VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 74

Onderwerp: Kraamzorg

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Kraamzorg

Hoi allemaal,
    Hier nog een vraag van mij Tsja, het is allemaal zo nieuw en overdonderend Hebben jullie al vroeg kraamzorg aangevraagd? En hoe weet je dan voor hoeveel uur je dat het beste kunt hebben? Tegen mij werd gezegd door mijn verzekering dat ik op tijd ben als ik ,nadat ik bij de verloskundige ben geweest, mij ga inschrijven. De verloskundige kan dan met mij gaan kijken hoeveel uur ik het beste aan kan vragen en bij wie. Maar overal lees ik dat je het zo snel mogelijk moet aanvragen vanwege lange wachtlijsten. Het is voor mij heel belangrijk dat ik geholpen word. Zeker omdat ik chronisch ziek ben! Kan iemand mij hier meer over vertellen?
    Bedankt!!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Kraamzorg

De VK vraagt volgens mij alleen OF je het hebt aangevraagd, en verder moet je het zelf weten!

Ik heb het al met 8 weken aangevraagd (bij Berend al met 6!) omdat ik graag bij een bepaald bureau wil, en vol is vol. Dat is bij de 'gewone' kraamzorg niet zo. Als je je maar voor 4 maanden aanmeldt. Maar daar moet je altijd afwachten of je krijgt waar je om hebt gevraagd. Als het druk is heb je gewoon pech gehad. Maar het hangt er vanaf wat je wilt en wat jouw mogelijkheden zijn. Sommige verzekeringen regelen het voor je en dan ben je vaak gebonden aan de bureaus waar zij contacten mee hebben, en bij sommige moet je het zelf regelen. Ik krijg een kraamzorguitkering van 2000 Euro en mag die naar eigen inzicht besteden. Ik heb bij Berend dan ook precies gekregen wat ik wilde. Uiteindelijk waren dat wat minder uur dan aangevraagd. Dat ging in overleg. Jij moet het maximale aanvragen. Hoeveel dat is kan je verzekering je zo vertellen. De VK heeft daar geen invloed op. Pas na de bevalling zou de VK wat extra zorg voor je kunnen regelen.? ?

3.    #3
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb met 12wk de kraamzorg geregeld.
    Bij de vorige zwangerschappen was ik ziekenfondsverzekerd. Ik had me toen automatisch aangemeld bij het buro waar alle ziekenfondsverzekerden zich toen aanmelden.
    Inmiddels ben ik particulier (werk bij de gemeeente) verzekerd. Bij deze verzekering kon ik kiezen uit 3 buro's.
    Mijn verzekering vergoed helaas maar 48u (ziekenfonds 64u,)

Bij mij vroeg de vk afgelopen donderdag of ik inmiddels wat geregeld heb. Er wordt aangeraden om met 12 wk de kraamzorg geregeld te hebben.

Hypnosa, je kunt je dus gerust al aanmelden hoor. Wij bevallen gelukkig niet in de vakantietijd, want dan is het weleens lastig om totale kraamzorg te krijgen.

Groetjes Francien
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

4.    #4
    . prutser's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi,

Ik heb me nog niet ingeschreven voor kraamzorg. bij Jip heb ik dat ook pas gedaan nadat ik voor de eerste keer naar de vk was geweest. Wat ik weet zijn er hier in westfriesland geen ellenlange wachtlijsten. De vorige keer heb ik me voor 8 uur kraamzorg per dag opgegeven. Uiteindelijk werd dit minder omdat we niet meer nodig hadden (dat kan dus, anders om niet dus meer uur dan je aangevraagd hebt) We hadden nu 3 dagen (incl, dag v/d bevalling) 5 uur en 5 dagen 3 uur kraamzorg.
    Ik weet niet of jou man/vriend van plan is thuis te blijven/ vakantie op te nemen en hoe lang en wanneer, maar dat kun je ook laten mee wegen in de keuze voor de hoeveelheid kraamzorg.
    succes Merle

5.    #5
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Bedankt voor jullie antwoorden! Dan ga ik mij gewoon aanmelden. Mijn verzekering heeft contracten met verschillende kraamzorginstellingen maar er is er maar eentje in de buurt. Dus die ga ik morgen bellen.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

6.    #6
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hypnosa het maakt volgens mij niet uit of een buro in de buurt zit.
    Ik woon in de kop van Noord Holland, maar ben aangemeld bij een buro uit Leeuwarden, terwijl er ook een in Purmerend zit. Ze sturen wel een kraamverzorgster die redelijk in de buurt woont.
    Ik ben bij de IZA verzekerd. Vna hun mocht ik in principe uit 4 buro's kiezen. Degene die in het dorp zelf zit, raadde ze af. Organisatorisch is het daar nogal een puinhoop.

Groetjes Francien
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

7.    #7
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Oh ok. Ik heb nu het telefoonnummer van 1 bureau. Misschien dat ik anders eerst even wat andere tel. nummers moet vragen. Alleen, hoe weet ik nu welk bureau goed is en welke niet

8.    #8
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Misschien kan je wat vinden door te Googlen? Als je de naam van het bureau intikt, kan je misschien wel wat vinden. of misschien kan je verzekeringsmaatschappij vertellen hoe en wat als ze meer adressen voor je hebben. Succes iig.

9.    #9
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Dat is een goed idee diedeldie Bedankt!

