VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 72

Onderwerp: Opvoeden? Wie het weet mag het zeggen!

1.    #1
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Standaard Opvoeden? Wie het weet mag het zeggen!

Goede tip, om hierover een nieuw topic te openen. Nog goede opvoedtips iemand? Bijzonder blij zou ik zijn met een oplossing voor onderstaande ondeugende streek

Rick begint ook al ondeugend te worden, althans zo ervaar ik het We hebben een tv kast met deurtjes en dat is verboden gebied. Tja, Rick ernaar toe, deurtje open of juist dicht, heee knopjes op de video... wat leuk zeg!
    We zijn een tijdje geleden begonnen met "nee" zeggen. Jaa lekker vroeg, maar ja, nieuwbakken ouder, wij dachten wel een perfect opgevoed kind te creeeren
    Tja, realiteit is dat ie een grijns van oor tot oor op zn gezicht tovert als we "nee "roepen (en we kijken nog wel zo streng!) en dat als je hem dan vervolgens ergens anders neerzet hij niet weet hoe snel ie weer bij die kast kan komen
    Ok, nu een boek gelezen waarin haarfijn uitgelegd wordt dat dit dus ook niet de methode is, want meneertje ervaart het gewoon als leuke aandacht, maar nergens kan ik ook vinden hoe ik dan wel kan zorgen dat ie met zijn kleine handjes uit die kast blijft!
    Wie het weet mag het zeggen
    Geluk is mooi als het naar je lacht

2.    #2
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Opvoeden? Wie het weet mag het zeggen!

mmmmmmm, lastig . Zelf heb ik ook een mannetje van tien maanden maar hij is nog niet zover. Ik heb ook een dochter van acht jaar dus ik zal even in m'n geheugen gaan graven.

Wat ik bij haar deed, weet alleen niet meer op welke leeftijd, is nee zeggen en haar weghalen van de plaats des onheils. Ik ben hier heel consequent in geweest en na twee weken was het over. Alleen weet ik niet meer hoe oud ze toen was, als het te erg werd dan deed ik haar gewoon in box.

Bij het ene kind werkt het wel en bij het andere kind moet er weer wat anders worden verzonnen. Een gebruiksaanwijzing erbij was wel handig geweest? .

3.    #3
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Nou inderdaad, doe mij maar zo'n beschrijving!

Tja, nee zeggen en weghalen is wat we nu doen, maar dat vindt Rick dus enorm grappig! En in de box stoppen kan natuurlijk, maar de box moet geen strafplek worden vind ik, straks wil hij er niet meer in. Moeilijk he...

4.    #4
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Zijn vingertjes tussen het deurtje stoppen

Even serieus... ik denk dat hem waarschuwen en als hij het nog een keer doet in de hoek zetten goed werkt (ja! ik heb eerste hulp bij opvoeding gekeken )

5.    #5
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

hij is 10 maanden...

6.    #6
    jane
    Gast

Hallo moppie,

het beste is iedere keer nee zeggen en afleiden met iets anders, een speeltje ofzo. Zo leren ze het vanzelf. Ja en soms zijn ze een beetje hardleers. De een wil het eerder begrijpen dan de ander...

7.    #7
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ze zijn nog een beetje te jong op die leeftijd om te onthouden dat iets niet mag.Jij bent als het ware zn geheugen.Als je even de kamer uit bent weet hij niet meer dat iets niet mocht.
    Dus inderdaad blijven herhalen en afleiden!

Succes

!

8.    #8
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaysen
    Ze zijn nog een beetje te jong op die leeftijd om te onthouden dat iets niet mag.Jij bent als het ware zn geheugen.Als je even de kamer uit bent weet hij niet meer dat iets niet mocht.
    Dus inderdaad blijven herhalen en afleiden!

Succes?

helemaal mee eens

9.    #9
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

oke dan blijven we dat gewoon doen!!
    Maarre.. is zn geheugen zo weinig dat ie het ook niet meer weet als het 10 seconden geleden is?

10.    #10
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dat weet ik niet precies, helaas. 10 seconden zijn idd weinig, misschien dat hij het nog wel "weet" dan.

Wat betreft het grappig vinden van hem, dat is op zich ook logisch, hij doet iets en mama komt op hem af, dat is toch een leuk spelletje.

