VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 59

Onderwerp: Combinatie werk/kinderen

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Combinatie werk/kinderen

Hallo,

Ik ben er benieuwd naar hoe jullie het voor elkaar krijgen werk en kinderen te combineren of dat je er juist voor gekozen hebt niet meer te gaan werken.

Zelf heb ik 1 kind van zes maanden oud en werk hierbij 24 uur (3 dagen) per week. Ik vind het meestal wel goed te combineren, maar er zijn van die weken dat ik het echt niet voor elkaar krijg: werken, het huis poetsen, spelen met mijn zoon en ook nog wat tijd voor mezelf overhouden.

Hoe doen jullie dat?

Groeten Bertje

2.    #2
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Standaard Re: Combinatie werk/kinderen

Het is lastig idd
    als ik aan het werk ben (ook 3 dagen 24 uur) bedenk ik weleens dat ik wel meer wil werken omdat ik het werk vaak niet zo kan doen als ik zou willen (5 dagen in 3 proppen lukt nou eenmaal niet)
    Maar ja, als ik thuis ben dan wil ik soms helemaal niet aan het werk , want thuis genieten van Rick is ook zo heerlijk!
    en ja die combi... ik moet eerlijk bekennen, toen we nog fulltime werkten hebben we iemand gevonden die ons 1 x per 2 weken helpt in huis. Die hebben we nu nog steeds en ik geniet er met volle teugen van, al is het nu eigenlijk een luxe geworden die we zouden moeten schrappen. maar ik kijk het nog even aan want kan haar echt niet missen. anders zou het hier echt een zooi zijn!
    Verder probeer ik 1 van de twee dagen hier thuis wat te rommelen en de andere dag doe ik iets leuks. zo gaat het redelijk al heb ik ook best wel eens het gevoel dat ik gek word

groeten, Tessa
    Geluk is mooi als het naar je lacht

3.    #3
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hallo,

ik werk ook 24 uur, maar dan verdeeld over 4 dagen (2 heel en 2 half). Tja, wat zal ik er van zeggen. Aan de ene kant vind ik het lekker om weer aan het werk te zijn, aan de andere kant loop ik constant thuis achter de feiten aan. Als mijn dochter van 6 maanden wakker is, wil ik er ook voor haar zijn, als ze slaapt ga ik snel aan de poets. Het liefste zou ik 2 dagen gaan werken, maar dat is financieel gewoon niet haalbaar. En idd Mop, een werkster zou uitkomst bieden, maar ook hier geen geld voor.

Kortom, de combi dochter/werk/huishouden vind ik erg zwaar.

Groeten Daphne

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Gelukkig ben ik niet de enige die het af en toe moeilijk vind om alles te combineren. Als ik aan het werken ben wil ik het liefste meer werken, maar als ik dan weer thuis ben, dan ben ik ook heel graag bij Ruud en zou absoluut niet meer uren willen werken.

Moppie, wij hebben totdat Ruud 6 weken was ook iemand gehad die bij ons kwam poetsen (en nog wel iedere week). Voordat ik zwanger was werkte ik nl vier dagen in de week en deed daarnaast nog een opleiding met een vrij hoge studiebelasting. Wij hebben onze hulp nu niet meer, dat is wel een eigen keuze. Maar als ik het allemaal niet meer red is dat het eerste waar we weer naar op zoek gaan.

Daphne, ik vind het ook heerlijk op mijn werk en kan daar van genieten. Bij mij is het minimale dat ik moet werken 24 uur (tenzij ik ouderschapsverlof op ga nemen). Kun jij op je werk wel 2 dagen werken? Toch wel jammer dat je dat het liefste doet en dat het financieel niet haalbaar is.

Groeten Bertje

5.    #5
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Bertje,

het was al heel moeilijk om 24 uur te werken, laat staan 16 uur. Het is sowieso eng om van een fulltime job naar parttime te gaan, financieel gezien dan. Dus hebben we gekozen voor 24 uur. Minder is op dit moment ook nog niet haalbaar. Maar mocht ik een andere leuke baan tegenkomen voor 16 uur, dan moet ik toch wel erg nadenken hoor.
    Groetjes, Daphne

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben van 32 uur naar 24 gegaan, dat is niet zo'n groot verschil. Alleen vind ik het moeilijk om mijn werk in die dagen voor elkaar te krijgen. Op dit moment heb ik het gelukkig wat rustiger, maar als ik het druk heb red ik het gewoon niet in 24 uur en dan werk ik meestal ook wat meer. Meestal werk ik dan op een avond een uur of 3 langer.

