VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 55

Onderwerp: Vanaf hoe oud kan een dreumes in een groot bed?

1.    #1
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Standaard Vanaf hoe oud kan een dreumes in een groot bed?

Ik vraag me af vanaf hoe oud een dreumes in een groot bed kan. Voorlopig denk ik dat mijn dochter van 17 maanden dat niet kan, niet alleen omdat dat erg groot is maar ook omdat het besef er niet is dat ze in het bed moet blijven als ze gaat slapen.

In juli verwachten we de 2e en volgens m'n man kan ze dan wel uit het ledikant, maar ik denk dat we dat dit jaar nog niet gaan redden.

Wat is jullie ervaring?
    VP-lid sinds 23 september 2004

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Vanaf hoe oud kan een dreumes in een groot bed?

Onze oudste ging naar een peuterbed (meegroei bed) toen hij 2 jaar en 4 maanden was. Een maandje voor ik van onze tweede was uitgerekend. Hij ging toen ook naar een andere kamer op zolder. Dit ging niet helemaal zonder slag of stoot, de eerste week was het echt een drama. Hij kwam er gewoon steeds uit. De eerste avonden rustig 8 x of zo. We deden het traphekje op zolder in ieder geval maar dicht, anders was hij elke keer helemaal beneden. Ik was toen dus hoogzwanger en was nog wel eens alleen thuis met het naar bed brengen aangezien mijn partner dan laat van zijn werk thuis was. Elke keer weer twee trappen op om hem weer in bed te leggen, ik vond dat aardig zwaar. Soms ging hij dus gewoon spelen en dan dacht ik goh het is stil, is hij tochblijven liggen. Ging ik na een tijdje boven kijken, was hij dus heerlijk aan het spelen. Toch hebben we volgehouden en het aantal keren dat hij eruit ging werd steeds minder. Op een gegeven moment - ik weet niet meer of dat na een aantal weken of maanden was - ging het goed.

Maar ik ken ook wel kinderen die er niet uitkomen en gewoon blijven liggen. Bij ons was het in ieder geval niet zo dat hij het niet wilde of eng vond of zo. Hij klom bij ons trouwens nog niet uit het ledikant, dus dat was het probleem niet. Nou is ons ledikant ook wel erg hoog hoor. Zelfs nu kan (of durft) hij er nog niet zonder hulp uitkomen als hij wel eens bij de jongste in bed gaat zitten als die wakker is. Hij is er ??n keer uitgerold, maar het bedje is niet zo hoog dus echt erg was dat niet. Straks blijft onze tweede nog wel even in een ledikant slapen als de derde geboren is. Dan is hij ruim 1,5 maar die hoef ik dus echt nog niet in een peuterbed te laten slapen, die komt er gelijk uit. In zijn ledikant gaat hij ook altijd gelijk zitten maar als je dan gewoon weggaat, gaat hij vanzelf wel (een keer) liggen.? We kijken wel even wanneer hij er aan toe is in een gewoon bed te slapen. Zolang ze het ledikant niet uitklimmen en ze slapen er lekker in, denk ik dat ze daar soms best lang in kunnen slapen. Het ligt er misschien ook een beetje aan hoe groot je kind is.

Poppeke

3.    #3
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Dylan was 1 1/2 jaar toen hij een mee-groeibed kreeg, hij deed niks anders dan uit zijn ledikant klimmen dus dat was ook niet echt prettig. Vanaf nacht 1 is hij gewoon in blijven liggen, en in het totaal nog maar 2x uitgevallen.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

4.    #4
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Onze oudste is ook vanaf zn tweede jaar in een meegroei bed gaan slapen.Ging prima.Nooit eruit gevallen en maar zelden dat hij uit zn bedje kwam.
    !

5.    #5
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik vraag het me voor David ook af. Hij is nu anderhalf en er komt binnenkort een baby bij. Die kan hopelijk een half jaar in de wieg. Tegen die tijd is David twee jaar en een beetje, en eerlijk gezegd denk ik niet dat hij dan al zijn ledikantje kan afstaan.

En waarom ook, want we kunnen een tweede ledikantje lenen. Dus als we het maar kort gebruiken is dat ook niet erg. Als het zo was dat we een nieuw ledikantje moesten kopen zou ik het wel gaan proberen om David in een groot bed te leggen tegen die tijd. En misschien ga ik dat ook wel vast proberen, maar dan om een andere reden.

