VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 84

Onderwerp: Help! Als de 2e komt is de 1e 1jr + 3 mnd. Hoe gaat dat? Wat heb ik nodig? etc.

1.    #1
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard Help! Als de 2e komt is de 1e 1jr + 3 mnd. Hoe gaat dat? Wat heb ik nodig? etc.

Help!

Ik ben na de geboorte van onze eerste vrij snel zwanger geraakt van de 2e.
    Ben er echt hartstikke blij mee, maar de dilemma's beginnen nu in mijn hoofd rond te spoken: Als de 2e komt is de 1e namelijk 1jr + 3 mnd.

Hij is dan toch nog niet echt een "loper" en zal ook eens in de kinderwagen/buggy moeten
    En hoe hou je tijd voor jezelf en voor je 1e kindje als er zo'n kleine schreeuwer bijkomt ?
    Wat moet ik aanschaffen: een dubbele kinderwagen of kan de oudste dan al op zo'n sta-plankje En wat is nog meer handig

Kortom: Wie heeft er ervaring in een soortgelijke situatie
    Heel graag lees ik hier al jullie tips!

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Standaard Re: Help! Als de 2e komt is de 1e 1jr + 3 mnd. Hoe gaat dat? Wat heb ik nodig? etc.

ik niet, maar je hebt toch van die wagens dat je voor en achter elkaar kan zitten?? kleine achter liggend en groe voor zittend

succes!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

3.    #3
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Help! Als de 2e komt is de 1e 1jr + 3 mnd. Hoe gaat dat? Wat heb ik nodig? etc.

Ik denk dat je echt een dubbele wagen nodig hebt. Op zo'n staplankje kunnen ze pas als ze echt heel goed kunnen staan. Volgens mij zeggen de fabrikanten zelfs vanaf 2 jaar (kun je vast navragen in de babyzaak). Mijn dochtertje is nu 16 mnd en loopt vanaf 13 mnd goed. Maar ze is nu nog niet in staat om lang op zo'n plankje te staan of lang te lopen.

Bij ons komt de tweede als nr 1 bijna 2 is. Een vriendin van me heeft tussen de eerste twee kindjes 16 mnd zitten en die had toen twee ledikantjes (de oudste is echt nog te klein voor een ander bedje), een dubbele kinderwagen. Ik zal nog eens nadenken wat ze verder voor dingen extra had.

4.    #4
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hoi! Fijn om eens een leeftijd te horen, dan krijg ik wat meer een idee.
    Ik zal waarschijnlijk inderdaad een extra (dubbele) wagen moeten gaan aanschaffen!
    Bedje was nog niet in me opgekomen....
    Dankjewel alvast!

5.    #5
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik zal binnenkort zo wie zo eens met die vriendin bellen en eens voor je vragen naar tips.

Er is onder zwangerschap een topic uitgerekend in juli-augustus-sept 2005... als je het leuk vindt om mee te schrijven?

6.    #6
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Graag! Alle tips zijn welkom. Ik dacht trouwens ook nog aan (tijdelijk) een extra box...
    De baby kan natuurlijk in het begin overdag wel in een mandje liggen, ofzoiets, maar als hij/zij wat beweeglijker wordt, zal er toch een box moeten zijn....
    Over fietsen met een baby en een dreumes heb ik een apart topic opgestart, maar daar zijn (nog) niet veel reacties op gekomen. Komt misschien nog...

(Had trouwens al eens zitten lezen bij dat topic uitgerekend juli-aug-sept, maar dacht dat ik misschien een beetje laat was...
    Maar waarom ook niet? Het is wel leuk om als lotgenootjes uit te wisselen hoe het ons vergaat ... Ik zal me gauw eens gaan voorstellen daar)

7.    #7
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Een tweede box is volgens mij niet nodig. Mijn dochtertje wil allang niet meer in de box (er is een topic over tot wanneer in de box onder baby's en kinderen).

Mijn vriendin heeft ondertussen 3 kinderen. Ze heeft een fietskar (een officiele). Daar kun je een maxicosi in vast zetten en dan past er nog een kindje naast (een van de oudste 2 gaat op de fiets in een stoeltje). Achterin de kar kunnen boodschappen en ze kan hem los van de fiets ook gebruiken in de stad. Je kunt er via de invalideningang ook mee de supermarkt in. Dat lijkt mij het makkelijkste en ziet er minder eng uit dan zo'n beugel voor een maxicosi.

Mijn vriendin gaat nadenken over tips, het eerste wat ze riep was: dubbele kinderwagen!

8.    #8
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Bloemetje, je bent geweldig!

