VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.

Poll: Hoe lang wil je doorgaan met borstvoeding geven?

Dit is een open poll: andere gebruikers kunnen uw keuze(s) zien.

Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 139

Onderwerp: Zijn er hier ook moeders die al langer dan 6 maanden borstvoeding geven?

1.    #1
    . EvaM's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard Zijn er hier ook moeders die al langer dan 6 maanden borstvoeding geven?

Ik ben op zoek naar zoals dat heet "langvoedende moeders"
    Ik zou willen kletsen over dingen waar ik als voedende moeder tegen aan loop.

Liefs Eva
    ps:Ik heb geen zin in de discussie of in het openbaar voeden nou wel of niet kan, of verhalen waarom flesvoeding beter zou zijn.
    Riejanne Jasmijn (2007) en Robin Camille (2004)

2.    #2
    . EvaM's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard Re: Zijn er hier ook moeders die al langer dan 6 maanden borstvoeding geven?

oeps typfoutjes

3.    #3
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Zijn er hier ook moeders die al langer dan 6 maanden borstvoeding geven?

Eva, ze is nu op vakantie, maar Bloemetje zal je er alles over kunnen vertellen en dat wellicht graag met je delen. Ze schreef ook op heb Borstvoedings topic, maar is er nu dus even niet!

4.    #4
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hallo
    Ik geef geen borstvoeding meer maar heb bij m'n eerste drie maanden bv gegeven en bij m'n tweede zeven maand. Mijn zoontje wilde ineens geen bv meer toen hij zeven maand was.? Het lag in de planning om toch een jaar bv te geven. Wat staat onderaan je bericht, kan het niet lezen.

5.    #5
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

ps:Ik heb geen zin in de discussie of in het openbaar voeden nou wel of niet kan, of verhalen waarom flesvoeding beter zou zijn.

dat staat er, maar in een andere kleur...

6.    #6
    . EvaM's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Alvast bedankt!

7.    #7
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Graag gedaan, welkom bij de PowerMums!

8.    #8
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Even goed turen en ik kon het ook lezen.

EvaM Hoe lang geef je bv?

9.    #9
    . Caro's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hallo!

Ik heb mijn dochter bijna 10 maanden borstvoeding gegeven. Het werd steeds minder en ik had geen zin meer om het nog op te voeren. (Op het CB zeiden ze: gewoon elk uur even aanleggen, maar ik werk ook nog en dat zag ik echt niet zitten). Het is dus eigenlijk heel natuurlijk steeds minder geworden en op een gegeven moment kwam er gewoon niks meer.
    Ik ben nu zwanger van de tweede en ik wil heel graag net als bij de eerste minstens een half jaar volledig borstvoeding geven en daarna zien we wel weer hoe het gaat.

10.    #10
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Ik heb de typefouten er even uitgehaald en een optie toegevoegd.

11.    #11
    . EvaM's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Dankje wel voor het eruit halen van de typ-foutjes. Ik ben pas kort op dit forum actief (owja dat kan je zien) en snel afgeleid.

Ik geen nu meer dan 9 maanden volop borstvoeding, mijn zoon is veel ziek geweest en voert dan de productie als vanzelf weer op. Ik kolf ook nog 1 keer op het werk, in mijn pauze inmiddels. Maar daar wil ik graag vanaf.

Ik ga zo eerst nog even wegen (voorlopig voor het laatst, want ik wil dat afleren)

Zaterdag heb ik mijn eerste scholingsdag van de VBN.

Liefs Eva

12.    #12
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Eva!

Ik ben ook met 9 maanden opgehouden te kolven op mijn werk. Daan kreeg die dag op het kdv diksap of soms nutrilon 2 (maar dat lustte hij pas na 11 maanden) en van mij de borst zodra we thuis waren. Op de dagen dat ik niet werkte gaf ik hem de hele dag door de borst. Dat ging prima, ik had geen last van stuwing meer op mijn werkdagen (drie dagen per week) en hij had ook niet te weinig melk op de dagen dat hij wel de hele dag door dronk.
    Op een gegeven moment zijn je borsten zo "ingewerkt" dat dat gewoon kan zonder dat het invloed heeft op je productie, denk ik. Tenminste, bij mij werkte het zo...
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

13.    #13
    . EvaM's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hoi Anne,

Ik durf het nog niet aan om mijn zoon helemaal niets mee te geven op de dagen dat hij bij anderen opgevangen wordt. Eerst meot hij dan maar eens 2 weken "gezond" zijn en eten wat hij mag. Hij eet namelijk lang niet altijd voldoende fruit/groente/brood/liga/yoghurt om de dag mee door te komen. Ook drinkt hij nog niet voldoende alternatieven.