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wilde nog even zeggen dat je na je bevalling altijd op medische grond wat extra kraamzorg kunt krijgen. Ik heb in totaal het dubbele aantal dagen aan kraamzorg gehad (kon die kraamhulp op het laatst wel de deur uitkijken, maar achteraf was het wel lekker dat ik rustig bij kon komen van de bevalling)

11.    #11
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ah, dat is goed om te weten Marieke! Bedankt

12.    #12
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

even een vraagje want ik vind het erg vreemd... toen ik was bevallen van dylan heb ik 1 dag in het ziekenhuis gelegen, daarna ben ik 4 dagen in het kraamhotel geweest (dat is hetzelfde als 4 dagen kraamhulp thuis) ik ben daar toen 1 dag eerder weg gegaan want ik moest eigenlijk 5 dagen blijven... daar werd zeer moeilijk over gedaan want ik had nog 1 dag hulp tegoed.. het kon dan eindelijk op 1 voorwaarde dat ik thuis nog 1 dag kraamhulp zou krijgen... maar goed nu het geval wat ik raar vind.. mijn buurvrouw is dinsdag bevallen... ze is 2 dagen in het kraamhotel geweest en zit nu thuis... zonder kraamhulp.. dat is toch raar?
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

13.    #13
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Volgens mij is kraamzorg een recht en geen plicht. Als jij geen kraamzorg wilt, dan hoef je dat volgens mij niet te nemen. Misschien wil je wel liever dat je moeder je verzorgd of zo. Vind het wel vreemd dat jij verplicht werd nog een dag kraamzorg te nemen. Het aantal uren verschilt ook sterk per verzekering, dus misschien zit het hem daarin. Of ze heeft gewoon niet aangevraagd, want 2 dagen lijkt me wel erg weinig. Iedereen heeft wel 8 dagen volgens mij, alleen verschilt het dan hoeveel uur je op die dagen krijgt. Vraag het eens aan je buurvrouw, misschien dat dat duidelijkheid geeft.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

14.    #14
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

nou ik zal je de details besparen want het is een heeeel lang verhaal maar komt er op neer dat mijn buurvrouw en ik niet zo'n goeie band hebben samen, ze heeft ook al 2 kinderen waar ze niet voor kan zorgen dus nu heeft ze nummer 3.. maar goed dat is offtopic, ik werd niet echt gedwongen maar het was beter werd verteld, ik heb het dan ook niet genomen want ik vond het allemaal wel best. Ik weet dat mijn buurvrouw waarschijnlijk niks geregeld heeft voor het kraamhotel en ze heeft ook geen geld.. niks nakkes nada dus ik heb het vermoeden dat ze uit het kraamhotel is gezet omdat ze het niet kan betalen. maar ik denk wel dat je gelijk hebt, ik had er niet aan gedacht dat het geen plicht is om het te nemen... maar juist iemand zoals zij kan het 10x harder gebruiken.. en dan niet voor 8 dagen maar tot het kind 18 is
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

15.    #15
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik vind dat er in ieder geval elke dag iemand moet komen kijken hoe het met moeder en kind gaat. Dus of het vloeien van de mama normaal is, of de baarmoeder netjes krimpt en hoe het gaat met de baby, kleur van het kindje, plas en poepluiers en heel belangrijk de voeding en het gewicht!!

Verder moet iedereen zelf weten hoeveel uur kraamzorg jewilt, het hangt ook af of je partner vrij heeft en hoe je bevalling is gegaan, of er al andere kinderen zijn en hoe groot je woont.

Ik heb 7 dagen 8 uur kraamzorg gehad, op dag 8 was er zogenaamd niemand beschikbaar ivm vakanties. Dit was achteraf een smoes omdat de kraamverzorgster zelf een dagje vrij wilde?

8 uur was ook teveel omdat de kraamverzorgster bijna NIETS deed. Ze zorgde goed voor mijn zoontje hoor maar verder keek ze hele dagen de Olympische spelen en las mijn tijdschriften en at MIJN fliet american? Ze heeft alleen na de bevalling mijn bed verschoond en de volgende dag ook. Alleen de eerste dag heeft ze het toilet schoongemaakt en de badkamer vloer en daarna niet meer. Ze heeft geen enkele keer de stofzuiger aangeraakt en de afwas deed ze's ochtends snel, zodat na de lunch de afwas er weer stond. Ik weet ook wel dat ze geen poetsvrouwen zijjn maar ze horen wel het huishouden draaiende te houden! Na de bevalling ging ze eind van de middag weg en liet de wasmachine gewoon vol met schone was zitten. Dan gaat het natuurlijk stinken dus heb IK het zelf die avond maar in de droger gedaan. De rest van de week heeft ze af en toe een wasje gedaan en gooide ALLES bij elkaar qwa kleur? heel wat schattige babykleertejs verpest dus. Strijken heeft ze ook maar 1 x gedaan want ze had wel door dat wij jong waren en onervaren...

Ik pak het volgend jaar heel anders aan. Ik blijf in mijn bed net zolang totdat ik ontbijt krijg en thee, daarna ga ik pas douchen!! De baby blijft dan ook lekker boven met mij ipv dat ik moet rusten en zei de baby mee neemt!!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wie heeft er ervaring met ZiN kraamzorg/Little Care?
    Door tipnix in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 24-06-13, 21:37
  2. Allochtonen maken vaker gebruik van kraamzorg
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-01-13, 10:30
  3. Toekomst kraamzorg onzeker
    Door gimpet in forum Nieuws
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 08-11-06, 15:53
  4. kraamzorg en het nieuwe zorgstelsel