Ik wil ook eigenlijk niet minder werken, ik vind mijn werk leuk en als ik minder zou gaan werken, dan kan ik niet meer het werk doen wat ik nu doe. 2 dagen werken is wel geschikt voor bijvoorbeeld in een winkel of horeca en vast nog op meer plaatsen. Maar ik maar multimediaproducties (als enige in ons bedrijf) en daarvoor moet je toch vaker aanwezig zijn.

Groeten Bertje

7.    #7
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ook ik ben een buitenshuis werkende moeder.
    Ik werk 4 dagen in de week, bij elkaar 32 uur. Noodgedwongen, omdat mijn man niet kan werken vanwege nek- en rugproblemen.
    Hij zorgt voor onze dochter en ik ben kostwinner. Zo is de afspraak en dat wist ik dus van te voren.
    Wat niet betekent dat ik er vrede mee heb. Integendeel, net als jullie baal ik er af en toe flink van dat ik m'n dochter zo weinig zie en dat het huishouden af en toe een zooitje is.
    Mijn man is een man en dus ziet hij het huishouden anders als ik. Dat is natuurlijk geen nieuws maar af en toe wel een struikelblok. Ik heb me daar nu wel min of meer bij neergelegd. Het is niet anders! Maar als m'n moeder langskomt om m'n dochter te zien (haar enige kleinkind) dan gaat ze altijd aan de poets. Ze vindt het zeker niet netjes hier! Nou ja boeien, we zijn nooit ziek dus het zal wel meevallen.

Maar ik baal er stevig van dat ik veel van m'n dochter mis en dat ze altijd naar m'n man gaat als ze pijn heeft ofzo.

Zo, ben weer even m'n frustraties kwijt, bedankt voor het luisteren!

Dikke kus
    Angelina
    VP-lid sinds 23 september 2004

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ja Angie, dat is belangrijk je hart even kunnen luchten.

Ik merk dat veel vrouwen niet gelukkig zijn met de combinatie werk/kinderen, maar dat het (even) niet anders geregeld kan worden.

Vroeger, toen ik nog studeerde, leek me dat wel iets voor mij: een huisman die voor het huishouden en de kinderen zorgt. Maar nu ik eenmaal moeder ben wil ik echt niet meer werken dan 24 uur. Het huishouden doe ik liever niet, maar dat is wat anders.

Misschien moeten we hier een frustratietopic openen, waar iedereen even zijn/haar ei kwijt kan

9.    #9
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ach, maar je moet het ook natuurlijk wel positief bekijken:
    Mijn man is af en toe stikjaloers op mij, want ik ga 's ochtends naar m'n werk en heb leuke collega's om me heen. Als ik thuis kom heb ik veel verhalen. Ik werk in een hotel en maar veel mee met en door de gasten. Hij kan het af en toe niet aanhoren!
    Het is net alsof de ander op vakantie is geweest, de thuisblijver heeft dan het gevoel dat er niets gebeurd is.

Maarre, een afreageer topic, ipv afreageren op je partner, dat is wel wat!
    VP-lid sinds 23 september 2004

10.    #10
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik herken dat wel een beetje, van toen ik nog werkte en mijn vent werkeloos was. Die raakte ook gefrustreerd op een gegeven moment. Om een aantal redenen. Ten eerst is hij er toch een van de oude stempel, een man moet voor zijn gezin zorgen. En of dat dan kan of niet, dat doet er niet toe, het is een aanslag op zijn mannelijkheid dat jij de centen verdient. Zo simpel is het!
    Ten tweede, naarmate hij langer thuis was, werd er steeds minder gedaan, want verveling slaat toe, nog afgezien van het feit dat een man het huishouden anders (en meestal minder goed) doet, dan dat jij het doet.
    Ten derde, de afgunst, dat jij een leven hebt buitenshuis, dat hij dus niet heeft...

Nu zijn de rollen weer omgedraaid bij mij thuis. Ik loop in de ziektewet en mijn man werkt zich te pletter, 50 uur in de week is niks. Maar hij is gelukkig en ik (meestal) ook!

11.    #11
    . Kady's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hmmm het combineren van werk/kind en huishouden ja het isniet altijd even makkelijk, komt bij dat ik behoorlijk perfectionistisch ben ingesteld en dat maakt het er niet makkelijker op.

