VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 57

Onderwerp: Prikkelbaar darm Syndroom ( PDS )

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Standaard Prikkelbaar darm Syndroom ( PDS )

In 2000 is bij mij na vele onderzoeken PDS geconstanteerd. Ik kan niet meer tegen vet en suiker. Ik eet alleen maar brood, want tegen warm eten kan ik ook niet. Ik spuug alles er weer uit.
    Ik ben gelukkig nog wel in staat om te werken. Ik moet dan wel regelmaat houden in mijn leven. Dus niet te laat naar bed.
    Ik ben een paar jaar geleden begonnen met Alo? Vera sap te drinken en daardoor komt mijn maag tot rust.
    Ik heb op de PDS site gelezen dat er mensen zijn waar deze ziekte opeens over is gegaan.
    Zijn er hier mensen die deze ziekte ook hebben of hebben gehad?

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Standaard Re: Prikkelbaar darm Syndroom ( PDS )

Jeetje zeg, dat is nogal wat....
    Knap hoor dat je alles zo goed aan kan passen, tja je moet natuurlijk, maar lijkt mij erg moeilijk....

Sterkte ermee, en hoop dat jer dan ooit van af komt...
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Jee, dat is nogal wat meis,Ik kan je helaas geen advies geven, maar ik wil je wel veel sterkte wensen

4.    #4
    . liza's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

hai ook ik heb pds al vanaf mn 18de jaar het enige wat bij mij helpt is vezelrijk eten ,geen prik,niet te vet eten veel fruit met schil eten
    soms heb ik tijden geen last maar soms ook weken weer wel,het blijft een lastig iets

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Post waarderingen

Hoi, dat is vervelend dat je PDS hebt.

Of het over kan gaan, dat weet ik eigenlijk niet.

Ikzelf heb de ziekte van Crohn, chronische darmontstekingen.

Met periodes is dit rustig, maar vaak is het, bij mij toch, dat door spanningen en stress ik een opstoot krijg.
    Ook moet ik opletten met mijn voeding, niet te gekruid eten, geen sapjes drinken, niet te vet, geen melkprodukten (lactose) etc.

Al is het wel dat ik er al vaak voor in het ziekenhuis gelegen heb, toch vind ik dat er wel goed mee te leven valt. Het is ook een accepteren wat je moet doen om er mee te kunnen leven.

Veel sterkte er mee Bisa en Liza

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Post waarderingen

Ook ik heb vaak last van m'n darmen, waarschijnlijk ook PDS volgens de arts.
    Wat bij mij helpt zijn de darmflora capsules van het kruidvat en ook wat al gezegd is: niet te vet eten, daar kan ik ook absoluut niet tegen en veel eten ook niet.
    Veel water drinken helpt ook.
    Ontspanningsoefeningen vooral de buikademhaling helpt ook heel goed.

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

Standaard Prikkelbaar darm Syndroom ( PDS )

Ik heb zelf last van hele trage darmen en de doktoren hebben ook weleens aan PDS gedacht, maar het is onduidelijk wat ik nu precies heb......gelukkig heb ik medicijnen waardoor ik eens in de 3 dagen naar de wc kan ipv eens in de 2.5 week !!! Maar wat bij mij erg helpt om een fijn en geen opgeblazen gevoel te hebben is Stimulance van Nutricia, dit is een sinaasappelsap met vezels wat in de supermarkt te vinden is bij de dieetvoeding......en bij de drogist heb ik Colon clean gekocht, dit is een poeder (met naturel of sinaasappelsmaak) waarvan je een vezeldrankje kan maken, ik kan geen ontbijt verdragen, maar heb hiermee toch een goede start van mn dag !!!! Heel veel succes allemaal !!! :P
    Judge not.......only judge thyself !

8.    #8
    . Veronique's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Post waarderingen

Hoi hoi,

Ik weet precies waar jullie het over hebben.
    Ik heb ook pds en er valt inderdaad niet makkelijk mee te leven.
    Dan heb ik ook nog eens een ongeneeslijke maagziekte erbij en een geprikkelde dikke darm.
    Met andere woorden mijn spijsvertering ligt nogal overhoop.
    En met mijn emetofobie (braakangst) word het er niet makkelijker op
    Ik ben nu 30 weken zwanger dus heb ook nog eens veel last van obstipatie en de gene onder ons met pds weten wel wat dat voor gevolgen heeft (heel de dag last van darmen,weinig eetlust,misselijk enz enz.
    Als ik jullie ergens mee kan helpen dan hoor ik het van jullie hoop ik.
    Ik weet inmiddels door ervaring en door mijn gastro entereloog (maag-darm-lever arts) een heleboel over deze ziekte.

