VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Hoe bereid ik mijn dreumes voor op een verhuizing en op nieuwe baby's?

1.    #1
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Hoe bereid ik mijn dreumes voor op een verhuizing en op nieuwe baby's?

Over vier weken gaan we verhuizen en ik vroeg me af hoe dat voor Daan zal zijn, als hij opeens naar een nieuw plekje moet. En een week later naar een nieuw kinderdagverblijf. En nog twee maanden later krijgt hij er twee broertjes bij... Het zijn een hoop veranderingen in 1 keer voor zo'n klein kereltje (18 maanden).

WIe heeft er tips voor me? We vertellen hem vaak dat we in een nieuw huis gaan wonen, dat al zijn spullen meegaan en dat hij een nieuwe kamer krijgt en een tuin om in te spelen maar in hoeverre dat door kan dringen vraag ik me af. Ook vertellen we dat er baby's in mijn buik zitten en dat herhaalt hij al een beetje en wijst dan op zijn eigen buik. Hij weet ook dat daar geen babys inzitten. Is het leuk om voor hem een babypop te kopen?
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Hoe bereid ik mijn dreumes voor op een verhuizing en op nieuwe baby's?

Ik weet niet of hij voorlezen leuk vindt, want je hebt wel speciale voorleesboekjes over een broertje of zusje krijgen.
    Verder heb ik niet echt veel tips voor je, maar ben van mening dat kinderen zich vrij makkelijk aanpassen, vooral op die leeftijd nog. Hoe ouder hoe moeilijker, is mijn ervaring.

3.    #3
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Hoe bereid ik mijn dreumes voor op een verhuizing en op nieuwe baby's?

Ik vind een babypop ook wel een leuk idee. Hij heeft toch de leeftijd dat ie dingen gaat nadoen. Dus wat dat betreft is het wel leuk als mama met de baby's bezig is, hij dat met zijn pop kan doen. Ik zou hem denk ik alleen niet te lang van te voren geven omdat dan misschien het nieuwtje er al af is tegen de tijd dat de baby's komen.
    Wat betreft het nieuwe huis zou ik me niet al te veel zorgen maken. Mijn nichtje van anderhalf is net verhuisd en past zich ook heel snel aan. Zolang papa en mama er zijn is het al gauw goed bij die hele kleintjes natuurlijk. KDV heb ik geen ervaring mee, kan ik je dus ook geen tips voor geven.

Succes iig met je verhuizing en alle rompslomp daaromheen!

4.    #4
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

We hebben tijdens de verbouwing van ons nieuwe huis vaak Sylke meegenomen. Vooral in de dagen dat mijn man gewoon naar het werk moest en ik dan alleen aan de slag ging daar. Dan ging ik rond haar slaaptijd die kant op en dan ging zij slapen in het campingbedje ergens op een plekje waar het nog een beeeeetje netjes was. Ik kon dan net even wat opruimen of wat schilderen in die paar uurtjes. Voor en na het slapen, mocht Sylke altijd een beetje helpen. Met een vegertje vegen; met een paar roerhoutjes of wat ook maar. Ze vermaakte zich altijd wel. Tijdens de verhuizing is ze wel 2 nachtjes uit logeren geweest. Zo konden we rustig verhuizen en de volgende dag ook de eerst dingen op orde maken, zodat het voor haar ook leefbaar was. Ze had haar nieuwe kamer wel vaak gezien al en vond hem heel mooi. Ik heb 1 muur beschilderd met grote gekleurde salamanders en dat sloeg meteen aan! Toen haar bedje er stond en zo, was het eigenlijk wel meteen goed. Als je eigen mamma of pappa je in je eigen bedje legt en er 's ochtends ook weer uit haalt, is het heel snel weer vertrouwd. De eerste dagen had ze het wel steeds over 'Oma huis'. Ze assosieerde ons nieuwe huis met opa en oma, omdat we zo'n beetje in dezelfde straat wonen. Maar dat ging ook wel weer over.

Om Sylke voor te bereiden op de nieuwe baby, laat ik haar af en toe aan mijn buik horen. Ze legt dan heel lief haar oortje op mijn blote buik en ligt dan stil te luisteren. Ik vertel haar dat daar de baby in zit. Echt begrijpen doet ze het nog niet, maar dat kan haast ook nog niet. Ze vraagt nu wel eens: "pappa baby buik? Sylke baby buik?" nee dus, alleen in mamma's buik zit een baby. Ook hebben we samen alvast een slaapknuffel voor de nieuwe baby gekocht. Verder heb ik 'kleine pluis' van Nijntje gekocht. Dat is een nijntje boekje, waarin Nijntje een broertje/zusje krijgt. Dat is wel zo'n beetje peuter-niveau. Gaat nl. helemaal niet in op details. Papa en mama Pluis vertellen het blijde nieuws en op de volgende blz wordt de kleine Pluis al geboren. Nijntje mag de baby even op schoot en trakteert nog op beschuitjes en dat is het dan.