Ik werk momenteel 3 dagen (27 uur ja ik werk er 9 op een dag) haal daarna mijn dochtertje op verzorg haar, dan ons eten en ga vervolgens poetsen. Het liefst doe ik iedere dag iets zodat ik me niet een dag te pletter hoef te soppen. Wat ik ook een voordeel van savonds schoonmaken vind, is dat mijn meisje ligt te slapen en ik haar dan niet te kort doe want zo voelt dat toch.

Voor mijzelf heb ik er zo vrede mee ik zou niet meer/minder willen werken en een fulltime mama zijn is echt niks voor mij. Een hulp zou lekker zijn maar dat komt misschien op den duur nog wel eens. Nou wil ik altijd ales tip top hebben en als dat dan eens niet het geval is kan ik daar behoorlijk gek van worden. Mijn man zegt dan altijd dat het wel goed is zo en dat ik hem niet zal horen klagen, en dat is ook zo hij heeft er nl zelf de schurft aan om het te doen en zal dan ook nooit zeggen dat het een bende in huis is. Op zich vind ik dat wel prettig. Nou doet hij dus erg weinig in huis maar ik moet zeggen dat als hij iets meer zou doen ik daar toch geen vrede mee zou hebben omdat zoals al eerder door andere meiden is gezegt ze toch anders schoonmaken dan wij de lat ligt gewoon wat lager.

Al met al lukt het me nog aardig om alles te combineren maarja ideaal is natuurlijk anders.
    [url=http://lilypie.com][img]http://lbyf.lilypie.com/1xKwp2.png[/img][/url] <br />[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/WIm8p2.png[/img][/url]

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hey werkende mama's !!!!!

Hoe doen jullie dat dan met oppas.
    Vaak kost de oppas zoveel geld dat het niet altijd loont om te gaan werken.

Ik wil dolgraag weer aan het werk, zit nu gedeeltelijk in de WW en ja, weet ook niet of het gaat lukken met een kleine op komst maar je leventje word zo beperkt met alleen maar thuis zitten.
    Voordat ik commentaar krijg op die laatste zin, een dikke pluim voor de mama's die het geweldig vinden hoor,
    ik zit noodgedwongen ook al weer een tijdje thuis en aan de ene kant vind ik het fijn, maar
    aan de andere kant vind ik ( in mijn geval dan) dat het me beperkt.
    In mijn gespreksstof, wat ik meemaak, gewoon even uit huis etc. etc.

Maar ja, dat was mijn vraag niet, hoe regelen jullie dat met oppas ?

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Vlinder,

Mijn zoon (7 maanden) gaat twee dagen in de week naar het kinderdagverblijf en 1 dag in de week passen zijn oma's om en om op. Dat is een prima regeling, we belasten zijn oma's niet te veel, hij kan lekker spelen op het kdv en de kosten houden we toch in de hand.

Voor de kosten van het kdv zijn er allerlei regelingen om een temoetkoming in de kosten te krijgen, dit is vaak afhankelijk van het inkomen.

Groeten Bertje

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik werk op dit moment niet, maar als ik weer ga werken komt mijn moeder 3 dagen oppassen. Gewoon bij ons thuis en pakt dan ook een deel van het huishouden mee. Ze woont niet dichtbij, dus ze blijft dan ook 2 of 3 nachten slapen, hoe het uitkomt.

15.    #15
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik werk op dit moment ook (nog)niet maar de jongste heeft wel al voor 3 dagen plaats op het kdv en de oudste heeft daar een plek op de bso.Er was ons aangeraden om vast inteschrijven omdat het een kdv is waar veel mensen zich voor in laten schrijven.Nu hebben we dus wel al een plaats maar nog geen werk .Kost aardig wat maar kan het risico niet nemen om de kinderen uit te laten schrijven.Zou je net zien dat ik dan werk vind .
    !

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Combinatie-test, wel of niet en wat doe je ermee?
    Door Heaven in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 51
    Laatste Bericht: 29-10-12, 20:53
  2. Plessen vindt combinatie werk en kind moeilijk
    Door postbot in forum Celebrities
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 06-09-12, 14:00
  3. Is zorgen voor kinderen ook werk?
    Door Ieniemienie in forum Carrière & studie
    Reacties: 254
    Laatste Bericht: 15-04-10, 20:07
  4. Werken in combinatie met therapie