VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Onderwerp: Goede boeken over opvoeding

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Goede boeken over opvoeding

Hoi hoi,
    Weten jullie misschien nog titels van goede opvoedkundige boeken? Ik vind het interessant om daarover te lezen en misschien wat handvaten te hebben.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Standaard Re: Goede boeken over opvoeding

3.    #3
    . Pino's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi,

Het boek dat je echt moet hebben: Oei, ik groei. Het gaat over de negen mentale sprongen in de ontwikkeling van je kind. Sommige dingen moet je met een korreltje zout nemen, maar er staan veel waardevolle adviezen in. Verder heb ik veel gehad aan 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders.
    Enjoy the little things, <br />some day you will look back and realize <br />they were the big things.

4.    #4
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Inderdaad Pino! Oei ik groei is een aanrader. Al is het vooral om te snappen waarom ze een tijdje zo hangerig en lastiger zijn.

Daarnaast vind ik En als we nu gewoon weer eens gingen opvoeden ook wel een handig boek. Met tips hoe om te gaan met dwarse periodes, peuterpubertijd etc (verder ben ik nog niet met lezen )

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Regelmaat en inbakeren van Ria Blom. Het inbakerverhaal heb ik helemaal aan mij voorbij laten gaan, maar verder... Ik vind dat er echt heel goede tips in staan over slapen bijvoorbeeld. Ik zal het vast niet helemaal aan het boek te danken hebben dat Berend heel snel doorsliep, en zelden spookt 's nachts, maar ik weet wel zeker dat het geholpen heeft.

Wat tips uit dit boek: laat je kind in zijn eigen bed in slaap vallen, dus niet slapend wegleggen.

Maak het 's nachts niet te gezellig: alleen een klein lampje aan, niet spelen, maar voeden, schone luier en weer slapen.

Zorg dat er rust is voor je kind. Niet overal mee naar toeslepen. Huilbaby's zijn vaak overprikkeld.

Bij de eerste tekenen dat een kind moe is moet hij gewoon zijn bed in. Ik zie dat Berend altijd blij is dat ik hem in bed leg. (Thuis dan he... ) Beter kan niet toch? Misschien vind je sommige dingen wat streng, maar het helpt gewoon en het is voor het kind ook het beste.

Ik krijg geen commissie trouwens.

6.    #6
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

men komt ook weer helemaal terug op de drie R's, behalve de reinheid dat is er over het algemeen genoeg of zelfs teveel. Heb ook goede dingen gehoord over: als we gewoon weer es gingen opvoeden.Heb zelf niet gelezen

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb vandaag En als we nou gewoon weer eens gingen opvoeden gekocht, ik zal jullie binnenkort laten weten wat ik van dit boek vind.

In mijn kraammand zat het boek Baby's eerste levensjaar. Hierin staat van week tot week vanalles beschreven over de fysieke, cognitieve en psychologische ontwikkeling van een baby, met een heleboel tips. Het is best een fijn boek, alleen heb ik het idee dat de ontwikkelsnelheid van de baby in het boek veel hoger ligt dan die van een gemiddeld kind.

Ik heb een tijdje Oei, ik groei van de bibliotheek geleend en ben er eigenlijk helemaal niet enthousiast over. Ik vond het ouderwets geschreven (misschien had ik een verouderde druk) en erg van de hak op de tak.

Ik heb in de boekenwinkel een tijd geleden ook een heel leuk boekje gezien over de praktische dingen van de verzorging van een baby, daar stond onder meer in hoe je een fles klaarmaakt, in bad doen ect.

8.    #8
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Er is een nieuwe verbeterde versie uit van 'Oei ik groei'. Ik heb ook de oude versie gelezen en ondanks dat het wat oubollig geschreven was, heb ik er wel veel aan gehad. Ik vond vooral de sprongetjes erg herkenbaar.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Gelukkig is het boek vernieuwd, het was echt helemaal uit de tijd.

