VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 117

Onderwerp: Hoe denken jullie over de "allochtonen"

1.    #1
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Standaard Hoe denken jullie over de "allochtonen"

Deze topic geopend om eens te kijken en lekker te discusieren over de maatschappij, en met name het "rassenprobleem".

Ik woon in de Bijlermeer. "Allochtoner"kan het bijna niet.

Mensen komen niet bij mij op bezoek want ik woon in een rare buurt. Mensen hebben vooroordelen.

Ik moet zeggen, ik woon liever in de Bijlmer dan bijv een dorp. Niemand bemoeit zich met wat ik doe en toch groet iedereen elkaar op straat.

Heel veel mensen willen niets met Marokkanen te maken hebben, Turken leven in hun eigen cultuur, Moslims zijn radicaal en Surinamers zijn asociaal en lui.

Mensen denken zo omdat de media het allemaal opblaast.
    Toen we arbeiders zochten waren ze zo verschrikkelijk blij met die zelfde Turken en Marokkanen. Toen ze in Suriname zaten moesten en zouden ze een neger hebben voor al hun werk. En nu zijn ze lui, aso en niet geintergreerd.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen "racist". Ik vind het zelfs beter als het lekker gemengd is, en zelfs wel gezellig al die culturen. Steken we soms nog wel eens wat van op

They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Hoe denken jullie over de "allochtonen"

Het probleem is dat er teveel gegeneraliseerd wordt. Daar zijn 'we' allemaal erg goed in namelijk! Maar anderszijds is het niet voor niks dat taxichauffeurs uit amsterdam niet graag de bijlmer in gaan om mensen op te pikken. Tenslotte zijn er al meerder malen taxichauffeurs neergestoken.
    Loop jij 's avonds prettig over straat, voel je je veilig in die buurt?

Ik heb ook in A'dam gewoond en gewerkt in oost, in een koffiehuis. 85% van onze vaste clientele bestond uit Surinamers. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever de 'oudere' surinamers had dan de jongere generatie. Sterker nog, de jongere generatie werd door die ouderen bij ons de deur uitgekeken. Ik heb er een jaar gewerkt en 2 keer problemen gehad. Beide keren met eentje van de jongere garde, waarbij de ouderen mij back up gaven.

Ik heb niet van huis uit een vooroordeel (denk ik...). Ik ben wel voorzichtig, met bepaalde figuren, maar dat heeft meer met uitstraling te maken dan met uiterlijk. Kleur is niet zo belangrijk, dan wel lichaamstaal, lichaamshouding en de manier waarop ik benaderd/aangesproken word.

3.    #3
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik loop trouwens zelf regelmatig tegen vooroordelen aan. Dat heeft dan weer niks met huidskleur te maken, maar alles met uiterlijk. Mijn man heeft nl nogal wat tattoos en in het verleden had hij ook oorringen en een wenkbrauwpiercing. Nou, het commentaar was niet van de lucht. Van Hells Angel tot Nazi aanhanger (zou de eerst Jood zijn, maar da's weer een ander verhaal) heeft hij en soms ook ik, te horen gekregen. Toen ik zwanger was moest ik leuke grapjes horen "Je kind zal ook wel met tattoos en piercings geboren worden". Erg grappig.. NOT!

4.    #4
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Mijn vader woont hier al 20 jaar. Er is 1 keer ingebroken en verder heeft hij nog nooit last gehad van wat dan ook.

Ik kan en durf heel gemakkelijk over straat om 5 uur in de nacht in de Bijlmermeer.
    Het is Centraal Station waar ik me niet veilig voel, de stad, andere delen van Amsterdam.

Ik ben een keer achterna gelopen door een vieze junk. Wat voor "ras"het was weet ik niet maar ik kneep hem, wat blijkt...ik kwam aan bij mijn portiek en hij zegt" Mevrouw het is niet veilig voor een vrouw als u, daarom ben ik met u meegelopen zodat u veilig thuis komt.

Ik was erg boos omdat hij me "achtervolgde" maar tegelijkertijd dacht ik: Dit was niet gebeurt als ik in de stad liep, niemand had om mijn veiligheid gedacht als ik op Centraal Station sta.

Ik ben zowieso niet met vooroordelen opgevoed. Mijn moeder is/was Surinaams, mijn familie zijn Surinaams, mijn neefjes die ik 2 jaar lang heb "opgevoed"waren half Surinaams half Antiliaans.
    Mijn moeder heeft mij op "zwarte"scholen gezet, mijn middelbare school zat meerdendeels vol met "allochtonen".

Ik ben niet anders gewend dan mensen van verschillende culturen om mij heen te hebben. Ik denk allang niet meer in zwart of blank, Turk of Chinees.
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Hier wonen veel Polen, aardig mensen alleen als ze drank ophebben is het een ander verhaal.

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Heb zelf trouwens ook nog 2 neefjes die half Pools zijn en 1 nichtje die half Pools is.

7.    #7
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Ja inderdaad Heaven, dat is ook zoiets. Dat is vind ik ook een soort van "allochtoon".

