VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Onderwerp: Angst voor een volgende/nieuwe zwangerschap

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Angst voor een volgende/nieuwe zwangerschap

Ik had er even moeite mee een naam voor dit topic te bedenken, maar dit is waar het om gaat:

Mijn man en ik willen graag een tweede kindje, maar toch vind ik het moeilijk om de beslissing te nemen wanneer weer te proberen om zwanger te worden. Mijn eerste zwangerschap is nl. niet helemaal vlekkeloos verlopen. Het is niet het ergste wat je kan overkomen, niet zwanger kunnen worden of ergere complicaties maken mijn situatie tot een ongemak. Maar toch wil ik kijken of er iemand is die ook met dit probleem zit.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik zo misselijk geweest dat ik met tijden helemaal niets kon binnenhouden (of zelfs maar aan eten denken), ik kon op slechte dagen alleen maar in bed liggen en niets doen, zodat ik zo min mogelijk prikkels kreeg. Op een gegeven moment was ik 10 kilo afgevallen en in het ziekenhuis opgenomen wegens uitdroging, daar was ik zo weer opgeknapt. Inmiddels weet ik dat ik op tijd zetpillen moet nemen tegen het braken en de kans is groot dat die ook echt gaan helpen, maar toch durf ik nog niet te zeggen: ok, ik ga het weer proberen om zwanger te worden. De belangrijkste reden is mijn zoon, die ik daarmee te kort doe. Zelf kom ik er wel doorheen.

Dus, heeft er iemand ervaring mee? Met het misselijk zijn tijdens de zwangerschap of door andere complicaties?

2.    #2
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Re: Angst voor een volgende/nieuwe zwangerschap

Ik kan mij goed voorstellen dat je het dan eng vindt om nu zwanger te raken. Zeker als je al een kindje hebt rondlopen. Iemand die ik ken had hetzelfde als jij tijdens haar eerste zwangerschap. Ze is 9 maanden lang doodziek geweest. Toen ze weer zwanger was (nu is), heeft ze zelfs een abortus overwogen, zo ziek was ze. Ze is naar de huisarts gegaan en heeft dit gezegd. Hij heeft haar toen medicijnen gegeven en ze heeft er helemaal geen last meer van! Ze is nu net zo ver als ik en het gaat heel goed met haar. Dus misschien een overweging om dit met je huisarts te bespreken?
    Succes met je beslissing.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heeft ze er echt helemaal geen last meer van? Wauw. Zou je willen vragen welke medicijnen ze krijgt?

Als is zetpillen neem, is het bij mij ook veel minder. Maar die pillen moet je innemen voordat het te laat is en al uitgedroogd bent.

4.    #4
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik zal het aan haar vragen voor je als ik haar zie.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dankjewel

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Als die medicijnen goed helpen, dan zou dat wel heel super zijn voor mensen die er zo verschrikkelijk veel last van hebben...
    Ik hoop voor je dat als hyp het gevraagd heeft, jouw huisarts je ook wil helpen ermee, en dat je dan binnenkort kan genieten van een zwangerschap!!

xxx
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Als die medicijnen goed helpen, dan zou dat wel heel super zijn voor mensen die er zo verschrikkelijk veel last van hebben...
    Ik hoop voor je dat als hyp het gevraagd heeft, jouw huisarts je ook wil helpen ermee, en dat je dan binnenkort kan genieten van een zwangerschap!!

xxx
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dankjewel, mijn huisarts wil igg meewerken gelukkig. En als het goed is, kan ik er beter mee omgaan (door de medicijnen) als de vorige keer.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dankjewel, mijn huisarts wil igg meewerken gelukkig. En als het goed is, kan ik er beter mee omgaan (door de medicijnen) als de vorige keer.

10.    #10
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Een collega van mij had dit ook bij haar eerste. Ze kon niet werken, niks! Echt vreselijk om zo door je zwangerschap te moeten worstelen. Maar het gekke is dat ze er bij de 2e helemaal geen last van gehad heeft.
    Zelfs zo dat ze steeds dacht dat het kindje niet meer zou leven ofzo omdat ze dus zo fluitend er doorheen ging.
    Alles is toen goed gegaan en na een mooie zwangerschap en een vlotte bevalling was ze moeder van de 2e...
    Hoe raar kan het lopen he?!
    Maar het vervelende is natuurlijk dat geen mens je kan garanderen dat het bij de 2e zonder misselijkheid zal gaan....sterkte met je beslissing!

