Bertje

5.    #5
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Als ik iets smerig vind zijn het wel die fruithapjes :P Ik geef ze dan wel aan Rick met de woorden "ja lekker he!!! " maar ik moet het zelf echt niet hebben hoor. Soms als we onderweg zijn de lepel schoonlikken vind ik al niks zeikerd he

Mar, is nutrix hetzelfde als rijstebloem? of bambix? Leek als ik ben met mijn borstvoeding, zou echt niet weten wat wat is hahaha

Langzaamaan krijg ik niet meer genoeg gekolfd voor een hele dag zonder mama, dus Rick zal toch deels aan de fv moeten. Nu heb ik voor nood pakjes kant en klare nutrilon in huis en vandaag ook klein pakje in poedervorm gekocht. Maar wat vinden jullie de beste voeding? of zit er geen verschil in?

6.    #6
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

He Moppie, Nutrix is rijstebloempap. Koop je gewoon in de supermarkt. Bambix mag ie dacht ik pas vanaf 7maanden. En daar zitten granen in.
    Enne...je moet natuurlijk wel fruithapjes maken die je zelf ook lekker vindt!

Ik heb voor km altijd Frisolac gebruikt. En eigenlijk alleen omdat de oudste tien jaar geleden er minder door spuugde. Maar denk dat er opzich weinig verschil in zit hoor!

7.    #7
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

oke thanks! Diedeldie, dan zou Rick weinig fruit binnen krijgen want mama lust bijna niks :blushsmiley: ja aardbeien maar die zijn voor baby's weer niet goed geloof ik? Ik ben een enorme zeikerd iig
    Het bewaren was gisteren trouwens niet nodig, meneer lustte het hele bakje wel

Ok als er weinig verschil is houd ik het nog maar even bij nutrilon dan. Voor die paar keer per week maakt dat dan ook niet uit

8.    #8
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Die van mij heeft anders gesmuld van de zomer van aardbeien! En wat ze ook erg leuk vond was happen van een

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Zoals met alles moet je denk ik eerst een klein stukkie proberen, dan weet je hooguit de volgende dag of hij allergisch is of niet. Berend is er echt gek op. Maar goed, Berend heeft het ook pas in het voorjaar voor het eerst gehad, toen was hij al wel een maand of 8 denk ik, ouder dan Rick nu.

10.    #10
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Oh ik dacht dat ze het gewoon niet mochten ik leer hier weer vanalles!

11.    #11
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

vanavond broccoli... dat was dus echt geen suc6 hihii

12.    #12
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

al worteltjes geprobeerd? Meestal lusten ze die wel.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Annelieke heeft ook al vanalles te eten gekregen, toch uitproberen wat ze wel lekker vind . Aangezien dat nooit zo heel veel was, gaat nu wat beter.
    Bloemkool en toch ook broccoli vond Annelieke wel te eten zo in het begin. Worteltjes daarentegen weer niet? :P

mama van Annelieke (20-10-03) en Twan (24-02-06)

14.    #14
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Worteltjes vind Rick idd wel lekker, bloemkool ook. De 6 maanden potjes mag hij nu ook en daar heb je weer wat meer variatie in. Ach deze week proberen we de broccoli gewoon nog een keer, pas na een aantal keer kunnen we echt zeggen of hij het niet lust he

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi moppie,

Heb je ook al eens een warme maaltijd zelf gemaakt? Ze zeggen dat potjes minder smaak hebben dan versgemaakte maaltijden. Het is ook een kleine moeite om een paar maaltijden in ??n keer te maken en daar porties van in te vriezen. Dat is ook makkelijk als je niet zo veel tijd hebt.

Ruud krijgt alles versgemaakt, ik heb geluk want hij lust ook nog alles wat ik hem voorzet. Wat hij vooral lekker vind is bloemkool en spinazie gaat ook erg goed. Gewoon een aardappeltje koken, wat spinazie verwarmen en samen met de staafmixer fijnmaken. (Spinzie mag je alleen nooit een tweede keer warmmaken ivm nitraat). Ook op de keukenkikker kun je veel leuke recepten vinden voor kinderen vanaf 6 maanden. Ik ga binnenkort witlof met peer en rozijnen voor hem maken, ik ben erg benieuwd wat hij daar van vindt.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 15-08-13, 16:05
  2. Baby van het jaar, stem op die schattige baby's!!
    Door just_me_1984 in forum Oproepjes / contact gezocht
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 20-05-08, 18:10
  3. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 27-07-07, 07:52
  4. Vraagje...
    Door konijntje in forum Fotografie & film
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 16-10-05, 20:15

Bladwijzers

Forum Rechten