VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 58

Onderwerp: Jij bent aan de beurt....werkt dat zo in vriendschappen???

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Standaard Jij bent aan de beurt....werkt dat zo in vriendschappen???

Liep laatst binnen een van m'n eigen vriendschappen tegen het volgende aan. Een hele goede vriend van me vond dat onze vriendschap niet gelijkwaardig voelde omdat hij meer bij mij langskwam dan ik bij hem. Voor zijn werk is hij dagelijks in de plaats waar ik woon en komt dus sneller mijn kant op dan ik de zijne. Ook beschik ik niet over eigen vervoer dus is het voor mij wat lastiger om bij hem langs te gaan. Dit zijn echter allemaal geen excuses en dat weet ik ook wel. Waar het mij om gaat is dat het er in vriendschap toch niet omgaat of je wel evenveel bij elkaar langs komt. Mijn deur staat altijd voor hem open, mijn oor is altijd luisterend, er is altijd genoeg te eten in huis, ook voor hem en zo kan ik wel even doorgaan. Vriendschap zit 'm in mijn beleving niet in "wie er nu aan de beurt is", maar in hele andere dingen.

Toevallig liep een andere vriendin van me tegen precies hetzelfde probleem aan, dus begin nu toch wel erg benieuwd te worden naar hoe andere mensen hierover denken.

2.    #2
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Jij bent aan de beurt....werkt dat zo in vriendschappen???

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet gaat om hoe vaak je bij elkaar langs gaat, maar om wat je voor elkaar doet, hoeveel je om elkaar geeft en dat je er voor elkaar bent.. anders word het "voor wat hoort wat" en dat kan niet in een echte vriendschap, want bij een echte vriendschap let je daar niet eens op, dan boeit je dat niet. ik vind het dus raar.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

3.    #3
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ben ik met jullie eens, tot op zekere hoogte. Als alles altijd van een kant af komt wordt het op een gegeven moment toch vervelend. Ik heb een jarenlange vriendschap gehad en stond altijd voor diegene klaar. Zij ook voor mij. Maar op het moment dat ik merkte dat ik altijd degene was die belde, die kwam en die probeerde iets af te spreken vond ik het niet echt leuk meer. Als zij het initiatief had genomen om een afspraak te maken, ook al was het dan weer bij haar, had het me niet uitgemaakt. Maar toen dat er niet meer was, was het voor mij op een gegeven moment op. Zolang er van twee kanten initiatieven komen is een vriendschap gelijkwaardig. Maar zodra alles van een kant afkomt is het niet meer wat het moet zijn. Denk ook dat je je op dat moment af moet vragen wat de vriendschap nog waard is.

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diedeldie
    Als alles altijd van een kant af komt wordt het op een gegeven moment toch vervelend.
    Als het alleen maar eenrichtingsverkeer is binnen een vriendschap houdt het op een gegeven moment idd op. Althans, zo zou het bij mij wel werken. Gelukkig is dat in onze vriendschap niet zo. Het ging er echt om dat hij vaker bij mij langs komt dan andersom. Geloof trouwens wel dat ik hem heb kunnen overtuigen dat het daar niet omgaat binnen een vriendschap. Blijf wel nieuwsgierig naar jullie reacties!

5.    #5
    . mani's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Vriendschap zit van binnen, en niet wie bij wie langs komt. Hoewel het natuurlijk niet zo kan zijn dat de een nooit bij de ander langs gaat. (in jullie geval maak je er toch gelijk een leuk weekend van, is de reis ook wat meer de moeite waard)

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Volgens mij gaat het niet alleen om wie nou wie bezoekt, maar ook vooral om wie het initiatief neemt voor een afspraakje of een telefoontje of iets. Het lijkt me in dit geval logisch dat die vriend van je vaker bij jou komt dan jij bij hem, puur uit practische overwegingen. Maar van wie gaat het uit? Als jij altijd maar afwacht en nooit eens als eerste de telefoon oppakt, kan ik me voorstellen dat hij gaat denken, ja wacht es even, ben ik de enige die in onze vriendschap investeert? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is, maar als je alleen een afwachtende houding aanneemt is jullie relatie inderdaad niet gelijkwaardig.
    Wel goed dat die vriend het bespreekbaar heeft gemaakt, hij vind het dus belangrijk genoeg.
    Nait soezn, moar doun!

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boebel
    Wel goed dat die vriend het bespreekbaar heeft gemaakt, hij vind het dus belangrijk genoeg.
    Inderdaad, daar ben ik ook zeker erg blij mee. Het is binnen onze vriendschap zeker niet zo dat het initiatief van ??n kant komt. Gelukkig hebben we het er al uitgebreid over gehad. Maar het blijft boeiend hoe andere mensen er over denken. Het heeft volgens mij ook alles te maken met verwachtingen die mensen ten opzichte van elkaar hebben. Die zijn vaak onuitgesproken, vooral in vriendschappen, en kunnen soms dan ook heel verschillend zijn.

Boeiende materie, vind ik!