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dankjewel mup, de beslissing is al genomen , ik zie er alleen tegenop om die tijd weer mee te maken. Maar jouw verhaal geeft me toch weer een beetje moed.

Ik heb op een ander topic gelezen dat jouw eerste zwangerschap ook niet helemaal vlekkeloos is verlopen, zie jij er niet tegenop om dat allemaal nog een keer mee te moeten maken terwijl je al een kleintje hebt rondlopen? Een kind krijgen vind ik al die kwalen wel waard, maar ik vind het moeilijk omdat er al een kind is.

12.    #12
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

He...wat een herkenning!
    Ik heb zelf ook amper genoten van het zwanger zijn omdat ik niets binnen kon houden en alleen maar op bed kon liggen. Ik kon niets anders dan slapen (en soms drinken, maar dat kwam er meestal weer uit). Ik ben gelukkig niet uitgedroogd geweest, maar ik kan me voorstellen dat het had kunnen gebeuren! Gelukkig ging het in de laatste maanden ietsje beter en kon ik toen af en toe weg. Maar het overgeven is eigenlijk wel tot het einde toe gebleven.
    Ik ben ook erg afgevallen, in mijn hele zwangerschap maar 4 kilo aangekomen en in totaal ook 10 kilo afgevallen (na de bevalling was ik 10 kilo lichter dan v??r de zwangerschap) Mijn verloskundige maakte zich er helemaal geen zorgen over, omdat de baby volgens het boekje groeide...
    Ik heb tabletten en zetpillen Emesafene gekregen, jullie ook?

Ik was ook erg bang voor die erge misselijkheid bij een tweede zwangerschap. Nu ik een beetje 'per ongeluk' weer zwanger ben geworden (wel gewenst hoor, maar zeker niet verwacht!) was ik erg verdrietig in het begin omdat k dacht dat ik mijn dochtertje tekort zou kunnen doen.
    En zeker nu ik merk dat ik sinds twee dagen weer erg misselijk ben bij het opstaan...maar gelukkig gaat het beter als ik iets eet (en bij de vorige zwangerschap KON ik gewoon niets eten...). Toch maak ik me wel erge zorgen. Ik denk dat ik nu nog maar n?t zwanger ben (6 weken) en de misselijkheid begint meestal bij 6 weken geloof ik.

Well...gisterochtend was ik zo misselijk dat ik bijna kokhalzend mijn dochtertje de fles heb gegeven (ik geef voornamelijk borstvoeding, maar bijvoeding is nodig vanwege de nieuwe zwangerschap) maar 's middags had ik weer bijna nergens last van (al blijft dat rare gevoel er wel zitten op de achtergrond). Gisteravond was het weer zover en kon ik mijn eten niet opeten. Een half uurtje later wel. Dus het gaat ECHT niet zo slecht als mijn vorige zwangerschap...en daar ben ik tot nu toe echt heel blij mee.

Nou, een erg lang verhaal is het geworden, maar goed...HERKENNING dus! (bedankt voor de uitnodiging naar dit topic, voelt goed om even van je af te schrijven...je klaagt toch niet graag naar vrienden en familie toe, die weten alleen dat ik erg misselijk was maar niet hoe erg het werkelijk was).
    Gelukkige mama van drie meiden!<br />(Noa, Emma en Julia)

13.    #13
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Zo waar is dat laatste zinnetje....
    !

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Suzanna, ik reageer vanavond uitgebreid op je verhaal. Ik ben nu nl op mijn werk

15.    #15
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Bertje, even tussendoor, ik heb degene over wie ik het had in mijn eerder berichtje al meerdere malen proberen te pakken te krijgen maar op de een of andere manier lopen we elkaar steeds mis. In ieder geval zal ik het vragen zodra ik haar spreek!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. angst voor honden
    Door catgirl in forum Beestenboel
    Reacties: 134
    Laatste Bericht: 28-12-14, 19:18
  2. Angst voor miskraam en afwijkingen
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 09-09-10, 12:00
  3. angst voor de tandarts!
    Door Sasha85 in forum Overige gezondheid