VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Als je je werk niet leuk vind...Help

1.    #1
    ukkie
    Gast

Standaard Als je je werk niet leuk vind...Help

Hallo..

Ik zit echt met een groot probleem, wat ik graag eventjes kwijt wil....
    Ik werk binnen een instelling waar gehandicapte mensen wonen. Tot kort geleden werkte ik met verstandelijk gehandicapte kinderen, waar ik het echt super naar mn zin had....Voor mij was dat de ideale baan. Totdat de hoge bazen met het verhaal kwamen dat ze gingen reorganiseren. Wat betekende dat ik mijn baan kwijt zou raken. Wat baalde ik zeg! Liep constant te janken, begreep het niet, voelde me machteloos enz...
    Ze wilden me wel graag binnen de instelling houden, ik kreeg ook nog steeds mn loon, dus moest snel iets anders hebben. De instelling kwam toen met een woning voor mij, wat heel iets anders was dan ik was gewend. Namelijk een woning met bejaarde mensen. Tja, ik kon wel nee zeggen, maar dan zou ik op straat komen te staan en aangezien de banenmarkt niet zo heel erg gunstig is, besloot ik het maar te doen...

Nu, een kleine 3 maanden verder werk ik er nog steeds, maar heb het er he-le-maal niet naar mn zin. Ben al hard op zoek naar iets anders en heb gisteren toevallig nog gesolliciteerd. Maar tot die tijd zal ik er toch heen moeten. Mn collega's (niet allemaal) zijn ook niet echt heel vriendelijk. Ze sluiten me een beetje buiten. Het lukt me gewoon niet om er tussen te komen, waardoor ik erg onzeker in mn werk wordt, zodat het lijkt dat ik geen inzet toon. (ik blijf dan wel een uur langer omdat ik mn taken af wil hebben, ben altijd op tijd en doe stinkend mn best om aardig en leuk tegen mn collega's te doen.. Maja, dan toon je natuurlijk nog geen inzet)

Balen, omdat het werk zelf nieteens zo heel verschrikkelijk is, alleen wordt mijn motivatie een beetje verpest door die onzekerheid wat betreft hun idee over mij.

Ik hoop dat er mensen zijn die me wat tips kunnen geven om toch die tijd dat ik daar nog ben een beetje leuker te maken of hoe ik mijn onzekerheid een beetje kwijt kan raken.. Want als t zo doorgaat lig ik binnen de kortste keren overspannen op bed... , dan hoef ik er niet meer heen.....

Zo, ik ben in ieder geval eventjes mijn verhaal kwijt. Van je afschrijven helpt toch??

groetjes!

2.    #2
    ukkie
    Gast

Standaard Re: Als je je werk niet leuk vind...Help

Oei, wel een lang verhaal zeg...

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

een tip om het wat leuker te maken is: gewoon je niks van je collega's aantrekken en gewoon je werk doen, zal je zien dat het al een heel stuk prettiger werkt.
    Maar verders heb ik de tip om toch snel op zoek te gaan naar iets anders hoor, want werk wat je niet ligt is inderdaad niet leuk. En het is jammer als de bejaarden waar je mee werkt ook merken dat jij het eigenlijk niet leuk vind.
    [img]http://www.vrouwenpower.nl/albums/albums/edit/preview_528157df.JPG[/img]

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Nou zeg, verstandelijk gehandicapte kinderen, of ouderen, dat is me nog al een verschil! Geen wonder dat je moeite hebt om aansluiting te vinden bij je collega's! En toch, als je prettig wilt werken kun je het beste investeren in contact met de mensen met wie je samenwerkt. Ik zelf zou heel veel vragen, over hoe zij tegen bepaalde (werk)zaken aankijken, hoe zij problemen oplossen, over wat zij nou zo leuk vinden in hun werk. Het lijkt me daarnaast nog wel eens heel goed te zijn, om jouw ervaringen met de kinderen, te vertalen in het werk met de bejaarden. Zoek naar de paralellen. Misschien zijn er dingen die heel goed voor kinderen werken, en die misschien heel veel goeds ook kunnen doen voor de ouderen. Stel voorzichtig eens wat voor? En nou maar hopen dat het niet allemaal van die conservatieve lui zijn die het alleen maar op hun manier kunnen / willen. Wat houdt je werk precies in, zit je in de verzorging, of ben je meer van de begeleiding? Niet dat dat wat uit maakt, maar ik ben nieuwsgierig.
    Succes...
    Nait soezn, moar doun!

5.    #5
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Ukkie, ik zie nu pas jouw post.
    Hoe staat het er nu mee?

Blijf bij jezelf, het is niet erg als anderen je niet aardig vinden. Dat kan net zo goed aan hun liggen, en jij kan niet veranderen wie je bent toch?

Ik vindt het persoonlijk een slechte zaak dat ze niet moeite doen om je op te nemen in de groep.

Ik hoop dat je een leuke andere baan vindt met collega's die jou wel waarderen voor wie je bent.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Help! Ik vind mijn werk niet meer leuk.
    Door Sasha85 in forum Carrière & studie
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 21-09-11, 19:03
  2. *vind ik leuk*
    Door fesb in forum Enquetes en media oproepen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 01-08-11, 11:00
  3. vind hij mij leuk?
    Door joker21 in forum Verliefd
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 14-04-11, 16:28
  4. Wat vind jij leuk/vreselijk aan een man?
    Door Jools in forum Verliefd
    Reacties: 127
    Laatste Bericht: 22-05-08, 11:00
  5. Ik vind mijn werk niet leuk meer
    Door juwel in forum Carrière & studie
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 14-03-08, 10:35

Bladwijzers

Forum Rechten