Groetjes Veronique
    [url=http://esmeereurslag.dreumessite.nl][img]http://www.dreumessite.nl/final/home/images/tmp/13672.png[/img][/url]

9.    #9
    . Angels eyes's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

hoi hoi,

Ook ik heb last van pds, ik moet hier nu weer opnieuw mee om leren gaan. Vroeger is het bij mij al geconstateerd toen ik nog heel jong was (jaar of 6/7). Vanaf mijn puberteit is het rustiger geweest misschien ook wel doordat ik toen heel veel gesport heb. Sinds een jaar of 5 heb ik er weer meer last van maar nu extreem, in dec. vorig jaar heb ik een endoscopie gehad en moest laxeermiddelen nemen om mijn darmen te spoelen. En daarna heb ik alleen maar problemen gehad en veel pijn. Nu eet ik extra vezels en minder zuivelprodukten( en rauwkost en meer bewegen) en het wordt wel iets beter maar nog niet optimaal. Heb wel normale ontlasting op het moment zij het vaak op een dag, maar hoevaker hoe dunner het wordt herkennen jullie dit??
    Hebben jullie ook zoveel last van een opgeblazen buik en last van misselijk zijn vooral 'smorgens bij het opstaan ( nee niet zwanger hihi).
    Vind het best moeilijk om hiermee om te gaan vooral omdat ik nooit meer het gevoel heb dat kan ik eten en dat niet. Dat was namelijk tot voor een aantal maanden het geval. Ik wist dat ik bepaalde dingen of combinaties niet kon eten dat was eenvoudig ook als je ergens bij anderen gaat eten of uiteten. Maar dat kan ik dus nu niet meer...
    [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=2][COLOR=purple]Stop complaining about what you're not getting, and start creating what you want - Dr. Phil McGraw[/COLOR][/SIZE][/FONT]

10.    #10
    . dorpeling's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Post waarderingen

Zo even wat opgevist !

In april ongeveer had ik een topic geopend over gastritis omdat de huisarts dacht dat ik dat had .
    Nu zijn we zo'n half jaar verder en ben ik vanmorgen voor de zoveelste keer weer naar
    de huisarts geweest .( een vervanger de mijne is op vakantie .)
    Deze huisarts denkt dat ik een spastiche darm heb .
    Zover ik heb begrepen komt dat op het zelfde neer als een prikkelbare darm.

Morgen worden er darm foto's gemaakt van mijn darmen .
    Vandaag dus aan een vloeibaar dieet en allemaal laxerende middelen om morgen helemaal leeg te zijn .
    En ik heb nu al honger . Mag alleen maar drinken . valt vies tegen hoor !

ben erg benieuwd naar wat hier uitkomt .
    Nu ik al vanaf februari last heb van buikpijn , wil ik eindelijk wel eens weten wat er werkelijk aan de hand is .

Dus geen gastritus . Dat is nu wel duidelijk . Geen medicijn dat helpt .

ongeveer 2 dagen na het onderzoek heb ik de uitslag . Dus dat word dan donderdag .

De toekomst word bepaald<br />door de gedachten die je hebt&nbsp; <br />over die toekomst !

11.    #11
    . Angels eyes's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

Veel sterkte VZN, weet wat je doormaakt.
    [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=2][COLOR=purple]Stop complaining about what you're not getting, and start creating what you want - Dr. Phil McGraw[/COLOR][/SIZE][/FONT]

12.    #12
    . dorpeling's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Post waarderingen

ja dank je ik heb het gelezen van je .

jij ook sterkte , het blijft een lastig en vervelend iets
    De toekomst word bepaald<br />door de gedachten die je hebt&nbsp; <br />over die toekomst !

13.    #13
    . dharma1982's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Post waarderingen

Hoi! ik weet sinds een half jaar ongeveer dat ik PDS heb. En vorige week is dat nogmaals door een voedingsdeskundige bevestigd. Ik heb hier al jaren last van en werd continue afgescheept met poedertjes die mijn klachten niet verholpen. Ik had me al ingelezen over PDS en hoor om mij heen ook dat bepaalde voedingsmiddelen zoals zuivel, suiker, vet de klachten kunnen verergeren. Maar volgens mijn voedingsdeskundige was dat allemaal maar onzin. Maar nu lees ik hier toch dat jullie niet tegen die voedingsmiddelen kunnen. Sinds anderhalve week moet ik me volproppen met vezels maar mijn klachten worden alleen maar erger. Ik voel me na de lunch zwanger van het opgeblazen gevoel en erger nog, zo zie ik er ook uit... En ik vermoed dat het door zuivel en suiker komt. Maar al die vezelproducten die ik eten moet daar zit suiker in en zuivel!

