VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 83

Onderwerp: Hoe denk jij over de doodstraf?

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Hoe denk jij over de doodstraf?

Omdat een ander topic (door mij!!) dreigde te verzanden in een dergelijke discussie, open ik een nieuw topic hierover. Er zullen vast mensen zijn die hier een mening over hebben en die goed kunnen onderbouwen

Ik zal de spits afbijten.
    Ik ben tegen de doodstraf, overal en altijd. Waarom? Omdat ik niet vind dat ook maar iemand het recht heeft te beslissen over het leven van iemand anders. Dan ben je in mijn ogen net zo slecht bezig als de dader is geweest. En ook omdat het te erg is als iemand onschuldig wordt berecht. En dat gebeurt nog veel te vaak.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Hoe denk jij over de doodstraf?

ik wist dat hij eraan zat te komen hypnosa

maar goed mijn mening: ik ben in sommige gevallen voor de doodstraf.
    waarom en wanneer wel? : omdat ik vind dat je niet iemand eerst kan verkrachten, daarna opensnijden, in stukjes kan hakken en in het kanaal kan gooien en dan maar je leven lang lekker in de gevangenis kan rond hangen waar je het eigenlijk zo slecht nog niet hebt. ik weet ook wel dat het niet echt afschrikt. ik vind wel dat er meer onderzoek gedaan moet worden naar de uitgedeelde doodstraffen want zoals hypnosa zegt zijn er teveel mensen ten onrechte tot de dood veroordeeld. over die mensen heb ik het dus niet. Ik vind ook niet dat iedereen de doodstraf moet krijgen, maar wel de gene die toegeven dat ze het gedaan hebben (de uiterste moordzaken) en de zaken waarbij het bewijs echt overduidelijk is.

[IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

3.    #3
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimmieco
    ik wist dat hij eraan zat te komen hypnosa

maar goed mijn mening: ik ben in sommige gevallen voor de doodstraf.
    waarom en wanneer wel? : omdat ik vind dat je niet iemand eerst kan verkrachten, daarna opensnijden, in stukjes kan hakken en in het kanaal kan gooien en dan maar je leven lang lekker in de gevangenis kan rond hangen waar je het eigenlijk zo slecht nog niet hebt. ik weet ook wel dat het niet echt afschrikt. ik vind wel dat er meer onderzoek gedaan moet worden naar de uitgedeelde doodstraffen want zoals hypnosa zegt zijn er teveel mensen ten onrechte tot de dood veroordeeld. over die mensen heb ik het dus niet. Ik vind ook niet dat iedereen de doodstraf moet krijgen, maar wel de gene die toegeven dat ze het gedaan hebben (de uiterste moordzaken) en de zaken waarbij het bewijs echt overduidelijk is.

Ik kan me hier dus echt volledig bij aansluiten. Tenzij ze tussen nu en volgende week de gevangenissen aanpakken en ze zo maken als in Turkije. Daar kijk je wel linker uit, want je gaat daar echt niet voor je lol in zitten.
    Hier zit je tussen vier muren, maar je kan sporten, leren, tv kijken en sexen ook nog, als je daar behoefte aan hebt. Een bevriende stand up comedien zei eens: In de bak heb je meer sex dan als je op straat zwerft, je krijgt regelmatig te eten en kan je lichamelijk en geestelijk ontwikkelen. Zo gek is het dus nog niet.
    Dat vind ik dus bizar, maar wel waar!
    @ Kimmie...

4.    #4
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben het deels met jullie eens. Gevangenissen mogen idd strenger en minder luxe en de straffen moeten zeker hoger. Maar doodstraf vind ik een griezelig iets. Jullie hebben het over zaken waarbij het bewijs overduidelijk is. Dat dachten ze in de Puttense moordzaak ook en kijk eens hoe ver ze er daar naast hebben gezeten. Twee mannen die lang voor niets hebben vastgezeten. Levens half verwoest, ook van hun partners. Als de doodstraf had gegolden in zaken als deze, waren ze dus mooi veroordeeld tot de dood...maar wel onschuldig.