8.    #8
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Heb tot vorig jaar een beste vriend gehad.
    We deelden alles met elkaar, we mailden of smsten of belden iedere dag. Ik wist dingen die zijn vriendin niet wist.
    Maar daar is wel het gedonder begonnen.

We zijn met pinksteren vorig jaar naar Barcelona geweest met nog een vriend van mij.
    Daar hebben we best een goed gesprek gehad met elkaar. We hadden altijd wel een chemie tussen ons hangen maar we deden er gewoon niets mee want de vriendschap was erg belangrijk. We kwamen erop dat we belangrijk voor elkaar waren. Je kent het wel, we maakten elkaars zinnen af en we wisten precies aan de hand van gesprekken hoe het met de ander was.

Vorig jaar kreeg ik begin december wat met mijn ex. Vanaf dat moment was het eigenlijk helemaal niets meer. Ineens geen contact of amper nog.

Ik stuurde toen ook een sms van; Is de "liefde"over?
    Toen kreeg ik me een hoop over mij heen Ik zou net zo behandeld worden als zijn andere vrienden en ik zeurde om aandacht en moest niet zo kinderachtig doen, en hij had nu eenmaal een vriendin dus is het logisch dat het contact minder werd. ( die vriendin had hij inmiddels al 8 maanden en dat hield ons qua contact ook nooit tegen, maar goed)
    Toen was ik het ook zat en heb gezegt; Blijkbaar is er nooit een band geweest tussen ons en heb ik altijd gedacht dat het een goede vriendschap was. Het boeit niet meer,. Life goes on.
    Klaar.

Vind het erg jammer maar ik vind niet dat ik nu degene moet zijn om het contact op te zoeken. Ik heb nooit om aandacht gezeurt, en ben absoluut niet jaloers geweest. Vind het gewoon raar dat het zo heeft moeten eindigen.
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

9.    #9
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Dat klinkt eerder als jaloezie van zijn kant Armygirl.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

10.    #10
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Grappig dat je dat zegt Hypnosa
    Heb namelijk altijd al gedacht vanaf het moment dat ik wat met mijn ex kreeg dat hij dat niet kon verkroppen.
    Ik zeg eerlijk, tuurlijk schrok ik wel toen ik hoorde dat hij ging samenwonen met zijn vriendin. Het was toch mijn maatje.
    En toen ik dan eindelijk een beetje happy was was de vriendschap ineens over.
    Dat zet je aan het nadenken.

Zelfs zijn vriendin zij een keer dat D. en ik eigenlijk een leuk stel zouden kunnen zijn. Dan schrik je wel even.
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Balen dat een vriendschap zo moet eindigen Armygirly. Als je zo goed met elkaar overweg kunt denk je toch dat je een vriendschap voor het leven hebt. Het klinkt idd als jaloezie.Of misschien was hij wel bang dat hij jou als vriendin kwijt zou raken, dat je geen tijd en aandacht meer voor hem zou hebben. Mijn beste vriend heeft het ook heel erg moeilijk gehad toen ik een relatie kreeg (dat was overigens ook nog eens met een man die hem niet zo lag). Maarja, als die vriend van jou die angst echt had heeft ie een beetje z'n eigen angsten bewaarheid. Jammer!

Heb je nu helemaal geen contact meer met 'm?

12.    #12
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Nee, al het contact is verbroken.
    Wil weer contact maar wil gewoon niet de eerste zijn die dat legt.
    ~dat is weer dat eigenwijs zijn in mij~

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Hmmm...heel herkenbaar.
    Maarja wie weet...kun je je oude vriendschap weer in volle glorie herstellen. Dat is toch ook wel wat waard. En zo niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je zeker waar je aan toe bent.

14.    #14
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Mijn ervaring met vriendschappen met mannen is dat het helaas altijd stukliep omdat hij meer bleek te voelen voor mij dan ik voor hem. En zo klinkt het voor mij ook in jouw verhaal. Zeker als er sexuele aantrekkingskracht is, is het moeilijk om een vriendschap in stand te houden met een man. En dan maakt het niet uit wie dat bij wie voelt. Wel heel jammer.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

15.    #15
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Het gekke is dat we allebei wel een aantrekkingskracht hadden naar elkaar toe, maar vanwege de vriendschap er absoluut niets mee wilden doen.
    Hij is al geen prater, dus erover babbelen zal hij niet zo makkelijk doen.
    Misschien dat ik hem morgen even mail oid.

Hou jullie op de hoogte.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vriendschappen gezocht
    Door vriendin82 in forum Groningen
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 10-12-12, 12:07
  2. Internet en vriendschappen
    Door hypnosa in forum Maatschappij
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 03-06-10, 09:37
  3. ANWB: Garages maken fouten bij grote beurt
    Door Cooperbaasje in forum Auto's, motoren etc.
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 18-03-08, 23:37
  4. vriendschappen gezocht
    Door rotterdamse34 in forum Zuid-Holland
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 11-10-07, 11:03
  5. VP ontmoetingen & vriendschappen
    Door Toekie in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 01-08-07, 19:57

Bladwijzers

Forum Rechten