VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: kinderen en honden

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard kinderen en honden

Zoals de meesten van jullie wel weten, ben ik in verwachting van ons eerste kindje en hebben wij een hond(je). Nu zou ik graag tips willen van mensen die ervaring hebben met het krijgen van een kindje en het hebben van een hond. Hoe bereid ik de hond hierop voor? Hoe zorg ik ervoor dat de hond niet jaloers wordt? En ook praktische dingen zoals, kan ik ook de hond even uitlaten met de babyfoon mee? Of moet ik altijd de baby meenemen? Graag jullie reakties!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: kinderen en honden

Ik heb zelf geen hond, maar heb hier wel eens een topic over gelezen op het viva-forum. Er zijn mensen die het shirt waar je in bent bevallen aan de hond geven. Dus met bloed en zo eraan. Ook las ik daar dat er iemand de hond aan de voetjes van de baby had laten likken, zodra het thuis kwam uit het ziekenhuis.

Weet niet of het nuttige tips zijn. Er zijn er vast nog veeeeeel meer.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

3.    #3
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

IK heb sinds kort een pup, maar die was dus later in huis dan baby Luca, ik laat de hond wel uit als Luca thuis is maar dan enkel op het veld NAAST mijn huis, zodat ik het huis dus in de gaten kan houden, stel je voor dat er kortsluiting onstaat en er breekt brand uit en je kleintje ligt te slapen, heb je echt niks aan een babyfoon hoor! Zomers zit je toch ook in de tuin en slaapt de kleine binnen. Ik laat wel altijd de achterdeur open want het zal je maar gebeuren dat je je sleutels vergeet >>> jij en hond buiten en je baby binnen!! Zou echt mij kunnen overkomen zoiets haha! Ik hoop dat er iemand is die je info kan geven over hoe je dat doet met de 1e kennismaking hond/baby. Chieppie van augustus moeders had al honden voordat de kleine geboren werd!

Groetjes Sabine

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

De tips die Lelie al gaf zijn zeker nuttig. Ik had ergens anders al verteld dat mijn vader de placenta aan de honden gaf, nadat mijn moeder (thuis) van mij bevallen was. Maar goed, dat waren Duitse Herders, dus geen kleine honden. Maar hoe dan ook, iedere manier om de honden aan de geur van de baby te laten wennen is er een. Vooral proberen de hond ook nog veel aandacht te geven en niet telkens wegsturen als je met de baby bezig bent, dat wekt nl jaloezie op.
    Het hangt er ook vanaf hoe rustig je hond is met de baby, ik weet van een vriendin dat zij haar kindje altijd tegen de hond aanlegde als het niet kon slapen. Uiteraard bleef ze er dan wel bij zitten, want je mag nooit je kind en je hond alleen laten. Dat schijnde met die hond en dat kindje, goed te werken, dat is natuurlijk ook per persoon/hond verschillend.

5.    #5
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ben het met Heaven eens, idd de hond niet steeds wegsturen.
    Wat het uitlaten van de hond betreft: dat is een gevoelskwestie, ik zelf zou het niet doen maar vriendinnen van mij weer wel.

6.    #6
    . chieppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

ik heb zelf 3 kanjer en niet van die kleintjes, maar van die samson honden en die heb ik al lang de oudste is 14, dus ken je nagaan.
    ik heb eigenlijk weinig gedaan, heb ze overal bij betrokken, gingen de kinderkamer opknappen betrokken we hun erbij, gingen we de kinderwagen uitproberen gingen ze mee.
    met de bevalling waren ze gewoon in de kamer, totdat ik na het ziekenhuis moest, met de thuiskomst heb ik eerst uitgebreid de honden begroet daarna de honden gelijk bij de kleine laten kijken en ze niet weg geduwd of iets dergelijks

ik heb geen shirts gebruikt geen poepluiers etc
    omdat ik zelf vind dat, dat helemaal niet nodig is.

verder laat ik de kleine nooit alleen thuis als ik de honden ga uitlaten, heb een veld voor me deur maar zelfs dat niet.
    ook al is het zo dichtbij en ff snel bij wijze van nee.
    kleine gaat altijd mee

het zal je maar gebeuren, ook al laat je de deur open staan, je vergeeft het je zelf nooit.
    maar ja iedereen moet zelf doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

7.    #7
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Oh ja, wat ik me ook nog herinner van het topic op Viva is dat je het roedel-principe aan moet houden. De hond ziet jou als leider van de roedel. Ook de baby moet in macht boven de hond blijven staan, ik geloof dus ook letterlijk altijd hoger dan de hond blijven. Je hond met de baby alleen laten kan heel gevaarlijk zijn, omdat je hond de baby als een sociaal gestoord puppy kan zien. Een baby reageert nl. met heel andere lichaamstaal dan een puppy. Reactie van de hond kan zijn: Sociaal gestoord puppy moet dood! Heel voorzichtig mee zijn dus.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

8.    #8
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij hebben een labrador van 4 jaar (tenminste a.s. maandag wordt hij 4).

Wij hebben er eigenlijk niet zo veel gedoe van gemaakt. Maar toch een paar tips:

- Belangrijk is hem het gevoel te geven dat hij er nog steeds bij hoort. Vraag bezoek of ze ook de hond aanhalen en zorg dat ze hem (af en toe) wat lekkers kunnen geven!
    -En idd, hem niet weg duwen als hij eens komt snuffelen. Onze hond mocht in het begin eigenlijk niet aan mijn dochter snuffelen, nu krijgt ze wel eens een lik (jammer dan, dat hoort er bij).
    - tijdens de bevalling is hij niet in huis geweest. Mijn man was druk met mij en van alles en nog wat en ik kon hem al helemaal niet gebruiken. Net zoals je dat bij een ouder kind doet, hebben wij mijn schoonouders gebeld. Die hebben hem opgehaald en pas toen ik thuis kwam, is hij ook weer thuisgekomen.
    - Onze hond mocht altijd boven komen, daar hebben wij ook niets aan veranderd. Hij loopt dus wel eens mee als we haar in bed liggen. Als je hem in een keer ergens de toegang gaat weigeren, snapt hij er niets van en associeert hij dat met de baby.

Nu onze dochter wat ouder is, heeft ze de hond ook echt in de gaten. Als ze ?s ochtends haar flesje op heeft (blijft nu eenmaal de eerste levensbehoefte ), kijkt ze ook naar de grond en zoekt ze de hond. Ze speelt ook regelmatig op de grond en alleen als ik in de kamer ben. Ik ben toch wel bang dat onze hond (= 37 kilo) spontaan haar een poot geeft, tegen haar aanspringt of over haar heen loopt. Ook laat ik hem niet uit als ze in bed ligt. Dan is het even een plasje aan de overkant (ik blijf dan in de deuropening staan) en pas als ze wakker is, gaan we wandelen (of pas als mijn man thuis is). Onze hond heeft namelijk wel veel beweging nodig.

Veel succes!
    Daphne

9.    #9
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik bedacht me nog wat:

Sommige kraamverzorgsters willen ook de hond uitlaten. Hier kun je tijdens het intake-gesprek naar vragen!

Daphne

10.    #10
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Bedankt voor alle reacties zover
    En natuurlijk zou ik nooit de hond alleen met ons kindje laten. Hoe lief een hond ook is, je weet niet hoe hij reageert. Het blijft een dier.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

ik heb zelf 2 grote honden
    golden retriever en een rottweiler
    tydens me zwangerschap heb ik ze er al bij betrokken
    dus als ik op het kamertje was mochten ze even komen kijken

nu de kleine er is.. vanaf de eerste minuut dat hy er was
    heb ik me honden laten snuffelen.. niet likken..(in het gezicht) likken ze op zn handje dan maak ik die gewoon schoon.. geen probleem
    heb ze aan luiers laten ruiken.. heb bij de honden alle 2 een hydrofiel luier gelegd in de manden
    die bij me zoontje de eerste nacht in bed heeft gelegen,...

en als ik ga wandelen met de wagen neem ik ze lekker mee
    en ik vond het heel belangrijk dat me visite bij binnenkomst even de honden
    een aai geven.. want dat deden ze eerst ook.. en ze weten gewoon dat ze er nu nog
    steeds bijhoren..het is even delen met de aandacht
    maar ze komen niets tekort en vinden alles prima.. als de kleine huilt staat me rottweiler
    onder aan de trap te blaffen.. heb geen babyfoon meer nodig haha
    IK HEB EEN KERSTKINDJE!!<br />25-12-2004<br />13:12 UUR<br /><br />[font=Verdana][color=Black][size=1]DESMAN[/size][/color][/font][br][url=http://lilypie.com][img]http://lilypie.com/baby1/051225/2/9/2/+0/.png[/img][/url]

Gelijkaardige Onderwerpen

1. dankbare honden
    Door felice in forum De humor-hoek
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 09-05-14, 09:23
  2. Gapende honden
    Door felice in forum Nieuws
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 10-08-13, 19:52
  3. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 20-09-10, 11:54
  4. Honden beschieten man
    Door diedeldie in forum Nieuws
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 30-10-07, 17:33
  5. Honden in losloopgebied en kleine kinderen...
    Door zeester in forum Beestenboel
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 11-12-05, 13:21

Bladwijzers

Forum Rechten