Alles wat een andere gedachte heeft dan het klootjesvolk is anders.

Omdat mijn moeder Surinaams is/was en mijn vader Hollands ben ik half lui en half gierig ?

Waar ze het soms vandaan halen weet ik niet hoor. Ik kan er wel om lachen. Ik zeg altijd maar; ik kan tenminste lekkere roti maken en jij krijgt niets want mijn ene helft is te gierig het te delen.

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Met het WK of met het EK voetbal word mij vaak gevraagd voor welk land ik nou ben. (ik ben gewoon een kaaskop maar heb een Duitse achternaam. Mijn opa was half Duits en hij had ook nog Schots bloed)

10.    #10
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Het rare is, mijn beste vriend is op en top Hollander. Stink turken dat, luie negers zus, stomme moslims zo enz enz.

Maar ik heb nog NOOIT ruzie met die man, hij kan met mij heerlijk discusieren en dat terwijl ik toch een halve luie negering ben ?

11.    #11
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armygirly

Ik kan en durf heel gemakkelijk over straat om 5 uur in de nacht in de Bijlmermeer.
    Het is Centraal Station waar ik me niet veilig voel, de stad, andere delen van Amsterdam.

Dat kan ik me wel voorstellen. Ik heb op de Bilderdijkstraat gewoond, maar ging dus echt niet lopen van het Leidse naar huis om 4 uur 's nachts, nam gewoon een taxi. Onder protest van de taxichauf, maar da's dan jammer!

Ik ben een keer achterna gelopen door een vieze junk. Wat voor "ras"het was weet ik niet maar ik kneep hem, wat blijkt...ik kwam aan bij mijn portiek en hij zegt" Mevrouw het is niet veilig voor een vrouw als u, daarom ben ik met u meegelopen zodat u veilig thuis komt.

Hahah.. kan me voorstellen dat je 'm kneep! Zo zie je maar weer dat je je wel eens kan vergissen.

Ik ben zowieso niet met vooroordelen opgevoed. Mijn moeder is/was Surinaams, mijn familie zijn Surinaams, mijn neefjes die ik 2 jaar lang heb "opgevoed"waren half Surinaams half Antiliaans.
    Mijn moeder heeft mij op "zwarte"scholen gezet, mijn middelbare school zat meerdendeels vol met "allochtonen".

Ik weet niet of je dit met me eens bent, maar merk nu ik zelf een schoolgaand kind heb, dat de niveau's op de scholen met veel allochtonen wel lager liggen dan die met veel blanke kinderen. Daar baal ik wel een beetje van, want daardoor krijg je toch weer een scheiding. Anderszijds is het nou eenmaal een feit dat je het beste voor je kind wil. Daarom heb ik met de lagere school bewust gekozen voor een Katholieke school. Het 'buitenlandergehalte', om het zo maar oneerbiedig te noemen, ligt daar gewoon vele malen lager dan bij openbare scholen.
    Nu zit ze wel op een openbare middelbare school, maar is het qua kleur goed verdeeld.

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ja inderdaad Heaven, dat is ook zoiets. Dat is vind ik ook een soort van "allochtoon".

Dat vind ik nou zo grappig. Waarom vind je dat dan? Hij is puur hollands, maar omdat hij niet van goud houdt maar van tattoos drukken we er een stempel op!

13.    #13
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suus
    Met het WK of met het EK voetbal word mij vaak gevraagd voor welk land ik nou ben. (ik ben gewoon een kaaskop maar heb een Duitse achternaam. Mijn opa was half Duits en hij had ook nog Schots bloed)

OOK zoiets!!!

A is voor Ajax en b is voor Feyenoord. Gewone wedstrijden.MATTEN!!!!elkaar het licht niet gunnen.
    Is er EK of WK?Dan zitten we met z'n alle naast elkaar gebroederlijk.....
    Waarom maak je elkaar af dan? In dat Nederlandse elftal zitten gasten van Feyenoord en Ajax bij elkaar ?. Hoor je hen klagen?

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Idd, ook zoiets belachelijks!

15.    #15
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heaven

Dat vind ik nou zo grappig. Waarom vind je dat dan? Hij is puur hollands, maar omdat hij niet van goud houdt maar van tattoos drukken we er een stempel op!
    Oeoeooe nee dat bedoelde ik niet Heaven ? ik bedoelde dat "men"dat ziet als een soort allochtoon....neee ik hou van tatoo's, me beste vriend zit onder, ik heb er 1 (een roosje met de voorletter van mijn moeder) en wil er graag nog eentje bij.

Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 59
    Laatste Bericht: 30-11-12, 20:48
  2. "Drollenvanger" gesignaleerd, zouden jullie hem aan doen?
    Door Bloemetje in forum Mode & trends
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 10-10-08, 18:56
  3. Hoe "legen" jullie een zak witte puntjes?
    Door noorderzon in forum Eten & drinken
    Reacties: 68
    Laatste Bericht: 10-01-08, 21:16
  4. Reacties: 56
    Laatste Bericht: 24-09-06, 23:28

Bladwijzers

Forum Rechten