VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 100

Onderwerp: Durf je tegenwoordig nog iemand op zijn gedrag aan te spreken?

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard Durf je tegenwoordig nog iemand op zijn gedrag aan te spreken?

Ik zat in de trein en er komt een man uit de leger binnen. Hij gaat zitten. Komt er vervolgens een andere man van buitenlandse afkomst binnen en begint te schreeuwen over hoe wij Nederlanders alleen aan ons zelf kunnen denken. Ik dacht eerst "die man spoort niet, laat maar".? Vervolgens gaat hij schuin tegen over mij zitten en spreekt mijn buurvrouw aan. Hij begint haar uit te schelden en ik werd steeds banger. Wij moeten naar Allah luisteren en meer geven dan nemen, vond de man. Ik wist niet wat ik moest zeggen en de vrouw ook niet. Wijs hielden we onze mond. Later komt de man in leger uniform eraan en zegt tegen de herrieschopper dat hij op moet houden. Vervolgens wordt de man om ver geduwd. De man in de leger uniform valt en toen kwam de spoorweg politie eraan. Ik stond te trillen op mijn benen. Ik durfde niets meer te zeggen terwijl ik eerder wel mijn mond open trok. Het is te gek voor woorden dat je dit moet laten gebeuren omdat je grof gezegd bang bent om een mes tussen je ribben te krijgen. Ik word er niet vrolijk van!

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Durf je tegenwoordig nog iemand op zijn gedrag aan te spreken?

Het is inderdaad echt belachelijk, maar ik durf ook echt niet meer tegen sommige wat van hun gedrag te zeggen, omdat je ook echt niet weet wat ze voor reactie terug zullen geven. En dat terwijl ik meestal wel mijn mondje bij me heb.

3.    #3
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Het ligt eraan waar ik ben. Als ik in mijn eigen dorp loop spreek ik mensen wel aan op gedrag. Zijn over het algemeen pubers die lopen te slopen. Maar op het moment dat zoiets in de trein zou gebeuren en ik heb de kinderen bij me, ben ik weg hoor!
    Ik had ook niet blijven zitten denk ik in jouw voorbeeld.

4.    #4
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

het beste wat je in zo'n geval kan doen is weglopen en even een conducteur zoeken, die kan de sp bellen als mensen aggresssief blijken te zijn kan je beter niet blijven zitten. maar uh die militair.... liet hij zich zomaar omver duwen? deed hij niks terug??
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

5.    #5
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik zou ook niet gereageerd hebben. Inderdaad weglopen en een conducteur aanspreken lijkt mij het beste in zo'n geval. Maar inderdaad wel erg dat je 'monddood' wordt gemaakt door van die idioten
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

ik kijk wel uit!!!!!, ik woon in Amsterdam. waar het verder onwijs is om te wonen hoor!!!

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

wat je zegt ik kijk ook wel uit. Ik werk in utrecht en ga daar met de trein naar toe. zo nu en dan gebeuren er toch wel wat dingen in de trein waarover ik mij heel kwaad kan maken en dan zit ik te twijfelen om iets te zeggen, maar uiteindelijk doe het dan toch maar niet, stel dat ...................

De dwaas doet wat hij niet laten kan;<br />de wijze laat wat hij niet doen kan

8.    #8
    . cooperbazinneke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Ja hoor geen probleem. Alleen moet ik wel weten waar over het gaat zodat het beter gegrond kan zijn.

9.    #9
    . cooperbazinneke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cooperbazinneke
    Ja hoor geen probleem. Alleen moet ik wel weten waar over het gaat zodat het beter gegrond kan zijn.
    Helaas gebeurd dit niet op dir forum. Doormiddel van iemand karma af te nemen durf je die niet direct aan te spreken of in dit geval te typen. Maar goed die mensen zijn er ook.

10.    #10
    . Red Sister's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Jeetje, wat een achterlijke!
    Ik ben zelf buitenlands, al ben ik hier in Amsterdam geboren en opgegroeid....
    Maar mijn ouders hebben zich wel meteen aangepast toen ze naar Nederland kwamen.
    En ik vind dat elke buitenlander die zich hier in Nederland wilt vestigen, verplicht
    moet zijn om zich zelf heel snel aan te passen.
    Het is natuurlijk van de zotte dat je hier met je grote mond komt verkondigen
    hoe je je als Nederlander moet gaan gedragen.

De pot op met ze!
    xXx Red Sister xXx

11.    #11
    . Red Sister's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Oh en om verder de vraag te beantwoorden of 'je nog durft om iemand op zijn gedrag aan te spreken'... ja ik doe dat dus wel.
    Al ben ik maar een klein vrouwke, maar ik zal mij dus niet laten uitschelden. Ook als ik alleen ben, ik ben niet bang.
    xXx Red Sister xXx

12.    #12
    . Natasja's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard Re: Durf je tegenwoordig nog iemand op zijn gedrag

Ik weet niet of ik het durf. Ik zal het zeker overwegen, maar ik weet pas hoe ik ga reageren als ik daadwerkelijk zo'n situatie meemaak.
    [img]http://www.cynatica.com/smile/cheerlie-ud1.gif[/img]

13.    #13
    . Red Sister's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Standaard Re: Durf je tegenwoordig nog iemand op zijn gedrag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja
    Ik weet niet of ik het durf. Ik zal het zeker overwegen, maar ik weet pas hoe ik ga reageren als ik daadwerkelijk zo'n situatie meemaak.
    Eigenlijk denk ik dat ook wel ja.
    xXx Red Sister xXx

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik denk dat het ook van de situatie afhangt en van de persoon die je aan zou moeten spreken. Tenslotte lopen er een hoop imbecielen rond op het moment en hoewel ik een grote bek heb en niet bang ben aangelegd, heb ik niet alleen mezelf om rekening mee te houden. Ik ben ook nog moeder en ik geloof niet dat mijn kind er wat aan heeft als zijn moeder overhoop gestoken of geschoten wordt, omdat ze zonodig de wereld moest verbeteren.

Wat niet wil zeggen dat ik geen actie zal ondernemen als ik iets zie gebeuren op straat, maar dat zal ik meer doen in de vorm van de politie bellen of hulp vragen, dan dat ik er zelf bovenop duik, iets wat ik vroeger wel zou hebben gedaan.
    Iedereen kan heel stoer roepen dat je iemand wel op zijn gedrag durft aan te spreken, maar als het om een groep gaat, mag ik toch hopen dat je wel ff twee keer nadenkt voor je dat zomaar doet.

15.    #15
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Mensen aanspreken op hun gedrag is onderdeel van mijn werk en op die plek kan ik het ook best wel. Anders wordt het op straat bij agressief gedrag oid. Dan ben ik een flink stuk voorzichtiger als vroeger. Voor mijn gevoel is het door de hele maatschappij op dit moment dat mensen daar voorzichtiger in zijn.
    Tevens heb ik net als Heaven nu niet alleen meer mezelf om rekening mee te houden. (partnerlief natuurlijk ook al langer maar dat is toch weer anders)
    Geluk is mooi als het naar je lacht

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 14-03-13, 07:11
  2. 'JOVD mag toch spreken op congres'
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 24-11-12, 09:20
  3. Vind jij het storend dat iemand zijn gsm opneemt tijdens een gesprek
    Door Cooperbaasje in forum Computers, Internet, telefoons en gadgets
    Reacties: 21