Ik hoor van heel veel mensen dat ze er veel aan hebben, maar voor mij is het geen fijn boek.

10.    #10
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertje
    . Het is best een fijn boek, alleen heb ik het idee dat de ontwikkelsnelheid van de baby in het boek veel hoger ligt dan die van een gemiddeld kind.
    Mee eens, heb dat boek ook, Daan moet nu ong. gaan kruipen, hij draait zich nog steeds niet terug vanaf de buik.Hij slaat alleen maar op toetsenbord en kwijlt m i jn hele hand eronder ondertussen.

Oei ik groei heb ik ook gehad maar die heb ik weggeven, ***boek.

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Gelukkig dat ik niet alleen vind dat de ontwikkelsnelheid in dat boek erg hoog ligt. Ruud is heel snel in zijn ontwikkeling, maar zelfs dat tempo houdt hij niet bij.

Waarom vond je oei, ik groei geen goed boek?

12.    #12
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Toen onze oudste geboren is hebben we ook het oei,ik groei boek gekregen.Hij volgde precies elk sprongetje en het was voor ons dus heel makkelijk om erop in te springen.Bij Senna is het een ander verhaal.Zij is natuurlijk 6 weken te vroeg geboren maar als je die tijd erbij optelt dan klopt het nog steeds niet.Nu heb ik er dus niks aan en zou het boek ook niet echt aanraden.Wat wel een goed boek is weet ik niet.Op je gevoel afgaan en met andere moeders kletsen bevalt mij nog t beste.
    !

13.    #13
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

weet niet meer waarom ik het geen goed boek vond, dat is bijna (alweer) 8 jaar geleden, gadver ik wordt oud.
    Idd op gevoel afgaan en kletsen met andere moeders of vaders .

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben inmiddels aan het lezen in En als we nou gewoon weer eens gingen opvoeden, het is een erg interresant boek, met veel voorbeelden. Ik ben nog maar bij het algemene deel en moet het deel over baby's nog gaan lezen.

Hypnosa, En als we nou gewoon weer eens gingen opvoeden is echt een boek over het opvoeden zelf. Daarnaast zou je een boek kunnen gebruiken over de ontwikkeling van je kind. oei,ik groei is daar een bekend voorbeeld van.

15.    #15
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik vond Oei, ik groei ook helemaal niks. Die sprongen... ik heb er niet veel van gemerkt. En het kan aan David liggen hoor, maar de kindjes in dat boek lagen allemaal zo'n 2 maanden (!) op hem voor. Het is dan ook niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, maar op wat moeders verteld hebben. En die scheppen nou eenmaal graag een beetje op!

Maar ik lees hier dat anderen er wel wat aan gehad hebben. Misschien is de nieuwe versie beter.

Trouwens, die sprongen; bij de een heten het regeldagen, het andere kind krijgt tandjes... (ook allemaal niets van gemerkt), het is maar net hoe je het noemt. Alleen maar om je eigen onzekerheid (help, wat wil mijn kind?) een naampje te geven. Niks mis mee hoor, maar doe niet net alsof het voor alle kinderen precies hetzelfde gaat. Want dat is niet zo!

Tips heb ik niet: alleen het boek dat Manon noemt is inderdaad een aanrader. Maar dat is weer geschreven door iemand die de antroposofie aanhangt, dus ook daarin staan dingen waarvan je denkt "dikke neus". Maar dat houd je toch!
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Froger gebruikt Bonje met de Buren bij opvoeding
    Door postbot in forum Celebrities
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-11-12, 08:40
  2. muzikale opvoeding van kinderen
    Door baukje in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 09-12-09, 14:59
  3. Bemoei jij je met de opvoeding van je stiefkindje?
    Door miss-m in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 20-06-08, 10:39
  4. [MOD Topic] Tips voor kinderen en opvoeding
    Door Pokelon in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-09-06, 08:05

Bladwijzers

Forum Rechten