VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 39

Onderwerp: BOM/BAM

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard BOM/BAM

Ik ben nu 31 en inmiddels 6,5 jaar alleen. Mijn voorgaande relaties duurden 3 resp. 2 jaar en vooral de laatste was 1 grote doffe ellende. Heb nog wel iets gehad met iemand die achteraf al bezet was en ook al twee kinderen had. Mijn wereld stortte in toen ik daarachter kwam. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest in mijn (volwassen) leven als op hem. Daarna nooit meer iemand tegengekomen die de "moeite waard was". Verliefd ben ik sowieso niet echt meer geweest, mijn hart is eigenlijk nooit hersteld daarna. Mezelf geven aan iemand ging en gaat me nog steeds moeilijk af, ik denk dat dat komt omdat ik nooit over hem heen ben gekomen. Ik weet nu ook dat ik nog steeds helemaal verliefd op hem ben (dit is dus al bijna vijf jaar). Maar nu begin ik dus de hoop op een "normale" vent/gezinsleven een beetje te verliezen, het is me blijkbaar niet gegund. Als ik al iemand tegenkom die ik wel zie zitten, dan is het of niet wederzijds, of hij woont nog thuis (en hij was 33 dus echt geen jonkie), of hij is (te) jong. Nou zo kan ik dus nog van alles nog wat opnoemen. Ik ben gewoon bang dat ik nooit datgene krijg wat ik zo graag wil; kinderen. Ik heb een kinderwens maar ik heb geen vent. Nu speel ik dus met de gedachte om een zgn. BAM (bewust aleenstaande moeder) te worden. Ik ben 31 en nu zullen heel veel mensen roepen ' je bent nog zo jong' en 'voor jou komt het nog wel' blablabla, dit zijn zulke dooddoeners want wie zegt dat het nog komt? Ben nu zes jaar verder (ik tel mijn grote liefde eigenlijk niet mee omdat het achteraf dus heel anders was dan ik dacht) en ik ben nog steeds alleen. En er kunnen nog zoveel verschillende scenario's komen. Ik zit nou eenmaal in een niet makkelijke leeftijdsgroep, de meesten van mijn leeftijd zijn nu toch wel zo'n beetje gesettled, met of zonder kinderen. Wat als ik nu nog de liefde van mijn leven tegenkom, wat ik echt niet uitsluit, en hij wilt geen kinderen (meer)? En ik leg me neer bij zijn niet-kinderwens en hij gaat alsnog bij me weg? Wat dan? Dan heb ik geen van beiden terwijl ik die kinderwens misschien wel kan realiseren. Mijn situatie is vrij stabiel. Ik woon in een eengezinswoning, heb een normale slaapkamer over, ik werk full-time maar ik werk thuis. Mijn gehele familie woont in de buurt, mijn vader en moeder zijn ook nog relatief jong (beiden nog geen 60). Verder is mijn jongste tante 42 en mijn vriendinnen wonen ook allemaal redelijk dicht in de buurt. Mijn werkgever, die tevens een vriend is van mij, weet van mijn kinderwens en wat ik eventueel wil gaan doen. Hij staat volledig achter me en zal me steunen waar ie kan. Dit zal dus geen obstakel zijn als in dat ik thuis kom te zitten ofzo. Het is overigens niet de bedoeling dat ik naar de spermabank ga, ik zou dit dan via een (bekende) donor willen doen (heb er ook al 1 in gedachten die er niet afwijzend tegenover staat). Het is niet zo dat ik de knoop al heb doorgehakt, heb het al wel aan diverse vrienden en vriendinnen verteld en zij hebben allemaal heel positief gereageerd, zij zijn dan ook van mening dat ik het zou redden. Ik onderschat niets, ik weet dat het zwaar zou worden, en dat er nog allerlei obstakels kunnen komen. Maar is dat een reden om het niet te doen?
    Ik hoop dat jullie je mening willen geven en misschien dat er sowieso een bam aanwezig is?