Ik vind het zo eng om te stoppen met kolven en mijn zoon dan de voorraad uit de vriezer op te laten drinken. Herken je dat?? Terwijl ik echt meer dan genoeg voorraad heb.

Liefs Eva

14.    #14
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Eva,

Ik herken het zeker. Daan wilde tot 11 mnd niet uit de fles drinken en ik gaf tot ruim 9 maanden wel altijd afgekolfde melk mee, met een tuitbeker, maar hij dronk er eigenlijk nooit van. Hij haalde het gewoon 's avonds in denk ik. Hij at meestal wel fruit en ook wel brood dus dan moest hij het daar maar mee doen. Als hij wel uit de fles had gedronken was ik misschien langer doorgegaan met overdag kolven. Ik maakte me toen wel zorgen dat hij te weinig zou drinken, maar daar ben ik ondertussen ook makkelijker in geworden. Als hij honger/dorst heeft zorgt hij er echt wel voor dat hij iets binnen krijgt. Zo heeft hij nu nog steeds periodes dat hij heel weinig of juist heel veel eet. Geen touw aan vast te knopen.

Heb je al eens gevraagd aan je leidinggevende wat die er van vindt als je doorgaat met kolven? Ik kan me voorstellen dat je dat belangrijk vindt als je zoontje veel ziek is geweest. En ik kan me ook voorstellen dat je leidinggevende er wel begrip voor heeft dat je daar nog een half uurtje per dag aan besteed (want het gaat toch maar om 1 keer?). Gewoon duidelijk uitleggen, en eventueel voorstellen om de helft van de tijd in de pauze te doen en de andere helft in werktijd. Wellicht vinden ze dat een redelijk verzoek, het kost ze uiteindelijk meer als hij vaker ziek is en jij een dag thuis moet blijven! Op mijn werk zouden ze het geen probleem hebben gevonden als ik eerder was opgehouden.
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

15.    #15
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Eva,

Goed dat je nog borstvoeding geeft!

Ik heb mijn zoontje 9 maanden borstvoeding gegeven en ben toen om meerdere redenen gestopt. Hij was vanaf een maand of 5 altijd erg lastig aan de borst dus echt leuk was het niet meer, en verder wilde ik graag snel weer zwanger worden maar er was nog geen teken dat mijn cyclus zich weer herstelde. Dat laatste heeft daarna nog ruim 2 maanden geduurd en toen was ik ook direct weer zwanger, en nu alweer 6,5 maand.

Bij de volgende ben ik van plan zo lang mogelijk door te gaan. In elk geval zes maanden, en daarna moet ik zien hoe het gaat want dan breekt er voor mij een erg drukke tijd aan (stages) waarbij het maar de vraag is of ik kan blijven voeden. Tot de baby bijna een jaar is zal het niet al te lastig zijn, maar daarna (als we het zo lang volhouden) zeer waarschijnlijk wel. Kolven zit er voor mij ook niet in, en bovendien heb ik daar een hekel aan ?. ?Kortom, ik ben vol goede moed, maar het is even afwachten. Gelukkig heb ik de eerste zes, zeven maanden alle tijd!
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 03-11-11, 19:47
  2. Aan wie wil jij een knuffel geven hier?
    Door Mopperkont in forum Vergaarbak
    Reacties: 50
    Laatste Bericht: 26-03-11, 14:40
  3. Vrouw van bus gezet na geven borstvoeding
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-08-10, 19:10
  4. Hoe bereid jij je voor op het geven van borstvoeding
    Door EvaM in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 05-05-07, 23:14
  5. Zijn er moeders die al langer dan een jaar bv geven?
    Door Linn in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 08-09-06, 12:49

Bladwijzers

Forum Rechten