Hoe pakken jullie dit aan? En hoe is het met het onderzoek van VZN afgelopen?

smilecoach <br /><br />There is no way to happiness, happiness is the way

14.    #14
    . fiona's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VZN
    Zo even wat opgevist !

In april ongeveer had ik een topic geopend over gastritis omdat de huisarts dacht dat ik dat had .
    Nu zijn we zo'n half jaar verder en ben ik vanmorgen voor de zoveelste keer weer naar
    de huisarts geweest .( een vervanger de mijne is op vakantie .)
    Deze huisarts denkt dat ik een spastiche darm heb .
    Zover ik heb begrepen komt dat op het zelfde neer als een prikkelbare darm.

Morgen worden er darm foto's gemaakt van mijn darmen .
    Vandaag dus aan een vloeibaar dieet en allemaal laxerende middelen om morgen helemaal leeg te zijn .
    En ik heb nu al honger . Mag alleen maar drinken . valt vies tegen hoor !

ben erg benieuwd naar wat hier uitkomt .
    Nu ik al vanaf februari last heb van buikpijn , wil ik eindelijk wel eens weten wat er werkelijk aan de hand is .

Dus geen gastritus . Dat is nu wel duidelijk . Geen medicijn dat helpt .

ongeveer 2 dagen na het onderzoek heb ik de uitslag . Dus dat word dan donderdag .

ik heb ook toen ik een kind was een spastische darm gehad
    ik kon echt bepaalde dingen niet eten en kreeg ik zo'n aaanval dan kon ik niet meer lopen
    ik heb toen een dieet gehad van de huisarts van wat ik het beste wel of niet kon eten
    gelukkig hielp dat heel goed
    ik ben er overheen gegroeid maar toch mag ik bepaalde dingen niet eten
    ik mag bv niet een hele week witbrood eten want dan krijg ik gegarandeerd last ervan
    dat zijn enkele voorbeelden en ook druivensap is heel slecht
    [img]http://web.tiscali.it/empress.cindy/!cid_8B7A919D-33BF-4774-AC33-1D96136B596E.gif[/img]

15.    #15
    . Angels eyes's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dharma1982
    Hoi! ik weet sinds een half jaar ongeveer dat ik PDS heb. En vorige week is dat nogmaals door een voedingsdeskundige bevestigd. Ik heb hier al jaren last van en werd continue afgescheept met poedertjes die mijn klachten niet verholpen. Ik had me al ingelezen over PDS en hoor om mij heen ook dat bepaalde voedingsmiddelen zoals zuivel, suiker, vet de klachten kunnen verergeren. Maar volgens mijn voedingsdeskundige was dat allemaal maar onzin. Maar nu lees ik hier toch dat jullie niet tegen die voedingsmiddelen kunnen. Sinds anderhalve week moet ik me volproppen met vezels maar mijn klachten worden alleen maar erger. Ik voel me na de lunch zwanger van het opgeblazen gevoel en erger nog, zo zie ik er ook uit... En ik vermoed dat het door zuivel en suiker komt. Maar al die vezelproducten die ik eten moet daar zit suiker in en zuivel!

Hoe pakken jullie dit aan? En hoe is het met het onderzoek van VZN afgelopen?

Ik eet inprincipe gewoon alles want de ene keer kan ik bepaalde produkten wel verdragen en de andere keer weer niet. Ik pas wel op met het brood neem bijv niet een brood waar veel meergranen inzitten maar bijv. gewoon boerentarwe ofzo soms wel eens meergranen hoor maar niet te vaak. En ik wissel af door soms wit brood te eten. Ik eet niet veel zoet op brood omdat dat er voor zorgt dat ik meer ga eten dus ook meer binnenkrijg.

Het blijft gewoon lastig pds en ook niet altijd pijnloos maar je moet voor jezelf een schema zien te vinden wat jij prettig vind en dat gewoon eten.

Sterkte!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. spastische darm bij honden
    Door kaatje in forum Beestenboel
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 11-11-11, 19:23
  2. Doorbraak in onderzoek darm-ischemie
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 03-08-11, 05:08
  3. LQT Syndroom
    Door caatje123 in forum Ziek zijn