VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.

Poll: Welke achternaam gebruik je (of ga je gebruiken) na je huwelijk?

Dit is een open poll: andere gebruikers kunnen uw keuze(s) zien.

Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 166

Onderwerp: Welke achternaam wil je?

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Welke achternaam wil je?

Dit jaar ben ik 2 jaar getrouwd. Destijds heb ik zijn achternaam aangenomen. Je kan kiezen
    1 eigen achternaam
    2 achternaam partner, eigen achternaam
    3 eigen achternaam, achternaam partner
    4 achternaam partner
    Ik koos de tweede optie. Maar ik heb hier elders al eens aangegeven dat ik dat nu achteraf wel jammer vond. Eigenlijk wilde ik het wel andersom hebben. Ik heb namelijk sinds die tijd altijd het idee gehad dat als ik me officieel voorstel (normaal zeg ik alleen mijn voornaam) ik het zelf niet meer ben. Daar komt de onenigheid met mijn schoonmama bij, en nu hebben we dezelfde naam.
    MAAR.... Vanavond belde mijn vriendin op. Zij zit met hetzelfde probleem als ik (hoewel voor haar meer een probleem). Ze was naar de gemeente geweest en er is dus de mogelijkheid om een wijziging te doen. Bij ons in de gemeente is dat kosteloos. Ja, ik weet niet of dat voor alle gemeentes geldt. Maar morgen staat deze dame bij de gemeente en doet dus die wijziging. Ben ik straks weer helemaal mezelf!!!!

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Welke achternaam wil je?

Als ik ga trouwen hoe ik zowiezo mijn eigen achternaam, en misschien dat ik die van hem er achter plak. Mijn achternaam komt best weinig voor en het dorp waar ik woon komt het dus wel vrij veel voor maar voor de rest in Nederland niet dat is ook een reden dat ik liever mijn eigen achternaam zou willen houden. En het klinkt beter

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik heb een Bulgaarse vader, dus ook mijn achternaam is Bulgaars. Dat speelt ook mee, die vind ik eigenlijk veel mooier!

4.    #4
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

ik heb de naam van mijn partner genomen, omdat ik het wel een eer vond (ook al heet half nederland zo hahaha) maar goed dylan hebben we ook die achternaam gegeven dus ik vond het leuker als ik ook die naam kreeg
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Al neem ik F. zijn achternaam heet ik Suzanne Bosman. En daar is er al een van nogwel een nieuwslezeres dus hoor je het iets te vaak.

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

En in heel Nederland zijn maar zo'n 60 huishoudens die de zelfde achternaam als mij hebben. (waarvan zo'n 50 huishoudens bestaat uit ooms, tantes, neven nichten en achterfamilie )

7.    #7
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Waarom maak je hier geen poll van?

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ehm.... Ik weet niet hoe dat moet WR
    En ik was ook niet op het idee gekomen! Dankjewel voor het idee en kan je me erbij helpen?

9.    #9
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Ga na het forum Trouwen en klik op de knop Nieuwe Poll.
    Als je hem gemaakt heb voeg ik hem wel samen met dit topic.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

ik heb ronalds achternaam genomen!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

11.    #11
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb ook de naam van mijn man genomen. En dat is ook een achternaam die heel veel voorkomt. Mijn eigen achternaam is wat unieker, maar is hier in de regio wel bekender. Ik heb het gedaan met het oog op eventuele kinderen, nu hebben we dus allemaal dezelfe achternaam. Vind ik wel zo handig en zo bijzonder.

Op mijn werk had ik trouwens wel vaak mijn eigen naam willen houden, maar mijn leuke collega?s hebben alles veranderd in de naam van mijn man. Behalve mijn mail-adres hahaha. Dus dat is best wel verwarrend, maar toch laat ik het maar zo. Ik neem ook nog wel regelmatig op met mijn meisjesnaam en dan vragen ze naar mevrouw huppeldepup en dan zeg ik ogenblikje hoor. 3 seconden neem ik weer op en dan zeg ik dus met huppeldepup.

Conclusie: ik heb mijn mans achternaam aangenomen met daarachter mijn meisjesnaam, maar ik vind mijn eigen naam veel mooier.

Daphne

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik heb ook de achternaam van mijn man, mijn meisjesnaam komt erg veel voor, meer dan die van mijn man. Hoewel zijn achternaam weer vaak geassocieerd wordt met de onderwereld. Maar goed, ik vond het wel mooi klinken ook, het is natuurlijk een kwestie van gewenning, maar sommige namen klinken niet lekker samen.
    Bovendien vond/vind ik het ook een eer om de naam van mijn man te dragen. En het is makkelijk met de kinderen natuurlijk.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb ook gekozen voor de naam van mijn man, gecombineerd met die van mezelf. Het was even wennen, maar nu vind ik het heel normaal om mezelf zo te noemen. Het is zeker makkelijk als het hele gezin de zelfde achternaam heeft.

14.    #14
    . July's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Post waarderingen

Ik heb ervoor gekozen om de naam van mijn man achter mijn eigen naam te gebruiken.
    Hij heeft ervoor gekozen om mijn naam achter zijn naam te gebruiken.
    De ambtenaar viel bijna van zijn stoel. Volgens hem was die optie bedoeld voor stellen met hetzelfde geslacht en hoe moest het dan wel niet met onze kinderen. Hadden toen al 1 kind, met zijn naam als achternaam. Waar is de eenheid binnen jullie gezin dan. Tja, als die alleen uit onze namen moet komen, zit er iets verkeerd, dacht ik zo.
    Lekker eigenwijs toch gedaan, leuk onderwerp voor op verjaardagen. Kan ook precies zien welk bedrijf een goed adressenbestand heeft en wie niet. Omdat ik meestal op de 'ouderwetse' manier aangesproken wordt door mailings, weet ik zeker dat ik er niet zelf om gevraagd heb die post te ontvangen, gaat meestal gauw in de oud-papier bak.
    Ziekenhuizen en verzekering zijn er ook niet echt blij mee. Maar wij wel en daar gaat het om. Eerst heette ik 25 jaar zo en voor mij had het heel onnatuurlijk gevoeld om alleen zijn naam te gebruiken. Dat hij zo cool was om mijn naam erbij te nemen vind ik natuurlijk geweldig!
    ~ Accept the things you cannot change, have the courage to change the things you can and the wisdom to know the difference... ~

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tamara

ik heb ronalds achternaam genomen!
    ik zei toen altijd 'ik ga zijn achternaam echt niet zeggen hoor..'
    als ik nu vanaf mijn werk ergens heen bel, of gewoon de dokter zeg ik altijd zijn achternaam erbij..
    ben het nu toch al gewend!!! raar maar waar!!!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. welke achternaam gebruik jij
    Door felice in forum Gesprek van de dag
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 04-05-14, 06:32
  2. Nieuwe achternaam fors duurder
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 29-04-11, 20:04
  3. Meer vrijheid bij keuze achternaam
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 28-07-10, 17:19
  4. Welke zonnebrandcreme gebruik je en met welke factor?
    Door Cooperbaasje in forum Beauty & cosmetica
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 14-07-08, 08:11
  5. Achternaam van man overnemen?
    Door Lente in forum Trouwen
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 22-04-07, 11:48

Bladwijzers

Forum Rechten