Groeten,

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Standaard Re: BAM?

volgens mij zijn er hier geen moeders die daar bewust voor hebben gekozen, maar die kunnen wel komen natuurlijk...

ik begrijp je wens volkomen! en ik neem aan en weet wel bijna zeker dat je alles goed hebt uitgezocht hoe het zal gaan enz.
    als je zeker weten het denkt aan te kunnen en alles is goed geregelt, waarom dan niet....
    tja ik zie het slechte er niet van in..
    tuurlijk is het voor het kind goed om in een gezin op te groeien, maar je ziet het best vaak zo....
    en wie weet kom je nog wel de ware een keer tegen!!

iig succes met je beslissing!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Dank je wel voor je reactie. Ik heb nog niet echt concrete dingen uitgezocht, ben nog aan het denken of ik het ga doen of niet. Wil nog wel even benadrukken dat dit zeker niet mijn voorkeur heeft, en dat ik ook het liefst de liefde van mijn leven tegenkomen en samen met hem kindjes ga maken. Ik vind ook dat het het mooiste is voor een kind om met zowel vader als moeder op te groeien, maar dat het niet per definitie slechter is voor een kind om in een eenouder gezin op te groeien. Ik denk dat ik een kind een stabiele omgeving kan geven, ik hoef mijn kind niet vijf dagen per week naar de kinderopvang te brengen om mijn wens maar door te kunnen zetten in mijn eentje. Omdat ik juist in deze situatie verkeer denk ik dat ik toch de knoop ga doorhakken.

Zodra ik er uit ben laat ik het zeker weten!

4.    #4
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hallo meid,

mijn collega is een 'bammetje' zoals ze dat zelf wel eens zegt.
    Op een dag nam haar vriend waar ze al lang mee samenwoonde de benen met een ander en dat terwijl ze juist besloten hadden wel voor een kind te willen gaan! Bij haar was haar man wel weg maar het gevoel kinderen te willen natuurlijk niet!
    Al vrij snel besloot ze een kindje te willen via de kunstmatige weg. Dat lukte de 3e keer.
    Ze is nu een gelukkige moeder van een kerngezonde knul. Het is geen makkelijk leven. Dat verteld ze wel eens.
    Met veel hulp van familie en soms ook collega's en zeker ook vrienden gaat het allemaal goed.
    Wij hebben haar besluit altijd allemaal geweldig gevonden! Ze is enorm moedig want ze had zich vooraf goed gerealiseerd dat er altijd vragen van mensen zouden blijven komen. Ze heeft gekozen voor de regeling waarbij haar zoon later naar zijn 'biologische vader' mag vragen bij de desbetreffende instantie. Ik vind haar een topmoeder!!!

Je hebt er niks maar maar ik dacht: ik knal het er toch op!

succes met je beslissing,

muppie

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hoi Muppie,

Bedankt voor je reactie. Het zal zeker niet makkelijk worden, ik denk dat ik me dat voldoende realiseer. De vraag voor mij is dus of ik het daarom zou moeten laten. Heb het gisteren bij mijn moeder neergelegd en die schrok er best wel van maar zou wel achter me staan. Juist omdat ik in de bevoorrechte situatie ben dat ik al mijn familie in de buurt heb en ook mijn vrienden en vriendinnen en ook dat mijn werkgever achter me staat, maakt voor mij de beslissing iets minder moeilijk. Als ik dat namelijk niet zou hebben dan zou ik het niet eens overwegen. Maar de band met mijn familie is heel erg hecht, dus niet alleen met mijn broer, zus en ouders maar met mijn gehele familie. Ik weet dat ik altijd op hen zou kunnen terugvallen. Ik moet zeggen dat het nu rustiger is in mijn hoofd mbt het idee, maar het speelt nog steeds.