Het punt is namelijk dat de kinderen samen op 1 kamer komen, en daar staat nu ook al het logeerbed. Als er twee ledikantjes in moeten, moet dat grote bed weg. Dus op zich zou het wel handig zijn als David daar gewoon in kon. Maar ik heb er dus een hard hoofd in, hij is nog zo onnozel!

Maar goed, dat is allemaal pas aan de orde over een half jaar...
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

6.    #6
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik zat het me ook af te vragen....Wanneer beginnen we daar aan?!
    Opa wil een peuterbedje maken. Hartstikke leuk maar eigenlijk denk ik dat Senna daar echt nog veel te klein voor is.
    Ik kijk wel hoe het loopt...misschien heeft opa dat bed ook pas over een half jaar klaar...weet je veel!?

7.    #7
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Nou...opa heeft het bed klaar en Senna slaapt er zelfs al een week in! Het gaat super goed...ze heeft totaal nog niet de behoefte om eruit te klimmen. Dit komt ook omdat er toch nog kleine hekjes aan de zijkant zitten. Goed geregeld van Opa!!!

8.    #8
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Fijn dat ze het zo goed doet!

!

9.    #9
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Volgens mij ligt het ook een beetje aan de aard van je kindje. Mijn oudste sliep toen ze tweeenhalf was in een groot bed. Ze is er nooit uitgevallen , had een badlaken opgerold en onder haar onderlaken gedaan. Werkte perfect .
    het enige was dat ze 's nachts gezellig bij mama in bed kroop maar dat is ook over gegaan.

10.    #10
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Fijn dit onderwerp, ik vroeg me het namelijk ook af! We willen binnenkort een 2 e kindje proberen te maken :P en als het net zo snel raak mag zijn als toen met Luca dan denk ik dat we er toch een ledikantje bij moeten hebben. Ik ben bang dat Luca anders uit bed gaat vallen, ik viel vroeger zelf regelamtig uit bed

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

onze oudste was bijna twee toen hij een half-hoog slaper kreeg. Ging vanaf de eerste nacht goed en hij kwam maar zelden uit bed. De tweede was twee, toen hebben we van de halfhoogslaper een stapelbed gemaakt en nu slapen ze dus samen op 1 kamer en dat gaat prima
    Ze willen ook niet eens appart slapen...dus daar dreig ik wel es mee, als ze 's avonds lang liggen te dollen
    ben wel klaar met VP...Adios

12.    #12
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Leuk joh met z'n 2tjes in een stapelbed!! Valt de oudste er nooit uit?

Even een heel andere vraag aan iedereen:

Tot wannneer kan een kindje MAXIMAAL in een ledikantje?

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

nee joh...er zit een "hekje"omheen...

Ik denk eigenlijk dat ze er in kunnen slapen, zolang het qua ruimte past.
    Onze jongste heeft Bij logeren bij mijn moeder tot ruim z'n derde in campingbedje geslapen...kon best.
    Zolang ze het zelf nog OK vinden en ze hebben nog ruimte om lekker te liggen......kan het volgens mij gewoon.
    Is natuurlijk per kind verschillend.
    ben wel klaar met VP...Adios

14.    #14
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Denk dat het ook heel erg scheelt hoe je kind is. De oudste was met anderhalf elke ochtend druk bezig om uit dr ledikantje te klimmen met slaapzak en al. Lukte dr ook prima aan de bonk op de grond te horen als ze eruit kwakte. Maar we hebben haar dus in een groot bed gelegd toen ze twee werd.
    De jongste daarentegen is nu ruim anderhalf en doet absoluut geen poging om eruit te klimmen. Dus wat mij betreft mag die erin blijven liggen zolang ze past en goed slaapt.

15.    #15
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb weleens gehoord dat een kind tot een jaar of 3 in een ledikantje kan liggen.Het lijkt me wel een beetje krap worden maar ik denk dat het maar net is ,wat het kind gewend is.
    !

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 10-05-12, 13:00
  2. Vanaf 2020 AOW opbouwen vanaf 16 jaar
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 10-05-11, 20:16
  3. bloedneus na val dreumes
    Door ~Miss-Irri~ in forum Ziek zijn
    Reacties: 9