5.    #5
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Dat vind ik dus ook Diedel. En ik kan mij voorstellen dat mensen roepen om de doodstraf, zeker als het bijvoorbeeld om je eigen kind gaat wat iets vreselijks is overkomen... . En de gevangenissen primitiever maken. Hmmm, worden de gevangenen volgens mij alleen maar agressiever van en als ze eruit komen zijn ze vaak nog erger dan toen ze erin kwamen. En het hangt ook van het delict af vind ik. Zit je omdat je drugs hebt gesmokkeld of zit je omdat je iemand verkracht danwel vermoord hebt. Vind ik een heel groot verschil.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

6.    #6
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Als het zou gaan om mijn eigen kind, kan die dader maar beter hopen dat ze zo veel medeleven hebben om hem de doodstraf te geven. Want wat ik met 'm zou doen is veel minder menslievend.

7.    #7
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hypnosa
    Dat vind ik dus ook Diedel. En ik kan mij voorstellen dat mensen roepen om de doodstraf, zeker als het bijvoorbeeld om je eigen kind gaat wat iets vreselijks is overkomen... . En de gevangenissen primitiever maken. Hmmm, worden de gevangenen volgens mij alleen maar agressiever van en als ze eruit komen zijn ze vaak nog erger dan toen ze erin kwamen.
    Nee.. lekker zo luxe laten die gevangenissen. Of nee nog beter, geef ze lekker voorwaardelijk. De straffen hier in Nederland zijn echt een lachertje! Nu ook weer. Een vrouw haar tas wordt gejat, ze gaat met de auto achter hem aan en rijdt hem plat, met scooter en al. De jongen komt te overlijden. Is weer typisch Nederland, laten we de schuld bij de vrouw leggen, die mag gewoon voorkomen voor doodslag nu. Te belachelijk voor woorden.
    Het is naar dat die jongen is doodgereden, dat staat buiten kijf. Maar hij moest voorkomen voor gewapende overval ook nog. Maar god god, wat is die jongen zielig, nee die vrouw moet echt gestraft worden...
    Kan ik me dus echt boos over maken...

Diedeldie heeft zeker een punt, wb de Puttense moordzaak. Maar ik blijf toch bij mijn standpunt, wat betreft de straf-maatstaf in Nederland.

8.    #8
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

ik ben het met je eens heaven, ze hebben zelfs canal+ in de bajes... dat heb ik nog niet eens eigen fitness ruimtes (ik betaal grof geld voor een abbo fitness) enzv. ik vind het niet normaal. en net wat jij zegt heaven als mijn kind iets zou overkomen is een rechter al te laat met een oordeel want ik ben eerst.

tuurlijk is het een groot verschil hypnosa, voor een drugssmokkel zou ik ook geen doodstraf geven, mits het niet in een (kinder)lijkje verstopt zit, of ze net een partij pups een operatie gegeven hebben om lekker bolletjes in de buik achter te laten.. hoe zielig ben je dan? en dat alleen om een beetje centen. mensen die zoiets doen hebben toch niks toe te voegen aan de maatschappij en dus heeft het geen zin om ze vrij te laten want ze gaan toch weer het foute pad op en doen alles om aan centen te komen.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

9.    #9
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben het ook absoluut met jullie eens dat de gevangenissen zeker een heel stuk soberder mogen. Ik denk wel dat Hyp een beetje gelijk heeft wb bijv de Turkse gevangenistoestand. Denk ook dat niemand daar beter van wordt. De daders niet, maar ook zeker de maatschappij niet na uitzitting van een straf. Maar ik denk wel dat als we de strafmaatregelen een stuk verhogen en de faciliteiten tot nul terug brengen het een stuk minder aantrrekkelijk wordt om daar tijd door te brengen. Dus letterlijk in de cel zitten en verder geen televisie, sport en dat soort dingen. Laat ze maar weer lekker geestdodend werk verrichten. Als je dat een jaar hebt doorstaan vind ik je een hele vent als je dat nog een keer riskeert! En mensen die idd letterlijk gestoord zijn moeten een andere begeleiding krijgen dan wat bijv het PBC nu geeft. Want dat dat niet goed werkt is dacht ik wel duidelijk na bijv dat chinese meisje wat werd ontvoerd. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te vinden. Proefverloven afschaffen en zeker geen straffen meer kwijt schelden omdat er geen plek zou zijn. Ik denk ook dat het een goede zaak zou zijn als ze daar eens wat meer geld voor uit gaan trekken.