Ik ga er nog maar een tijdje over dubben

Groeten,

Loedertje

6.    #6
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Hoi Loedertje,
    Ik begrijp je kinderwens volkomen. En als je al wat relaties gehad hebt die uitgaan, kan ik me voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wilt en via een donor een kind wil. Ja, je bent inderdaad nog jong, maarja wil je dan een oude moeder zijn? Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor!
    Er zijn zoveel kinderen tegenwoordig die in een eenoudergezin opgroeien door bv een scheiding...

Succes met het dubben, je komt er vast wel uit!
    VP-lid sinds 23 september 2004

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Ja, en dat is dus ook iets waarom ik met dat idee rondloop; ik wil inderdaad geen ouwe moeder worden. Ben nog jong, zeker, maar niet meer piep, en niet alleen begint mijn klokkie toch wel een beetje te tikken, ik heb mijn kinderwens al lang geleden op de baan geschoven om meerdere redenen, en dat wil ik nu niet meer. Toen was mijn situatie er gewoon niet naar, in mijn ogen is dat nu wel zo. Ik geef mezelf echt nog wel de tijd om er over na te denken, ga niet over 1 nacht ijs en probeer de hoop op het "ideale plaatje" zeker niet te verliezen, al wordt dat met de dag moeilijker. Het is gewoon heel frustrerend dat het "iedereen" om me heen wel lijkt te lukken, en mij niet. Gelukkig zwelg ik niet in zelfmedelijden en word ik er ook niet depri van, maar soms heb ik toch wel momenten dat ik mezelf wel een beetje zielig vind . Maar dan spreek ik mezelf toe en is het ook weer over.

Groeten,

8.    #8
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van je beslissing!

Ik wens je veel kracht en wijsheid toe. En wie weet staat je ridder op het witte paard morgen wel op de stoep!
    VP-lid sinds 23 september 2004

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hi Loedertje, interessant onderwerp, al heb ik hier zelf niet mee te maken, je verhaal spreekt me wel aan, dit omdat ik zelf erg verliefd ben geweest op een man die getrouwd was en twee kids had...
    Ik was daar op een bepaald moment van op de hoogte, maar toen was het leed al geschied, en ik ben nu heel gelukkig met mijn man, maar zal hem nooit vergeten, en doet soms ook nog pijn.
    Afijn dit als voorwoord, ik vind het heel stoer van je dat je deze situatie overweegt, maar zo te lezen is je situatie best ideaal ervoor, ik vind dat als het jou wens is, je het moet doen, het zal je zeker gelukkig maken, en makkelijk misschien niet, maar zoete koekjes worden niet gebakken ? door alle pijn die je al hebt gehad, o.a. door de liefde, ben je nu wel een sterke vrouw, met veel inzichten, en wellicht mocht je besluiten het te doen, en er komt een klein wondertje, kom je de liefde van je leven tegen ? en als dat echt is, dan neemt ie graag zo'n kleine muis erbij ? we zullen niet speculeren op de toekomst, het kan anders en raar lopen, maar als jij over een tijdje nog zo denkt dat je het wil, zeker doen !
    Makkelijk of niet, veel geluk en liefde zul je er zeker voor terug krijgen....
    Succes met je overdenkingen, en we horen graag nog eens van je !
    Liefs Jane

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

De reacties tot nu toe vind ik super, gelukkig geen ontmoedigingen of verwijten dat ik egoistisch ben oid. Ik ben er best veel mee bezig, ik denk er ook aan voordat ik ga slapen. Het is geen obsessie en dat zal het ook niet worden, daar ken ik mezelf te goed voor. Ik overweeg het nog steeds maar denk dat als ik de persoon die ik in gedachten heb het ook wilt, ik het wel ga doorzetten. Ik vind ook dat als ik eenmaal de knoop heb doorgehakt, ik er niet langer mee hoef te wachten. Uiteraard is het de vraag of het wel gaat lukken allemaal, van hem weet ik dat ie vruchtbaar is, aangezien ie al kinderen heeft :P. Anyway, ik hou jullie natuurlijk wel op de hoogte van mijn beslissing. Wie weet sta ik ooit wel in een andere topic hihi.