11.    #11
    . bootje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

ja tess, moeilijk, moeilijk. Staat er niks over in de "kinderbijbel" oei ik groei?? Ik denk dat je toch moet gokken op afleiden, want andere dingen werken nog niet echt en anders een slotje op de deur maken, uiteindelijk weet hij dat hij dicht zit e n zal hij er niet zo snel naar toe gaan. hebben wij gedaan met de la voor videobanden!!

succes meis.

kus fem
    [url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/1.png[/img][/url]<br />[url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/2.png[/img][/url]<br />[url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/vacation/bg003/birdslider/2008-6-16/1313/366/b256ZSB2YWthbnRpZSBpcyBvdmVyIA==[/img][/url]

12.    #12
    . beppos's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hier ook een tv liefhebber. Ik heb helaas geen tip voor je. Ook wij zijn begonnen met consequent nee zeggen. Roald ergens anders neer zetten als hij bij de tv staat en dan zo snel als ik kan afleiden. Anders kruipt hij alweer terug richting tv. Als ik het echt zat ben zet ik hem toch in de box hoor. Hij ervaart dat gelukkig nog niet als strafplek. Ik heb ook al een paar keer de salontafel voor de tv kast geschoven, maar dat vind ik toch ook geen ideale oplossing. Daar leert hij helemaal niets van en we hoeven niet het hele huis voor hem aan te passen. Ik vind het trouwens ook wel grappig. Maar dat is al helemaal niet handig want daardoor kost het mij behoorlijk wat moeite om streng Nee te zeggen.
    Tijdens elke minuut die jij met ergenis doorbrengt, verzuim je zestig gelukkig seconden van je leven

13.    #13
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij zitten nog niet in de ?nee-fase?, maar ik denk dat ik consequent nee zou blijven zeggen en haar zou afleiden. Het huis aanpassen lijkt mij ook niet handig, want als je ergens op visite zou gaan, zou de kleine nog niet weten wat wel en wat niet mag (maar dan zijn we wel weer een aantal jaren verder) .

Rick is ook nog zo klein, de woonkamer ligt ook aan zijn voeten om ontdekt te worden....... spelenderwijs zal hij vast wel leren wat wel wel en wat niet mag

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij hebben dit een tijd geleden ook gehad, wat vond ik dat een moeilijke tijd. Zodra Ruud kon tijgeren wilde hij overal aanzitten. en vooral de snoeren van lampen ed in mijn mond stoppen (en op bijten). We hebben stap voor stap ons huis ingericht, zodat we niet te vaak nee hoeven zeggen. Bij de computer alle kabels van de grond gehaald, een stoel voor een lamp gezet en zo nog wat meer. We hoeven nu veel minder vaak nee te zeggen. Het cd-rek staat hier nog steeds op de grond, maar daar heeft hij nauwelijks belangstelling voor. Zo ook het tv-kastje.

De regels die ik er voor gebruik zijn de volgende: Als eerste ongewenst gedrag zo veel mogelijk negeren, bijvoorbeeld tandenknarsen. Als een kind een reactie (positief of negatief) krijgt, dan ziet hij of zij dat als aanmoediging. De tweede is alles zo maken dat je zo min mogelijk nee hoeft te zeggen. En als laatste alleen nee zeggen terwijl je de volledige aandacht hebt van je kind, door bijvoorbeeld zijn arm vast te pakken en het spel te onderbreken. En ook uitleggen waarom iets niet mag, dat lijkt nu nog raar, maar uiteindelijk helpt het misschien wel. Ik probeer zo veel mogelijk te voorkomen dat ik van een afstand zeg dat iets niet mag.

Nu is Ruud inmiddels ruim 10 en weet hij best of iets mag of niet, hij mag bijvoorbeeld niet de lades onder de salontafel openmaken, dat heeft hij veel gedaan, maar nu weet hij dat dat niet mag. Soms kijkt hij wel eens heel ondeugend en probeert hij het toch, maar daar zijn het kinderen voor.

Natuurlijk gaat het hier ook wel eens moeizaam en vond ik het ook heel moeilijk om de hele dag nee te moeten zeggen, en ik ben heel blij dat die periode voorbij is.

15.    #15
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Voor ons geldt het ook:

Aandacht direct en voor haar neus nee zeggen en uitleggen waarom (is van mama, is van papa, het is heet, enz).
    Als ze het na 3 keer zeggen nog doet, verplaatsen en afleiden.

Tot nu toe werkt het best redelijk. We zijn er allebei erg consequent in, gelukkig.

Op dit moment (16 maanden) kan ze het woord 'nee' niet zo goed hebben en gaat ze erg snel huilen. Maar daar trappen we niet in! (nog niet)
    VP-lid sinds 23 september 2004

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. wie weet raad? ik weet t niet meer.....
    Door meisje258 in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 16-11-12, 16:49
  2. Reacties: 55
    Laatste Bericht: 15-04-11, 20:47
  3. Opvoeden in Verbondenheid
    Door Devasja in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-03-11, 14:39

Bladwijzers

Forum Rechten