10.    #10
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Eigenlijk vind ik een gevangenisstraf zoals het in Turkije gebeurd, een veel grotere straf dan de doodstraf. Ok, de persoon is kwestie, is dood, maar daarna is hij wel van al zijn lijden verlost! Hoeft zich niet meer schuldig te voelen etc! Eigenlijk straf je dan veel meer de familie en vrienden van de gevangene dan de gevangene zelf!

11.    #11
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

ja maar stel konijntje... een familie lid van jou word op een gruwlijke manier om het leven gebracht... kan jij dan leven met het gevoel dat jouw familie lid dood is.. en dat de dader nog lekker door mag leven? ik niet namelijk.

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Ik vind dat diegene zeker zwaar gestraft moet worden en dan niet in de zin van een gemakkelijke leventje zoals de meeste gevangenen nu hebben in de gevangenissen in Nederland. Voor mij persoonlijk hoeft dat niet de doodstraf te zijn, maar wel een zware straf zodat degene die het gedaan heeft een fijn leventje wel kan vergeten, dat zeker!

13.    #13
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Nou ja lekker Kimmie... Je bent niet vrij en dat gevoel is al een straf op zich. Dat ze zoveel krijgen hoeft voor mij ook niet hoor, begrijp mij niet verkeerd! Maar ik weet dat ze bezig zijn een hoop in te perken. En nogmaals, langere straffen helpen niet, ook niet als afschrikmiddel en is schrikbarend duur.

14.    #14
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Al die faciliteiten verstrekken is ook erg duur. En wat dacht je ervan om de inkomsten af te schaffen die ze tegenwoordig verdienen in de gevangenis. het zijn geen megabedragen, maar als je alles bij elkaar telt is het een aardige bulk geld, denk ik Dat geld kunnen ze dan mooi gebruiken om de strafmaat te verhogen. Waardoor de kosten daarvan weer gedrukt worden. En vrijheid kwijt, ja jammer dan....De persoon die ze wat aangedaan hebben is dat de rest van zijn leven kwijt....En persoonlijk denk ik dat dat gevoel met de huidige strafmaatregelen niet zo schrikbarend erg aanwezig is bij gevangenen. Uitzonderingen daargelaten.

15.    #15
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diedeldie

Al die faciliteiten verstrekken is ook erg duur. En wat dacht je ervan om de inkomsten af te schaffen die ze tegenwoordig verdienen in de gevangenis. het zijn geen megabedragen, maar als je alles bij elkaar telt is het een aardige bulk geld, denk ik Dat geld kunnen ze dan mooi gebruiken om de strafmaat te verhogen. Waardoor de kosten daarvan weer gedrukt worden. En vrijheid kwijt, ja jammer dan....De persoon die ze wat aangedaan hebben is dat de rest van zijn leven kwijt....En persoonlijk denk ik dat dat gevoel met de huidige strafmaatregelen niet zo schrikbarend erg aanwezig is bij gevangenen. Uitzonderingen daargelaten.
    Helemaal mee eens! Zo vind ik het echt nergens voor nodig dat gevangenen soms zelfs computerspelletjes en alles kunnen spelen!

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 17-08-10, 06:42
  2. Doodstraf
    Door miepie in forum Maatschappij
    Reacties: 58
    Laatste Bericht: 10-04-08, 10:40
  3. Doodstraf voor achterlaten kind tussen alligators
    Door diedeldie in forum Nieuws
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 17-10-07, 12:03