Als meisje heeft Sylke natuurlijk wel poppen en ook wel babypopjes. Daar doet ze inderdaad alles mee na, dat ook met haar gebeurt. Daar heeft ze trouwens niet per se een pop voor nodig. Laatst was ze met een playmobil-olifant aan het spelen en lag die ook ineens op zijn rug en kreeg een schone luier!

Begin je op het nieuwe KDV niet eerst met 2 wen-ochtenden? Dat deden we met Sylke wel, toen ze voor 't eerst heen ging. Ik weet niet of ze dat ook doen bij overplaatsingen, maar het lijkt me best logisch eigenlijk. De eerste keer kom je samen een half uurtje kijken. De tweede keer blijf je zelf er een half uurtje bij en dan ga je weg en blijft hij nog een uurtje. Dan nog een keer een hele dag proberen en als dat allemaal goed gaat gewoon weer op het oude ritme verder. Is dat niet te regelen? Dat maakt de overgang wat minder groot.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

5.    #5
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wat de verhuizing betreft: mijn dochter (toen twee jaar) haar kamer heb ik op dezelfde maier behangen en ingericht (voor zover mogelijk).

Voor de baby heb ik geen tips.

Wij gaan ook over niet al te lange tijd ook verhuizen, hoe doe ik dat met baby Daan (hij is nu negen maand). Iemand nog tips?

6.    #6
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens op zoek gaan naar een leuke pop voor hem. De laatste tijd begint hij toch al meer naar zijn knuffels te kijken, eerst leek hij niet eens door te hebben dat er een knuffel bij hem in bed lag, nu moet die 's ochtends perse mee het bed uit. Dus dat is wellicht wel een idee.

Daan is al een keer veranderd van kdv en dat ging heel goed. Maar die eerste vond hij vreselijk en de tweede om de een of andere reden vanaf de eerste minuut al fantastisch. Ik hoop dat het met de volgende ook weer zo gaat natuurlijk. En natuurlijk hebben ze daar een wenschema.

Wielaa: wij zijn verhuist van Egypte naar NL toen Daan 6 maanden was, met tussenin nog een maand vakantie in Nieuw Zeeland. Dat ging prima, maar hij was nog wel wat kleiner en voor hem was het enige belangrijke dat wij er waren. Bij 9 maanden is dat vast nog steeds zo. Nu merk ik aan hem dat hij echt gehecht is aan bepaalde dingen in ons huis en denk dat hij dat wel even zal missen. En dan zijn leuke kdv gaan missen en een paar weken later twee baby's erbij...
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

7.    #7
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik merk aan Daan dat hij moeilijker slaapt in een andere omgeving dus ik denk dat we zijn kamertje zoveel mogelijk op de zelfde manier inrichten.
    Idd als wij er zijn scheelt natuurlijk ook veel.

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

wij ruim een jaar geleden verhuisd. De kids waren ruim 2 en ruim 4. Ze hebben zelf een verhuisdoos gekregen waarin ze hun meest belangrijke dingen mochten verhuizen.
    Ze hebben ook zelf de nieuwe kleuren voor hun kamertje uitgezocht en waren vaak mee tijdes de kluswerkzaamheden. Het ging allemaal prima!
    Toen ik zwanger was van de jongste had mijn oudste (zoon 2 jaar) ook een wiegje klaarstaan. Toen de baby geboren is, kreeg hij een babypop van de nieuwe baby! Erg groot succes. Elke keer als ik met de baby bezig was, kreeg zijn pop ook het nodige te verduren.
    ben wel klaar met VP...Adios

Gelijkaardige Onderwerpen

1. moeders met baby en/of dreumes?
    Door DusDat in forum Mama kletsgroepjes
    Reacties: 120
    Laatste Bericht: 27-03-13, 14:40
  2. Wat kopen voor Sint/Kerst? (dreumes)
    Door Liesje0603 in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 07-11-10, 21:18
  3. Leuke eet-foto's van je baby, dreumes of peuter
    Door Pokelon in forum Baby's & kinderen