VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.

Poll: Wil je van te voren weten of het een jongen of meisje is?

Dit is een open poll: andere gebruikers kunnen uw keuze(s) zien.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 69

Onderwerp: Meisje of jongen?

1.    #1
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Standaard Meisje of jongen?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken.
    Ik wil het niet van te voren weten, mijn man ook niet.
    Het lijkt me niet leuk om iedereen te gaan bellen: nou, ZE is er hoor. De hele spanning is er van af. Ik moet wel zeggen dat we het een paar dagen voordat Eline werd geboren, wel wisten dat ons kindje een meisje was. De verpleegkundige kon het aan het CTG aflezen.

Aan de andere kant, bouw je misschien wel een betere band op met je kindje, als je het al bij naam kunt noemen?

Ben benieuwd.
    VP-lid sinds 23 september 2004

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Standaard Re: Meisje of jongen?

Ik zou het wel willen weten denk ik. Maar ik zou het nog niet aan iedereen vertellen. Lekker een geheimpje tussen ons tweetjes... Ik ben veel te nieuwsgierig! Bovendien denk ik dat ik het zelf ook wel op de echo zou zien of het nu een jongen of een meisje is, en de andere kant op kijken, denk dat dat toch niet zou lukken!

3.    #3
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Maar ben je dan niet bang dat je je verspreekt als je met iemand praat?
    VP-lid sinds 23 september 2004

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Ja, dat zal inderdaad wel moeilijk zijn!

5.    #5
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Proberen om op voorhand af te spreken, altijd hij of zij te zeggen.

6.    #6
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij wisten bij allebei de keren of het een jongen of meisje zou worden.Het was zo duidelijk te zien op de echo dat wij het ook konden zien.( en anders hadden we het wel gevraagd).

Het was wel echt een geheimpje tussen ons tweeen.Ik vond het fijn om te weten wat voor geslacht het zou worden.We hadden het samen ook over ons mannetje en de tweede keer over ons meisje.Oudste wist trouwens ook dat hij een zusje zou krijgen en deelde het geheimpje met ons mee.Was echt heel erg leuk!

Verspreken deden we ons niet.Als we het hadden over 'hem' zeiden we de keer erna 'haar '
    Het is iets heel persoonlijks maar ik vond het leuk en ook praktisch om het van tevoren te weten.
    !

7.    #7
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Maar zo makkelijk zie je zelf niet op een echo of het een jongetje of een meisje is....

Toen in zo'n 23 weken zwanger was heb ik een pretecho en dvd laten maken. Ik wilde het heel graag weten, was zooooo nieuwsgierig. Mijn man vond het niet pers? nodig maar vond het ook niet erg om het w?l te weten.
    We hebben toen samen besloten dat we het alleen aan onze ouders zouden vertellen. En later was er 1 tante uit Amerika die we het ook verteld hebben maar meer omdat ze verder toch niemand sprak en zoooo verweg woont...
    Daar is het ook wat gewoner om iedereen vooraf te vertellen wat het wordt zei ze.
    Maar uiteindelijk hebben we het dus geheim gehouden. Ik versprak me in mijn enthousiasme wel een keer tegen een collega en zei beloofde me het tegen niemand te zeggen. Daar heeft ze zich keurig aan gehouden.
    Ik vond het vertellen aan die tante trouwens niet echt nodig, was meer onder druk van schoonma...dat zal me nu niet meer gebeuren denk ik!

Voor nr. 2 wil ik het zeker ook weer weten. Ik vind het ook zo leuk om die dvd met het hele verhaaltje erop te hebben.
    Mooie echo's en dan weten: dit wordt mijn dochtertje of dit wordt mijn zoontje.....zwijmel zwijmel....

mups

8.    #8
    . Angie1973's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Eerst wilde ik het niet weten, maar mijn vriend wel. Toen we eenmaal bezig waren met die pretecho werd ik zelf ook steeds nieuwsgieriger. Echter, toen liep ons kindje niks zien en hield de knietjes strak tegen elkaar.
    Nu 6 weken later weten we wat het wordt. We zijn er erg blij mee (was in het andere geval ook geweest hoor) en praten veel tegen onze uk. We hebben 1 partner in crime en dat is mijn zusje, bij haar is ons geheimpje veilig. De rest zal toch echt moeten wachten totdat ons kindje aangeeft dat het bekend wil worden....
    We hopen niet dat we ons verspreken, maar het kan natuurlijk altijd. We gaan er niet van uit. We zullen zien
    Angie
    Mama van AnnA (14-04-2005) MEes (26-01-2007) en Ties (20-02-2009)

9.    #9
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Wij wisten het ook. Hadden met 23 weken ook een pretecho laten maken.
    Voor mij een complete verrassing dat het een meisje was... was er van te voren echt van overtuigd dat we een zoon zouden krijgen. Gek he.
    Manlief en ik spraken ook over Merel als we samen waren maar ..... da's wel link hoor. Manlief heeft zich 2x versproken.