Groetjes,
    Loedertje

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

succes meid!!

is het dan een goeie kennis ofzo van je?? en heb je het al eens met hem erover gehad?? hopelijk wil hij het doen hoor!!
    en waarom denk je aan hem??
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Ik durf het niet echt goed te bekennen, maar die grote liefde waar ik het over had? Die is weer terug... Hij is inmiddels vrijgezel en wilt dat ook blijven. Hij realiseert zich heel goed wat ie me heeft aangedaan en dat ik dat echt niet verdiend heb. Ik had hem eigenlijk gekscherend gevraagd dat als ik hem zou vragen om een zaadje wat hij dan zou zeggen. Hij reageerde niet zoals ik verwachtte, hij zei eerst vol overtuiging nee, maar zei wel dat hij er over wilde nadenken. De reden dat ik het aan hem gevraagd heb is denk ik wel duidelijk. Maar ik weet ook dat ik geen relatie met hem zal krijgen en dat is de reden ook niet dat ik het aan hem vroeg. Hij leeft voor zijn kinderen, ik weet gewoon dat hij een hele goeie vader is. Dat is ook de reden dat hij eigenlijk geen kinderen meer wil, hij heeft er al twee die zijn alles zijn en waar ie echt voor leeft. Hij weet ook dat het een wens is van mij die al heel lang speelt. Misschien word ik voor gek verklaart door sommige mensen maar sinds het ter sprake is gekomen met hem gaat mijn fantasie af en toe echt met mij op de loop. Haat en liefde liggen zo dicht bij elkaar en wat hij me heeft geflikt is voor een ander genoeg om hem voor altijd te haten, ik echter heb hem nooit kunnen haten, sterker nog, ik ben altijd van hem blijven houden.....

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

nou meis, als je weet waar je staat verder, tja, logisch dat je graag een zaadje van hem wil...
    ik zou dat ook doen hoor... iig voor ever een herrinnering aan je grote liefde...
    Maar je moet er wel goed over nadenken, en duidelijke afspraken maken lijkt me, maar goed, je lijkt me verstandig en realistisch genoeg ?
    ben benieuwd meis...

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Tja, tis misschien bizar na wat hij me aan heeft gedaan, maar toch, dit is echt wat ik wil. Dat wilde ik toen al en nu dus nog steeds. Maar ben blij dat ik niet de enige ben die dit ook zou willen....Hij heeft trouwens alleen gezegd dat ie er eventueel over zou nadenken dus er is geen beslissing van zijn kant. Ik ben ook best benieuwd wat ie er in gaat beslissen. Hij zou er in januari eigenlijk een knoop in laten leggen maar dat had ie uitgesteld door bepaalde redenen en hij heeft wel gezegd dat ie dat nu tot volgend jaar zal uitstellen. Dus dat is wel weer een beetje hoopvol. Als ie er van overtuigd is nooit meer kinderen te willen verwekken, zou ie dan niet doen lijkt mij, of ben ik nu heel naief aan het denken?

Liefs,

Loedertje

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

nou het feit dat hij geen relatie heeft nu, doet er ook wel toe denk ik ?
    Hij zit nu toch in een ander, en onzekerder pakket ?
    Hij kan zijn toekomst niet overzien nu, en dat maakt wel uit met bepaalde beslissingen.
    Kinderen behalve die hij heeft, zijn niet zijn prioriteit op dit moment lijkt me.
    Dus voor jou blijft het afwachten, en ik zou in de tussen tijd het even op zijn beloop laten,
    en je er niet te veel op focussen, als het zo moet zijn, dan gebeurt het ook, behalve als je er bovenop zit, dan niet.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten