VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 138

Onderwerp: Voedingsschema

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Voedingsschema

Hoe is het voedingsschema van jullie baby's en hoe oud zijn ze?

Mijn zoon is 6? oud en hij eet hetvolgende:
    7.00 fles 200 ml
    9.00 fruithapje met ? liga eerste stap
    12.00 fles 200 ml
    16.00 fles 135 ml (die zijn we aan het afbouwen tot 100 ml)
    18.00 groenten met aardappel
    19.30 fles 200 ml (dit wordt binnenkort een papfles)

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is hoe laat jullie je kinderen een warme maaltijd geven. Op de dagen dat ik werk kan ik hem pas om 18.00 uur eten geven en dan wordt de tijd tussen zijn voeding van 12.00 uur en 18.00 uur erg lang, daarom wil ik hem tussendoor een klein flesje melk geven, dat is dan eigenlijk zijn toetje, wat hij al eerder op de dag krijgt.

Groeten Bertje

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Voedingsschema

Mijn zoon is bijna 13 maanden en eet het volgende:

08.00 Bord pap met 200 cc halfvolle melk
    09.30 stukje fruit of cracotte + halve tuitbeker melk (die meestal niet op gaat)
    11.30 boterham + de rest van de melk
    11.45 venkelthee met 2,5 schepje nutrilon 3
    ~slapen~
    13.00 cracotte of broodje met iets erop + diksap of roosvicee
    15.30 halve liga + diksap of roosvicee
    17.30 warme maaltijd + water of melk
    20.00 240 cc nutrilon 3 + 5 1/2 schepje Nutrix

Dit wisselt, soms wil hij 's ochtends om 9.30 niks eten en drink hij alleen iets. Dan krijgt hij 's middags fruit als hij net wakker is...

3.    #3
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Madelief, bijna 1, krijgt het volgende

als ze zich meldt BV (meestal rond 5.30)
    tussen 7.00 en 8.00 BV (als ze wakker wordt)
    10.30-11.00 150-200 cc halfvolle melk in een fles (anders drinkt ze bijna niets)
    ~slapen~
    12.30-13.00 een boterham en nog wat melk
    15.30-16.00 fruit en een stuksoepstengel en water of Karvam Cevitam
    17.45-18.15 warm eten en eventueel een toetje
    19.45 BV en naar bed (mmmm dat is de bedoeling) soms krijgt ze nog warme halfvolle melk er bij.

Tussen door bietst ze vaak bij mij nog wel het een en ander en heeft ze altijd sap staan en krijgt ze wel eens een koekje, rijstwafel of soepstengel.

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Jullie kinderen krijgen dus een tussendoortje 's ochtends en 's middags. Ik denk dat wij daar ook naar toe moeten. Alleen zijn we pas ruim een maand bezig met bijvoeding en voeren dat langzaam op. Ivm allergi?n wachten we met brood/koekjes totdat hij 9 maanden is, dat geeft al een heleboel mogelijkheden tot tussendoortjes minder. Eerst eens kijken hoe een klein flesje melk gaat en of hij dan zijn groenten en aardappel wel goed opeet.

Groeten Bertje

5.    #5
    . Pino's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Mijn dochter is net 1 jaar en krijgt ongeveer het volgende:

7.15 pap van 200 ml halfvolle melk en bambix volkoren
    Tussendoor sap uit tuitbeker en soepstengel
    12.00 boterham en 100 ml volle yoghurt met een beetje diksap uit een beker
    Tussendoor fruit en drinken
    17.30 warm eten en toetje (yoghurt met vla of danoontje)
    19.30 beetje water en dan naar bed

Ze wil nog geen gewone melk drinken, dus daarom de yoghurt tussen de middag.

Bertje, zou het een mogelijkheid zijn om je zoontje 's morgens een papfles te geven, dan kun je het fruithapje verplaatsen naar de middag. Succes ermee.

Groetjes Pino
    Enjoy the little things, <br />some day you will look back and realize <br />they were the big things.

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Berend is ook net 1. Hij eet ongeveer hetzelfde, wel twee boterhammen. Gewone melk wil er nog steeds niet in. Ik geef daarom Nutrilon. Yoghurt krijgt hij 's avonds al in een grote hoeveelheid. Waarom geef jij geen Nutrilon? Just curious.

En Dana, die laatste fles moest er hier van het CB af! En hij kreeg zelfs nog ietsje minder dan jouw zoon, 210. We eten nu dus pas om 18.00 warm, en hij ligt er om 19.00 uiterlijk in. Hij mist hem nu niet. Als we vroeg hebben gegeten, of als hij later naar bed gaat doe ik het nog wel eens, maar dan drinkt hij het nooit meer op.
    Ook nauwelijks tussendoortjes trouwens, vond hij zelf ook niet echt nodig geloof ik . Nu heeft hij steeds vaker zin in iets zie ik.

7.    #7
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Mijn dochter is ook net een en eet en drinkt per dag ongeveer het volgende:

7.15 bruine boterham met 150cc haflvolle melk of 200cc halfvolle melk met bambix
    10.00 1 tot 2 stuks fruit en wat roosvicee
    12.00 bruine boterham met 100cc halfvolle melk (soms een tosti en die gaat helemaal op)
    14.30 roosvicee en een koekje
    17.45 warm eten en toetje
    19.30 200cc halfvolle melk met wat nutrix

Eigenlijk was die laatste fles er al een poosje af, maar sinds een week of anderhalf wordt ze anders 's nachts wakker van de honger. Dus alla...dan nog maar ff wat erin voor ze gaat slapen.

8.    #8
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Manon, zo zie je maar weer hoe verschillend dat per CB is, bij mij hebben ze er de laatste keer niks over gezegd. Bovendien heb ik trouwens dan een kind dat 's nachts schreeuwend wakker wordt van de honger, als hij die fles niet krijgt. Dus ik vraag me nu al af, hoe ik dat straks moet gaan doen.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ja euh... gewoon niet doen dus Het kan in ieder geval geen kwaad toch?

10.    #10
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Rick is vandaag precies 6 maanden en krijgt het volgende:

7.30 borstvoeding
    ongeveer 11.00 fruithapje
    13.00 borstvoeding ( de tijden kunnen soms per dag verschillen en ook kan fruithap en bv omgedraaid zijn)
    16.00 borstvoeding
    18.00 groentehapje (half potje meestal) Of natuurlijk vers, geprakte aardappel en groente.
    19.30 borstvoeding

Wij hebben met Rick dus niet echt een duidelijk ritme, soms krijgt ie ook wel eens geen fruit maar meer bv. Op de dagen dat ik werk zijn de tijden helemaal anders en krijgt ie soms ipv afgekolfde melk ook pap omdat meneer de fles niet geweldig vindt.
    Een heel enkele keer krijgt ie tussendoor een halve liga (4 maanden liga) en wat diksap

Geluk is mooi als het naar je lacht

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Pino, dat is een goede tip, de papfles 's ochtends geven en het fruit 's middags. Ik wil eerst nog even kijken of we het zo voor elkaar krijgen, omdat hij op het kdv ook 's ochtends om 9.00 fruit krijgt en ik voor iedere dag een zo gelijk mogelijk schema wil aanhouden.

Moppie, jouw Rick is dus ook in maart geboren. Op het viva-forum is er ook een maart 2004 moeders topic. Het schema van Ruud verschilt niet zo heel veel van dat van Rick. Alleen heb ik het idee dat Ruud eigenlijk wat minder melk zou moeten krijgen, vandaar het streven naar een half flesje om 16.00. Het lijkt te gaan lukken. Hij eet ook zijn avondeten steeds beter, 3 scheppen groenten en 1 schep aardappel gaan bijna helemaal op.

12.    #12
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Bertje ik kon eigenlijk nooit een maart topic vinden op viva, heb een tijdje meegeschreven bij april moeders maar ik kan het nu niet zo goed meer bijhouden helaas. Ik weet niet hoeveel Rick aan melk krijgt natuurlijk, bv is niet te peilen he.
    Hier niet zo heel veel groenten hoor, 1 aardappel en 1 stronkje bloemkool bij wijze van dan is het wel genoeg.
    Wat is nog vergeet is dat hij na dat eten soms nog een paar hapjes yoghurt met diksap krijgt, vind ie zalig!
    Geluk is mooi als het naar je lacht

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

het nieuwe maarttopic op viva bestaat ook nog niet zo lang, we schrijven daar pas sinds 20 augustus. Ik heb nog even meegeschreven in het uitgerekend in februari-topic, maar daar voelde ik me niet zo thuis. Ik was nl in februari al uitgereken, mijn zoon is 2,5 weken te laat geboren.

Ik wist niet dat kinderen van 6 maanden al yogurt mogen eten. Wij zijn nogal langzaam met bijvoeden, fruit vanaf 5 maanden, groenten vanaf 6, vlees vanaf 8 en brood vanaf 9 maanden. Ruud heeft gisteren pas zijn eerste papfles (rijstebloem) gehad.

Heb je nog iets bijzonders gedaan vandaag, omdat Rick een half jaar is?

14.    #14
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hoi hoi
    Heb het idee nog steeds dat ik de hele dag aan het voeden ben. Fruit, danoontje, aardappels met groente en de borstvoedingen ook nog. Daan is een half jaar.Plaats een andere keer wel ons schema

15.    #15
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik vind het heel lastig te zorgen dat het schema goed verloopt. Mijn dochter is 6 maanden en kreeg tot aan vandaag 4x230 cc. Maar vandaag heeft ze een heel potje fruit en een half potje groente op, dus heb ik de flessen verlaagd tot 200 cc.

Maar goed, hier is mijn schema:
    7.45 uur fles 200cc + 2 scheppen rijstebloem
    11.00 uur fles 200cc
    12.30 uur potje fruit 4 maanden (op het kdv krijgt ze om 9.00 uur fruit)
    15.00 uur fles 200 cc
    17.00 uur ? potje groente 4 maanden (bijna een heel potje trouwens)
    19.00 uur fles 200cc.

Tussendoor diksap met een tuitbekertje

Wanneer mag ze een heel potje groente 6 maanden? En wanneer mogen ze een toetje, ik las dat dat nu al kan? Pff, ik vind het zo moeilijk. Krijgt ze niet te veel of te weinig enz. Dus ze mogen ook al liga? Aankomende week moet ik naar het CB, hopelijk krijg ik dan meer duidelijkheid.

Groetjes, Daphne

Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. voedingsschema baby 6 maanden.....
    Door angelique in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 09-06-14, 15:08

Bladwijzers

Forum Rechten