VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Onderwerp: Meisjes van zes al ontevreden over uiterlijk

1.    #1
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Meisjes van zes al ontevreden over uiterlijk

Meisjes van zes al ontevreden over uiterlijk

Uitgegeven: 8 maart 2005 07:10

LONDEN - De meeste meisjes beginnen zich al vanaf hun zesde of zevende levensjaar ontevreden te voelen over hun gewicht en hun uiterlijk. De meesten willen slanker zijn en bijna de helft vindt dat ze al op dieet moeten. Dat blijkt uit Australisch onderzoek waarover de Britse krant The Independent dinsdag bericht.

Volgens de onderzoekers krijgen de meeste meisjes een negatiever zelfbeeld als ze eenmaal naar school gaan. Ze krijgen dan geregeld commentaar op hun uiterlijk en ze beginnen zich te spiegelen aan onder anderen pop- of filmsterren.

De Australische onderzoekers, die hun studie publiceerden in een Brits wetenschappelijk blad, zeggen dat studies naar het zelfbeeld van meisjes zich tot dusver vooral richtten op adolescenten (15-20 jaar), maar dat de problematiek al op een veel jongere leeftijd aantoonbaar is.

Bron: www.nu.nl

Waar gaat dit heen??!

Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Meisjes van zes al ontevreden over uiterlijk

Toch niet normaal.. Dat is dan toch iets van de laatste jaren, ik kan me nl niet herinneren dat ik me al heel erg druk maakte over mijn uiterlijk toen ik 6 was.
    Kunnen kinderen dan helemaal geen kind meer zijn?

3.    #3
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Denk eerlijk gezegd dat dat hier in nederland toch wel mee valt. Heb niet het idee dat de zesjarigen die ik ken zo ontzettend bezig zijn met hun uiterlijk. Denk ook dat er een hoop napraterij van mama bijzit als ze dat soort uitspraken op die leeftijd doen.

4.    #4
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dat denk ik ook Diedeldie.Als mama de hele dag voor de spiegel staat te kijken of ze dik is,denkt zo'n kindje dat dat normaal is en neemt dat over.
    Nog even en ze willen op hun tiende al een borstvergroting
    !

5.    #5
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Ik zie toch wel steeds vaker dat meisjes van 10/11 jaar met hun uiterlijk en lijnen bezig zijn.
    Bij dit bericht moet je natuurlijk in de gaten houden dat nu een veel groter gedeelte van de kinderen veel te dik is.
    Dit draagt hier natuurlijk wel aan bij.

6.    #6
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Maar tien elf jaar is toch alweer een stuk groter dan 6 hoor WR. Vind ik een behoorlijk verschil. Die van mij is bijna 12 en ook idd meer met uiterlijk en make up bezig als ik op die leeftijd. Maar lijnen en dat soort gekkigheid hoor ik gelukkig niet. (nou is ze ookniet dik, dat scheelt misschien.)

7.    #7
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik vind het echt te gek voor woorden dat een kind van 6 al bezig is met haar uiterlijk, maar goed aan de andere kant maak ik hier van dichtbij ook dingen mee die ook niet normaal zijn, kinderen worden gepest als ze niet een dure broek hebben, en de nieuwste schoenen, dan horen ze er niet meer bij, hier in de buurt woont dus ook een meisje van 6 a 7 jaar, die loopt in korte mini rokjes, met een panty, schoenen met een hakje enzv... ik vind dat niet normaal gedrag hoor echt niet, daar komt bij er lopen een hoop gestoorde mannen rond in deze wereld die dit alles prachtig vinden.. die moet je op deze manier vooral lokken joh.... een kind is een kind en die moet je zo behandelen, en opmaken en sexy aankleden kan later wel als ze volwassen zijn.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

mijn dochter van bijna 15 is best lang ze is 1.73, en ze weegt 70 kilo. Ze had nooit problemen met haar figuur, ik vind haar zeker niet te dik. Een tijd geleden moest ze bij de school-arts komen, die had gezegt dat ze te zwaar was. Het resultaat??, het brood wat ik haar mee geef naar school at ze dus niet op!!. Ik vond die broodjes terug onder in haar kast, onder het bed enz, enz. echt ik schrok me rot!. Aangezien ik zelf anorexia heb gehad en weet wat een lange weg ervoor te gaan is om weer beter te worden heb ik een paar keer hele lange gesprekken met haar gehad. Ik heb haar alles eerlijk over mezelf verteld, en haar foto's op het internet laten zien van anorexia-patienten, misschien wel hard, maar ik deed het om haar flink wakker te schudden. En ze is inderdaad behoorlijk geschrokken. Ik heb die school-arts gebeld , haar gevraagd waar ze in gods naam mee bezig was, en geloof me ik was niet aardig!!. Is je kind altijd happy met zichzelf geweest, zal een ander haar een eet-probleem bezorgen!.