1x tegen mijn moeder (die straks 1 dag per week gaat oppassen) "zeg, je doet die vijverbak toch wel weg he, straks kan Merel lopen en dan valt ze er in ....."
    Tsja, niet alleen het geslacht maar ook de naam verraden ! ! ! ! ! ! ?

En later tegenover zijn zus. Gelukkig was die zelf zwanger en knetter dement dus die heeft dat niet mee gekregen ?
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

10.    #10
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik wilde het de eerste keer niet weten en nu weer niet. Bij Sylke waren we er allebei redelijk van overtuigd dat we een jongen gingen krijgen. Alleen helemaal op het laatst ging ik daar aan twijfelen. Eigenlijk hoopte ik wel heel erg op een meisje, maar ging dus uit van een jongen. Wat een verrassing was het dus, dat we toch een meid kregen!! Supermoment was dat.

Nu hebben we allebei het idee dat we weer een meisje krijgen, dus ik ben heeeeel benieuwd.

We hebben ook geen echo's laten maken, alleen dan de termijn echo. Dus helemaal niemand kon ook weten wat het zou worden.

Heeft een van jullie ook gehad dat de zwangerschappen erg op elkaar leken en het toch een ander geslacht was? Bij mij gaat het nl. heel erg gelijk op, qua vorm en gewicht. Baby is ook ongeveer even beweeglijk. Lijkt gewoon erg op elkaar. Zou dat een voorbode zijn?
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

11.    #11
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij hebben alleen een termijnecho gehad en met ruim 38 weken een liggingsecho. En daarna nog een aantal liggings- en groei echo's in verband met stuitligging. We wisten helemaal niets. Met 41 weken wilde ik het wel weten maar toen zei de gyn die ook de echo deed, kom die ene week kun je ook nog wel wachten. Daar was ik het me eens en ik ben nog steeds blij dat we niets wisten.

Bij deze zwangerschap zullen we in Belgie de begeleiding krijgen en dus meer echo's. Maar ook deze keer wil ik het niet weten.

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik wist het wel, wilde het ook weten en heb er ook geen geheim van gemaakt. Ook van de naam niet. Ik weet het, super-onhollands, maar het was wel makkelijk.
    En ik spreek dus uit ervaring dat de verrassing net zo groot is, als dat kleine schepseltje dan op je buik gelegd wordt. Want of je het nou wel of niet weet, een bevalling is en blijft toch iets heel bijzonders!

13.    #13
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik wil het niet weten en manlief wel. Maar we hebben afgesproken dat we bij de echo's zeggen dat we het niet willen weten. Manlief heeft gezocht maar kon het niet zien :P Het moment dat het geboren wordt en er gezegd wordt wat het is, wil ik niet missen. Het is zo spannend op deze manier. Mijn gevoel zei alsmaar heel sterk een jongen maar langzamerhand begin ik te twijfelen. Meeste mensen in mijn omgeving denken echter ook een jongen. Ik ben benieuwd
    Enne, het maakt ons niet uit wat het wordt. Ik wilde altijd heel graag een meisje maar sinds ik zwanger ben, kan het mij opeens niet meer schelen, als het maar gezond is. Clich? maar zo waar.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

14.    #14
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik dacht tot 23 weken: wordt een jongen! Ik kocht ook stoere kleertjes en jongensachtige kleertjes. Toen kwam de pretecho: een meid! En vanaf toen lekker stoere meidenkleren en tuttige damesdingetjes gekocht...net zo leuk!
    Kon me niks schelen wat het werd...alles was welkom maar ik wilde het alleen zooo graag weten zoals ik al eerder schreef.

mups

15.    #15
    . *Marit*'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij wisten het ook, ik ben veel te nieuwsgierig. Wij hebben aan iedereen verteld dat we het niet wisten, zodat ons ook geen vragen konden worden gesteld.

Een meisje zou ik ook erg leuk vinden (tuurlijk maakt het geslacht niet uit, maar heel diep zat toch de wens van een meisje) en was ook dolgelukkig dat het een meisje bleek te zijn.
    Manlief heeft het ook een aantal keren over ?ze? gehad, maar gelukkig is het niemand opgevallen.

De volgende keer zou ik het ook weer willen weten (ben veel te nieuwsgierig).

Daphne

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. krijg ik een jongen of een meisje?
    Door Miss Donutsje! in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 17-08-11, 12:42
  2. Krijgt Kim een jongen of een meisje?
    Door Heaven in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 52
    Laatste Bericht: 02-02-11, 21:16
  3. Jongen (5) en meisje (3) verloofd
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 26-10-10, 18:28
  4. Pasgeboren meisje blijkt jongen
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 04-09-10, 20:23
  5. kiezen tussen een jongen of een meisje?
    Door Viviane in forum Kinderwens
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 08-12-06, 17:42

Bladwijzers

Forum Rechten