9.    #9
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hoi Piechempie,

Ik lees graag met je mee. Onze dochter wordt morgen 6 maanden en ik ben ook weer zwanger. 15 feb. hebben we een echo maar de vk gaat er geloof ik van uit dat ik nu ongeveer 8 a 9 weken zwanger ben.
    Dat betekent dat onze dochter 1 jaar en 1 maand is als deze baby ter wereld komt. Natuurlijk zijn we hartstikke gelukkig maar idd, wat heb je allemaal nodig, dat spookt ook door onze hoofden.
    Een bedje hadden we al wel bedacht, een dubbele kinderwagen ook (of een stoeltje voor op de kinderwagen bak) maar is een extra commode ook handig ? ik denk van wel, manlief weet dat nog niet zo zeker ........
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

10.    #10
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hoi merelmeisje,
    Jeetje, bij jou zit er dan nog minder verschil tussen. Voelt het voor jou ook zo dubbel Het is super dat er nog een kleintje komt, maar ojeee, hoe moet dat nou
    Ik hoop dat we veel tips kunnen uitwisselen. Ik snuffel ondertussen ook op internet rond op zoek naar informatie en als ik iets vind, dan zal ik het hier melden.
    Tja, 2 commodes... En dan ook al je toiletspulletjes dubbel uitstallen enzo? Nee, dat ga ik niet doen. Je zou eigenlijk een aparte ruimte bij de kamertjes moeten hebben waar je ze op 1 en dezelfde commode kunt verschonen... Ik ga er zelf geen extra aanschaffen, hoor. Maar hij gaat wel buiten de kamertjes van de kleintjes staan, omdat er natuurlijk afwisselend gespookt en verschoond gaat worden...
    Succes alvast!!! Oja, mocht het je interesseren: ik heb ook een topic geopend over fietsen met kleine baby's. Groetjes.

11.    #11
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb op de badkamer een tafel staan waar ik prima op kan verschonen. Maar mijn badkamer is dan ook groot.

Mijn vriendin heeft op haar eigen slaapkamer een commode staan en daarvoor op een van de kamertjes maar.

12.    #12
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

We wonen zelf heel erg klein en moeten nodig verhuizen. Nu de 2e in aantocht is helemaal. Ons zoontje kan straks niet eens buiten rondlopen, veel te klein en te vol met gevaarlijke spullen. We hebben een patio, zonder schuur of iets dergelijks. Helaas is onze badkamer te klein om er een commode in te zetten, Bloemetje. Wel heerlijk lijkt me, en lekker warm voor je kleintje! Wij hebben een frame op het bad staan om ruimte te sparen, en naast de cv een straalkacheltje om het aangenaam warm te maken. Als ik klaar ben dan wikkel ik mijn zoontje in een badcape en neem ik hem snel mee naar de commode op zijn kamertje. Dat gaat prima. Nu weet ik dat je bij baby-walz ook een frame voor op het bad kan bestellen waar een verschoongedeeltje bij zit, wie weet is dat handig als je geen plek voor de commode hebt, of er graag 2 wilt hebben...

13.    #13
    . Piechempie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Ik denk trouwens dat ik - naast eventueel toekomstig vervoer op de fiets - wel een dubbele wagen aan ga schaffen!

14.    #14
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Die kun je ook goed tweedehands krijgen en bij de babyplanet hebben ze leuke aanbiedingen. Volgens mijn vriendin is een dubbele wagen noodzakelijk. Ik zou er ook niet aan moeten denken om alles met een wagen en een draagdoek te moeten doen als er zo weinig tussen twee kindjes zit.

15.    #15
    . Suzan76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Nou even met jullie meedenken hoor !

- een tweede commode is misschien wel handig, maar volgens mij niet nodig. Mocht het zo zijn dat degene waar de commode op het kamertje staat ligt te slapen dan kun je altijd nog op bed of op de bank of zo verschonen. Of natuurlijk de commode bij jullie op de kamer zetten als daar genoeg ruimte is
    - wel een tweede bedje
    - een tweede kast lijkt me wel praktisch, tenzij de kast die je nu hebt zo groot is dat er twee gardarobes in kunnen
    - maxi cosi heb je al want de oudste zit dan toch al in een andere autostoel
    - wel een dubbele wagen
    - volgens mij heb je niet zo heel veel dubbel nodig hoor.........als ik nog op andere dingen kom dan laat ik het weten !

PAULA heerlijk om ?samen? zwanger te zijn

[url=http://www.9maand.com][img]http://ncban.9maand.com/105643.png[/img][/url]<br />[url=http://www.9maand.com][img]http://ncban.9maand.com/74364.png[/img][/url]

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. advies nodig
    Door Christina33 in forum Vergaarbak
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 21-03-13, 22:55
  2. Heb het even nodig.
    Door Komtwelgoedje in forum Anonieme onthullingen
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 22-05-10, 08:13
  3. advies nodig
    Door vief25 in forum Carrière & studie