9.    #9
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Sommige mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is

10.    #10
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Jeetje Desiree, lekker onnadenkend van die schoolarts
    Ik vind het wel verontrustend zo jong al kinderen al bezig zijn met hun uiterlijk. En ook hoe ze zich kleden nu. Inderdaad in minirokjes en sexy shirtjes. Mijn nichtje van 13 heeft dat ook. Misschien ben ik ouderwets
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

11.    #11
    ukkie
    Gast

Nou, ouderwets ben je zeker niet. Een minirokje op die leeftijd?? Ik moest er echt niet mee aankomen thuis hoor.
    De kids van tegenwoordig (hoor mij nou, lijk wel bejaard) zijn echt heel anders dan vroeger. Kijk alleen maar naar de spullen die ze hebben en willen. Laatst hoorde ik 2 jongetjes, van 11 of 12 jaar denk, praten over wat ze allemaal willen hebben. Telefoon, laptop, dvdspeler, noem maar op. Toen ik 12 was, sprong ik een gat in de lucht als ik een zelf-sieraden-maak setje kreeg ofzo.
    Mn broertje is nu 13 en die begint dus al met dat hij zichzelf wil scheren, deodorant, luchtjes, enz... Opzich wel grappig om te zien hoor, maar dat was allemaal heel anders.

12.    #12
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik denk dat je het gewoon niet tegenhoudt. Al moet ik zeggen dat kinderen in minirokjes met netpanty's en sexy shirtjes mij ook tegenstaan hoor. Dochterlief heeft voor haar verjaardag een vestje gekocht met blote schouders, maar daar wordt dus echt nog een shirtje onder gekocht. ?Want anders trekt ze het dus, wat mij betreft, echt niet aan. Gelukkig vindt ze dat zelf ook nodig. Maar zo ging ik pas naar een Hollandse nacht. Onwijs gezellig altijd, maar dit keer liepen er dus kinderen van een jaar of zeven, acht in minirok, met netkousjes en handschoentjes en sexy shirtjes en met make up. Die waren gezellig met papa en mama mee. Toen heb ik mn broek vastgehouden voor ie afzakte.

Dus ik blijf er toch wel bij dat het grootste gedeelte bij de ouders ligt en hoe die er mee omgaan. Je kind kan zoveel willen, maar als ouder zijnde ben jij degene die hoort te zorgen dat bepaalde dingen gewoon niet gebeuren.

13.    #13
    ukkie
    Gast

Dat is ook zo. Ik ben dan nog geen ouder, maar ik zou inderdaad wel letten op wat ze aan trekken. Lijkt wel of ouders die dat toelaten willen pronken met hun kind ofzo en de ouders willen er zelf ook bij horen. Als je buurvrouw haar kind een minirokje aangeeft moet jij dat natuurlijk doen... Komop zeg. (right...)

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Het is per kind ook heel erg verschillend natuurlijk. Het ene kind is volwassener dan het andere, maar je bent er als ouder om daar sturing aan te geven. Je kan wel alles goed vinden. Net wat Diedel zegt, als je soms ziet hoe die ouders hun kinderen zich laten kleden, dat is toch niet normaal?!
    R is nu 13, draagt als ze naar tienerdisco in het buurthuis gaat ook make-up, maar ik heb haar vanaf dag een bijgebracht wat stijlvol was en wat niet. Ze is nog op een vrij 'kinderlijke' manier bezig met jongens, terwijl ik toch al echt serieuze verkering had met 13 jaar.

Het is wel zo dat steeds meer kinderen op jonge leeftijd te zwaar en te dik zijn, door slechte eetgewoonten. Maar dat moet je niet tegen dat kind zeggen, dat moet je bij de bron aanpakken, de ouders! De laatste jaren lijkt het wel of er steeds minder kinderen op sport zitten en dat draagt daar natuurlijk ook toe bij!

15.    #15
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Helemaal mee eens Heaven. Het eetpatroon is de oorzaak. Dat is denk ik het beste dat je je kind mee kunt geven, een gezond eetpatroon. Hoewel ik het wel vreemd vind dat er op veel scholen vette troep wordt verkocht. Kinderen gooien vaak hun brood etc. weg en gaan dan patat o.i.d. halen. Daar kun je als ouder dan weinig aan doen. En als je als ouder een probleem hebt met je gewicht of een eetstoornis, neemt een kind dat al snel over.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Opstelten ontevreden over jaarwisseling
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 01-01-13, 18:00
  2. Ouderen ontevreden over politiek
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-07-12, 08:20
  3. Onzeker over uiterlijk
    Door Onzeker meisje in forum Anonieme onthullingen